Přejít na obsah

Klasické tlumiče, výběr dílu, značky.


peterup

Doporučené příspěvky

@peterup rozhodně vyměnit, hned, tohle už není sranda...

 

A teď vážně. Co ti vlastně měřili? Podle toho naskenovaného papíru je to nějaký obyč test přilnavosti tlumičů. Je to tam i napsané. Ty hodnoty, co uvádíš, vyjadřují přilnavost kol k vibrační desce vůči době, kdy probíhal test. Ale chybí tam ta podstatnější část a to ta, která říká, jaké ty hodnoty u nových tlumičů na tom konkrétním autě mají být. Tenhle test neříká vůbec nic, snad jsi ho aspoň neplatil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, neplatil som nic :-) bol som na akcii na prelepenie bocnych list na prednych dverach a popritom mi ten test spravili, lebo som si ho vypytal.

Mam pocit akoby auto plavalo ked brzdim alebo pridam. Technik mi povedal, ze ak je test uz k cevenej ciare, resp. za ciarou ten kmit, tak je to uz nebezpecne, co je asi ak je hodnota 55%. Len som chcel vediet ci je normalne po 50k aby tlmice boli v takomto stave.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud nejsou nějak extrémně namáhané, tak to normální není... Jak říkám, tenhle test nedokazuje, jak opotřebné tlumiče jsou. Teoreticky by pak byla přilnavost největší u auta bez tlumičů, kde by kola byla pouze tlačena pružinami k desce a nic jejich pohyb nezpomalovalo, ale to je samozřejmě nadsázka. Nejlepší by bylo, kdyby se porovnaly hodnoty úplně nového auta se stejnou výbavou s tím tvým autem, abys věděl, o kolik je ta přilnavost v porovnání s novými tlumiči horší. Máš DCC nebo ne? Ostatní komponenty podvozku někdo kontroloval? Stav tlumičů nemá na plavnost zrovna přímý vliv, to spíš uložení, tlak v pneumatikách, tvrdost bočnic, například.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nemam DCC, a nic ostatne nekontrolovali, len takto tlmice a povedali ze bolo by dobre vymenit. 

Gumy mam zimne hankook evo2 215/55R17 98V, nafukane na 2,3 vpredu aj vzadu.

Pockam teda este par tyzdnov, a prehodim na letne. Mam obejdanene nove Pirelli P7 Cinturato 215/55R17 94V a potom uvidim.

Co si mam dat este skoktrolovat? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Výsledek výměny tlumičů. Auto má 65 tis. km, jezdilo po Praze jako (hotelové) taxi. Zadní tlumič nezvedne sám o sobě prakticky ani svou vlastní váhu. Přední jdou (stejně jako ty nové) stlačit o poznání větší silou, ale pro změnu v nich vrže. V poměru k novým jsou vlastně stejné bahno jako ty zadní. Ve předních jde slyšet proudění tekutiny s cvakáním zřejmě bublinek. Toto je jediný kus, který má na sobě nějaké stopy, jinak jsou všechny suché. Tak jak je položený, nemá vršek žádný odpor při vysouvání. Ve finále tedy sice netečou, servis bez techniky nic nenajde a vy pokud se nebudete zajímat, tak jezdíte prakticky bez tlumičů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Jelikož experiment s tlumiči Koni special active nedopadl podle mých představ (auto je v nižších rychlostech tvrdší - připomíná spíše passat) chtěl bych tam dát nějaké komfortnější obyčejné tlumiče. (Koni budou na prodej za rozumnou cenu s nájezdem cca 2500 km, jde opravdu spíš o sportovnější tlumiče).

 

Otázka - jestli už jste někdo měnili - jakou značku by jste doporučili na klidnější svezení? třeba Sachs máte někdo zkušenosti?

 

Pokud jde o originál mám dotaz ohledně značení: měl jsem tam zadní tyto: 3Q0512011HD, ve škodovce mi nabízejí k mému autu jedině tyto: 3Q0513049FN , na netu jsem našel za dobrou cenu original např. 3Q0512011JQ, což se liší jen těmy posledními písmenky od těch mých. Víte někdo co znamenají ty poslední písmenka?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, ta posledni pismenka jsou velmi dulezita. Protoze odlisuji ruzne verze tlumicu dle vahovych trid. Jedna se o rozdilne dily, byt zacatek cisla dilu je shodny.

 

Jakou mas verzi (karoserie, motor, prevodovka, vybava)?

