Přejít na obsah

Climatronic - nefunkční, závady, netopí, nechladí


Seal

Doporučené příspěvky

Já bych měl docela zájem se podívat na ten obrázek topení jak popisuješ , hlavně která je to klapka , že kvůli ní musí palubovka ven. Jen nevím jak ho chceš odeslat ? Jinak bych se ještě zeptal jak se na climatronicu dělá konfigurace klapek jak popisuješ , přes která tlačítka .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

videonavod konfiguracie klapiek na youtube.

sucasne stlacis tlacidlo menu a tlacidlo uzavrete okruhu pri zapnutom zapalovani, aby bolo v elektrike.

zacne ti blikat zlta kontrolka na climatronicu cca po dobu 30s a postupne budes aj citit, ze nastavuje jednotlive klapky

ked zhasne, kalibracia by mala byt ukoncena

 

pridal som pdf. neviem ci to bude identicke s benzinom, lebo ja mam vo vybave TDI pridavne topne teleso

kurenie_scala.pdf

Editováno: , autor: csabac
  • Díky 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mno, tu temu koncim. to kurenie neviem nejak nasimulovat, aby islo ci neslo. uz je to len vo hviezdach.

vcera cestou domou sauna. v poslednej dedine pred prichodom domov vyplo a zacalo fukat studeny. ako keby cidlo teploty dalo impulz ze je prekurene.darmo som vetral stiahol teplotu uz to nenabehlo.

dnes rano teplomer v aute cez noc. teplota pri starte 3,1C v aute. po prichode do práce-1h cesty vid foto.

a to posledne 2km nabehol vlazny vzduch, inak by to bolo niekde okolo 10-11C. Takze teplovzdusny ohrievac objednany, pozriem podla schemy tie dve hadice privod a odvod a to k comu sa dostanem len demontazou par krytiek okolo volantu dole.

opravu ako som pisal odmietam platit z principu

 

IMG_9826.jpeg

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes som rozhodil palubnu s cielom kontrala klapky tepla. Po prve, hadica privodu vzduch do odkladacej schranky pricvaknut z vyroby, oska ventilatira vuduchu v privode hrdzava na vrchu-menil som aj pelovy. A vysledok, klapka tepla sa toci. Osku krasne tocil motorcek ako som menil teplotu. Ani cez manualne otvorenu klapku ziadne teplo. Radiator odvod studeny, privod horuci. Rano bol este vlazny. Takze radiator je v prdeli. Ved preco by to bola klapka za 60 eur co vymenim doma, ked to moze byt radiator co musi na preplach systemu aj, plus samotny radiator 230 eur a praca k tomu. Ach jo…cele zle to auto.

IMG_9911.jpeg

IMG_9904.jpeg

IMG_9905.jpeg

IMG_9909.jpeg

IMG_9907.jpeg

IMG_9917.jpeg

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doplnim, uz i voda chladiaca je nizsie po jazde s teplym motorom. To som si vsimol po vymene rozvodov, ze som raz za 2t musel dolievat 1 deci. Teraz som kontroloval a dolieval predvcerom. Pre zmeni, dnes odvodova rura vlazna. Kazdy den ine prejavy. Nestastni som z toho auta uz…

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chapu frustraci, a chapu rozcarovani, ze v servise tohle nevedi na prvni dobrou, ale na druhou stranu - ted uz to dava cele smysl a pokud to bude uz jen o vymene radiatoru tak je vyhrano - drzim palce - kazdopadne "dobra prace" a urcite to nekomu usetri nervy s hledanim problemu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mam obavy, ze niekde unika chladiaca. Dufam, ze to nebude dalsia financne narocna vada. Ak rozvody, ci hadica daka ok. Rozvody robil autorizak, dal som ich skor ako je interval. Takze tam je zaruka aj na pracu i material. Ach jo, dnes moj technik nie je v praci, ze daky extra skory termin niekde najst s 200km denne s tym, ze viem ze moze poskodit egr, ci straca sa voda je tiez zle. Asi od pondelka menime auto so zenou kym nepojde do servisu. Kiez by na neho padol niekde na rybach strom, nech ide na totalku a poistku s gapkom. Ze by som dostal plnu kupnu cenu za ten srot s kupil si nieco ine.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje postrehy: 

1 ak rano oo starte kuri jemne a mate ptc a potom ako ho vypne a prestane kurit na vode, nie su to klapky!

