Publikováno Srpen 1, 20241 r Zdravím, koupil jsem si ojetou octavii 2.0 TSI 140 kw (2019 - 73 000 km najeto) a mám dotaz ohledně běhu ventilátoru po vypnutí motoru. Tak v 60% procentech případů když dojedu domů, tak buď po vypnutí motoru dál běží ventilátor, nebo se ihned po vypnutí motoru spustí, běží pak většinou cca 2-3 minuty. Vypalování filtru by to nemělo být, dělá to právě po delších trasách - například 130km z toho 50 po dálnici kde jedu cca 130-140 km/h. Auto před chcípnutím nějak nehoním, jedu normálně. Teplota oleje je při jízdě v normálu 98-110 stupňů a teplota vody se nehne z 90. Čím by to mohlo být? Jediné co mě napadá je dochlazování turba - má to tento motor? Díky
Srpen 1, 20241 r Ahoj mám ten samý motor, ted v létě je to normální projev, bud v klidu. Je to prostě dochlazení systému. Dělá mi to obdobně. Neřeším, alespon vím, že se něco děje a funguje jak má.
Srpen 1, 20241 r U mne s mírně jiným motorem se to neděje, nebo jsem si toho nevšiml. Vypalování GPF má jiný princip. Dochlazování turba probíhá el. vodní pumpu. To u sebe mám a přesto se větrák po vypnutí zapalování netočí. Beru to jako vlastnost novějších aut. Jinak teploměr vody je nerelevantní, ukazuje fixní hodnotu.
Srpen 2, 20241 r Autor Díky za odpovědi. No zajímalo by mě jestli to dochlazovaní turba po vypnutí motoru má i tento motor (140kw). Co se týče té teploty vody, tak je mi jasné, že teplota není fixně 90. Nicméně když by stoupla více nad nějakou hodnotu, tak se ručička pohne směrem k červenému poli. Aspoň tak to fungovalo u dvojkové octávie se zaneseným chladičem.
Září 4, 2024Zář 4 Mám tenhle motor asi měsíc a dělá mi to taky, skoro po každé delší jízdě se točí ventilátor tak 1-2 minuty a když vypne tak ještě někdy vrčí nějaký motorek, možná vodní pumpa? Max po 3 minutách všechno utichne.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.