Přejít na obsah

Odstranění karbonu z bloku motoru


virago999

Doporučené příspěvky

Čím odstranit usazené nečistoty karbonu z prostoru bloku motoru? Dnes jsem po cca 4000 km menil svicky... špatně pálili, za jízdy se rozblikala diagnostika motoru a výkonu byl jakoby jel na tři válce.  První svíčka byla naprosto v pohodě, za to ta ctvrta byla celá obalená karbonem.  Auto Docela žere olej zhruba 1 l na 2000 km. Dá se vyčistit prostor pod svíčkou bez toho aniž by se rozebíral blok motoru? Má s tím někdo zkušenosti Děkuji za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč myslíš? Pokud jsou písty v pořádku, tak výměna ojničních ložisek a nové kroužky podle mě posune motor k velmi dobrému stavu, pokud nejsou poškozeny stěny válců tak si nemyslím že by mohl udělat něco víc.

 

Co se týče chemie, tak teoreticky můžeš na noc nalít do válců BG na dekarbonizaci ale před zpětným namontování svíček musíš všechnu tekutinu z válců odstranit. Videa na youtube dokazují že to karbon tím to způsobem z kroužků odstraní, na druhou stranu je otázka jestli jsou kroužky v pořádku a třeba nejsou polámané nebo jich část nechybí. 

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mc Matej souhlasím s tebou. Volal jsem motoráři a ten si rekl za repas cca 20t s tím, že komplet se sundaním výmenou komponentu a nahozením cca 40t což je silenost, kdyz si vezmes ze auto má hodnotu cca 35t max. Proto řeším levnejsí variantu a zacal bych práve s tím cistením prostoru pod svíckama. dneska jsem čistil škrtící klapku a chci prubezne postupovat dal co svedu

 

.image.thumb.jpeg.e7cb2690897b1b6242e1516c52a4c41d.jpeg

 

 

 

informator : to bg je mysleno neco z tehle nabídky ?  https://www.bg-care.cz/   pokud máš video jak se dostava chemie ven, tak budu vdecny nic jsem zatim nenasel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

 

našel jsem docela hezky video o chemicke dekarbonizaci, akorat me zaskocilo to ze behem procesu pootací písty cas 8:45 to jsem nikde na zadnem jinem videu nevidel, pokud nemá človek speciální vývevu na vytažení rozpusteneho karbonu tak to vytahnou stríkackou dle videa

Editováno: , autor: virago999
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BG 109 EPR přípravek do spalovací komory a nechat ho působit přes noc. Následující den přes demontované svíčky protočte motor naprázdno. Tento postup by měl odstranit veškerou tekutinu z pístů. Karbon by měl být rozpuštěný v oleji, takže ihned po této proceduře vyměňte olej. Pro jistotu doporučuji zkontrolovat reálný stav pomocí kamery. Na eBay lze zakoupit mini kameru za pár korun.

Nicméně, i přes tento postup si myslím, že mohou být pístní kroužky fyzicky poškozené a tato metoda již motor nezachrání nicméně karbon by to mělo dostranit. Na druhou stranu je to levné řešení, takže stojí za vyzkoušení, protože tím nic nezkazíte.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

technická poznámka, pokud auto žere olej, bude tam asi nejaka vule, když naleju chemii do prostoru pod svíckou neprotece uvolnený karbon nekam kam by jsme nechteli ? :)

 

jinak super díky za tip !

 

dělám si ted soupis ukonu, které následují po sobe v časové ose, když budu mít dole sání, vysroubované svícky...dají se vymenit pístní kroužky ( mozna by stalo i vymenit tesnení pod hlavou ) na míste u auta nebo to musí na dílnu ? image.thumb.jpeg.a8f86e88805f8125f76d1801b17bec73.jpeg  podle testu je ta pena ucinnejsi nez plechovka

Editováno: , autor: virago999
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nemusí být pravda. Pokud máš zapečené pístní kroužky, motor spotřebovává olej, protože kroužky nechávají olej na stěnách válců. Kvůli zapečení a špatné přilnavosti nedokážou olej ze stěn setřít. Olejové trysky pod válci neustále omývají stěny olejem, který následně vyhoří při zapálení směsi, a proto olej mizí, když jsou kroužky zapečené.

