Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím, mám octu 3 1.2 77kw 2014 ročník a na dovolené jsem si (hlavně při složitějším parkování kdy točíte plný rejd v pomalé rychlosti) všiml, že se mi ozve 1 kovové lupnutí vždy když dám plný rejd doprava úplně těsně před maximálním natočením kol. A ozve se mi většinou ve stejném místě i hned znova když jdu kola zatočit zpátky na střed. Podle infa tady na foru jsem čekal, že bude začínat odcházet homokyneťák, axiální táhlo nebo horní ložisko nad tlumičem, ale teďka jsme s kolegou co spravuje auta (nedělá řízení) na rampě zvedli a zjistili, že ten zvuk tam při vypnutém motoru není a celé točení probíhá v pohodě. Začne se vždy ozývat až po nastartování a podle poslechu sluchátky to vypadá, že jde ze servomotorku umístěného kousek od pravého kola cca pod spolujezdcem. Může být na tom servu jen něco povolené? Myslíte, že má vůbec smysl to řešit a nebo to mám zatím ignorovat? Při samotné jízdě a řízení nepozoruji nic nezvyklého akorát prostě vždy slabé lupnutí na plný rejd.

Přidávám video

Předem díky

Upraveno od T11Mastr

člověče , jsem starej pardál, ale ještě  starší pardálové mě učili, že řízení , čepy řízení dostávají mnohem menší záhul , když točíš volantem a  auto je  v pohybu , zvlášť točit kola do plnýho rejdu , ještě  vestoje. od dědy bych dostal pohlavek, mé ženě to vyčítám (zbytečný) Víš k jak k silnýmu třecímu momentu a náporu na řízení  dochází mezi pneumatikou a vozovkou ( čím  širší pneu tím více), pak už se zákonitě musí něco ozívat, zvlášť když máš již něco naježděno...   Nevím jestli jsem jinej, ale já točím volantem , až když je auto trochu v pohybu, jinak ne . Při tvém stylu se může ozívat cokoliv. Homokineťák se mi ozíval v plným rejdu při jízdě lupáním, pravidelným., najeto více jak 400 tis. km. 

Ze skušeností s O3 oproti O2 jsem deklasoval na lupání, vrzání  stabilizátoru atd, protože O3 je v tomto slova smyslu katastrofa,  u O2 naježděno 310 tis. km je oproti O3  luxusní , tichý poježdění. 

Upraveno od Casy

  • Autor

Samozřejme jsem si toho všiml při pomalé jízdě na 1 popř zpátečce při parkování...  točením na místě to akorát ve videu logicky demonstruji (tady točí přítelkyně, ale samotnému mi z točení na místě bylo velmi nepříjemně). Každopádně ozývá se to i kdyz jedu a točím na parkovišti. V jiných situacích než na parkovišti auto snad téměř nedávám do plného rejdu. A v pohybu by se toto asi dost špatně natáčelo... Takže to skutečně není "můj styl" takže bych prosil spíš o nějakou konstruktivní radu místo planých keců a moralizování díky. Dělá to stejný zvuk i když je to zavěšené na rampě a kola jsou ve vzduchu a žádný nápor, který popisujete na nich tedy není (rampu jsem samozřejmě v době zjištění po ruce neměl a proto posílám video z dovolené na místě, které jsem poslal i mechanikovi tehda).

Upraveno od T11Mastr

To budeš mít spíš uložení tlumičů, proto ti to neudělá po druhé ve stejném pohybu hned.... máš 8 let staré auto, jestli jsi na tlumiče ani pružiny nesahal, tak už ložiska uložení tlumičů pravděpodobně nefungují dobře, jestli vůbec.

Upraveno od 15degren

  • Autor

Pánové já se moc omlouvám, ale už druhý comment je vidět, že si ten dotaz nikdo pořádně ani nepřečet. V prvním příspěvku píšu:

"Podle infa tady na foru jsem čekal, že bude začínat odcházet homokyneťák, axiální táhlo nebo horní ložisko nad tlumičem, ale teďka jsme s kolegou co spravuje auta (nedělá řízení) na rampě zvedli a zjistili, že ten zvuk tam při vypnutém motoru není a celé točení probíhá v pohodě".

Takže jsme samozřejmě horní uložení (a ložisko v něm) hned zkoušeli a zjistili, že od něj jde při točení žádná vibrace ani zvuk a nejde... Ani od uložení ani od pružiny. Zkusil jsem googlit podvozek Octy (snad je správný) páč ten svůj vyfocený nemám nicméně lupnutí vychází z té zakroužkované "věci" (nejspíš servomotorek) nebo z jejího bezprostředního okolí a vždy jen při nastartovaném motoru (horní uložení by lupalo bez ohledu na nastartování).

A můj dotaz zní:
1. Setkal se s tím někdo?

2. Řešili byste to, nebo neřešit a jezdit dál?

 

octa spodek.jpg

Upraveno od T11Mastr

Servo, nejstarší ročníky měly myslim vadnou sérii, ktera začne po čase lupat

Mám Octu rok 2013, kupoval jsem ji jako roční a už tehdy se při plným rejdu ozvalo lupnutí. Jednou jsem se o tom zmínil při servisu, nicméně to neřešili, já pak už taky ne. Jezdím s tím dál.

  • Autor

Díky moc! To jsem třeba vůbec netušil. @spirito kolik už s tím takhle máte bez problému najeto? Jinak auto jsem kupoval před rokem jako ojetinu a je dost možné, že to lupalo už tehda, jen jsem si toho prostě rok a půl nevšiml páč do plného rejdu prostě točíte málokdy + věčně máte zaplé třeba radio. Teď jsem si toho všiml až při parkování na hodně složitém místě, kde jsem měl stažené okýnka (tzn slyšel jsem to i z venku) a když už jsem jednou uslyšel. Už to pak slyším i vevniř :D

Upraveno od T11Mastr

No, já to vnímám i jako menší trhnutí, takže to může být i již zmiňované uložení tlumičů. A ano, do plného rejdu jsem donucen pouze občas při složitém vyparkovávání. Najeto mám cca 140 tisíc km.

  • Autor

Zkoušel jsem se při tom lupnutí fyzicky dotýkat tlumiče i pružiny a nejde od něj jakákoliv vibrace. Jde od toho serva. Takže mi horní uložení vůbec nedává smysl. To bych musel cítit jak ten tlumič přeci poskočí.

Upraveno od T11Mastr

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.