Tomkk Vloženo 28. Červen 2022 Sdílet Vloženo 28. Červen 2022 (editace) Zdravím, mám O1 rv98 TDI AGR a nedávno se mi poprvé stalo, že po krátké jízdě jsem vypnul a zapnul zapalování a nenastartoval. Startér normálně točil (v zimě nový) a motor ani neškytl. Po cca 2 minutách pokusů s vypnutím a zapnutím zapalování pak chytnul. Podezříval jsem čidlo teploty, nebo naftové čerpadlo, protože teplé starty se mi obecně horší. Od té doby to auto cca 1..2x týdně dělá zase. Včera dokonce při 33 °C a prvním odpoledním startu se krátce rozsvítila kontrolka žhavení, což mi potvrdilo teorii o čidle teploty. V tomto stavu se mi zdálo, že pravděpodobněji nastartuji, když klíčkem po zastrčení ihned otočím až do polohy startéru, tedy když jsem nenechal nabíhat budíky. Večer jsem proto auto připojil na VAG, abych se podíval na hodnoty teploměru. Zdálo se, že ukazuje ok. Pak mi ale auto opět nechtělo nastartovat a já zjistil, že ve stavu po zapnutí, kdy motor nechytá, se nelze spojit s ŘJ motoru (a v žádném ze stavů nejde ani pustit TDI GRAPH ). Teď je to ve stavu, že po zapnutí zapalování je to ve dvou stavech, buď auto startuje a dá se s ŘJ VAGem spojit a auto normálně jede, nebo nestartuje a spojit se s ní nedá. Ale na budících žádná kontrolka nesvítí a paměť závad je prázdná. Zkusil jsem sundat konektory z ŘJ motoru, zoxidované nejsou, tak jsem s nimi trochu zavrtěl a zasunul zpět, ale na nic to vliv nemělo, jednou jsem nastartoval, jednou ne. V čem může být problém? Problém se projevuje častěji s vyšší teplotou vzduchu, tuším někde nějaký sudeňák. Napadá mě i problém s imobilizérem (právě proto, že o stavu rozhoduje první otočení klíčkem), ale to by snad svítila nějaká kontrolka, ne? A bránilo by nerozpoznání klíče spojení se s ŘJ motoru VAGem? I ve špatném stavu se např. dá spojit s ŘJ zámků, tedy komunikace blokovaná asi není. Taky jsem uvažoval, že bych zkusil koupit jinou ŘJ motoru, ale to nevím, jestli je potřeba ji nějak přizpůsobit, aby fungovala, např. imobilizér? Také si nejsem jistý, jestli si s jednotkou nepřinesu do auta jiné najeté km, tedy problém na STK. Nějaké rady? Edit: Tak třeba to někomu pomůže, v servisu naštěstí věděli, byla to "klasika", relé 109. Chtěl jsem mít trochu větší jistotu, že to snad fakt bylo ono (protože to kupodivu nikdy neudělalo za jízdy) a nezůstanu někde viset, staré relé jsem rozdělal a byl tam fakt studeňák, vykvedlaný kontakt v tišťáku. Editováno: 28. Červen 2022, autor: Tomkk Nové info. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.