Publikováno Duben 8, 20232 r Zdravím, mám dotaz - Teď poslední dobou se mi párkrát stalo, že když jsem v neutrálu a chci zařadit 1/zpátečku, tak páka nejde posunout směrem doleva, jak kdyby ji něco blokovalo nebo byla zaseklá. Po nějaké době, co jsem zkoušel párkrát vyšlápnout spojku a pákou hýbat se vždy nakonec "uvolnila". Zajímavé je, že směrem doprava (k 5. a 6. stupni) pohnout šlo. S řazením mám ještě ten problém, že jde občas špatně zařadit 1. stupeň (jak kdyby tam musela jít "nadvakrát", to znamená po zařazení ji musím ještě docvaknout, jinak počítám zuby) a následně vyřadit z prvního stupně na druhý. Zkoušel jsem i řazení s vypnutým motorem (se spojkou i bez, výsledek byl stejný) a páku jsem musel dá se říct "rozpohybovat", jinak mi nešel zařadit 1., 2., 5. i 6. stupeň.. to se mi zdá zvláštní, jelikož jsem se obával, že by mohl být problém v synchronech a pokud se nemýlím, tak při vypnutém motoru synchrony nefungují, respektive by to asi buďto šlo nebo vůbec nešlo, ne že se to "rozpohybuje". Řešil někdo podobný problém nebo alespoň tuší čím by to mohlo být? Jenom taková poznámka, jsem teď objednaný na výměnu silentbloku převodovky, mechanik tvrdil, že by problém mohl být i v tom, jelikož už je opotřebený, ale mně se to nějak nezdá a bojím se závažnějšího problému s převodovkou, proto se ptám na případné zkušenosti..
Duben 10, 20232 r Autor Fakt se s něčím podobným nikdo nesetkal, nebo aspoň netuší, co by mohlo být příčinou?
Duben 10, 20232 r Jediné co se mi náhodně stávalo u více škodovek byl ten případ kdy jakoby nejde zařadit zpátečka, to se docela divím, že se nikdo další neozval, protože mi přijde jako "vlastnost" napříč různýmy převodovkami :) to jsem vždy řešil bud zařazením protichůdného kvaltu se sešlápnutou spojkou a pak zařazením zpět toho chtěného a nebo lehkým povolením spojky, místo počítání kvaltu pěkně sednul. Toť moje pozorování z pohledu lajka.
Duben 11, 20232 r Olej v převodovce se už měnil ? Pokud ne, tak tím bych začal + udělat nastavení lanovodů.
Duben 11, 20232 r Autor před 19 hodinami, ExecutedDonut napsal: Jediné co se mi náhodně stávalo u více škodovek byl ten případ kdy jakoby nejde zařadit zpátečka, to se docela divím, že se nikdo další neozval, protože mi přijde jako "vlastnost" napříč různýmy převodovkami :) to jsem vždy řešil bud zařazením protichůdného kvaltu se sešlápnutou spojkou a pak zařazením zpět toho chtěného a nebo lehkým povolením spojky, místo počítání kvaltu pěkně sednul. Toť moje pozorování z pohledu lajka. Joo tohle taky znám, zpátečce se napoprvé občas nechce a musím na spojku šlapat 2x, ale to mě tolik neznepokojovalo, protože jsem se všude dočetl, že to je v podstatě normální jev :D na tom co to dělá mně mi příjde vlastně nejzvláštnější to, že se nejedná jen o špatné řazení kvaltů, ale celkově pohyb páky i v rámci neutrálu, s tím jsem se nikdy nesetkal ani u dost sešlých převodovek :D a i to řazení kvaltů je dost náhodné, občas to jde celý den jak po másle, občas se to projevuje častěji no.. + mi taky připadá, že někdy když řadím libovolný stupeň, tak i když mám sešláplou spojku, tak trošku zavadím o zuby
Duben 11, 20232 r Autor před 14 hodinami, Petr L. napsal: Olej v převodovce se už měnil ? Pokud ne, tak tím bych začal + udělat nastavení lanovodů. Olej v převodovce jsem právěže měnil nedávno, vlastně mi příjde, že se to právě od té doby zhoršilo.. Ale právě při té výměně oleje mě mechanik upozornil na jetý silentblok, takže to může mít spojitost spíš s tím..
Duben 12, 20232 r Olej je origo ze Škodovky? S neorigo oleji některé převodovky nepracovaly tak dobře.
Duben 12, 20232 r Autor před 4 hodinami, Petr L. napsal: Olej je origo ze Škodovky? S neorigo oleji některé převodovky nepracovaly tak dobře. To si popravdě nejsem 100% jistý, jen vím, že mechanik říkal, že na tom oleji nešetřil a dával tak nějaký, který asi považoval za nejvhodnější. Na tohle se ho příště doptám..
Duben 12, 20232 r Já bych se zaměřil na nastavení délky táhel a mechanismus nad předovkou, kam táhla vedou, případně na mechanismus pod řadící pákou. Odpojit táhla od převodovky a zkusit, jestli se "závada" projevuje při ručním pohybem řadicím mechanicmem nebo při pohybem řadicí pákou. nastavení táhel.pdf Upraveno Duben 12, 20232 r od McMatej
Duben 13, 20232 r Autor V 12. 4. 2023 na 20:00, McMatej napsal: Já bych se zaměřil na nastavení délky táhel a mechanismus nad předovkou, kam táhla vedou, případně na mechanismus pod řadící pákou. Odpojit táhla od převodovky a zkusit, jestli se "závada" projevuje při ručním pohybem řadicím mechanicmem nebo při pohybem řadicí pákou. nastavení táhel.pdf 1.09 MB · 1 stažení Děkuju za radu, zkusím se na to zaměřit. Fakt doufám, že to bude jen tímhle. :-D
Prosinec 10, 2024Pro 10 Zdravím, já mam také problém se zasekáváním řadící páky a mám defendlock. Prvně jsem si myslel že to je tím že autem jezdím méně často, ale jestli má někdo radu?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.