Přejít na obsah

Felicie má nižší emise než Euro6... Je přítomen odborník?


panet

Doporučené příspěvky

Tak pokud před 20 lety byla bomba mít 60kW motor, který bral 6l/100, přičemž dnes bere stejně 120kW motor, představoval bych si, že 80kW motor v dnešní době bude brát o nějaký ten litr méně. 

 

Já jako zákazník, když zvažuji, že půjdu zase do benzinové Fabie nebo VW Polo, a čistě z hlediska spotřeby tam vidím jen cca o litr nižší spotřebu, není to pro mne zase tak lákavé, abych si to koupil. Raději můžu ze starého auta vytěžit maximum dokud jezdí, během toho ještě něco našetřit a jít k japonské značce do hybrida, který opravdu bere 3-4 litry. 

 

To byl celý můj point, omlouvám se, že jsem to tu tímto zaplevelil offtopic diskusí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ovšem pozor, to, že to bere 120 kW motor, neznamená, že se jezdí s výkonem 120 kW, on ten motor prakticky během jízdy podává výkon pořád stejný (jako třeba 50 kW) - pokrývá energetické ztráty vzniklé třením v hodnotě "pár nižších desitek" kW při běžných rychlostech...

A ano, on umí 120 kW, ale pak taky nepojede za 6l/100km.

Editováno: , autor: panet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty stále porovnávaš tabuľkové spotreby. Lenže zabúdaš na podstatnú vec, a to je to, že tvoje auto malo udávanú spotrebu podľa NEDC, ku ktorému sa v reálnej prevádzke bolo takmer nemožné sa priblížiť a dnešné autá majú už udávanú spotreby podľa WLTP, ktoré sú bližšie k reálnym číslam, resp. je ľahšie ich dosiahnuť. Takže hneď na začiatku je to tvoje porovnávanie zlé. Okrem toho sme ti tu uviedli na porovnanie Octaviu IV s motorom 1.0 TSI, kde je jasne vidieť, že má o liter nižšiu spotrebu napriek vyššej hmotnosti auta, tak už fakt nechápem(e), že aký chceš argument. Ten istý motor môžeš mať aj vo Fabií III aj vo Fabii IV, u nich bude spotreba ešte nižšia
Ale ok, ty chceš rovnako výkonné a rovnako ťažké auto, tak tu ho máš, porovnanie tabuľkových údajov tvojej motorizácie a 1.2 TSI (63 kW) tiež vo Fabii II. Takže rovnako ťažké auto, rovnaká hmotnosť.

  1.4 16V 1.2 TSI Rozdiel v spotrebe
v meste (l/100 km) 8,7 7,1 1,6 (-18,39 %)
mimo mesta (l/100 km) 5,5 4,9 0,6 (-10,91 %)
kombinovaná (l/100 km) 6,8 5,7 1,1 (-16,18 %)

 

Ak môžeš vidieť, pokles v spotrebe v priemere o viac ako 15 %, v rámci tej istej generácie vozidla pri papierovo rovnakom výkone. Ďalší podobný pokles je ale aj pri novšom motore 1.2 TSI (EA211) a tiež pri 1.0 TSI a to je reč stále o klasických nehybridných motoroch a ak jazdíš v limitoch, tak budeš mať s takým motorom spotrebu okolo 4-5 litrov. A ak chceš ešte nižšiu spotrebu pri adekvátnom aute (aj keď ja neviem čo je na Fabii IV neadekvátne), môžeš sa pozrieť na Toyotu Yaris, alebo na najnovší (2024) model Suzuki Swift, ktorý nemá ani jednu tonu a budeš to mať spotrebu určite pod 4 litre.

Realita je naozaj taká, že spotreby motorov klesajú, akurát ľudia si kupujú čoraz väčšie autá, a nie len dĺžkou, ale žiaľ výškovo a hmotnostne, čo ide samozrejme vždy na úkor spotreby. Ale ak sa pozrieš na to, že za koľko dokáže jazdiť napr. taká Octavia IV 2.0 TDI, 85 kW tak sme veľmi ďaleko od toho kde sme boli 20 rokov dozadu, lebo to auto dokáže jazdiť za spotreby začínajúce na číslo 3, čo dokázali možno 1.2 TDI a 1.4 TDI vo Fabii.
Potom tu je ešte jeden podstatný rozdiel na ktorý som zabudol, a to sú emisie. Nezabúdaj, že dnešné motory okrem nízkej spotreby musia plniť aj emisné limity, kvôli čomu napr. dnešné naftové motory nejazdia už na tak chudú zmes ako dávnejšie, čo ide samozrejme ruka v ruke s vyššou spotrebou. Keby tu bolo stále Euro 1, alebo hoc aj Euro 3, tak tie spotreby by boli ešte nižšie, ale v mestách by sme zase dýchali horší vzduch.

Jediná vec od teba, ktorú trochu doplním a potom s ňou aj súhlasím je to, že ak máš malé auto, ktoré funguje spoľahlivo a má pomerne dobrú spotrebu (evidentne nie si diaľničný strelec), tak jeho výmenu za novšie je ťažké obhájiť či už ekonomického, tak aj celkového emisného pohľadu. Jedine, že by si bol taxikár a jazdil obrovskú porciu kilometrov, na základe čoho by sa vzorec mohol otočiť v tvoj prospech.
Samozrejme celý čas ignorujeme to, že pasívna aj aktívna bezpečnosť malých áut je aktuálne na úplne inej úrovni ako to bolo dve modelové generácie dozadu. Ja tam vidím obrovský rozdiel, nakoľko aktuálne už aj malé autá dostávajú všetky tie bezpečnostné vymoženosti, ktoré boli dlhé roky doménou iba vyšších tried.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...