Espozito Vloženo 7. Květen 2022 Sdílet Vloženo 7. Květen 2022 Na úvod zkušenosti - vlastním Octavii III výroba podzim 2014 ( první evidence jaro 2015 ), mnou zakoupená 2019 při nájezdu 63.000 km. Při nájezdu cca 75-80.000 km hučení převodovky - výměna obou poškozených ložisek diferenciálu v autor. servisu ( Škodovka zavedla u těchto ložisek opatření v roce 2015 ve výrobě, většina zákazníku zaplatila po záruce ze svého jako já - 17.000,- Kč, dále v 99.300 km z ničeho nic silné cukání motoru, že byl problém dojet 1 km do garáže - odtah na laně do škodovky, závada svíčky na jednom z válců včetně výměny koncovky - kabelu na cívce ( svíčky byly při tom měněny dle serv. knížky v autor. servisu v 61.000 km takže měly najeto cca 38.000 km a ke smůle jsem měl jet den po poruše na již plánovanou výměnu svíček do autor. servisu ( můj limit jsem si dal 40.000 km ), je to divné když mají svíčky držet 60.000 km. Při nájezdu 112.000 km jedu do prudkého kopce v zatížení a najednou cuk, cuk a pak ještě asi 3 krát a nic, druhý den zase několikrát cuknutí a dobrý, ale třetí den cuk, cuk a zase jsem jen tak dojel do garáže. To už jsem byl celkem vytočenej, protože, když jsem četl kdysi ve světu motorů recenzi na taxikářskou zanedbanou 1.2 tsi předělanou na plyn s natočenýma 320.000 km a chválenou spolehlivost, tak to byl pro mě důkaz, že tohle auto je trefa do černého. Už jsem nejel do servisu ( čekání na termín cca 14 dnů, nepojízdné auto ), koupil jsem diagnostiku a zjistil závadu na 4 válci, koupil jsem novou cívku, novou svíčku, vyměnil to a bylo po závadě ( buď cívka nebo svíčka ), svíčka měla ale nejeto jen cca 13.000 km, následně jsem raději vyměnil ostatní cívky ( byly původní a jejich životnost je dle internetových informací kolem 100.000 km ). Z auta jsem krapet zklamaný - měl jsem samozřejmě vícero aut, nikdy žádné problémy s převodovkou, se svíčkami cívkami atd. , měl jsem i vozidlo Kia Sephia ( ještě stará Korea s licenčním motorem Mazda B5) na kterém jsem najel 200.000 Km bez jediné poruchy - jen výměna spotřebního materiálu, takže asi tak. A konkrétní téma - divné chování, startování ne zcela vychladlého motoru při startování v teplejších měsících roku : - minulé léto se mi stávalo, že pouze v teplých dnech ( v zimních měsících nikdy ) se mi někdy stalo, že při odstavení vozidla na 1-3 hod. typicky při nákupu nebo jsem ty cca 3 hod. na návštěvě, tak startuji, roztočí se startér, ale nedojde běžnému okamžitému startu, ale startér točí nezvykle dlouho asi 3 vteřiny, jako kdyby nešel benzin, ale následně chytne a běží normálně. Nikdy se to ale nestane, když vozidlo stojí krátkodobě, musí stát tu dobu cca 1-3 hodiny, kdy zcela nevychladne motor, protože je teplo. Tento problém se nikdy ale nestal, když vozidlo stálo delší dobu, typicky při startu ráno, byť je léto a jsou vedra i ráno. Přes zimu byl absolutně klid, nikdy tenhle problém nenastal, až nyní při oteplení se mi to opět stalo 2 krát během týdne - jezdím každý den. Autobaterii EFB starou 7,5 roku ( start - stop nepoužívám ) jsem si raději měnil při problémech s cukáním motoru za AGM. Autodiagnostika nehází žádnou chybu, takže mě to vrtá hlavou - kolega má Rapida 1.0 TSI a už se ptal co mám s tím startováním co to dělá, když byl přítomný mému podivnému startu. Takže záleží na : 1) době odstavení vozidla ( zřejmě nestačí zcela vychladnout motor ) a 2) okolní teplotě ( v zimě to nikdy neudělá - ani při stejném odstavení na cca 1- 3 hod. ) Jinak dříve - v roce 2019 - 2020 tenhle problém u auta ještě nebyl - až teprve v minulém roce a nyní. Pokud se s tím někdo setkal, řešil to a dá do placu vědět, kde je zakopaný pes, budu rád. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 9. Květen 2022 Sdílet Vloženo 9. Květen 2022 (editace) Propouští ti nějaký vstřikovač nebo problém v čerpadle (nebzučí ti v motoru trochu víc když startuješ za studena pod nulou ?). V motoru dokopou zbytky benzínu do válce a motor je pak jednoduše ulitý. Když stojí delší čas, stihne se benzín odpařit. Jinak ty cívky mají reálnou životnost klidně i 200K km, ale může se stát že nesnese výměnu svíček a odejde. Předpokládám že v servisu ti ho reálně nevyměnili, pouze naúčtovali a mysleli že svíčkami problém vyřeší. Jinak motor to spolehlivý je, ale jako všechny motory i EA211 měli pár nedokonalostí. Jestli máš ročník výroby 2014 tak máš reálně rannou verzi (reálně vyrobenou 2013), bylo tam pár úprav i právě na čerpadlech a vystřikovačích. Ono to nikdy výhra nebude, třeba 1.5 a 1.0 TSi zase trpí na příšernou kvalitu převodovek a to ještě nejezdí tak dlouho. Dá se říct že v případě koncernu je 1.2 TSI EA211 opravdu trefa do černého v případě koncernu není spolehlivější jednotka, problém se zapalováním by mě opravdu netrápil. Editováno: 9. Květen 2022, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.