reilk Vloženo 23. Srpna Sdílet Vloženo 23. Srpna (editace) Zdravím, Škoda Rapid 2016, motor 1.2 TSI - CJZD, 81 kW, najeto 62000 km Diagnostika mi začala vyhazovat tyto chyby, četnost chyb se zvětšovala (P2196 nakonec tak jednou za 50 km), spotřeba zvýšená o 15 až 20%: Spoiler 17133 - rada valcu 1 - sonda 1 P2196 00 [101] - signal prilis vysoky Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti info o závadě: Stav závad: 00000001 Priorita závad: 2 Frekvence závad: 6 Kilometry: 62429 km Datum: 2024.08.01 Čas: 15:39:42 Otáčky motoru: 2171.00 /min Normovaná hodnota zátěže: 26.3 % Rychlost vozidla: 82 km/h Teplota chladicí kapaliny: 94 °C Teplota nasávaného vzduchu: 46 °C Tlak okolního vzduchu: 950 mbar Napětí svorky 30: 12.368 V Čítač zapomenutí po OBD: 40 Hmotnostní proud přes škrticí klapku: 39.7 kg/h Střední doba vstřikování: 1.432 ms Provozní stav motoru: částečné zatížení Provozní stav motoru-Test_Program_Channel 87: 6 17136 - regulace lambda za katalyzatorem; rada valcu 1 P2096 00 [101] - prilis chudy Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti info o závadě: Stav závad: 00000001 Priorita závad: 2 Frekvence závad: 1 Kilometry: 62323 km Datum: 2024.07.29 Čas: 14:55:44 Otáčky motoru: 2445.50 /min Normovaná hodnota zátěže: 49.4 % Rychlost vozidla: 92 km/h Teplota chladicí kapaliny: 93 °C Teplota nasávaného vzduchu: 47 °C Tlak okolního vzduchu: 970 mbar Napětí svorky 30: 12.981 V Čítač zapomenutí po OBD: 40 Hmotnostní proud přes škrticí klapku: 78.5 kg/h Střední doba vstřikování: 2.396 ms Provozní stav motoru: částečné zatížení Provozní stav motoru-Test_Program_Channel 87: 6 Našel jsem menší úniky na obou spojích výfuku (nahoře mezi turbem a katalyzátorem a dole mezi dílama - z výroby má výfuk pouze 2 části). Spoje jsem utěsnil, spotřeba šla dolů na původní hodnoty. Chyba zatím žádná, i když jsem zatím moc nenajezdil. Co mi ale stále vrtá hlavou jsou průběhy napětí na Lambda sondách. Ta první před katem (která hlásila nejvíc chyb) krásně kmitá mezi 0,1 až 1 V, zdá se funkční. Ta druhá za katem ale na volnoběh drží konstantní napětí 1,42 V, po prošlápnutí plynu "reguluje" na 1,2 V a zase se vrátí zpátky. Dle diagnostiky by obě Lambdy měly být skokové, neměla by tedy i ta druhá lambda kmitat a držet se pod 1 V ? Nebo je u těchto motorů nějaká "speciální" sonda a průběhy jsou v pořádku ? Širokopásmová sonda za katem je asi nepravděpodobná ? Zde je průběh z VCDS. Měřil jsem to i osciloskopem přímo na zapojeném konektoru, průběhy byly podobné. Zelené křivka je sonda před katem (rozsah 0 až 1V), červená za katem (rozsah 1 až 2V) Editováno: 23. Srpna, autor: reilk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.