Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Na základě kontaktu několika členů tohoto fora zde budu postupně uvádět výsledky různých úprav na motoru TDI 130 k. Fabia RS. Auto jsem koupil havarované na jaře 2006.Předek ,chladiče ,poloosa,ramemo KO.

post-8-1169716892.jpg

Vloženo

Při opravách jsem se rozhodl navýšit výkon někde kolem 180 koní.Proto jsem dopředu náhradou za zničený malý cooler použil větší z Citrona Xsantia 2.5 TD.

post-8-1169717345.jpg

Vloženo (editace)

Pro přívod vzduchu v tlakové části jsem svařil hliníkové potrubí.Použil jsem tenkostěnné trubky na plyn.

post-8-1169717575.jpg

Editováno: , autor: HANZI
Vloženo (editace)

To s tím silenblokem udělám. Motor půjde stejně ven.Světla byla taky ko. a tak jsem dal zatím obyč. a hele, oni tam normálně svítěj.

Editováno: , autor: HANZI
Vloženo

Po úpravě sací části bylo nutné úmerně zvýšit i část výfukovou.Jelikož diesel není tak náchylný na rozměrově propočítaný výfuk jako benzín,padla volba na nerez trubku s vnitřním průměrem 66 mm a stěnou 2 mm.U turbomotorů je nutné co nejmíň bránit odcházejícím spalinám,ale zároveň nesmí v potrubí docházet k nežádoucím turbulencím které by mohly vznikat při použití nadměrného potrubí/to není z mé hlavy,ale rád se poučím od mého kamaráda z SK./

post-8-1169802946.jpg

Vloženo (editace)

od začátku až do konce vedla jen roura bez tlumičů.Nevýhodou bylo to, že z výfuku vycházely plácavé zvuky a při řazení svištělo roztáčející se turbo. :wacko: Koupil jsem tedy laciný koncový tlumič PLUSH ,rozebral a zvětšil vnitřní síto a ejhle :D .Všechno o polovinu lepší.Tlumič je absorbpční,děrovaná nerez roura a kolem ní tlumící tkanina v tom černém obalu.

post-8-1169803643.jpg

Editováno: , autor: HANZI
Vloženo

Ještě k tomu použití.Do 220 koní na sériových komponentech/tedy mimo turba,výfuku a cooleru/ pro běžné použití.No a co by bylo víc je už hobby.

Vloženo (editace)

Jako další úprava bylo místo původního turba GT 1749 VA použito turbo GT 1749 VB používané v motorech 150 koní.Toto nemá uprostřed zúženou osičku,snese větší tlaky a není tak náchylné na roztrhnutí.Po těchto úpravách jsem auto konečně zprovoznil a výsledek byl nadmíru dobrý.Na rovince do mírného kopce kde porovnáváme jak nám to jede byla proti Golfu TDI 146 koní a rychlosti 180 naměřena rychlost 190 na 5 rychl.I když tacho klame ,na porovnánání to stačí.Další úpravy týkající se změny softu na míru provedl Ríša s dieselpoweru.

Editováno: , autor: HANZI
Vloženo
Pokud by ho někdo chtěl,je pro mé další zvyšování výkonu již nevhodný. Byl by komplet s trubkama 4000.

to mě celkem zajímá. Kolik to sníží teplotu? Jak je potom upravený nárazník? Cena je pevná?

Vloženo
Ty mě mateš,takže taď je tam ještě pořád turbo GT1749 VA a ne GT25 a už jsi na 200HP????

Nematu.Tady to píšu od začátku.Vprvní versi ještě s turbem GT 1749 VB ještě bez čipu se zvedl výkon pouze o těch 15 max 20 koní.Protože to nemám odměřený,je to jen odhad podle porovnání rychlosti s již odměřeným Golfem.K gt 25 se dostaneme.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...