Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravim pro ty kdo mate kameru v aute napojenou v zrcatku. Jede kamera i po zamknuti auta ci nikoli? Pripadne jak to mate udelane? 

USB-C napájí kameru jen po dobu zapnutého zapalování / jízdy. Takto mi to stačí.

  • Autor

Jasne jen mi jde o to kdyz auto stoji tak kamery maji parkovaci rezim kdy dokazou nahravat kdyz neco jebne do auta. Ale mozna nejaka kamera bude mit nejakou baterku ktera na toto bude stacit.

  • 2 týdny později...

Jsou kamery s vlastní interní baterií pro tyto účely, ale novější kamery mají superkapacitor místo baterie, která jinak dostává čočku, pokud je auto v mrazu nebo na přímém slunci. Ale ten Vám neudrží napětí pro režim parkování. Pak musí být kamera napájena trvale - buď se to řeší vytažením trvalého napětí z pojistkové skříně nebo např. MiVue ke svým kamerám nabízí tzv. SmartBox, který se také musí napíchnout na trv. napětí, ale je tam možnost různého časovače. Pokud se nepletu, tak režim parkování je vlastně trvale puštěná kamera "na pozadí", ale pokud G-senzor nebo senzor pohybu zachytí náraz/pohyb, tak kamera jen uzamkne nahranou smyčku videa cca -X sekund a + X sekund od data nárazu/pohybu. Proto kamera musí běžet pořád, ale když ji píchnete přímo na autobaterii, mohla by ji vybít. 

  • Autor

jasne s tim parkovacim rezimem je to presne tak pak me jeste napadlo vozit powerbanku :D a prepojovat ale to nedava smysl.

  • 2 týdny později...

Pre parkovací režim potrebuješ mať napájanie z batérie auta, prípadne z prídavnej "power banky", ktorá je tiež na stálo napojená na autobatériu.
Zároveň aby parkovací režim fungoval, je potrebné aby kamera vedela rozoznať, že kedy auto reálne parkuje a nie iba dlhšie stojí napr. na križovatke. To sa pri kvalitných kamerách deje tak, že máš natiahnuté ku kamere 3 vodiče: čierna zem, červená stále napájanie z batérie a žltý vodič napájanie zo zapaľovania. Keď sa stratí napájanie zo zapaľovania, vtedy sa kamera prepne na parkovací režim. Všetky 3 vodiče vieš natiahnuť z poistnej skrinky cez poistkovú rozbočku.
Kamery ktoré takto fungujú sú napr. Thinkware, Blackvue alebo Viofo. Tiež si treba dať pozor na to, že kamera nesmie vybiť baterku auta. Niektoré kamery to riešia samé, pod nastaveným hraničným napätím sa vypnú samé (Thinkware), niektoré zase majú na kabeláží (Hardwire kit) krabička s prepínačom, kde sa nastavuje hraničné napätie pre vypnutie. Táto krabička ja bežne skrytá pod palubnou doskou.

Upraveno od e1.

s tym vozenim powerbanky - bacha, aby si v lete nevyhorel. 

existuju na to aj specialne powerbanky LeFePO do auta, su (ovela) drahsie

 

kedze skodovka ma 12v zasuvku trvale pod napatim aj pri vypnutom aute, je to pomerne jednoduche (najma ak sa kamera sama vypne, ak klesne napatie pod kriticku uroven).

 

a ta vlastnost kamery by sa mala volat buffered parking mode.

buffered preto, ze zaznamena aj par sekund pred samotnym narazom.

 

Ak chceš ísť čisto z 12V zásuvky, tak okrem toho, že budeš mať viditeľné káble v interiéri, musíš mať kameru, ktorá sa po nejakom čase nečinnosti/nehybnosti automaticky prepne do parkovacieho režimu. Videl som niečo podobné u noname čínskych kamier, kvalitné kamery ale týmto spôsobom nefungujú, lebo to je nespoľahlivé/nejednoznačné.