Pokud naleješ BG přímo do válce, měl by nakonec protéct kolem kroužků (a narušit karbonovou vrstvu) do olejové vany. Přípravek je určený k použití do oleje před výměnou, takže to, že tam nateče i s karbonem z válců, vůbec nevadí.

 

Přípravek, který zde zmiňuješ, vůbec neznám a nikdy jsem na něj neviděl žádné recenze, proto ho nebudu komentovat.

Nicméně test, jak BG uvolňuje karbon, a dokonce test, co se stane, pokud necháme BG přes noc ve spalovací komoře, můžeš najít na YouTube na kanálu "Nasa garáž". Videa točí člověk, který se zabývá generálními opravami TSI a TDI motorů od VW Group, a názorně ukázal, že BG skutečně rozpouští karbonovou vrstvu ve válci.

 

Je však důležité zdůraznit, že po aplikaci je třeba prostor odsát (nemusíš do sucha ale tak aby tam nebyla louže) a vizuálně zkontrolovat, zda tam něco nezůstalo. Ve videích jsou odkazy na lidi, kteří nalili BG do válců, vrátili svíčky a jeli to projet, což vedlo k prasklým pístům, zvlněným ojnicím a poškozeným hlavám. Tekutina se totiž nedá stlačit.

 

Nicméně já to nikdy nezkoušel a jestli operaci provedeš, dej sem určitě výsledek, bude to dost lidí zajímat.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

 

BG 109 EPR přípravek do spalovací komory a nechat ho působit přes noc.  - ve videích se hodně řeší postavení hlavy pístu, pokud je moc nahore tak pripravek nevycistí prostor pod ní, mela by byt ve spodní uvrati, ale jak toho docílit v domacích podmínkách ( jak jsem již uvedl info z videa, nekdo zvednul prední kola, zaradil ctyrku, strcil stahovací pasku do prostoru válce a zacal otacet koli az se píst dostal do spodní uvrate ......logicky me potom napada, odstrojit sání, vyndat svícky, do prostoru pod svíckama strcit pásku aby se dotýkala pístu a rozlacit auto a dostat píst do spodní uvrate ( a ted by to chtelo vedet jak hluboký je prostor pri dosazení pístu ve spodní uvrati )

 

 

jeste bych pozadal o odpoved na výmenu pístních krouzku jak jste doporucoval ( díval jsem se na výmenu ojnicních lozisek, ale to musí jít dolu olejova vana a je to docela komplikované, do toho nejdu :)   ....nemuzu najit video z demontáže pístu na aute ( ne v dílenských podmínkách když je celý blok z auta venku ) pokud máte postup výmeny pístních krouzku na videu budu rád, potreboval bych vedet co vsechno se musí demontovat. Při chemické dekarbonizaci budu mít sání dole, tak uz je tam potom jen víko tak proc toho nevyuzit a prekontrolovat pístní krouzky. Diky

 

 

 

znamená to, že je tedy lepší aplikovat chemii do zahráteho motoru než za studena ?

viděl jsem dva rozdílé postupy, jeden je aplikace chemie přímo do válců, nechat ji tam pusobit a odsaát, druhý postup je aplikace chemie pres viko do oleje a nechat cca 45min mírne stlacený plyn na cca 1800 otacek, pokud se bude uvolnovat karbon tak mi prijde daleko setrnejí když chemie neprojde celým okruhem za chodu ale bude pusobit v klidovem stavu

 

 

 

myslíte tohle video, jak zadřeli motor při dekarbonizaci ?  Přišlo mi že ten kluk chtěl vypálit rozpustený karbon pres vyfukový potrubí a při těch tlacích se do sání asi dostal velký kus uvolneneho karbonu, který udělal paseku

 

 

 

 

Editováno: , autor: virago999
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 25. 7. 2024 na 0:58, virago999 napsal:

Čím odstranit usazené nečistoty karbonu z prostoru bloku motoru? Dnes jsem po cca 4000 km menil svicky... špatně pálili, za jízdy se rozblikala diagnostika motoru a výkonu byl jakoby jel na tři válce.  První svíčka byla naprosto v pohodě, za to ta ctvrta byla celá obalená karbonem.  Auto Docela žere olej zhruba 1 l na 2000 km. Dá se vyčistit prostor pod svíčkou bez toho aniž by se rozebíral blok motoru? Má s tím někdo zkušenosti Děkuji za rady

