Přejít na obsah

Občasné zasekávání řadící páky


homer320

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám dotaz -  Teď poslední dobou se mi párkrát stalo, že když jsem v neutrálu a chci zařadit 1/zpátečku, tak páka nejde posunout směrem doleva, jak kdyby ji něco blokovalo nebo byla zaseklá. Po nějaké době, co jsem zkoušel párkrát vyšlápnout spojku a pákou hýbat se vždy nakonec "uvolnila". Zajímavé je, že směrem doprava (k 5. a 6. stupni) pohnout šlo. S řazením mám ještě ten problém, že jde občas špatně zařadit 1. stupeň (jak kdyby tam musela jít "nadvakrát", to znamená po zařazení ji musím ještě docvaknout, jinak počítám zuby) a následně vyřadit z prvního stupně na druhý. Zkoušel jsem i řazení s vypnutým motorem (se spojkou i bez, výsledek byl stejný) a páku jsem musel dá se říct "rozpohybovat", jinak mi nešel zařadit 1., 2., 5. i 6. stupeň.. to se mi zdá zvláštní, jelikož jsem se obával, že by mohl být problém v synchronech a pokud se nemýlím, tak při vypnutém motoru synchrony nefungují, respektive by to asi buďto šlo nebo vůbec nešlo, ne že se to "rozpohybuje". Řešil někdo podobný problém nebo alespoň tuší čím by to mohlo být? Jenom taková poznámka, jsem teď objednaný na výměnu silentbloku převodovky, mechanik tvrdil, že by problém mohl být i v tom, jelikož už je opotřebený, ale mně se to nějak nezdá a bojím se závažnějšího problému s převodovkou, proto se ptám na případné zkušenosti..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jediné co se mi náhodně stávalo u více škodovek byl ten případ kdy jakoby nejde zařadit zpátečka, to se docela divím, že se nikdo další neozval, protože mi přijde jako "vlastnost" napříč různýmy převodovkami :)

 

to jsem vždy řešil bud zařazením protichůdného kvaltu se sešlápnutou spojkou a pak zařazením zpět toho chtěného a nebo lehkým povolením spojky, místo počítání kvaltu pěkně sednul.

Toť moje pozorování z pohledu lajka.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 hodinami, ExecutedDonut napsal:

Jediné co se mi náhodně stávalo u více škodovek byl ten případ kdy jakoby nejde zařadit zpátečka, to se docela divím, že se nikdo další neozval, protože mi přijde jako "vlastnost" napříč různýmy převodovkami :)

 

to jsem vždy řešil bud zařazením protichůdného kvaltu se sešlápnutou spojkou a pak zařazením zpět toho chtěného a nebo lehkým povolením spojky, místo počítání kvaltu pěkně sednul.

Toť moje pozorování z pohledu lajka.

Joo tohle taky znám, zpátečce se napoprvé občas nechce a musím na spojku šlapat 2x, ale to mě tolik neznepokojovalo, protože jsem se všude dočetl, že to je v podstatě normální jev :D na tom co to dělá mně mi příjde vlastně nejzvláštnější to, že se nejedná jen o špatné řazení kvaltů, ale celkově pohyb páky i v rámci neutrálu, s tím jsem se nikdy nesetkal ani u dost sešlých převodovek :D a i to řazení kvaltů je dost náhodné, občas to jde celý den jak po másle, občas se to projevuje častěji no.. + mi taky připadá, že někdy když řadím libovolný stupeň, tak i když mám sešláplou spojku, tak trošku zavadím o zuby 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, Petr L. napsal:

Olej v převodovce se už měnil ? Pokud ne, tak tím bych začal + udělat nastavení lanovodů.

Olej v převodovce jsem právěže měnil nedávno, vlastně mi příjde, že se to právě od té doby zhoršilo.. Ale právě při té výměně oleje mě mechanik upozornil na jetý silentblok, takže to může mít spojitost spíš s tím..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Petr L. napsal:

Olej je origo ze Škodovky? S neorigo oleji některé převodovky nepracovaly tak dobře.

To si popravdě nejsem 100% jistý, jen vím, že mechanik říkal, že na tom oleji nešetřil a dával tak nějaký, který asi považoval za nejvhodnější. Na tohle se ho příště doptám..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych se zaměřil na nastavení délky táhel a mechanismus nad předovkou, kam táhla vedou, případně na mechanismus pod řadící pákou. Odpojit táhla od převodovky a zkusit, jestli se "závada" projevuje při ručním pohybem řadicím mechanicmem nebo při pohybem řadicí pákou.

nastavení táhel.pdf

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 4. 2023 na 20:00, McMatej napsal:

Já bych se zaměřil na nastavení délky táhel a mechanismus nad předovkou, kam táhla vedou, případně na mechanismus pod řadící pákou. Odpojit táhla od převodovky a zkusit, jestli se "závada" projevuje při ručním pohybem řadicím mechanicmem nebo při pohybem řadicí pákou.

nastavení táhel.pdf 1.09 MB · 1 stažení

Děkuju za radu, zkusím se na to zaměřit. Fakt doufám, že to bude jen tímhle. :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...