peterup Vloženo 25. Únor 2017 Sdílet Vloženo 25. Únor 2017 Menil uz niekto predne tlmice? Mam najazdene 50 000 km a predne tlmice maju na teste 62% a 66%. Sa mi to zda velmi malo kilometrov na vymenu tlmicov. Nahrady este nie su dostupne, len origo. Vymenit uz alebo este vydrzia nejake kilometre? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
janmatejicek Vloženo 25. Únor 2017 Sdílet Vloženo 25. Únor 2017 @peterup rozhodně vyměnit, hned, tohle už není sranda... A teď vážně. Co ti vlastně měřili? Podle toho naskenovaného papíru je to nějaký obyč test přilnavosti tlumičů. Je to tam i napsané. Ty hodnoty, co uvádíš, vyjadřují přilnavost kol k vibrační desce vůči době, kdy probíhal test. Ale chybí tam ta podstatnější část a to ta, která říká, jaké ty hodnoty u nových tlumičů na tom konkrétním autě mají být. Tenhle test neříká vůbec nic, snad jsi ho aspoň neplatil. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peterup Vloženo 25. Únor 2017 Autor Sdílet Vloženo 25. Únor 2017 ahoj, neplatil som nic :-) bol som na akcii na prelepenie bocnych list na prednych dverach a popritom mi ten test spravili, lebo som si ho vypytal. Mam pocit akoby auto plavalo ked brzdim alebo pridam. Technik mi povedal, ze ak je test uz k cevenej ciare, resp. za ciarou ten kmit, tak je to uz nebezpecne, co je asi ak je hodnota 55%. Len som chcel vediet ci je normalne po 50k aby tlmice boli v takomto stave. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
janmatejicek Vloženo 25. Únor 2017 Sdílet Vloženo 25. Únor 2017 Pokud nejsou nějak extrémně namáhané, tak to normální není... Jak říkám, tenhle test nedokazuje, jak opotřebné tlumiče jsou. Teoreticky by pak byla přilnavost největší u auta bez tlumičů, kde by kola byla pouze tlačena pružinami k desce a nic jejich pohyb nezpomalovalo, ale to je samozřejmě nadsázka. Nejlepší by bylo, kdyby se porovnaly hodnoty úplně nového auta se stejnou výbavou s tím tvým autem, abys věděl, o kolik je ta přilnavost v porovnání s novými tlumiči horší. Máš DCC nebo ne? Ostatní komponenty podvozku někdo kontroloval? Stav tlumičů nemá na plavnost zrovna přímý vliv, to spíš uložení, tlak v pneumatikách, tvrdost bočnic, například. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peterup Vloženo 25. Únor 2017 Autor Sdílet Vloženo 25. Únor 2017 nemam DCC, a nic ostatne nekontrolovali, len takto tlmice a povedali ze bolo by dobre vymenit. Gumy mam zimne hankook evo2 215/55R17 98V, nafukane na 2,3 vpredu aj vzadu. Pockam teda este par tyzdnov, a prehodim na letne. Mam obejdanene nove Pirelli P7 Cinturato 215/55R17 94V a potom uvidim. Co si mam dat este skoktrolovat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
janmatejicek Vloženo 26. Únor 2017 Sdílet Vloženo 26. Únor 2017 98 nostnostni index? To máš naschvál nebo proč tolik? Nafoukáno máš mít 2,2 a 2,4 minimálně, podle předepsaných hodnot. Nafoukej o 0,2 každou pneumatiku víc a uvidíš. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 15. Březen 2019 Sdílet Vloženo 15. Březen 2019 Výsledek výměny tlumičů. Auto má 65 tis. km, jezdilo po Praze jako (hotelové) taxi. Zadní tlumič nezvedne sám o sobě prakticky ani svou vlastní váhu. Přední jdou (stejně jako ty nové) stlačit o poznání větší silou, ale pro změnu v nich vrže. V poměru k novým jsou vlastně stejné bahno jako ty zadní. Ve předních jde slyšet proudění tekutiny s cvakáním zřejmě bublinek. Toto je jediný kus, který má na sobě nějaké stopy, jinak jsou všechny suché. Tak jak je položený, nemá vršek žádný odpor při vysouvání. Ve finále tedy sice netečou, servis bez techniky nic nenajde a vy pokud se nebudete zajímat, tak jezdíte prakticky bez tlumičů. 