Čo sa týka buffered režimu, ten je najlepší pre parkovanie ak potrebujeme mať záber ako dôkazný materiál (sám som tu už niekoľkokrát použil), ale to zároveň znamená, že kamerka prakticky celý čas sníma, tým pádom má aj väčšiu spotrebu, takže treba počítať s obmedzeným časom kým pôjde kamera z batérie auta (a následne sa vypne aby sa ochránila baterka od vybitia).

Treba si jasne nadefinovať, že čo sa od kamery očakáva, koľko je tých kamier, ako dlho sa parkuje v kuse, kedy je snímanie nevyhnutné, aká batéria je v aute (typ a kapacita), či má auto rekuperačné dobíjanie batérie, alebo klasické, aké dlhé trasy auto jazdí a potom ako dlho parkuje! Ono totiž existujú prevádzkové režimy, kedy sa batéria auta nedokáže dostatočne nabiť k tomu aby potom dokázala dlho nahrávať pri parkovaní. Typicky autá s novším rekuperačným režimom nabíjania, menšou kapacitou batérie, krátke trasy, dlhé státia.

  • Autor

Mam lamax c11. A auto 1.5 mhev. 

  • 8 měsíců později...

máte někdo zkušenosti s integrovanou kamerou FITCAMX?

už mají i pro Suberb 4 a cena je velmi zajímavá...

Upraveno od Petr Svetr

Proc tu otazku cpes do vsech temat?

určitě ne do všech témat, zase nebuďme úzkoprsí moralisté, dal jsem to sem (nikoli nacpal), do tématu Superb 4, protože se mě to řešení líbí a mám Super 4 a rovněž jsem dovolil to dát (nikoli nacpat) do témata KAMIQ, protože máme doma i KAMIQa... a tam také uvažuji o kameře, snad jsem to vysvětil dostatečně, pane zástupci moderátora.... ona je totiž ta kameryá pro každý model jiná

Upraveno od Petr Svetr

Uplně zbytečná reklama na čínský resell z aliexpresu, možná by stálo za to se podívat na recenze a nebo na původ výrobce než to sem hromadně začneš cpát.

1) v recenzích na aplikaci si stěžují na hroznou kvalitu zpracování.

2) webovky jsou očidně dělané tak aby nalákaly naivní nákupčí, snaží se tvářit jako americká firma, na kontaktní stránce chybí reálně kontakt a skutečný kontakt (nečekaně čína) je schovaný až v privacy policy sekci

3) pokud ukážou obrázek auta tak zakrývají loga (aby se s nima logicky automobilka nesoudila), ukazují nějaké random certifikáty.

stránky jsou celkově od pohledu dost shady...

já žádnou reklamu nedělám, právě proto, co vše píšeš, jsem se ptal na zkušenosti, než bych ji objednal, vše co jsi napsal je mi jasné, nicméně to neznamená, že kamera musí být špatná, když je to Čína, co dnes není Čína...

bohužel jsem asi špatně hledal, neboť jsem žádné recenze nenašel nebo přehlídnul... a opakuji, nic sem hromadně necpu, ptal jsem se u Superba 4 a Kamiqa, auta která doma meme a kde uvažuji nad koupí kamery, dovedu si živě představit ten mazec, kdybych psal o Kamiqu v tématu k Superbu 4, to by místní honorace nerozchodila... Holt je vidět, že je před volbáma, kdy evidentně stoupá přetlak a související začínající agresivita ve všech směrech ...

teď jsem zkoušel hledat recenze a třeba zrovna Volvo klubu jsou jen pozitivní zkušenosti ...

takže bych raději četl něco jiného než napadání, že cpu a dělám reklamu, četl info od někoho, kdo tu kameru má nebo zná někoho kdo ji má namontovanou...

Upraveno od Petr Svetr

@Petr Svetr "Místní honorace" nerozchodí ani takové nemístné a nesouvisející poznámky. Tohle je první a zároveň poslední varování, dále už jen o kamerách!

Technicky jsou dotazy podobné, ale každý je o jiném modelu kamery. A všechny diskutující prosím o další příspěvky už jen k tématu. Ať to tady nemusím začít promazávat.

