Přejít na obsah

vnitřní cirkulace


rejdy1

Doporučené příspěvky

Ahoj, chtěl bych se zeptat ohledně správného fungování vnitřní cirkulace, než budu případně řešit servis. Mám r.v. 2020 a i při aktivní vnitřní cirkulaci se do auta dostává nějaký vzduch zvenku (odhadem tak 20-30 %), poznat to je, když jedu za nějakou tatrou, nebo i třeba v delším tunelu (vždy funkci spustím včas). I při použití ostřikovačů je odér trochu cítit. Je mi jasný, že auto úplně vzduchotěsné být nemůže, to by musel být v kabině přetlak. Nicméně u předfacelifu z 2016 mi to přišlo lepší. Aircare zap/vyp nemá vliv, zkusil jsem i kalibraci klapek na panelu, ale beze změny. Pokud při stojícím autě ztlumím intenzitu ofuku na 1 dílek, aby větrák nerušil, tak je z palubky slyšet, že se klapka cirkulace hýbe, trošku se změní i intenzita ofuku.

 

Takže otázkou zůstává, jestli to je tak správně a část vzduchu jde pořád zvenku, aby si teoreticky někdo při dlouhodobě zavřeném přívodu čerstvého vzduchu neuškodil (i když po nějaké době se funkce automaticky deaktivuje), nebo klapka jednoduše nedovírá.

 

Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, podle me to nefunguje spravne jak popisujes. Kdyz zapnu vnitrni cirkulaci tak do kabiny nejde z venku "nic", tzn. ostrikovace nejsou citit vubec ani vyfukove plyny z aut. Ze zacatku jsem resil to automaticke vypinani recirkulace protoze jezdim casto v huste doprave ale uz jsem se s tim naucil pracovat. Ta klapka jde (trochu) videt kdyz otevres prihradku spolujezdce tam kde se meni filtr tak se zkus podivat jestli se zavira. Ta kontrolka recirkulace sviti porad i kdyz citis znecisteny vzduch z venku nebo zhasina?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, díky za odpověď. Zkusím teda kouknout na tu klapku - takže, jestli rozumím správně, měla by být trochu vidět i bez vyndání filtru, stačí jen otevřít a "vyháknout" přihrádku jak při jeho výměně a předpokládám, že je nad filtrem? díky. jo a kontrolka svítí pořád.

Editováno: , autor: rejdy1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem na to koukal, na klapku je celkem dobře vidět. Hýbe se bez jakéhokoliv zadrhávání, ale přijde mi, že ten rozsah pohybu je malý. Když vezmu, že filtr leží naplocho, tzn. je pomyslnou přímkou, tak při aktivované vnitřní cirkulaci se klapka nepřiklopí, aby byla s filtrem rovnoběžně a utěsnila tak přívod vzduchu, ale svírá s filtrem úhel cca 40 - 50 stupňů, je vidět, že vzduch může jít okolo ní, celkový rozsah pohybu klapky je cca 90 stupňů. Chtěl jsem to nafotit, ale jak je tam málo místa, tak na fotce poloha klapky vidět pořádně není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc!, ještě jednou na to kouknu, ale na 90 % to mám zcela stejně. Čekal bych, že v poloze zavřeno (vnitřní cirkulace aktivní) bude klapka dosedat na tu přední část, viz upravené fotky. Takhle podle se podle mě shora dostává vzduch mezerou na filtr a dál do auta, ale zase když tobě do auta nic nejde...

otevřeno.jpg

zavřeno.jpg

Editováno: , autor: rejdy1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...