20190315_094956.mp4 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinrx Vloženo 4. Duben 2023 Sdílet Vloženo 4. Duben 2023 Jelikož experiment s tlumiči Koni special active nedopadl podle mých představ (auto je v nižších rychlostech tvrdší - připomíná spíše passat) chtěl bych tam dát nějaké komfortnější obyčejné tlumiče. (Koni budou na prodej za rozumnou cenu s nájezdem cca 2500 km, jde opravdu spíš o sportovnější tlumiče). Otázka - jestli už jste někdo měnili - jakou značku by jste doporučili na klidnější svezení? třeba Sachs máte někdo zkušenosti? Pokud jde o originál mám dotaz ohledně značení: měl jsem tam zadní tyto: 3Q0512011HD, ve škodovce mi nabízejí k mému autu jedině tyto: 3Q0513049FN , na netu jsem našel za dobrou cenu original např. 3Q0512011JQ, což se liší jen těmy posledními písmenky od těch mých. Víte někdo co znamenají ty poslední písmenka? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 4. Duben 2023 Sdílet Vloženo 4. Duben 2023 Ano, ta posledni pismenka jsou velmi dulezita. Protoze odlisuji ruzne verze tlumicu dle vahovych trid. Jedna se o rozdilne dily, byt zacatek cisla dilu je shodny. Jakou mas verzi (karoserie, motor, prevodovka, vybava)? Puvodni dil jsem mel stejny a jako originalni nahrada jsem mel taky uvedeny dil. Takze ti evidentne radi dobre. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinrx Vloženo 4. Duben 2023 Sdílet Vloženo 4. Duben 2023 (editace) Mám combi 2015 2.0 tdi 110 kw, výbava asi style plus... to nevím jak dohledat. Editováno: 4. Duben 2023, autor: Martinrx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 4. Duben 2023 Sdílet Vloženo 4. Duben 2023 To by odpovídalo, já měl vzadu ty samé u liftbacku 1.6TDI a stejné výbavy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinrx Vloženo 5. Duben 2023 Sdílet Vloženo 5. Duben 2023 (editace) Tak to by spíš znamenalo, že ty kecy ve škodovce o tom , jak se musí díl objednávat podle vin, že je to laděné podle každého typu karoserie a motoru zvlášt jsou bohapusté žvásty. taky dobré vědět. Editováno: 5. Duben 2023, autor: Martinrx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 5. Duben 2023 Sdílet Vloženo 5. Duben 2023 Už jen z prvního příspěvku je jasné, že moc netušíš. Odlišné číslo dílu považuješ za nepodstatný detail, stačí, že se shoduje aspoň v části... Variant tlumičů není právě tolik, kolik je kombinací agregátu, karoserie a výbav. Nejde navíc jen o stupeň výbavy, ale třeba o takové "detaily", že existuje jen pro neDCC podvozek standardní podvozek, snížený a naopak i zvýšený. A že třeba namátkou pro vozidla s předním pohonem MR2017 vidím u zadní nápravy sice jen 3 varianty tlumičů, ale k nim 32 variant pružin. Řazení dle váhových tříd a okruhů pérování (a tedy i uváděných PR čísel) tady podle mě do detailu nikdo nerozumí. Já bych na tvém místě šetřil silnými výrazy. A zakládáním nových témat pro staré agendy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinrx Vloženo 6. Duben 2023 Sdílet Vloženo 6. Duben 2023 Kdybych tušil, tak bych se přece neptal :-) Já ale tady nemluvím o pružinách. to že má sportline podvozek snížený, cross zase zvýšený to vím, ale já se bavím o normálním standartním podvozku. I 4x4 má jiné tlumiče. Ale ve škodovce ti budou dokolečka tvrdit, že musí být objednaný jen u