2 ak kuri polovica auta, tak zmiesavacie klapky

3 ak lupe v motorcekz ci niektory sa neda regulovat fukar, tak motorcek fukaru ci cidlo v nom

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem něco podobného na OII, topilo jak chtělo, nakonec jsme zjistili že komprese šla do vody a zavzdušňoval se výměník topení, jak se to ochladilo, tak to fouklo zpět, chladící kapalina ztrácela minimálně, kouř za autem nebyl, nakonec výměna těsnění pod hlavou a přebroušení hlavy, auto tenkrát mělo cca150tkm, bylo to poznat tak že vyrovnávací nádržka se víc tlakovala a po otevření šel do ní vzduch z hadice. Servis taky nejdřív myslel na klapky. Ještě jsem si vzpomněl, když jsem jel do strmého kopce, auto topilo normálně, z kopce a na rovině to zase přestalo topit.

Editováno: , autor: radek253
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potreboval by som poradiť. Ja z toho auta som už na prášky.

Každý deň sa to kúrenie chová inak.

 

Prvý deň.

1. auto mi nedáva teplo ani z prídavného topného telesa (PTT)...ide vlažný vzduch

2. auto po vypnutí PTT začne fúkať studený vzduch (usudzujem radiátor zlý)

3. vypnem kúrnie, zapnem kúrenie, konfigurácia klapiek, auto/manuál režim...nič, teplo skončilo

 

ďalší deň.

1. auto mi nedáva teplo ani z prídavného topného telesa (PTT)...ide vlažný vzduch

2. auto po vypnutí PTT začne fúkať vlažný vzduch (radiátor kúri)

3. začne kúriť len pravá strana (motorček ľavej strany prekontrolovaný predošlý deň-funkčný)

3. manuál/auto stále vlažný až jemne teplý len z pravej strany

4. vypnem kúrenie/zapnem kúrenie v manuáli fukáre len na stred.-pravá strana horúci vzduch po dobu cca 1-2 min, následne vlažný

ľavá - vlažný až studený

5. po pol ceste (70km/1h cesta) zapnem vnútorný okruh-vzduch vpravo horúci/ vľavo nič

6. vypnem klímu, vzduch ešte horúcejší vpravo

 

zjavne dnes nešla klapka vľavo a vpravo ho regulovalo asi vždy na vlažný

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viete mi prosím niekto povedať, kde je centrálny teplomer interiéru?

Je hore niekde v stropnici ako je krytka zrkadla? tá bola demontovaná, či sa nepokazil teplomer.

Je možné zistiť nejak, či climatronic pracuje správne?

Je možné climatronic resetovať na továrenské nastavenie?

 

Dnes odpojím klapky teplého vzduchu a dám obe na max.

Chcem potom skúsiť to kúrenie, zavretý okruh a tie varianty, či dostanem teplo do oboch strán. teda ak bude teplo aspoň z jednej strany.

 

Mne príde ako keby jeden deň nešiel radiátor, ďalší deň klapka vľavo a climatronic reguloval zle. Proste každý deň iný syndróm vykazuje to kúrenie.

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@lucky.jack Bolo to diagnostike v origo škodovke, 2 týždne dozadu. Bez chyby, všetko čisté!

Návrh škodovky, donesieš auto, necháš ho tu týždeň, rozoberieme ti celú palubovku a budeme laborovať, kde je chyba.

Samozrejme za ich laborovanie budem platiť ja a plus bez auta týždeň. 

Kolega prinesie v stredu diagnostiku a pozrieme to ešte raz aj s reálnymi teplotami na čidlách.

 

Auto som nahlásil na budúci pondelok ( na 3 dni ak treba) s tým, že čo najviac vecí chcem vylúčiť a donesiem im ho v demonte ako je, že som už zhodil spodok palubovky. Stále mi vychádzal ten výmenník tepla, až do dnešného rána, keď zrazu jedna strana horúca. 

