Publikováno Srpen 18, 20241 r Zdravím, chtěl bych vás poprosit o radu. Včera jsem odstavil auto a druhy den ráno chtěl nastartovat, to se nepovedlo a pomohly kabely cca 10 min a pak start, ale s rozsvícenou kontrolkou motoru. Dojel jsem domu (80km) a zkusil vypnout a opět nastartovat, startér se neroztočil. Myslíte, že ma smysl zkusit vyměnit baterii, nebo to rovnou dostat do servisu? Předpokládám ze chyba na motoru by mohla být jen nějaký záznam z nízkého napětí, když byla baterie vyždímaná. Altik ani nic jiného nesvítí. Díky za rady
Srpen 18, 20241 r Zánovní auto (OIII se vyrábí or r. 2013..) by tohle asi dělat nemělo, Velké teplo je obecně zabiják baterek, a to (i) bez varování. V zimě je to trochu slyšet a dá se včas konat. Baterka je rozhodně na výměnu (patrně i s nakódováním). Může to být rozpadlá deska, nebo nedostatek elektrolytu (bezúdržbové autobaterie jsou jen PR nesmysl). No apak do servisu na smazání chyb a na prověření nejčastějších příčin - jestli něco z baterky neodebírá moc klidového proudu (cokoliv nad cca 100mA trvale znamená, že auto po delší době nenastartuje), neuspaná jednotka, třeba kvůli špatnému čidlu apod. Kostření, dotažení spojů ke startéru a alternátoru, kabeláž. Jaká autobaterie tam je teď? Kapacita, technologie.
Srpen 18, 20241 r Autor V autě je aktuálně baterie: EXIDE 5TA 915 105 B, 12V, 70Ah, 420A DIN, 700A viz. https://www.battery.cz/autobaterie-exide-start-stop-efb-70ah--12v--el700/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=17745161740&gad_source=1&gbraid=0AAAAADp243-YDdUX6rC4uYwzx6_T8PJ56&gclid=Cj0KCQjwt4a2BhD6ARIsALgH7DpMjHp_bZv2b8uAxdNE5OQi-ULW6ChA7FltXqXtSA_KP6wETw9qLzoaAvdCEALw_wcB Pokud jsem dohledal správnou. Hodím tam tu stejnou a kódování stačí v servisu že? Díky
Srpen 19, 20241 r Tahle je dobrá. Podle mě se kódovat musí vždy (aby došlo na změnu nabíjecí charakteristiky).
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.