Přejít na obsah

rachot v motoru


heckeer

Doporučené příspěvky

Rád bych se podělil o závadu kterou ted řeším, asi v červnu se mi stalo když jsem jel a zařadil, že když jsem pouštěl spojku začalo to divně rachotit a cítil jsem i rázy do pedálu, po asi 3 hodinách to při šlapání na spojku přestalo, ted se to objevilo znovu a už to ale nepřestalo, nastartuju slyším takové jako by drnčení ale tlumený , když jemně šlapu na spojku tak to přestává, nikdo nepochyboval ve 3 servisech že se jedná o spojku tak jsem ji nechal vyměnit, komplet spojku na 1.4MPI KW, a co mě nečeká dělá to pořád, s uchem už u agregátu jsme v sevisu došli k tomu že se to asi ozývá někde u rozv. řetězu , odpojili jsme klínák aby jsme vyloučili ložisko či pumpu, a dělá to pořád, takový jakoby chrastění řetězu ale hodně dutý, když šlapete na spojku tak to někdy přestane, jinak to pořád je cítit na pedálu, klika myslím není vylágrovaná je to jiný zvuk, před rokem mi v aut. servisu měnili rozvody, myslíte že by tam něco mohli zkurvit, auto jede normál ale když zařadím a pouším spojku objeví se tlumený zvuk jakoby jste jeli železnou tyčí po zábradlí, vím na 100% že v převodoce ani spojce to není ,tak mi sakra někdo řekněte čím to ,může být ?...mám podezření že asi je nějaký kolo povolený na rozvodech a když se to dostane do záběru tak to asi drnčí na klínku jinak už fakt nevím, není to zvuk jako by bylo něco vylágrovanýho jako myslím klika či vačka, a hlavně to přestává když několikrát jemně prošlápnu spojku tak je klid, dokud nezařadím a nerozjedu se, auto jede normál, jen když přeřadím a šlápnu a pouštím spojku se to ozve , to jsem z toho ko..t , a přiznám se že mě to auto už začíná srát, má to najeto 90tis... :angry:

Editováno: , autor: heckeer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no slyšelo to 5 mechaniků, každý řekl ložisko spojky,hodně tam mate že to prostě při šlápnutí na spojku někdy přestane, pustíš a je klid, pak dáš za 1 a rozjezd a znova, vyřadíš rachtá to, šlapeš trochu na pedál spojky a přestane to, někdy to začne i když jen pridáš otáčky ale jen někdy, když se rozjíždím cítím ve spojce takový tukáni no jsem z toho jelen obecný, já jsem taky automechanik a myslel jsem si totéž, ale prostě mě to vyučilo, víko budou sundavat zítra tak jsem zvědavý, jestli tam nic nenajdou tak tedy už fakt nevím a půjde to ze skály, takovejch prachů a dělá to pořád to nasere... kol2

Editováno: , autor: heckeer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to nevím dělal to ofiko servis ,a zítra to bude dělat jeden známí co mi delal spojku tak se zeptám, v origo servisu jsem platil 3068 kč komplet za práci i díly za rozvody....jsou tam i ty kolečka na čerpadlo oleje tak nevím jestli tam se něco nevyjebalo, prostě nevím :(

Editováno: , autor: heckeer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už je to známí co to je, jsou tam v prdeli axiální ložiska na klice, podle druhého škoda servisu škoda způsobené špatnou montáží rozvodů, doporučili mi to dát do toho autodomu škoda na reklamaci at si to udělají, no stanovisko je asi jasný, záruku máte na půl roku na práci ,budete si to muset zaplatit, takže motor ven vyndat klika , nic jiného tam prý poškozeno není, takže do 10tis no pecka, a to jsem ten řetěz měnil prventivně já ko..t, že jsem se do toho sral, spojku jsem měnil zbytečně , prostě klika měla vůli misto 1,03mm-2mm dostrany 5mm a když jsem šlápl na spojku prostě jsem tu kliku vytlačil a ten zvuk byl už né kolmo jdoucí řetěz na ozubení u rozvodů...no prostě když soudruzi udělají chybu tak to zaplatí zase zákazník jak jinak... :fakac:

Editováno: , autor: heckeer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

říkal to mechanik a příjmací technik v druhym salonu když stahneš kola tak tam je nějaká vymezovací podložka a nějaký axiální ložisko, prý s tím nesmíš hýbat nebo to vypadne nebo co, a ta druhá strana co je v bloku se tak vymačká, já vůbec nevím jak to tam vypadá jsou to nějaký kroužky axiální...no ted´už je to jedno záruka padla servis nějak chybu nezapíral ale hlavně když to bude chodit, ale dovedlo to zamotat hlavu nejednomu příjmacímu technikovi.. :D

Editováno: , autor: heckeer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak pak kontroluj vůli kliky :smich: stačí šroubovák a zkusit ji mezi řemenicí a prsama motoru odtáhnout, dělalo to zvuk celkem známí pro převodovky fabie ,prostě to vypadalo jako že je trochu slyšet ložisko spojky a když jsi na ní šlápnul tak to ustalo, no napadlo by jednoho že je v prdeli klika? krom toho do té doby suchý motor začal chcát nově vyměněným gugerem na řemenici což se mi tedy zdálo divný, a chcalo to i pod siliconem kterým přetěsnili do té doby suchou vanu no paráda prostě, zlatý origo těsnění, pokud to pořádně neodmastí, ten silicon prostě nedrží...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už to víš, zrovna jsem Ti to chtěl napsat, že to bude axiál na klice. Šlapáním na spojku tím hýbeš a klika chodí a dře Ti gufera. Tak bacha taky na gufero pod setrvačníkem, ať si nepromastíš spojku! Asi to ale vydrží. Taky Ti to chození vytahává ty nové rozvody.

V tomto je výměna rozvodů od Feldy trošku rozdíl. IMHO je to jediný krok zpět při modernizaci z 1289ccm.

Nechci Tě ale strašit. Sám jsem výměnu rozvodů přežil O.K. a už mám na nich 37000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už to víš, zrovna jsem Ti to chtěl napsat, že to bude axiál na klice. Šlapáním na spojku tím hýbeš a klika chodí a dře Ti gufera. Tak bacha taky na gufero pod setrvačníkem, ať si nepromastíš spojku! Asi to ale vydrží. Taky Ti to chození vytahává ty nové rozvody.

V tomto je výměna rozvodů od Feldy trošku rozdíl. IMHO je to jediný krok zpět při modernizaci z 1289ccm.

Nechci Tě ale strašit. Sám jsem výměnu rozvodů přežil O.K. a už mám na nich 37000km.

Takže na co si dát pořádně bacha když sundám řemenici, víko rozvodů a potom i řetězku rozvodů? Je tam něaká podložka...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak u MPI se nemusíš bát, ty vymezovací kroužky jsou na klice uprostřed, je to jiný než u felicie, prostě jeden prasknul nebyla to chyba servisu a že to v druhém nevěděli je zase jiná věc, už to mám hotovo ,stálo to s prací 3770kč takže v poho ,jsem rád že to jezdí a je klid.... -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Něak mě nenapadá jak to mohly poškodit při výměně rozvodů...

Tom

Již éře vozů 1000MB psaly autoři chytrých knih v návodech na údržbu ve statích o výměně řetězu,že se z důvodu vymezení axiální vůle klikové hřídele musí před povolení řemenice zaaretovat spojkový pedál.

Jelikož se konstrukce klikového ústrojí od té doby nějak výrazně nezměnila,tak i u Fabie bych tenhle postup zvolil,abych zabránil poškození ložiska.Ono při volný klice kolikrát stahovat rozvodový kolo,kolikrát je na hřídeli povlak karbonu,se není čemu divit.Sice je systém promyšlenější a bez větších vůlí jak u výše zmiňovaného MB,ale i to stačí na to,aby se klika pohnula a při zpětné montáži zdeformovala ložisko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...