Ak by to bolo čidlo, či servomotorček, tak si to vymením doma. Ak radiátor ide k nim, nech dajú nový, prepláchnu a urobia aj test tesnosti celého systému.

Ale to musím mať istotu, takže mám týždeň a cca 1000km na to, aby som vylúčil komponenty, čo vadné nie sú. Robím proste to isté čo by robili oni v škodovke, keďže diagnostika bez problémov.

Akurát čo som pozeral videá dnes, tak aj s poškodeným radiátorom mali niektorý podobné syndrómy, že polka auta kúrila a polka nie. Čo mne logicky príde zvláštne, lebo buď kúri a delí vzduch na obe strany, alebo nekúri. A hlavne potom nedáva zmysel to, že keď uzavriem okruh z vonka, začne tlačiť horúci vzduch miesto vlažného na rovnakej teplote nastavenia.

Nebyť tohto javu ráno som presvedčený, že nekúri výmenník tepla. Neviem ale k nemu dať ruku spredu, lebo pred ním je hneď prídavné topné teleso. Viem len tie dve trubky prívod/odvod chytiť. Ale vôbec netuším aký teplý by mal byť odvod napr. pri teplote na maximum.

Keby tam viem dať ruku tak mám jasnú odpoveď kedy hreje a kedy nie. Ten elektro ohrev však vyberať zatiaľ nechcem spred neho.

 

Potrebujem čo najviac info, spraviť si body, že čo môže byť vadné a ísť vylučovacou metódou.

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@lucky.jackEšte jedna vec, ak máš mechanické poškodenie servomotora, napr. tá oska čo je vsunutá do klapky a motora, by mala odlomené tie ušká, tak motorček sa ti síce točí, ale klapka by sa nenaklápala a chybu by ti nenahlásilo. Preto istotu mam vtedy až, keď to vyberiem a vidím, že to funguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@lucky.jack  ak je upchatý radiator, tak to môže kúriť teda čiastočne i vtedy? že by sa upchali len rúrky čiastočne? ok, myslím si, že radiátor ok nie je. ale nedáva mi zmysel, ešte to, že teplo nejde ani od elektrického ohrevu, len vlažný vzduch, resp. tá dnešná situácia-uzavretý okruh=horúci vzduch.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes spravím test, že odpojím klapky zmiešavania vzduchu. Dám ich manuálne na maximum otvorené a vyberiem osky z motorčekov a založím a pripojím ich k elektrike. Nech ich systém načíta, ale nebudú vedieť ovládať klapky bez osky napriek tomu, že budú funkčné.

 

Týmto chcem zistiť, či to nerobí climatronic-riadiaca jednotka. Ak stále nebude teplo, tak zavriem vnútorný okruh a uvidíme.

A ďalší test budú čidlá teploty vľavo a vpravo, ale k tomu tú diagnostiku by som bral už, kde vidím teploty. minimálne ak sa dajú prehodiť ľavá a pravá, vyskúšam to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když je ucpaný radiátor, tak to topí jen částečně, tzn buď málo nebo jen na jednu stranu apod. Ohřej motor na provozní teplotu, a osahej hadice co vedou v motorovém prostoru do radiátoru v dělící stěně. Když je vše OK musí být obě stejně teplé.

Jak jsem říkal, ještě jsem neřešil situaci, že v takovýchto případech diagnostika nepsala závadu na servomotorech - pakliže tam nějaká je.

Good luck 👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@lucky.jack je vadny radiator, privodova rura horuca, odvodova okolo 45-50c. Minule ked nekurilo, tak teplota odvodovej cca 20c -vlazna. Nastavil som teplotu na climatronicu na 29,5c.Fukar vpravo 43c, vlavo 22. Idem este otvorit klapky na max, teda zacniu vlavo so smiesavacou, ktoru som kontroloval v piatok. Ak pojde, tak snimac teploty. Ale 1.bod je jasny, radiator je na vymenu.

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...