Přejít na obsah

DPF 2.0 TDI 147 kW


Mariacek

Doporučené příspěvky

před 12 minutami, Mariacek napsal:

Chlapi, jak u tohoto motoru probíhá regenerace DPF? Mám najeto přes 23 tisíc km a nikdy jsem neviděl rozsvícenou kontrolku, že by nějaká regenerace probíhala? 

Zkus jezdit jen po městě a trasy dlouhý do 2-3 km a dočkáš se 🤓   Kontrolka už znamená, žes ignoroval a přerušil několik pokusů o automatickou regeneraci a tak přijde čas si ji vynutit. A když se vykašleš i na tuto regeneraci, tak pak už jen čištění a nebo výměna DPF za ranec. Každopádně regenerace DPF a její softwarové řešení je jedna z věcí, která mě přivádí k šílenství. Nejvíc miluju, když jedu 489 kilometrů a zastavím v Rakousku někde u alpského jezera a auto zrovna vypaluje, protože si spočítalo, že to bude nejlepší spustit kilometr před cílem. A nebo naopak, sednu do auta, venku -2℃, ujedu 2km do Lidlu pro nákup a spustí se regenerace. Tvl!!! Motor úplně studenej, ale softwaroví inženýři vymysleli, že to bude nejlepší. Samozřejmě to V 90% případů přeruším, protože na to nemám čas, nervy, náladu... A tak to začne další jízdu znova. Tzn. po 2km z Lidlu k baráku. Atd... Nikde žádná možnost se dozvědět, že to je potřeba provést, nikde možnost regeneraci spustit sám dřív, nebo naopak odložit o pár startů a kilometrů na vhodnou dobu. V kombinaci s imbecilním, pardon "intelYgentním" dobíjením to je super. Polomrtvá baterka, studený auto, regenerace se spustí a pak vystoupíš a polomrtvá baterka táhne větrák, co naplno hučí na parkovišti dalších 10 minut. A tohle klidně 5x za sebou, když nejedeš dál, nebo nenecháš běžet regeneraci na parkovišti, což se zase nesmí a nesluší...

A poznáš to jen tak, že když zastavíš a dáš "P", tak jsou otáčky cca 1000 místo cca 800 a spotřeba je cca 1l/h místo cca 0,6l/h. + po chvíli se přidá hukot a rozjede se větrák. Podle toho, jak moc to je rozpálený se po vypnutí motoru vypne i větrák a jen se dotočí a nebo naopak jede dalších 10 minut. Příště si fakt radši koupím 2.0 TSI a budu platit víc za palivo, ale auto bude levnější a tyhle krávoviny + neskutečně drahej servis v případě, že něco na TDI klekne, si ušetřím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem TDI 140 kW motor DFCA. Regeneraci jsem poznal tak, že v místech s rychlostí 50 km/h mi to tam běžně cpalo pětku, ale když se rozběhla regenerace tak se na padesátce jelo na trojku a otáčky se držely na 2500 ot/min. A v infotaimentu ve stavu vozidla byla hláška "Nutný běh motoru". Kontrolka nebo nějaké "znamení" že běží regenerace nikde, to trochu nedomysleli. A abych měl průběh regenerace pod kontrolou, pořídil jsem si apku VAG DPF a vždycky, když jsem zjistil zahájenou regeneraci, zapojil jsem do konektoru bluetooth modul (ELM 327), v telefonu spustil apku a vyrazil na svojí oblíbenou "regenerační trasu" k dálničnímu kruháči u Opatovic n/L.

Teď v íVéčku mám klid 😉 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...