Přejít na obsah

1.2 TSI 77 kW CJZA špatný teplý start


Espozito

Doporučené příspěvky

Na úvod  zkušenosti - vlastním Octavii III výroba podzim 2014 ( první evidence jaro 2015 ), mnou zakoupená 2019 při nájezdu 63.000 km. Při nájezdu cca 75-80.000 km hučení převodovky - výměna obou poškozených ložisek diferenciálu v autor.  servisu ( Škodovka zavedla u těchto ložisek opatření v roce 2015 ve výrobě, většina zákazníku zaplatila po záruce ze svého jako já - 17.000,- Kč, dále v 99.300 km z ničeho nic silné cukání motoru, že byl problém dojet 1 km do garáže - odtah na laně do škodovky, závada svíčky na jednom z válců včetně výměny koncovky - kabelu na cívce (  svíčky byly při tom měněny dle serv. knížky v autor. servisu v 61.000 km takže měly najeto cca 38.000 km a ke smůle jsem měl jet den po poruše na již plánovanou výměnu svíček do autor. servisu ( můj limit jsem si dal 40.000 km ), je to divné když mají svíčky držet 60.000 km.  Při nájezdu 112.000 km jedu do prudkého kopce v zatížení a najednou cuk, cuk a pak ještě asi 3 krát a nic, druhý den zase několikrát cuknutí a dobrý, ale třetí den cuk, cuk a zase jsem jen tak dojel do garáže. To už jsem byl celkem vytočenej, protože, když jsem četl kdysi ve světu motorů recenzi na taxikářskou zanedbanou 1.2 tsi předělanou na plyn s natočenýma 320.000 km a chválenou spolehlivost, tak to byl pro mě důkaz, že tohle auto je trefa do černého.  Už jsem nejel do servisu ( čekání na termín cca 14 dnů, nepojízdné auto ), koupil jsem diagnostiku a zjistil závadu na 4 válci, koupil jsem novou cívku, novou svíčku, vyměnil to a bylo po závadě ( buď cívka nebo svíčka ), svíčka měla ale nejeto jen cca 13.000 km, následně jsem raději vyměnil ostatní cívky ( byly původní a jejich životnost je dle internetových informací kolem 100.000 km ). Z auta jsem krapet zklamaný - měl jsem samozřejmě vícero aut, nikdy žádné problémy s převodovkou, se svíčkami cívkami atd. , měl jsem i vozidlo Kia Sephia ( ještě stará Korea s licenčním motorem Mazda B5) na kterém jsem najel 200.000 Km bez jediné poruchy - jen výměna spotřebního materiálu, takže asi tak.

 

A konkrétní téma - divné chování, startování  ne zcela vychladlého motoru při startování v teplejších měsících roku :

- minulé léto se mi stávalo, že pouze v teplých dnech ( v zimních měsících nikdy ) se mi někdy stalo, že při odstavení vozidla na 1-3 hod. typicky při nákupu nebo jsem ty cca 3 hod. na návštěvě, tak startuji, roztočí se startér, ale nedojde běžnému okamžitému startu, ale startér točí nezvykle dlouho asi 3 vteřiny, jako kdyby nešel benzin, ale následně chytne a běží normálně. Nikdy se to ale nestane, když vozidlo stojí krátkodobě, musí stát tu dobu cca 1-3 hodiny, kdy zcela nevychladne motor, protože je teplo.  Tento problém se nikdy ale nestal, když vozidlo stálo delší dobu, typicky při startu ráno, byť  je léto a jsou vedra i ráno.  Přes zimu byl absolutně klid, nikdy tenhle problém nenastal, až nyní při oteplení se mi to opět stalo  2 krát během týdne - jezdím každý den. Autobaterii EFB starou 7,5 roku  ( start - stop nepoužívám ) jsem si raději měnil při problémech s cukáním motoru za AGM. Autodiagnostika nehází žádnou chybu, takže mě to vrtá hlavou - kolega má Rapida 1.0 TSI a už se ptal co mám s tím startováním co to dělá, když byl přítomný mému podivnému startu. 

 

Takže záleží na :

 

1) době odstavení  vozidla ( zřejmě nestačí zcela vychladnout motor ) 

a

2) okolní teplotě ( v zimě to nikdy neudělá - ani při stejném odstavení na cca 1- 3 hod. )

 

  Jinak dříve - v roce 2019 - 2020 tenhle problém u auta ještě nebyl - až teprve v minulém roce a nyní.  Pokud se s tím někdo setkal, řešil to a dá do placu vědět, kde je zakopaný pes, budu rád.                                          

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Propouští ti nějaký vstřikovač nebo problém v čerpadle (nebzučí ti v motoru trochu víc když startuješ za studena pod nulou ?). V motoru dokopou zbytky benzínu do válce a motor je pak jednoduše ulitý. Když stojí delší čas, stihne se benzín odpařit.

Jinak ty cívky mají reálnou životnost klidně i 200K km, ale může se stát že nesnese výměnu svíček a odejde.

Předpokládám že v servisu ti ho reálně nevyměnili, pouze naúčtovali a mysleli že svíčkami problém vyřeší.

 

Jinak motor to spolehlivý je, ale jako všechny motory i EA211 měli pár nedokonalostí. Jestli máš ročník výroby 2014 tak máš reálně rannou verzi (reálně vyrobenou 2013), bylo tam pár úprav i právě na čerpadlech a vystřikovačích.

 

Ono to nikdy výhra nebude, třeba 1.5 a 1.0 TSi zase trpí na příšernou kvalitu převodovek a to ještě nejezdí tak dlouho. Dá se říct že v případě koncernu je 1.2 TSI EA211 opravdu trefa do černého v případě koncernu není spolehlivější jednotka, problém se zapalováním by mě opravdu netrápil.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...