Přejít na obsah

Značné kolísanie voľnobežných otačok Fabia I Combi 74kW


Doporučené příspěvky

Zdravím Vás, prosím Vás, chcel by som Vás požiadať o radu. Mám Fabiu Combi 1.4 16V 74kW r.v.2005. Auto má hodne najazdené, ale bolo vcelku šetrené a doteraz poslúchalo a v živote ma nikdy nikde nenechalo. Avšak asi už prichádza nejaký jeho čas a začalo trochu štrajkovať.

 

Problém je v tom, že sa rozsvietila kontrolka motora a zároveň s tým aj kontrolka EPC. Auto vyzeralo akože OK, ale radšej som vypol motor a naštartoval a všetko vyzeral OK, lenže po určitej dobe znova toto isté, vypol som motor naštartoval som, EPC zhaslo, ale kontrolka motora ostala. Po niekoľkých odstaveniach pred domov a jazdách kontrolka motora zhasla a zas to chvíľu išlo, no prišlo to znova a to som už radšej išiel s autom do servisu a začal to riešiť. Okrem toho som si všimol, že pri jazde v meste, keď vyradím do neutrálu tak sa niekedy, nie vždy ale dosť často rozkolíšu otáčky na voľnobehu a je to keď je už motor ohriaty a jazdí sa s ním a chvíľu kolíšu povedzme od 500-600 aj do 1000 alebo 1100 niekoľkokrát kolíšu no po nejakej chvíľke takéhoto kolísania sa ustabilizujú, auto nezdochína, ale nerobilo to predtým.

 

Diagnostika v servise ukázala nasledovné:

1. P1151 - korekce smesi /řada 1/: adaptace rozsah 1 Chudá směs

2. P1142 - zjištění zatížení Mezní hodnota podkročena

3. A ešte tam bola nejaký chyba, že lambda rada 1 sonda 2, ale tú chybu nemám presne nafotenú

 

Takže prebehla výmena lamda sondy za katom /NGK sonda/ a nejakého odlušovača oleja či čo, zmazali sa chyby a auto asi dva týždne jazdilo bez chyby ale úplne ok sa mi nezdalo a potom prišla znova kontrolka motora a EPC

 

Auto išlo znova do servisu a znova tie isté chyby no už bez tej lambda sondy

 

V servise bolo komplet skontrolované a pretesnené sanie za škrtiacou klapkou, bola vymenená škrtiiaca klapka, vymenené čidlo teploty chladiacej kvapaliny a nejaké čidlo tlaku vzduchu v sacom potrubí, vymenené tesnenia vstrekovačov, avšak kolísanie otáčok v meste pri vyradení na voľnobehu stále trvá. Zatiaľ chyba ešte neprišla, ale predpokladám, že asi príde. Nová klapka bola nastavená na VAGu a tak.

 

Ešte dodám, že asi pred 3000 km dozadu boli menené všetky zapaľovacie cievky, lebo jedna cievka odišla, nové sviečky sú v aute, žiadne šity. Bola menená stredová časť výfuku a zadná čast výfuku-zadný tlmič výfuku.

 

Moje otázky na Vás, s ktorými vy som veľmi rád pomohol a bol vám vďačný za pomoc sú:

1. môže toto kolísanie otáčok a menované kontrolky spôsobovať problematická lambda sonda pred katom? Diagnostika priamo jej chybu nepíše, no nemenila sa teraz, menila sa iba tá za katom. Tá pred katom sa už menila, ale možno je už zrelá na výmenu, ale hovorím diagnostika priamo jej chybu nepíše.

2. mohol by tieto problémy spôsobovať problém so strtedným dielom výfúku? /jeho prípadná netesnosť alebo nejaký nekvalitný náhradný diel, nie je tam originál, ale náhrada/

3. mohol by tieto problém spôsobovať mierne chytený vlnovec výfúkového potrubia? /vraj nefučí ani nevyzerá, že by bol KO, ale bol už raz menený a už tam nejakú dobu je/

4. mohol by tieto problémy spôsobovať problém zo zadným dielom výfuku-zadný tlmiť výfuku? /jeho prípadná netesnosť alebo nekvalitný náhradný diel, nie je tam originál, ale náhrada/

5. čo prípadné problémy samotného motora, môžu toto spôsobovať? /napr. nejaké podpálené výfukové ventily alebo tak? po servise sa boli s autom previezť a hovoria, že sa im nezdá, že by s motorom niečo bolo, ale dôkladne ho asi nemali ako skontrolovať/

 

rozmýšľam ešte vymeniť tú lambdu pred katom, tak či by to za to stálo a prípadne či ten výfuk nemôže spôsobovať problém. Stálo ma to už teraz nie 5eur, ale prípadne by som to auto ešte na rybačku alebo tak chcel zachrániť, lebo to auta ma fakt nikdy nezradilo.

 

Na prípadné otázky odpoviem. Vďaka za akúkoľvek pomoc a prípadné nasmerovanie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Podle mně by to mohla způsobovat.

2,3,4. To co je za katem a lambdou by to už nemělo ovlivňovat, jedině že by byl výfukový systém přicpaný.

5. Preventivně bych tlaky ve válci nechal změřit.

 

Obecně bych dal auto do servisu, kde jsou schopni i něco změřit, ne jen měnit díly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Petr L. napsal:

1. Podle mně by to mohla způsobovat.

2,3,4. To co je za katem a lambdou by to už nemělo ovlivňovat, jedině že by byl výfukový systém přicpaný.

5. Preventivně bych tlaky ve válci nechal změřit.

 

Obecně bych dal auto do servisu, kde jsou schopni i něco změřit, ne jen měnit díly.

Ahoj, ďakujem za odpoveď. To lambdu pred katom rozmýšľam, že dám vymeniť, keď už sa tam pomenili iné veci. S tým servisom súhlasím, no nie vždy je úplne ľahké nájsť kvalitný servis v pomere výkon/cena. Akože nebol nejak problém s týmto servisom, lenže to auto ma výrazne doteraz netrápilo, bolo doteraz fakt nadmieru spoľahlivé.

 

Šanca, že by bolo výfukové potrubie pricpané si myslím, že je malá. Auto som bol prevetrať včera aj dnes a zatiaľ som bez kontrolky motora aj EPC. Keď ho naštartujem všetko je OK, otáčky sa po zahriatí ustália na normálnu hodnotu, jazdí to vcelku dobre, ale dnes sa mi pri vyradení do neutrálu stalo to, že otáčky na chvíľočku vybehli dosť vysoko, možno aj k 2000 a na chvíľu zablikala kontrolka batérie. Zrovnalo sa to, motor neskapal, žiadna iná kontrolka zatiaľ nesvieti. Nevieš pls, čo by mohlo značiť toto? Vďaka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, DoubleG napsal:

A čo filtre? Menené? Hlavne ten palivový vie potrápiť, pokiaľ nieje správny typ použitý.

Ahoj, filtre, teda vzduchový dávam meniť pri každej výmene oleja, ale palivový samozrejme nie. Bol menený, ale už môže mať nabehaných nejakých 60 000km. Pozeral som, že aj ten by mohol spôsobovať problém, rozmýšľal som, že aj ten dám meniť, keď už do toho idú peniaze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...