Přejít na obsah

OII 1.6MPI 75KW BSE. EPC


adrian147

Doporučené příspěvky

Zdravím, chcel by som sa opýtať mám problém ktorý mi spôsobuje vrásky. Na aute je montované LPG s nájazdom 250 000km. Jedná sa o kontrolku EPC a kontrolku motora niekedy sa pridá aj ESP. Jedná sa o to že niekedy presne ani ja neviem kedy deje sa to úplne náhodne či je zima či teplo či prší neprší či pridávam alebo nie. Naskočí kontrolka EPC a motor nemá výkon. Po opätovnom naštartovaní všetko ide ako má. Deje sa to úplne náhodne niekedy sa to stane behom dňa 4 krát niekedy 10 krát niekedy celý týždeň nič. Dnes mi dokonca vyskočila kontrolka EPC a ESP a kontrolka motora a pri voľnobehu stúpali otáčky a znovu klesali na voľnobeh predpokládam že vystúpili na niečo okolo 1500 a následne spadli dole bez toho aby som samozrejme pridával plyn a druhý krát čo sa mi to dnes stalo tak isto prvý krát sa stalo to že vyskočili všetky spomínané kontrolky a nešiel vôbec pridať plyn otáčky sa držali zhruba tiež niečo okolo 1500. Po preštartovaní bolo všetko v poriadku. Nechcem len tak hádať čo by to mohlo byť preto sa obraciam s prosbou o pomoc na Vás. Na aute boli menené filtre olej sviečky.VAG nemám ale výpis z diagnostiky je takýto: 
17987 passive/sporadic riadiaca jednotka škrtiacej klapky- adaptácia nezáhajená.

16875 passive/sporadic systém sekundárneho vzduchu prietok veľmi malý skrat obvodu na B+

17579 passive/sporadic snímač polohy škrtiacej klapky 2 vadný signál

17967 passive/sporadic Riadiaca jednotka škrtiacej klapky zlyhanie v základných nastaveniach skrat obvodu na B+

17950 passive/sporadic EPC snímač polohy škrtiacej klapky vadný signál 

17549 passive/sporadic záťaž detekovaná nezmyselná hodnota skrat obvodu na zem. 

Ďakujem Vám za každú radu.

Editováno: , autor: adrian147
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • adrian147 změnil název na OII 1.6MPI 75KW BSE. EPC

Cau. Bude sa to len zhorsovat. Moze sa ti stat ze aj po znovu nastartovani ti ostane v nudzovom rezime ako mne. 

Autom som normalne dosiel, ale uz som nevedel odist, motor chytil tak na tri valce a plynovy pedal nereagoval. Nastastie som mal pri sebe notebook a ked som nacital chyby, tak boli zapisane chyby skrtiacej klapky. Tak som skusil stiahnut konektor a znovu nasadit a pomohlo to. Ale ked sa to neskor opakovalo, tak som rozmotal komplet cely zvazok kablov k riadiacej jednotke motora. Nenasiel som ziadnu chybu, vsetky kable boli ako nové. Chyba bude v samotnom konektore a pinoch skrtiacej klapky. Skusil som ich napruzit a nastriekat kontakt sprejom. Pomoze to asi na pol roka, potom treba znova pouzit aspon ten sprej. Najlepsie by bolo vymenit vsetky piny za nove. 

 

Screenshot_20220606_224942.thumb.jpg.13d4e08b9168970d2bf531ba9f4a0006.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ďakujem. Zrejme to pomohlo. Skúšal som kontakt sprej, prestriekal som ako konektore tak aj škrtiacu klapku a dnes sa chyba neukázala ani raz. Len neviem prečo mne tam ten konektor ani nezacvakne. A aj keď som ho vyťahoval tak som ho nemusel uvoľniť proste a jednoducho som ho vytiahol. Ale tak zrejme budem musieť prepinovať konektor. Ďakujem pekne za pomoc. Ešte ak by si vedel chcem sa opýtať jednu vec lebo teraz v lete má to vytáča. Je to ohľadom regulácie teploty. Nastavím teplotu na 18 zapnem AC a fúka úplne studený vzduch, dám to na 22 fúka presne rovnaký vzduch, dam to na cca 25 stále ten istý super chladný vzduch, ale ako náhle to dám na 26 už ide úplne horúci. A to iste sa deje aj pri kúrení v zime. Dám to na 26 ide úplne horúci dám to na 25 a už ide chladný. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, chcel som prepinovat konektor aj ja, ale zatial som netrafil na spravne piny. Tie ktore som objednal tam nepasuju. Hlavne je, ze ked sa problem opakuje, viem ako si pomoct. 

S tou klimou, asi mas climatronic, ja iba climatic. Prekontrolovat cez diagnostiku klapky, pripadne skusit zakladne nastavenia. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj. Problem s kontrolkou EPC sa zacal zhorsovat, trebalo to zacat riešiť. 

Napokon som nasiel konektor s plochymi pinmi ktory sa pouziva ako nahrada. Povodne piny

Screenshot_2023-10-23-10-38-45-882_com_miui.gallery.thumb.jpg.15bd1db3f13d83b5900f81a4a2cd00db.jpg

Screenshot_2023-10-23-10-39-33-338_com_miui.gallery.thumb.jpg.1c4d077ea9655cce3ab7bbfd1e12c9d8.jpg

Novy konektor s pinmi cislo 1J0 973 713

IMG_20231023_111356.thumb.jpg.ef473dc4cf779d6010e131094eb25679.jpg

IMG_20231023_111452.thumb.jpg.96c8ea64941f411f39eb00982f0be116.jpg

Je na vás či budete konektor pajkovat, alebo ako ja odstrihnut starý konektor, napinovat kable (pin 1.5 mm označenie PIN 1X5 XXX) a zasunut nove piny do novej svorkovnice. Zapojenie

IMG_20231023_111617.thumb.jpg.d2c1c1b5ccc3e0ffbf452b499111c136.jpg

Túto výmenu som robil asi pred 3 mesiacmi a odvtedy žiadny problém. Oprava za 5 eur, kde servisy by menili škrtiacu klapku a neviem čo ešte. 

Pekný deň. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...