Přejít na obsah

reilk

Uživatel
  • Počet příspěvků

    3
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení reilk

Nováček

Nováček (1/14)

  • Dedicated Vzácný
  • Conversation Starter Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

2

Popularita

  1. Zdravím, dnes jsem provedl montáž hasicího přístroje pod sedačku řidiče do Rapida 2016, tak se podělím o stručný návod. Snad se bude někomu hodit. Použité díly: - držák 5JA 860 290 - hasicí přístroj 1kg PG1LE (včetně držáku) - 2x šroub M8x16 Základem je držák 5JA 860 290 (černý). Dá se koupit např. zde: Držák pro hasící přístroj Škoda 5JA860290 (skoda-dily.cz) Komu by se cena zdála vysoká, asi by se dal vyrobit i doma, ale mě to za ten čas nestálo. Montuje se pod kolejnice sedačky po vyšroubování dvou předních šroubů (Spline/XZN M10), utahovací moment 40 Nm. Montáž je podobná jako u držáku deštníku pod spolujezdcem. Dále jsem šel cestou nákupu hasicího přístroje Tepostop PG1LE (alternativně PG 1 LE). Cena je okolo 700 Kč, dá se koupit na více místech. Já jsem kupoval zde: PG 1 LE - práškový hasicí přístroj | Požární bezpečnost s.r.o. (vyzbrojna.cz) Výhodou je, že v ceně je již držák (červený), který přesně pasuje na výše uvedený černý držák. Stačí přišroubovat pomocí 2 šroubů M8 (nutno dokoupit zvlášť). Použil jsem standardní šrouby se šestihrannou hlavou bez podložky, hasičák je o ně lehce opřený, ale ničemu to nevadí. Lepší by byly šrouby s co nejnižší hlavou. Pokud by někomu nevyhovovala červená barva držáku nebo chtěl někdo použít jiný hasicí přistroj (neručím za kompatibilitu), originál se dá koupit např. zde: Držák pro hasící přístroj Škoda 1Z0860231A (skoda-dily.cz) PG1LE je také přesně originální hasicí přístroj, který Škoda prodává samostatně za téměř 1500 Kč ! Mnou zakoupený kus má dokonce logo Škoda a originální EAN číslo 1Z0 860 277. Takto namontovaný hasičák nijak nepřekáží posunu sedačky a ani není v kolizi s držákem na vestu pod sedačkou. Zde je umístění při posunu sedačky úplně dozadu. Větším lidem možná může při nastupování překážet (netestováno). A zde při sedačce nastavené na mojí postavu (měřím 170 cm). V této poloze je hasičák téměř zároveň s hranou sedačky, téměř skrytý, za mě ideální. Nijak nepřekáží. Zároveň se dá i v sedě jednoduše odháknout a sám vypadne směrem dopředu. Držák je dělaný do auta, takže i při nárazu by popruhy měly hasičák udržet.
  2. Zdravím, mám nový velký technický průkaz pro Felicii (starý byl plný), kde již vůbec není kolonka s číslem motoru. Znamená to, že číslo motoru je vymazané (i někde z databáze, fotek z STK nebo kde to všude mají) ? Potřeboval bych vyměnit motor (za stejný typ) a nevím, zda je potřeba podnikat nějaké kroky na úřadě. Dá se to nějak zjistit ? Děkuji za odpovědi
  3. Zdravím, měním vodní pumpu a zjistil jsem, že ve všech příručkách uváděné pozici pro výpustný šroub chladící kapaliny z bloku motoru žádný šroub nemám. Je tam pouze cca 3 cm hluboká díra, bez závitu a na konci normálně ukončená/zalitá (dle vzhledu bych řekl, že takto byl blok motoru odlit a nejedná se o nějakou pozdější úpravu). Je to normální a dá se voda z bloku dostat nějakým jiným způsobem ? Odhadem jsem ze systému dostal 3 až 4 litry kapaliny a očekávám, že velká část by z bloku vytekla po odmontování vodní pumpy. Je to Felicia 1.3 MPi, rok výroby 1999. Motor 781.136M. Viz. přiložený obrázek. Děkuji za rady
×
×
  • Vytvořit nový...