 

Puvodni dil jsem mel stejny a jako originalni nahrada jsem mel taky uvedeny dil. Takze ti evidentne radi dobre.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to by spíš znamenalo, že ty kecy ve škodovce o tom , jak se musí díl objednávat podle vin, že je to laděné podle každého typu karoserie a motoru zvlášt jsou bohapusté žvásty. taky dobré vědět.

Editováno: , autor: Martinrx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jen z prvního příspěvku je jasné, že moc netušíš. Odlišné číslo dílu považuješ za nepodstatný detail, stačí, že se shoduje aspoň v části...

 

Variant tlumičů není právě tolik, kolik je kombinací agregátu, karoserie a výbav. Nejde navíc jen o stupeň výbavy, ale třeba o takové "detaily", že existuje jen pro neDCC podvozek standardní podvozek, snížený a naopak i zvýšený. A že třeba namátkou pro vozidla s předním pohonem MR2017 vidím u zadní nápravy sice jen 3 varianty tlumičů, ale k nim 32 variant pružin. Řazení dle váhových tříd a okruhů pérování (a tedy i uváděných PR čísel) tady podle mě do detailu nikdo nerozumí.

 

Já bych na tvém místě šetřil silnými výrazy. A zakládáním nových témat pro staré agendy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdybych tušil, tak bych se přece neptal :-)

 

Já ale tady nemluvím o pružinách.

 to že má sportline podvozek snížený, cross zase zvýšený to vím, ale já se bavím o normálním standartním podvozku. I 4x4 má jiné tlumiče. Ale ve škodovce ti budou dokolečka tvrdit, že musí být objednaný jen u nich a podle vin, jelikož se ladí na tlumiče ke každému typu auta zvlášt, což je podle zde výše zmíněného evidentní nesmysl. A hlavně se mi tam nelíbí ta jejich evidentní arogance, že to nějak přečíslují, a na vše ti pak řeknou: já nevím, nic jiného tu nevidím, ted je to prostě takto.

 

Je tu pár témat o tlumičích, ale ve všech se řeší dokola hlavně DCC tlumiče, tak jsem založil téma jen pro obyčejné tlumiče. Evidentně to vyneslo na povrch nějaký poznatek, což jsem rád, jestli to vadí, tak to klidně slouči do jiného tématu, ale takhle se mi to zdá přehlednější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždyť ti píšu, že jen pro přední pohon je u zadní nápravy kombinace třech typů tlumičů a 32 pružin. A pro různě zastavěná auta se používají různé kombinace. Takže ti říkají zjevně pravdu, snad si nikdo nemyslí, že každé auto má unikátní díl. Je potřeba chápat, že u aut se opravdu v řadě případů přiřazuje daný díl dle konkrétního VIN. A člověk v servisu nemá znalosti vývojářů pro x různých obastí. Že je těch typů tlumičů víc nebo míň a pro různá auta jsou někdy stejné na tom nic nemění.

 

A k tlumičům samotným. Já jsem si koupil základní Bilsteiny a že bych byl oslněný, to se říct nedá. On ten originál je totiž u většiny dílů opravdu nejlepší. Co jsem zkoušel, tak ideální se jeví kombinace fabrického sníženého podvozku a k němu příslušných pružin. Světe div se, v takovém případě je vzadu zrovna stejné číslo tlumiče (3Q0 513 049 FN) a liší se dorazy, stabilizátor a samozřejmě pružiny. Pokud budu ještě něco s podvozkem někdy dělat, vyměním i stabilizátor za tužší (á la Passat a Arteon).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne u Superbu vadila mekkost a podle me vylozene neprijemne houpani. Mimochodem taky me uspavalo.

 

Fabricky snizeny podvozek nehoupe, na druhou stranu neni prehane tvrdy, je jen prijemne tuhy.

 

Mam kombinaci pruzin Eibach a Bilsteinu (volil jsem variantu tlumicu odpovidajici naladeni Passatu, tedy o neco tvrdsi). Slo o vymenu znicenych tlumicu, pruziny jsem dal nasledne po ne uplne uspokojivem vysledku. Stabilizatory puvodni. Neni to tak mekke jako standard original, ale nevim jestli kvuli stabilizatorum, extra tuhe taky ne. Kazdopadne snizeni ma vliv na prejezdy nerovnosti, typicky retarder uz je docela citit.

 

Jeste dodam, ze jsem velmi dlouho laboroval nad ranami od podvozku a loni na podzim zjistil, ze to mlati vystrazny trojuhelnik do muldy pro rezervu…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...