Přejít na obsah

zkušenost 1,6 TDI po nájezdu 150 tis.km a více


Tomy Pete

Doporučené příspěvky

Mám zájem o koupi ojetiny ,motor 1,6 TDI nájezd do 100 tis.km(manuál i DSG) Máte někdo zkušenosti s tímto motorem po nájezdu 150 tis.km a více. Auto chci koupit v Německu a zajímá mně jaké problémy můžou nastat a na co si mám dát pozor. Děkuji všem co odpoví ať už budou hanit či chválit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím co by jsi chtěl slyšet... Vždycky je to o tom, jak se předchozí majitel k autu choval, dělal servisy, dopřával mu kvalitní palivo atd. atd. Ojetý auto je vždycky loterie. Pakliže je vše zmíněné OK, tak máš částečně vyhráno. To částečně píšu záměrně, protože i tak se může objevit závada(y), který prostě neovlivníš. To je všeobecně u všech aut. 

Další věc je jaký máš plány s autem jezdit. Jestli to bude 30000km ročně tak cajk, jestli 10k tak si kup benzín nebo kolo 😄 

O těchlech motorech je toho napsáno kvanta na internetu, takže doporučuji proštudovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

 

Při rozhodování o údržbě vozu Škoda Octavia 3 s motorem 1.6 TDI je důležité zvážit, jaký provozní stav očekáváte.

Po nájezdu 150 000 km je častým zásahem výměna lamel v převodovce DSG.

 

Co se týče tlumičů, je pravděpodobné, že po takovém nájezdu budou všechny výrazně opotřebované. Gumové silentbloky také podléhají opotřebení, ale z hlediska bezpečnosti je nezbytná výměna především u silentbloků ramen přední nápravy. Ostatní silentbloky se týkají spíše komfortu jízdy (např. vzpěra motoru apod).

 

Rozvody by mohly začít signalizovat potřebu údržby, avšak většinou vydrží bez potíží až do 250 000 km. Dále je možné se setkat s prvními problémy se vstřikovačem, ale není to pravidlem.

 

Z mého hlediska bych doporučil prioritní investici do tlumičů a silentbloků ramen. Osobně kladu důraz na kvalitní stav podvozku. Avšak někdo, kdo preferuje méně náročný provoz, by mohl tyto potřebné zásahy odložit až do chvíle, kdy by tlumiče začaly vykazovat výrazné známky opotřebení (silné bouchání do karoserie a pod.). Rovněž brzdy budou vyžadovat skoro určitě pozornost.

 

Možná by stálo za to i ošetřit případnou rez plechové konstrukce náprav, ale taktéž jde spíš o estetický problém.

Obecně jsou to poměrně spolehlivé vozy a první problémy přímo u motorové jednotky začnou vznikat po ujetí 350K km kdy začne selhávat emisní systém pohonné jednotky.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Nebudu dělat pána chytrého, ale.

Mám ho s nájezdem 167000 km. 4 roky

Servis ŠKODA.  Bez problému město a delší trasy půl na půl.

K tomu další stejný Karoq 48000 km stáří skoro 3 roky.

Není skoro rozdíl. 

Jen brzdy. U staršího zase před výměnou. Normální.

Spotřeba oleje zhruba po 14000  je 1l.

Možná bych si dovolil podotknout. Lépe se mi jezdí v tom starším.

Asi divné, ale je to tak.

Vždy jsem měl benzín, ale co jsem přesedlal. ? 

Jsem spokojený a doufám.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...