Fajn číst o agresivitě od někoho kdo procvičuje funkčnost negativního tlacítka jak na běžícím pásu, představ si, že to jde vidět jak často a komu to dáváš.

A fakt nechápu proč je i do tohohle potřeba tahat politika...

Svoje body proč bych to smetl ze stolu už jsem ti dal, víc už se k tomu asi vyjadřovat nebudu.

  • Autor

Pno i cinske auta jsou nyni na urovni tech evropskych to by pro me jako zakaznika nehralo vibec roli. Xiaomi? Cina. Vse se vyrabi v cine tak proc by to mel byt problem. Tomu zase ja nerozumim. Proste vse je vyrabeno v cine a to ze se chcou nejak tvarit? A co?:) za me to vypada pekne nicmene ja si poridil lamax 4k c11 a jsem spokojen naprosto.

já jsem sháněl kameru bez displeje, nejlépe 4K a USB-C, takových ale moc není, většina je oddělávacích směrem doleva, a mají konektory na pravé straně nebo nahoře, já bych ji chtěl ale dát vpravo jak je USB-C zásuvka, pak tedy vést nějak dráty, toto řešení se mi zdá super a poradil mi to přímo prodejce, že ví, že s tím již pár zákazníku bylo na servisu, že to na dílně obhlíželi...

nakonec jsem včera, i právě přes místní odpor a díky tomu, že jsme a na internetu našel 20% kupón na slevu, který byl do včerejška, objednal a hned pro Superba i Kamiqa, jen jsem zvažoval zda šedou nebo černou, protože i když mám L&K, zpětné zrcátko je zezadu černé, tak by to pěkně zaniklo, ale nakonec šedou kameru a k tomu filtr proti odleskům, u Kamika, který je MC, je černá jasnou volbou, tam jsem to řešit nemusel...

Takže uvidíme, obratem si číňan ověřoval typy vozidel, chtěl poslat i fotku z boční strany ...

  • Autor

Pak se pochlub jsem zvedavy :)

  • 2 týdny později...

Tak dnes kamery a polarizační filtry došly. Super zabaleno podle sledování číňan odeslal letecky 7.9., šlo to do Budapešti, kam to dorazilo 12.9., pak po silnici 16.9. Dobrovice, pak Praha a Česká Pošta ke mě domů.

Čas jsem měl až večer, tak zatím nainstalován jen KAMIQ. No pěkná dračka, pokud člověk nechce něco ulomit, číňan na navodovém videu to má hotové za tři minuty, nejspíš to nedělal poprvé. Já raději nebudu psát, jak dlouho jsem s tím jebal, hlavně proto, že se mi vycvaklo zpětné zrcátko z úchyt na skle a dalo to fušku ho dát zpátky, holt to chce cvik a taky jsem řešil jak správě schovat dráty, takže na několikrát, aby to někde neklepalo, raději jsem hlavní přívod nalepil pěnovou šedou oboustrannou páskou. Ale hlavní je, že jsem nic neulomil a nepoškrabal a výsledek je za mě super. Ale abych jen nechválil, spasování v přední části není úplně ideální, tvar té kamery mohl být trochu víc zaoblený, ale kdo to bude přes sklo ohlížet, tím spíš že MC to má černé a vůbec to není videt. Hlavně že nikde nevisí žádné dráty. Zatím odzkoušeno na 4K potmě, trochu jsem laboroval s nastavením polarizačního filtru, ale spíš to bude chtít ve dne na slunci, aby filtr správně eliminovat odrazy světla. Na druhou stranu netřeba nastavovat pohled kamery, stejně to ani nejde a úhel záběru je úplně perfektní. Kamera jede ještě cca 5 minut po vypnutí zapalování (nemám napojení pro parkovací režim), je to napojení pod deštivý senzor. Aplikace v pohodě, spárování přes wifi úplná malina, stejně tak nastavení funkci kamery a rovněž stahování videí. Někomu může vadit absence češtiny. Snad zítra vyjde čas a nainstalují do S 4, princip je hodně podobný, takže snad ve větší pohodě.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.