Přejít na obsah

Odstranění karbonu z bloku motoru


virago999

Doporučené příspěvky

Čím odstranit usazené nečistoty karbonu z prostoru bloku motoru? Dnes jsem po cca 4000 km menil svicky... špatně pálili, za jízdy se rozblikala diagnostika motoru a výkonu byl jakoby jel na tři válce.  První svíčka byla naprosto v pohodě, za to ta ctvrta byla celá obalená karbonem.  Auto Docela žere olej zhruba 1 l na 2000 km. Dá se vyčistit prostor pod svíčkou bez toho aniž by se rozebíral blok motoru? Má s tím někdo zkušenosti Děkuji za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč myslíš? Pokud jsou písty v pořádku, tak výměna ojničních ložisek a nové kroužky podle mě posune motor k velmi dobrému stavu, pokud nejsou poškozeny stěny válců tak si nemyslím že by mohl udělat něco víc.

 

Co se týče chemie, tak teoreticky můžeš na noc nalít do válců BG na dekarbonizaci ale před zpětným namontování svíček musíš všechnu tekutinu z válců odstranit. Videa na youtube dokazují že to karbon tím to způsobem z kroužků odstraní, na druhou stranu je otázka jestli jsou kroužky v pořádku a třeba nejsou polámané nebo jich část nechybí. 

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mc Matej souhlasím s tebou. Volal jsem motoráři a ten si rekl za repas cca 20t s tím, že komplet se sundaním výmenou komponentu a nahozením cca 40t což je silenost, kdyz si vezmes ze auto má hodnotu cca 35t max. Proto řeším levnejsí variantu a zacal bych práve s tím cistením prostoru pod svíckama. dneska jsem čistil škrtící klapku a chci prubezne postupovat dal co svedu

 

.image.thumb.jpeg.e7cb2690897b1b6242e1516c52a4c41d.jpeg

 

 

 

informator : to bg je mysleno neco z tehle nabídky ?  https://www.bg-care.cz/   pokud máš video jak se dostava chemie ven, tak budu vdecny nic jsem zatim nenasel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

 

našel jsem docela hezky video o chemicke dekarbonizaci, akorat me zaskocilo to ze behem procesu pootací písty cas 8:45 to jsem nikde na zadnem jinem videu nevidel, pokud nemá človek speciální vývevu na vytažení rozpusteneho karbonu tak to vytahnou stríkackou dle videa

Editováno: , autor: virago999
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BG 109 EPR přípravek do spalovací komory a nechat ho působit přes noc. Následující den přes demontované svíčky protočte motor naprázdno. Tento postup by měl odstranit veškerou tekutinu z pístů. Karbon by měl být rozpuštěný v oleji, takže ihned po této proceduře vyměňte olej. Pro jistotu doporučuji zkontrolovat reálný stav pomocí kamery. Na eBay lze zakoupit mini kameru za pár korun.

Nicméně, i přes tento postup si myslím, že mohou být pístní kroužky fyzicky poškozené a tato metoda již motor nezachrání nicméně karbon by to mělo dostranit. Na druhou stranu je to levné řešení, takže stojí za vyzkoušení, protože tím nic nezkazíte.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

technická poznámka, pokud auto žere olej, bude tam asi nejaka vule, když naleju chemii do prostoru pod svíckou neprotece uvolnený karbon nekam kam by jsme nechteli ? :)

 

jinak super díky za tip !

 

dělám si ted soupis ukonu, které následují po sobe v časové ose, když budu mít dole sání, vysroubované svícky...dají se vymenit pístní kroužky ( mozna by stalo i vymenit tesnení pod hlavou ) na míste u auta nebo to musí na dílnu ? image.thumb.jpeg.a8f86e88805f8125f76d1801b17bec73.jpeg  podle testu je ta pena ucinnejsi nez plechovka

Editováno: , autor: virago999
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nemusí být pravda. Pokud máš zapečené pístní kroužky, motor spotřebovává olej, protože kroužky nechávají olej na stěnách válců. Kvůli zapečení a špatné přilnavosti nedokážou olej ze stěn setřít. Olejové trysky pod válci neustále omývají stěny olejem, který následně vyhoří při zapálení směsi, a proto olej mizí, když jsou kroužky zapečené.

Pokud naleješ BG přímo do válce, měl by nakonec protéct kolem kroužků (a narušit karbonovou vrstvu) do olejové vany. Přípravek je určený k použití do oleje před výměnou, takže to, že tam nateče i s karbonem z válců, vůbec nevadí.

 

Přípravek, který zde zmiňuješ, vůbec neznám a nikdy jsem na něj neviděl žádné recenze, proto ho nebudu komentovat.

Nicméně test, jak BG uvolňuje karbon, a dokonce test, co se stane, pokud necháme BG přes noc ve spalovací komoře, můžeš najít na YouTube na kanálu "Nasa garáž". Videa točí člověk, který se zabývá generálními opravami TSI a TDI motorů od VW Group, a názorně ukázal, že BG skutečně rozpouští karbonovou vrstvu ve válci.

 

Je však důležité zdůraznit, že po aplikaci je třeba prostor odsát (nemusíš do sucha ale tak aby tam nebyla louže) a vizuálně zkontrolovat, zda tam něco nezůstalo. Ve videích jsou odkazy na lidi, kteří nalili BG do válců, vrátili svíčky a jeli to projet, což vedlo k prasklým pístům, zvlněným ojnicím a poškozeným hlavám. Tekutina se totiž nedá stlačit.

 

Nicméně já to nikdy nezkoušel a jestli operaci provedeš, dej sem určitě výsledek, bude to dost lidí zajímat.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...