Přejít na obsah

Lambda sondy, CJZD, 81 kW


reilk

Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

Škoda Rapid 2016, motor 1.2 TSI - CJZD, 81 kW, najeto 62000 km

 

Diagnostika mi začala vyhazovat tyto chyby, četnost chyb se zvětšovala (P2196 nakonec tak jednou za 50 km), spotřeba zvýšená o 15 až 20%:

 

Spoiler

17133 - rada valcu 1 - sonda 1 
          P2196 00 [101] - signal prilis vysoky
          Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 6
                    Kilometry: 62429 km
                    Datum: 2024.08.01
                    Čas: 15:39:42

                    Otáčky motoru: 2171.00 /min
                    Normovaná hodnota zátěže: 26.3 %
                    Rychlost vozidla: 82 km/h
                    Teplota chladicí kapaliny: 94 °C
                    Teplota nasávaného vzduchu: 46 °C
                    Tlak okolního vzduchu: 950 mbar
                    Napětí svorky 30: 12.368 V
                    Čítač zapomenutí po OBD: 40
                    Hmotnostní proud přes škrticí klapku: 39.7 kg/h
                    Střední doba vstřikování: 1.432 ms
                    Provozní stav motoru: částečné zatížení
                    Provozní stav motoru-Test_Program_Channel 87: 6

17136 - regulace lambda za katalyzatorem; rada valcu 1 
          P2096 00 [101] - prilis chudy
          Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 1
                    Kilometry: 62323 km
                    Datum: 2024.07.29
                    Čas: 14:55:44

                    Otáčky motoru: 2445.50 /min
                    Normovaná hodnota zátěže: 49.4 %
                    Rychlost vozidla: 92 km/h
                    Teplota chladicí kapaliny: 93 °C
                    Teplota nasávaného vzduchu: 47 °C
                    Tlak okolního vzduchu: 970 mbar
                    Napětí svorky 30: 12.981 V
                    Čítač zapomenutí po OBD: 40
                    Hmotnostní proud přes škrticí klapku: 78.5 kg/h
                    Střední doba vstřikování: 2.396 ms
                    Provozní stav motoru: částečné zatížení
                    Provozní stav motoru-Test_Program_Channel 87: 6
 

 

 

Našel jsem menší úniky na obou spojích výfuku (nahoře mezi turbem a katalyzátorem a dole mezi dílama - z výroby má výfuk pouze 2 části).

Spoje jsem utěsnil, spotřeba šla dolů na původní hodnoty. Chyba zatím žádná, i když jsem zatím moc nenajezdil. 

 

 

Co mi ale stále vrtá hlavou jsou průběhy napětí na Lambda sondách. Ta první před katem (která hlásila nejvíc chyb) krásně kmitá mezi 0,1 až 1 V, zdá se funkční.

Ta druhá za katem ale na volnoběh drží konstantní napětí 1,42 V, po prošlápnutí plynu "reguluje" na 1,2 V a zase se vrátí zpátky.

 

Dle diagnostiky by obě Lambdy měly být skokové, neměla by tedy i ta druhá lambda kmitat a držet se pod 1 V ? Nebo je u těchto motorů nějaká "speciální" sonda a průběhy jsou v pořádku ? Širokopásmová sonda za katem je asi nepravděpodobná ?

 

 

Zde je průběh z VCDS. Měřil jsem to i osciloskopem přímo na zapojeném konektoru, průběhy byly podobné. Zelené křivka je sonda před katem (rozsah 0 až 1V), červená za katem (rozsah 1 až 2V)

 

Lambda-kopie2.thumb.png.2357af27831da38c4d7d6548cc9f61be.png

Editováno: , autor: reilk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...