Přejít na obsah

Uložení motoru 1.4 MPI


Ferdinand II

Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

řešil jste někdo uložení motoru na Fabii 1.4 MPI? Při přidání/ubrání plynu trochu cuká - zlepšilo se to výměnou reakční vzpěry, ale furt to není ono. Mám dva typy: 1) výměna zbylých dvou silentbloků - to posoudil mechanik tak, že zařadil 1 a pouštěl spojku při zabržděném autě do záběru a motor lítal sem a tam (až si říkám, jestli se tímhle testem něco neutrhlo); 2) spojka - to posoudil jiný mechanik, že by mohly být unavené pružinky lamely nebo tak nějak.

Měl byste někdo nějaký tip?

 

Ještě se chci zeptat. Mazali byste závity šroubů uložení? Když jsem měnil tu vzpěru podle DP, tak tam nic o mazání nebylo, a tak jsem šrouby pečlivě očistil kartáčkem a s pomocí čističe brzd a našrouboval zpět s řádným dotažením na příslušný Nm.

 

Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Nikdo nemá zkušenost?

 

Když to zjednoduším. Je potřeba hodně citlivě a déle nechat spojku v prokluzu, jinak to jakoby kopne. Jako když byste pustili spojku moc rychle. Spojka jako taková vystavuje, zabírá plynule, neklouže - otestováno na výjezdu z garáže - tam by špatná spojka klouzala.

 

Pak mě trochu máte rozdíl mezi silentblokem převodovky a hydrolůžka motoru. Že je to obojí uložení, to chápu, ale jaký je v tom rozdíl materiálově? Nebo je to jenom jiný název téhož?

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 1 měsíc později...

Silentblok nahoře na převodovce je jen gumový, zjednodušeně je to takový plechový naohýbaný bazmek, kterým je prostrčená hliníková příčka, zapečená v gumě. Silentblok motoru vlevo je takový gumový puk se zalitým čepem, který v sobě má dutinu nebo dutiny, vyplněné kapalinou. To ovlivňuje tuhost a pohlcování kmitů. Ten gumokapalinový odchází jen vzácně a většinou se to projeví tím, že z něj teče kapalina. Pokud je silentblok na převodovce unavený/utržený, tak by motor kvedlal i při kývání rukou. Dá se na něj mrknout po vyndání airboxu. Já se jej chystám vyměnit. Jen preventivně, po 22 letech, ale nechce se mi do toho :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten na převodovce jsem měnil. Nevypadal moc k světu, ale právě přemýslel jsem nad tím hydrolůžkem, jestli by to po těch 23 letech také nestálo za to. Nic ale z něj nevyteklo. Otázka je, jestli je to fakt to hydrolůžko nebo jestli to tak škodovka souhrnně označuje a ve skutečnosti je to jenom obyčejný kus gumy. Nejsem ale schopen objektivně posoudit jeho stav. Mám i video, kde jsem natočil, jak se to chvěje při běhu motoru a oklepe při vypnutí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...