nich a podle vin, jelikož se ladí na tlumiče ke každému typu auta zvlášt, což je podle zde výše zmíněného evidentní nesmysl. A hlavně se mi tam nelíbí ta jejich evidentní arogance, že to nějak přečíslují, a na vše ti pak řeknou: já nevím, nic jiného tu nevidím, ted je to prostě takto. Je tu pár témat o tlumičích, ale ve všech se řeší dokola hlavně DCC tlumiče, tak jsem založil téma jen pro obyčejné tlumiče. Evidentně to vyneslo na povrch nějaký poznatek, což jsem rád, jestli to vadí, tak to klidně slouči do jiného tématu, ale takhle se mi to zdá přehlednější. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 7. Duben 2023 Sdílet Vloženo 7. Duben 2023 Vždyť ti píšu, že jen pro přední pohon je u zadní nápravy kombinace třech typů tlumičů a 32 pružin. A pro různě zastavěná auta se používají různé kombinace. Takže ti říkají zjevně pravdu, snad si nikdo nemyslí, že každé auto má unikátní díl. Je potřeba chápat, že u aut se opravdu v řadě případů přiřazuje daný díl dle konkrétního VIN. A člověk v servisu nemá znalosti vývojářů pro x různých obastí. Že je těch typů tlumičů víc nebo míň a pro různá auta jsou někdy stejné na tom nic nemění. A k tlumičům samotným. Já jsem si koupil základní Bilsteiny a že bych byl oslněný, to se říct nedá. On ten originál je totiž u většiny dílů opravdu nejlepší. Co jsem zkoušel, tak ideální se jeví kombinace fabrického sníženého podvozku a k němu příslušných pružin. Světe div se, v takovém případě je vzadu zrovna stejné číslo tlumiče (3Q0 513 049 FN) a liší se dorazy, stabilizátor a samozřejmě pružiny. Pokud budu ještě něco s podvozkem někdy dělat, vyměním i stabilizátor za tužší (á la Passat a Arteon). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinrx Vloženo 7. Duben 2023 Sdílet Vloženo 7. Duben 2023 Ok, díky za info. A v čem ti ty bilsteiny vadí? Takže bys šel příště do origo? Zskoušel jsem passaty, jako alternativu k superbu, ale mě vadilo to tvrdší naladění. Měl jsem předtím Citroen c5 a mondeo a zvykl jsem si spíš na pohodlí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 7. Duben 2023 Sdílet Vloženo 7. Duben 2023 Mne u Superbu vadila mekkost a podle me vylozene neprijemne houpani. Mimochodem taky me uspavalo. Fabricky snizeny podvozek nehoupe, na druhou stranu neni prehane tvrdy, je jen prijemne tuhy. Mam kombinaci pruzin Eibach a Bilsteinu (volil jsem variantu tlumicu odpovidajici naladeni Passatu, tedy o neco tvrdsi). Slo o vymenu znicenych tlumicu, pruziny jsem dal nasledne po ne uplne uspokojivem vysledku. Stabilizatory puvodni. Neni to tak mekke jako standard original, ale nevim jestli kvuli stabilizatorum, extra tuhe taky ne. Kazdopadne snizeni ma vliv na prejezdy nerovnosti, typicky retarder uz je docela citit. Jeste dodam, ze jsem velmi dlouho laboroval nad ranami od podvozku a loni na podzim zjistil, ze to mlati vystrazny trojuhelnik do muldy pro rezervu… 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ČudlR Vloženo 8. Duben 2023 Sdílet Vloženo 8. Duben 2023 Jen mimo. Bojler: ja mam origo trojuhelnik prichycenej pod nakladaci hranou kufru v drzaku ze se ani nehne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 8. Duben 2023 Sdílet Vloženo 8. Duben 2023 Mam velky, ten se tam prave nevejde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MarekSIII Vloženo před 2 hodinami Sdílet Vloženo před 2 hodinami Zdravím, máte prosím Vás niekto skúsenosť s tlmičmi Monroe OESpectrum? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.