Přejít na obsah

Lupnutí servo motoru / řízení - při plném rejdu


T11Mastr

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám octu 3 1.2 77kw 2014 ročník a na dovolené jsem si (hlavně při složitějším parkování kdy točíte plný rejd v pomalé rychlosti) všiml, že se mi ozve 1 kovové lupnutí vždy když dám plný rejd doprava úplně těsně před maximálním natočením kol. A ozve se mi většinou ve stejném místě i hned znova když jdu kola zatočit zpátky na střed. Podle infa tady na foru jsem čekal, že bude začínat odcházet homokyneťák, axiální táhlo nebo horní ložisko nad tlumičem, ale teďka jsme s kolegou co spravuje auta (nedělá řízení) na rampě zvedli a zjistili, že ten zvuk tam při vypnutém motoru není a celé točení probíhá v pohodě. Začne se vždy ozývat až po nastartování a podle poslechu sluchátky to vypadá, že jde ze servomotorku umístěného kousek od pravého kola cca pod spolujezdcem. Může být na tom servu jen něco povolené? Myslíte, že má vůbec smysl to řešit a nebo to mám zatím ignorovat? Při samotné jízdě a řízení nepozoruji nic nezvyklého akorát prostě vždy slabé lupnutí na plný rejd.

Přidávám video

Předem díky

Editováno: , autor: T11Mastr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • T11Mastr změnil název na Lupnutí servo motoru / řízení - při plném rejdu

člověče , jsem starej pardál, ale ještě  starší pardálové mě učili, že řízení , čepy řízení dostávají mnohem menší záhul , když točíš volantem a  auto je  v pohybu , zvlášť točit kola do plnýho rejdu , ještě  vestoje. od dědy bych dostal pohlavek, mé ženě to vyčítám (zbytečný) Víš k jak k silnýmu třecímu momentu a náporu na řízení  dochází mezi pneumatikou a vozovkou ( čím  širší pneu tím více), pak už se zákonitě musí něco ozívat, zvlášť když máš již něco naježděno...   Nevím jestli jsem jinej, ale já točím volantem , až když je auto trochu v pohybu, jinak ne . Při tvém stylu se může ozívat cokoliv. Homokineťák se mi ozíval v plným rejdu při jízdě lupáním, pravidelným., najeto více jak 400 tis. km. 

Ze skušeností s O3 oproti O2 jsem deklasoval na lupání, vrzání  stabilizátoru atd, protože O3 je v tomto slova smyslu katastrofa,  u O2 naježděno 310 tis. km je oproti O3  luxusní , tichý poježdění. 

Editováno: , autor: Casy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejme jsem si toho všiml při pomalé jízdě na 1 popř zpátečce při parkování...  točením na místě to akorát ve videu logicky demonstruji (tady točí přítelkyně, ale samotnému mi z točení na místě bylo velmi nepříjemně). Každopádně ozývá se to i kdyz jedu a točím na parkovišti. V jiných situacích než na parkovišti auto snad téměř nedávám do plného rejdu. A v pohybu by se toto asi dost špatně natáčelo... Takže to skutečně není "můj styl" takže bych prosil spíš o nějakou konstruktivní radu místo planých keců a moralizování díky. Dělá to stejný zvuk i když je to zavěšené na rampě a kola jsou ve vzduchu a žádný nápor, který popisujete na nich tedy není (rampu jsem samozřejmě v době zjištění po ruce neměl a proto posílám video z dovolené na místě, které jsem poslal i mechanikovi tehda).

Editováno: , autor: T11Mastr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To budeš mít spíš uložení tlumičů, proto ti to neudělá po druhé ve stejném pohybu hned.... máš 8 let staré auto, jestli jsi na tlumiče ani pružiny nesahal, tak už ložiska uložení tlumičů pravděpodobně nefungují dobře, jestli vůbec.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové já se moc omlouvám, ale už druhý comment je vidět, že si ten dotaz nikdo pořádně ani nepřečet. V prvním příspěvku píšu:

"Podle infa tady na foru jsem čekal, že bude začínat odcházet homokyneťák, axiální táhlo nebo horní ložisko nad tlumičem, ale teďka jsme s kolegou co spravuje auta (nedělá řízení) na rampě zvedli a zjistili, že ten zvuk tam při vypnutém motoru není a celé točení probíhá v pohodě".

Takže jsme samozřejmě horní uložení (a ložisko v něm) hned zkoušeli a zjistili, že od něj jde při točení žádná vibrace ani zvuk a nejde... Ani od uložení ani od pružiny. Zkusil jsem googlit podvozek Octy (snad je správný) páč ten svůj vyfocený nemám nicméně lupnutí vychází z té zakroužkované "věci" (nejspíš servomotorek) nebo z jejího bezprostředního okolí a vždy jen při nastartovaném motoru (horní uložení by lupalo bez ohledu na nastartování).

A můj dotaz zní:
1. Setkal se s tím někdo?

2. Řešili byste to, nebo neřešit a jezdit dál?

 

octa spodek.jpg

Editováno: , autor: T11Mastr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc! To jsem třeba vůbec netušil. @spirito kolik už s tím takhle máte bez problému najeto? Jinak auto jsem kupoval před rokem jako ojetinu a je dost možné, že to lupalo už tehda, jen jsem si toho prostě rok a půl nevšiml páč do plného rejdu prostě točíte málokdy + věčně máte zaplé třeba radio. Teď jsem si toho všiml až při parkování na hodně složitém místě, kde jsem měl stažené okýnka (tzn slyšel jsem to i z venku) a když už jsem jednou uslyšel. Už to pak slyším i vevniř :D

Editováno: , autor: T11Mastr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel jsem se při tom lupnutí fyzicky dotýkat tlumiče i pružiny a nejde od něj jakákoliv vibrace. Jde od toho serva. Takže mi horní uložení vůbec nedává smysl. To bych musel cítit jak ten tlumič přeci poskočí.

Editováno: , autor: T11Mastr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...