shmack Vloženo 28. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 28. Červenec 2013 (editace) Prestala mi fungat funkce denniho sviceni. zastavba rele denniho sviceni s inovovanym rele AEV 0317A VK7, doposud vsechno fungalo. Az najednou na me blikaji prodijedouci vozidla, ze nesviti predek. Mám stejný problém. Přestalo mi fungovat denní svícení a nefungují mi obrysovky, ať otáčím ovladačem, do všech pozic. V pozici zapnutých světel mi svítí palubka, potkávačky/dálkové a osvětlení RZ. Směrová a brzdová světla fungují. Měl jsem připojený vozík, pojistky jsou všechny neporušení i SB55 od denního svícení. Díky, P. P.S.:Fabia 1,2 47kW 2004 Editováno: 20. Srpen 2013, autor: Luďa Není potřeba citovat takový slohy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JaZ Vloženo 8. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2013 Podařilo se mi problém vyřešit. Příčinou byl vadný modul 12V AEV 0317A VK7. Závadu jsem odstranil propájením všech spínaných kontaktů modulu. Už tu podobná závada byla popsána jiným uživatelem. V modulu jsou bohužel OPĚT použitá nevhodná elektromechanická relé, která při své normální funkci mechanicky namáhají pájené spoje v desce. Výsledkem je to, že po několika letech používání, odhadem 2000-3000 cyklů zap-vyp, relé jeden pájený spoj mechanicky udolá a spoj přestane plnit svoji funkci. Mechanická trhlinka je okem sotva patrná, spoj vypadá vpořádku, žádné čmoudíky, relé normálně cvaká, ale spínaný kontakt NEVODÍ. Postup: - vycvaknout plastový horní kryt nad volantem - demontovat levou část plastového krytu pod volantem - vytáhnout černý elektronický blok ze soketu (měl by být hned vedle modulu X-kontkatu) - sejmout plastový kryt modulu šroubovákem - (proměřit vodivost pájených spojů) - propájet všechny plošky spínaných kontaktů mechanických relé (jsou tam dva), případně přidat trochu cínu - vrátit modul do soketu - smontovat kryt palubní desky - zopakovat každých 2000-3000 zapnutí (cca po pěti letech) PS: Tenhle modul se škodovákům moc nepovedl. První vreze se přehřívala až zhořela, druhá verze má MTBF jen 5 let... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milxus Vloženo 20. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2013 (editace) Prestala mi fungat funkce denniho sviceni. zastavba rele denniho sviceni s inovovanym rele AEV 0317A VK7, doposud vsechno fungalo. Az najednou na me blikaji prodijedouci vozidla, ze nesviti predek. Měl jsem stejný problém minulý týden. Stejné příznaky. Zkoušel jsem vše. Až jsem přišel na to, že stačí koupit nové relé AEV 0317A VK7. Pokud by ti někdo tvrdil, že máš propálený svazek vodičů z prostoru motoru do kabiny, tak to lehce vyzkoušíš. Zapni levý nebo pravý blinkr, Vytáhni klíč ze zapalování a koukni zvenku. Bude ti svítit levá nebo pravá parkovačka a zadní koncové světlo. Takže světlo je funkční. :-) A k tomu relé. Koupil jsem nové ,ale sehnal jsem jen celou sadu. Takže jsem musel koupit relé a pár káblíku na zapojení. Vyměníš relé a vše začne okamžitě fungovat :-) Editováno: 20. Srpen 2013, autor: Luďa Není potřeba citovat takový slohy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kotva20 Vloženo 24. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2013 ahojte; podarilo sa mi nadabit na ten isty problem. Nakoniec som nasiel pozadovane relatko v aute a skusim ho premerat. je nejaka moznost ze mate k tejto sade denneho svietenia manual? lebo ja som kupil auto a uz bolo namontovane. nahodou datasheet relatka nemate? Jedna sa o starsi typ? zatial sami ho nepodarilo najst na internete. neskor pridam aj nejake foto ak sa podari. ja tom mam v passate. AEV 0317A VK7 (PA6-GF30) dakujem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Majký Vloženo 1. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2013 Dekuji za rady jak opravit modul. Vcera auto prestalo svitit a po propajeni OK. (na modulu byla chyba viditelna - tusim 3 bod) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krausik Vloženo 16. Květen 2014 Sdílet Vloženo 16. Květen 2014 Dnes mi přestalo fungovat denní svícení a následně jsem s hrůzou zjistil, že mi nesvítí zadní světla a ani parkovačky. Po přečtení tohoto vlákna jsem našel relé propájel jeden narušený kontakt a auto opět svítí. Nestálo mě to ani korunu jen čas. Moc děkuji za cenné rady. Byl jsem z toho nejprve zoufálý a chtěl dát auto někam do servisu. Jetšě, že jsem se podíval na toto fórum.... Ušetřil jsem určitě najěkou kačku! Moc všem děkuji!!!! T Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wingman Vloženo 22. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2014 (editace) Poraďte prosím kde sehnat toto relé: AEV 0318.01 ... parkovací světla žijou trochu svým životem a občas svítí a pak zase nic... Nebo jde systém denního svícení z fabie TDi 2003 elegance nějak vyřadit? aniž by tam to relé muselo být? Editováno: 23. Červenec 2014, autor: wingman Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 29. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2014 Mne jen fascinuje, jak se tady argumentuje "materiálem relé" v jejich označení. Že prej relé s nápisem (ABS) jsou špatný a jiná verze s popisem (PA6-GF30) je v pořádku - jenže to ABS nebo PA6-GF30 vůbec není označení relé, to obojí jsou jen povinný označení materiálu, ze kterýho je vylisovanej KRYT relé !!!! Ano, dá se to použít jako identifikátor pro špatný provedení = lacinej výrobce použije na škatulku ABS (kopolymer akrylonitril-butadien-styren = alias "rázuvzdornej polystyrén"), dražší a snad i kvalitnější výrobce použije tepelně odolnější a tím i tvarově stálejší hmotu označenou PA6-GF30 neboli PolyAmid 6 = v podstatě druh silonu s příměsí plniva, v tomto případě drcenýho skleněnýho vlákna (GF = Glass Fiber) v množství 30% hmotnostních (to je ta třicítka v označení), ale klidně se může stát, že vadný bude i to relé s krytem z polyamidu a obráceně, relé s krytem z ABS bude fungovat normálně... Je potřeba identifikovat přesně výrobce, určenýho třeba jen minipidimikro logem vylisovaným někde na patici relé a neargumentovat číselným označením, který má ke správný funkčnosti minimální vztah (asi jako by se někdo pokoušel tvrdit, že auta se sudým číslem RZ jsou spolehlivější než ty s lichým)... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek09 Vloženo 17. Září 2014 Sdílet Vloženo 17. Září 2014 Ahojte. Bohužel, mám taky problém se světly u F1 1.2 47 kW elegance r.v. 2006. Zjistil jsem to před 2 dny při vyjíždění z parkoviště, kdy už ze zvyku kvůli automatickému rozsvícení potkávacích světel po nastartování, přepínám ještě při zapalování na obrysovky a venku najednou tma, jen v zrcátku vidím jak svítí dolů na zem bílé LEDky nad RZ. Něco málo jsem zde už pročet, takže jsem myslel taky že to bude vadný modul pro autom. rozsvícení. Nejdřív ze všeho jsem zkontroloval vše ostatní - pojistky, žárovky a přední LEDky obrysovky, vše OK i při zapnutí blinkru bez klíčku všechny obrysovky i koncové svítí. Jen při zapnutí přepínače světel mi nesvítí obrysovky, svítí vše ostatní, jak už tady někdo psal. Dnes jsem tedy vyndal pojistku SB55 z 55. pozice a zkusil světla a NIC. Pak rozebral spodní palubovku u řidiče a VYNDAL ten slavný modul a opět zkusil světla a opět beze změny, obrysovky prostě nesvítí, tak už nevím. Měl jsem zapnuté pouze zapalování bez nastartování, ale tím to snad nebude, mlhovky svítí. Modul mám AEV 0317.01, PA6-GF30, datum montáže 4.8.2006, já ale nejsem první majitel auta. Na modulu je napsáno Kroměříž, ale v návodu je Molpir group Olomouc. Asi budu muset zajet do servisu, já už si nevím rady. Jde to zkontrolovat VAGem nebo čím vším to ještě může být, že obrysovky nesvítí ani při fyzicky odpojeném modulu? Prosím, poraďte, díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek09 Vloženo 19. Září 2014 Sdílet Vloženo 19. Září 2014 Tak dnes se problém vyřešil, navštívil jsem autoelektrikáře, ten mi modul na rozsvícení světel na počkání opravil pájkou a vše opět funguje jak má Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fajla Vloženo 9. Březen 2015 Sdílet Vloženo 9. Březen 2015 Zdravím, na mé fabii se mi zdát, že občas (cca 5km) probliknout světla tlumený - dálkový je to jedno, probliknutím myslím na 0,1s a z přístrojové desky je slyšet cvaknutí. Neměl by někde nápad čím by to mohlo být? díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Casy Vloženo 10. Březen 2015 Sdílet Vloženo 10. Březen 2015 Přepínač světel nebo páčka pod volantem. Vyzkoušel přepínač světel vyndat , odpojit, rozebrat, bývaj napálený kontakty pacek, to je rychlejší varianta. Pokud to dělá při přepínání páčkou pod volantem na dálková, pak byy to mohla být ona, ale musí dolu Bag, Volant, pak vyměnit a nazpět. Začál bych přepínačem světel , který jde rychle ven a můžeš ho vyzkoušet z jiný Fabule. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 10. Březen 2015 Sdílet Vloženo 10. Březen 2015 Pokud se přitom cvaknutí přepíná z potkávaček na dálkový a zpátky, nemá s tím přepínač nad levým kolenem nic společnýho, ale je to jen v páčce. Přepínač by to byl, kdyby se během jízdy nezávisle na tom jestli jedeš na potkávačky nebo dálkový tyhle světla zhášely a zase rozsvěcely, nebo kdyby k tomu poblikávaly libovolný mlhovky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tdx237 Vloženo 2. Ledna Sdílet Vloženo 2. Ledna Nazdar vospolok, mam tento isty problem bol vadný modul 12V AEV 0317A VK7 vymwnil som za nový ale problem pretrvava ale len na LAVEJ strane auta....obrysovky ani zadne lave nejdu. predpokladam že to je rozdelene na pravu a lavu stranu podla páky blinkrov....viete mi niekto poradiť kam to z toho rele dalej ide? poistky som kontroloval neviem si už rady :/ Dik Tomáš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.