Přejít na obsah

12V zásuvka v kufru je trvale zapnuta? - Octavia 4 Facelift 2024


Gandi

Doporučené příspěvky

Aha, tak dekuji za odpoved. Snad to tak bude i po faceliftu. Kdyby mel nekdo facelift 2024, vyzkousejte to a dejte mi vedet, byl rad za info. Byl jsem u prodejce auto projet, ale na tohle jsem zapomel. Kdyz jsem mu napsal stejny dotaz napsal ze to zjisti a uz se neozval. Nasel jsem na zahranicnim foru jednu diskusi a pochopil jsem to tak, ze by i po faceliftu mela byt 12V zasuvka pod proudem ale 100% to nevim, tak bych byl rad kdyby to nekdo vyzkousel nebo to ma odzkousene a jeste tady napsal. Zajima me to hlavne na modelu 1.5tsi dsg (mhev) Urcite se tato uzitecna informace bude hodit i ostatnim. Staci do zapalovace neco srcit, treba nabijecku, svitilnu apod., sklopit zadni sedacky aby tam bylo videt, zamknout auto a chvilku pockat. U nekterych aut to muze 12V vypnout nejakou minutku po zamceni auta.. Dekuji moc za info.

Editováno: , autor: Gandi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je uživatel, řekněme duševně jednodušší, tak to samozřejmě udělá. Já vítám možnost, mít to neustále pod proudem. Třeba už jen kvůli huštění pneumatik, kdy nemusím zapalovat zapalování. A chytré přístroje (třeba i má kompresorová lednička) mají dnes funkci ochrany baterie. Prostě pokud klesne napětí pod určitou mez, tak se vypnou. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@boban1108 - napsals to dobre.  Ta zasusuvka kdyz by byla trvale zapla se dle mne da vyuzit na vice veci. Ja ji mam na Ovci 2 1.9tdi taky trvale zaplou a kdyz potrebuji dofouknout kolo kompresurkem je to vyhoda. Mam i elektricky hever do zapalovace taky fajn a v neposledni rade tam mam pripojeny i solarni panel 20W. Mam to pres mini rele ktere jsem si integroval primo do pwm solarniho regulatoru a pokud sviti slunicko tak to mam nastavene tak, aby rele seplo a zacalo dobijet autobaterii. Mini rele jsem dal proto, aby v noci nebo kdyz je sero nezatezoval regulator autobaterii malym odberem kdyz nesviti, jako by nebylo nic pripojene. Rele je mini zn. omron a funguje mi to uspesne uz 4 roky a nikdy jsem nepotreboval dobijet auto kdyz jsem jezdil kratke trasy. Mozna v zime jsem ho dal preventivne nekdy. Obcas autem poskakuju s detma po skolach, krouzcich, do obchodu, postu, tak solar panel je fajn. Dobijeci proud na slunicku do 1A ale spise kolem 500mA ale kdyz jsem v praci tak za 8 hodin je to znat. Mam to vzadu za sklem na platu. Pri dosazeni napeti 14.4V kdy zacne rapidne narustat napeti regulator nabijeni ukonci a odpoji baterii. Mam tam bluetooth monitor baterie tak presne vim jak se to chova a uklada se mi prubeh nabijeni do grafu na mobilu. To stejne bych chtel vyzkouset i u noveho auta, pokud bude jak pisete 12v zasuvka zapla trvale. Pokrylo by to alespon spotrebu stojiciho auta kdyz nejedete. Predpokladam ze se 48v lithiova baterie odpoji kdyz auto stoji a pres dc menic se do ni z te 12v autobaterie opacnym smerem nic nedostane. I kdyz to nevim jiste, protoze jsem kdesi cetl ze dochazi ke stabilizaci site. Pokud zna nekdo princip dejt vedet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
V 10. 11. 2024 na 6:15, bouchy01 napsal:

Firemní politika vymlátit jediný zdroj proudu pro start vozidla, zvlášť někde na dovolené?

Tak na túto politiku som doplatil v utorok. Pred OIV som mal Seat Alteu. Tam som si pochvaľoval to, že po vypnutí zapaľovania sa vyplo napájanie autozásuvky. Tak som sa nemusel báť, že mi niečo vycuca baterku do nuly. Teraz som zabudol vypnúť vyhrievací autopoťah vložený do detskej sedačky a tá mi vycucala baterku. V noci bolo -10C. Ráno som nevedel odomknúť auto, červená LED za sklom vodičových dverí neblikala. Skúsil som connect na auto cez Škoda apku - auto Offline. Tak som odomkol auto manuálne a zbadal som príčinu - nevypnutý vyhrievací poťah. Áno, moja chyba. Ale k čomu smerujem. To si riadiaca jednotka nevyhodnocuje z času na čas stav batérie a odberu z nej, aby vyhodnotila zvýšený odber po zamknutí auta? Čo tak informovať užívateľa cez apku o trvalom prúdovom odbere a nebodaj o kritickom stave akumulátora? Auto samo nekomunikuje s apkou? Len odpovedá na požiadavky z apky? No bol som dosť nahnevaný.

Druhá otázka: dá sa nejako nakódovať spôsob napájania autozásuvky (trvalé, iba ak je zapnuté zapaľovanie, vypnutie po zamknutí vozidla) alebo je to iba natvrdo nadrátované z poistky trvalého napájania? Ak je to natvrdo nadrátované, tak bude riešením iba prepojenie poistky na spínané napájanie.

Akumulátor som nabil nabíjačkou. Na druhý deň ráno po odomknutí auta sa po chvíli zobrazilo na infotainmente hlásenie: Váš akumulátor je skoro prázdny, tak z dôvodu šetrenia sa vypne infotainment. Tak toto zobraziť vedia, ak som v aute, ale poslať správu cez apku ak nesedím v aute a je prázdny akumulátor, tak to programátorov nenapadne napísať v kóde. Nechať zapnuté napájanie autozásuvky po zamknutí auta je nelogické práve z toho hľadiska, že môže nastať vybitie jediného zdroja pre štart auta. V kolegovej Honde sa autozásuvka vypne pri poklese kapacity akumulátora pod určitú bezpečnú hranicu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

12V zasuvka zatial pri ziadnej Skodovke co viem, nejde cez nejaku riadiacu jednotku. je to pripojene priamo na stalu poistku. niektore VW to maju udajne uz mozno aj na spinanu, Skoda zatial na stalu. takze kodovanie nestaci, treba prehodit. takze nie, auto to nedokaze vyhodnotit, ci prave 12V zasuvka ma problem s odberom

 

otazky ohladom informovania majitela auta uz by som smeroval skor na vyvojarov

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...