Chemie bude jen krátkodobé placebo, ale zkus si to 😉. Máme to už za sebou taky, teda ne tu chemii, ale zapečené stírací kroužky se stejnými příznaky jako u tebe. Nic jiného jak překroužkování ti už nepomůže. Na zdejší rady jsem nechal udělat jen gufera na ventilech a byly to zbytečně vyhozené peníze, čas a nervy. V AS to bylo za cca 25.000 i s repasem hlavy, rozvody, pumpou, kabely, svíce, náplně a spousta dalšího materiálu. Jestli někdo chce 40 tak tě akorát pěkně natáhne. Než jsem to dával do servisu měli tam úplně stejnou O1 jak věkem tak i km zrovna rozdělanou. Auto po opravě motoru prošlo bez problémů na ME a za prvních 10.000 km se dolívalo 0,3L oleje a to více méně jen preventivně už před jeho výměnou a teď to jede zase jak za mlada. Ještě krátce po opravě odešla i lamda jako následek nezřízeného žraní oleje. Auto mám od nova ve slušném stavu a jako druhé si ho rád už i dojezdím. 

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 V AS to bylo za cca 25.000 i s repasem hlavy, rozvody, pumpou, kabely, svíce, náplně a spousta dalšího materiálu

 

Tak to je opravdu férová cena 👍 Docela by mě zajímalo kdyby to bylo bez těch rozvodů a pumpy ( rozvody mám cca 5000km a pumpu 80 000) na jakou cenu by jsi se dostal, kde ti to dělali? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozvody i s pumpou se dělaly protože už měly cca 90.000 km. Nemám po ruce faktury a jejich normované sazby za úkony mě až tak nezajímaly. Když se dělali rozvody poprvé dodal jsem jim svoje INA a teď je dali na mou žádost taky, byly levnější jak origo. Repas hlavy dělali externě a celou opravu motoru dělala jedna malá pobočka AS a nyní jsou pod nějakým sdružením AutoUH. Oprava se celkem zdržela, protože jsem to tam nechal před Vánoci a pak se ještě dlouho čekalo i na hlavu, ale dopadlo to nad míru moc dobře i když jsem měl velké obavy po předchozím dlouhém trápení. Měl jsem to tam prostě nechat udělat hned, když to začalo žrát a ne lavírovat a poslouchat garážníky o výměně motoru a repasu jen hlavy a jít z kaluže do bláta.

Víc si načti ve vlákně o spotřebě oleje motoru 1.6 a že je toho tam dost, žádná chemie. Nicméně olej budu už měnit co 10.000 km a přidávám od opravy VIF.

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://www.autouh.cz/  myslíš tohle ?   No práve, když jsem v minulosti delal repas hlavy tak se to natahlo snad na 3 týdny, nez auto v servise odstrojili, poslali motoráři, ten nez to zrepasoval, poslal zpet a nez se auto zkompletovalo byl to skoro mesíc a clovek potrebuje jezdit. Proto jsem se snažil najít nekoho kdo auto dokazde rozebrat, zrepasovat hlavu a znovu poskladat, ale pochopil jsem že tohle asi nikdo nedelá. S cenou co jsi psal bych s tím byl ok

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo bylo to tam. Autorizáky takové věci jako repas hlavy asi už nedělají, jsou to jen výměnáři. Ale měl jsem na to nějakou "záruku" a pár drobnosti se ještě dořešilo a jsem max spokojený. Hlavu dali přebrousit špecialistovi na tyto věci a na fcb jsou experti co s při repasu motoru na hlavu ani nesáhli. Takové ojebané opravy pochopím u šrotů na dojetí. Já jsem auto taky dost potřeboval, ale mám ještě "zánovního" Rapida a F Juniora jen kolem komína tak jsme to doma nějak přežili i když jsem tehdy jezdil za prací 130 km. Ale auto už opět jezdí na delších trasách, tahá i těžký vlek a nemusím se relativně bát, kde mě zase nechá a jet v noci i 100km už na 3 válce nebylo nic moc příjemné. S Rapidem bylo taky celkem dost veselo a 5 letou záruku jsem bohatě využil včetně náhradního vozu, odtahu, celkem drahé opravy klimy, palivového čerpadla i dalších věcí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...