Přejít na obsah

Špatné startování při jarních teplotách a "chrochtání" při volnoběhu, při kroucením volantu u popojíždění...


82dan82

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

řeším teď jeden problém u mé Fabie (Fabia 1,2HTP 40kW - AWY (r.v. 12/2002 v provozu od 2/2003), najeto: 247000 Km) a to sice to, že se začalo projevovat špatné startování při těchto jarních teplotách (v noci okolo 5°C a přes den pod 20°C).

Každé ráno to startuje v pohodě nebo jen tak lehce cuká při hodně studeném startu, ale když nechám auto stát cca. 3 a více hodin (tedy motor tak nějak zcela zchladne) a pak se snažím nastartovat, tak se prvotní start povede sice hned, a nebo jen s kratším protáčením (1 - 2 sekundy), po nastartování vyběhnou otáčky jen na 800rpm, a po dalších 5 - 6 sekundách se motor začne na 750 otáčkách třást (ale ne jako kdyby jel na 2 válce, toto je jiné - vím jaké to je když shoří svíčka, jak to třese, toto je opravdu jiné), a další sekundu už motor sám zhasne. Toto se stane třeba 2x a pak jeden start normálně při startu na 1100 otáček a drží na 900 otáčkách a mohu po pár sekundách odjet.

Ve velkých mrazech to nedělá a v létě taktéž ne. Viděl jsem podobný příspěvek tady asi před půl rokem, ale nikdo tam na to nereagoval, tak proto jsem zkusil založit nový dotaz.

Jinak ještě auto třeba při couvání nebo otáčení na místě či při malých manévrech tak nějak jakoby "chrochtá" a chrastí, světla mírně zhasínají a otáčky při tomto projevu lezou pod 650rpm. Dělá to občas i při zabrždění na světlech, při parkování nebo při kroucením volantu když jen pomalu jedu bez motoru na malý manévr.

Je jedno zdali je motor teplý třeba po hodině jízdy, a nebo studený krátce po nastartování. Dělá to kdykoliv, ale ne vždy !

 

- GO motoru bylo děláno ve 215 000 (takže najeto už je více jak 30000 km než to začalo dělat).

- Rozvody byly dělány taktéž při generálce motoru

- Tlaky na válcích jsou všechny okolo 14 - 14,5 bar

- VAG ukazuje "Příliš bohatá směs - 1 řada válců" (měnily se svíčky + všechny tři cívky - problém nevyřešen, a při druhém nebo třetím startu zase vyskočilo "kuře" a ve VAGu stejná chyba nebo jako 65535 nebo tak něco), a ještě chybu "Chybná nebo nesprávná hodnota teploty čidla chladící kapaliny" (to bylo měněné dokonce 3x pokaždé jiné čidlo ale... problém nevyřešen, a chyba tam skočí tak do 5 minut po smazání chyb).

 

S tou teplotou ještě jedna poznámka:

V servisu dělali živá data od startu do zahřátí motoru, a při uplně studeném motoru to hlásilo na odporu převodem na teplotu okolo 60°C, asi po 10 minutách na volnoběhu tam bylo okolo 85 - 95 °C, pak spadla ručička na teplotním ukazateli uplně dolu, a teplota přitom ukazovala 85 - 95°C, a po chvilce zase vyskočila na provozní teplotu. Také když se zahřátý motor vypnul a změřila se teplota po opětovném nastartování třeba za 30 sekund po vypnutí, hned to psalo třeba jen 30°C i když motor žhnul, že by se na něm dali dělat volská oka.

 

Zajimavé však je, že když jsou v létě parna, nedělá ani jeden z těchto problémů, a to samé když je v zimě třeba -10°C ráno a -5°C odpoledne, tak startuje a jezdí jak nové.

V servisu jak vidí HTP AWY, hned od toho dávají ruce pryč, že oprava by byla zcela určitě více jak koupě bazarového vozu stejného ročníku (2002/2003 tedy první kusy HTP AWY).

 

Třeba se s tím někdo setkal, a třeba tady někdo odpoví :-)

 

Moc děkuji,

Dan

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...