Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím, mám dotaz -  Teď poslední dobou se mi párkrát stalo, že když jsem v neutrálu a chci zařadit 1/zpátečku, tak páka nejde posunout směrem doleva, jak kdyby ji něco blokovalo nebo byla zaseklá. Po nějaké době, co jsem zkoušel párkrát vyšlápnout spojku a pákou hýbat se vždy nakonec "uvolnila". Zajímavé je, že směrem doprava (k 5. a 6. stupni) pohnout šlo. S řazením mám ještě ten problém, že jde občas špatně zařadit 1. stupeň (jak kdyby tam musela jít "nadvakrát", to znamená po zařazení ji musím ještě docvaknout, jinak počítám zuby) a následně vyřadit z prvního stupně na druhý. Zkoušel jsem i řazení s vypnutým motorem (se spojkou i bez, výsledek byl stejný) a páku jsem musel dá se říct "rozpohybovat", jinak mi nešel zařadit 1., 2., 5. i 6. stupeň.. to se mi zdá zvláštní, jelikož jsem se obával, že by mohl být problém v synchronech a pokud se nemýlím, tak při vypnutém motoru synchrony nefungují, respektive by to asi buďto šlo nebo vůbec nešlo, ne že se to "rozpohybuje". Řešil někdo podobný problém nebo alespoň tuší čím by to mohlo být? Jenom taková poznámka, jsem teď objednaný na výměnu silentbloku převodovky, mechanik tvrdil, že by problém mohl být i v tom, jelikož už je opotřebený, ale mně se to nějak nezdá a bojím se závažnějšího problému s převodovkou, proto se ptám na případné zkušenosti..

Mas Defendlock/Construct?

  • Autor
Před hodinou, PAPAPINE napsal:

Mas Defendlock/Construct?

Nemám ani jedno

  • Autor

Fakt se s něčím podobným nikdo nesetkal, nebo aspoň netuší, co by mohlo být příčinou? 

Jediné co se mi náhodně stávalo u více škodovek byl ten případ kdy jakoby nejde zařadit zpátečka, to se docela divím, že se nikdo další neozval, protože mi přijde jako "vlastnost" napříč různýmy převodovkami :)

 

to jsem vždy řešil bud zařazením protichůdného kvaltu se sešlápnutou spojkou a pak zařazením zpět toho chtěného a nebo lehkým povolením spojky, místo počítání kvaltu pěkně sednul.

Toť moje pozorování z pohledu lajka.

Olej v převodovce se už měnil ? Pokud ne, tak tím bych začal + udělat nastavení lanovodů.

  • Autor
před 19 hodinami, ExecutedDonut napsal:

Jediné co se mi náhodně stávalo u více škodovek byl ten případ kdy jakoby nejde zařadit zpátečka, to se docela divím, že se nikdo další neozval, protože mi přijde jako "vlastnost" napříč různýmy převodovkami :)

 

to jsem vždy řešil bud zařazením protichůdného kvaltu se sešlápnutou spojkou a pak zařazením zpět toho chtěného a nebo lehkým povolením spojky, místo počítání kvaltu pěkně sednul.

Toť moje pozorování z pohledu lajka.

Joo tohle taky znám, zpátečce se napoprvé občas nechce a musím na spojku šlapat 2x, ale to mě tolik neznepokojovalo, protože jsem se všude dočetl, že to je v podstatě normální jev :D na tom co to dělá mně mi příjde vlastně nejzvláštnější to, že se nejedná jen o špatné řazení kvaltů, ale celkově pohyb páky i v rámci neutrálu, s tím jsem se nikdy nesetkal ani u dost sešlých převodovek :D a i to řazení kvaltů je dost náhodné, občas to jde celý den jak po másle, občas se to projevuje častěji no.. + mi taky připadá, že někdy když řadím libovolný stupeň, tak i když mám sešláplou spojku, tak trošku zavadím o zuby 

  • Autor
před 14 hodinami, Petr L. napsal:

Olej v převodovce se už měnil ? Pokud ne, tak tím bych začal + udělat nastavení lanovodů.

Olej v převodovce jsem právěže měnil nedávno, vlastně mi příjde, že se to právě od té doby zhoršilo.. Ale právě při té výměně oleje mě mechanik upozornil na jetý silentblok, takže to může mít spojitost spíš s tím..

Olej je origo ze Škodovky? S neorigo oleji některé převodovky nepracovaly tak dobře.

  • Autor
před 4 hodinami, Petr L. napsal:

Olej je origo ze Škodovky? S neorigo oleji některé převodovky nepracovaly tak dobře.

To si popravdě nejsem 100% jistý, jen vím, že mechanik říkal, že na tom oleji nešetřil a dával tak nějaký, který asi považoval za nejvhodnější. Na tohle se ho příště doptám..

Já bych se zaměřil na nastavení délky táhel a mechanismus nad předovkou, kam táhla vedou, případně na mechanismus pod řadící pákou. Odpojit táhla od převodovky a zkusit, jestli se "závada" projevuje při ručním pohybem řadicím mechanicmem nebo při pohybem řadicí pákou.

nastavení táhel.pdf

Upraveno od McMatej

  • Autor
V 12. 4. 2023 na 20:00, McMatej napsal:

Já bych se zaměřil na nastavení délky táhel a mechanismus nad předovkou, kam táhla vedou, případně na mechanismus pod řadící pákou. Odpojit táhla od převodovky a zkusit, jestli se "závada" projevuje při ručním pohybem řadicím mechanicmem nebo při pohybem řadicí pákou.

nastavení táhel.pdf 1.09 MB · 1 stažení

Děkuju za radu, zkusím se na to zaměřit. Fakt doufám, že to bude jen tímhle. :-D

  • 1 rok později...

Zdravím, já mam také problém se zasekáváním řadící páky a mám defendlock. Prvně jsem si myslel že to je tím že autem jezdím méně často, ale jestli má někdo radu?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.