Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím, potřebuju pomoct, mám Octu 1.8T, rok 99, AGU a když jedu občas mi maxidot napíše STOP - TLAK OLEJE - VYPNĚTE MOTOR - ČTĚTE NÁVOD K OBSLUZE. Dělá mi to teď čím dál častěji.

Kontroloval jsem stav oleje, ten je v pořádku, to je jediné co mě napadlo.....

Může to dělat špatnej snímač tlaku oleje, někdy je jenom špinavej a stačí vyčistit. Možná bych nechal přeměřil tlak oleje, jestli je správnej.

  • Autor

No taky mě napadlo, že by to mohl být jenom snímač, to by bylo super, ale mám obavy aby to nebylo něco vážnýho. No každopádně to asi musí do servisu že? Nebo dá se ten snímač tlaku nějak lehce najít?

  • Autor

Haló haló, raďte, nevím jestli vůbec můžu a odjedu z práce!! A přesčasy se mi dělat nechtějí :)

Upraveno od Speedy20V

up :)

Na Alfě mi to dělal špatně zvolený olejový filtr. Po záměně problém ustal.

Motory nemají přímo snímač tlaku oleje, ale kontrolní baroskopy seštelované na určitý tlak. Je píchnutej někde do motoru na nové 1,8 je hned vedle olej fitru na strarý nevim. Jde k němu jeden drát a po něm behá signál sepnuto nebo rozepnuto ( 0 nebo 1 ) to vyhodnocuje combi přístroj. Když ti tam skočí 0 tak začne vát červenou výstrahu.

Zkus najít tedle snímač. Blbě se povoluje je to na 24 klíč ... nejlépe svíčák nebo někde to jde i stranovym.

Kouknul bych jestli je v poho kabel co k němu jde a dál zkouknout samotný baroskop.

Upraveno od Mates_XIV

Haló haló, raďte, nevím jestli vůbec můžu a odjedu z práce!! A přesčasy se mi dělat nechtějí :)

Změř tlak oleje cca 4psi na 2000ot kontrola čidla tlaku a taky jsem vyděl zakarbonovaný motor a současně stím zacpaný sací koš ve vaně hodně štěstí :wallbash::wallbash:

  • Autor

Děkuju vám moc, začnu kontrolou kabelu .... :)

Motory nemají přímo snímač tlaku oleje, ale kontrolní baroskopy seštelované na určitý tlak. Je píchnutej někde do motoru na nové 1,8 je hned vedle olej fitru na strarý nevim. Jde k němu jeden drát a po něm behá signál sepnuto nebo rozepnuto ( 0 nebo 1 ) to vyhodnocuje combi přístroj. Když ti tam skočí 0 tak začne vát červenou výstrahu.

Zkus najít tedle snímač. Blbě se povoluje je to na 24 klíč ... nejlépe svíčák nebo někde to jde i stranovym.

Kouknul bych jestli je v poho kabel co k němu jde a dál zkouknout samotný baroskop.

Jen se nestačím divit co tu je za odborníky.... snímač tlaku olej a baroskop ... a jaký je v tom rozdíl ... ??? když tady někdo půjde do každého servisu či prodejny a řekne ,že schání baroskop ...tak mu každý řekne že to v autě není a nikdo nezná ... je to normální tlakový olejoví spínač ....

Je pravda ,že je více druhů barevně označeny dle tlaku ... nafty a tdi jsou hnědé tlak 0.55 - 0.85 baru,Slabá 1.6 55 kw a 1.4 jsou zelené 0.3-0.6 baru a ostarní benziny jsou černé 1.2 - 1.6 baru ... což je i tvuj případ... čidlo vetšinou u olejového filtru ,nebo v hlavě....

Tvůj problém bude asi to čidlo a nebo olejové čerpadlo ...

Jen se nestačím divit co tu je za odborníky.... snímač tlaku olej a baroskop ... a jaký je v tom rozdíl ... ??? když tady někdo půjde do každého servisu či prodejny a řekne ,že schání baroskop ...tak mu každý řekne že to v autě není a nikdo nezná ... je to normální tlakový olejoví spínač ....

Je pravda ,že je více druhů barevně označeny dle tlaku ... nafty a tdi jsou hnědé tlak 0.55 - 0.85 baru,Slabá 1.6 55 kw a 1.4 jsou zelené 0.3-0.6 baru a ostarní benziny jsou černé 1.2 - 1.6 baru ... což je i tvuj případ... čidlo vetšinou u olejového filtru ,nebo v hlavě....

Tvůj problém bude asi to čidlo a nebo olejové čerpadlo ...

No hele ty si taky nějaký nachytro. Jen jsem se snažil poradit.

Já to znám z práce jako baroskop. Jelikož jsem s nima nedávno dělal měření tak to náhodou vím no.

A v podstatě si mu poradil to samé co já.

Děkuju vám moc, začnu kontrolou kabelu .... :)

tak co jak si dopad??? Máš něco v chybovce v motoru?

Máš motor s WIV???? (QG1 nebo QG2)

Otázka pro všechny .. jak vy to máte s komunikací v autě. Nejsem si jistý jak máte to čidlo zapojený. Jestli je do motorovky ta dává signál na CAN a z toho si bere signál combipřístroj. Nebo ubráceně. Zkusit najít kam jde ten kabel a propístknout si ho zkoušečkou.

Řešil jsem stejnej problém u O I. 1.8 T r.v.2002, motor AUM. Ve značkové opravě Škoda mi to proměřili, jestli to maže a mazalo. Takže jsem mohl dojet dom. Dle jejich sdělení je ucpanej sací koš. TAk ho vyčistily-oprava 3.500,- Kč.

Od té doby v pohodě.

No hele ty si taky nějaký nachytro. Jen jsem se snažil poradit.

Já to znám z práce jako baroskop. Jelikož jsem s nima nedávno dělal měření tak to náhodou vím no.

A v podstatě si mu poradil to samé co já.

Nesnažím se chytračit ale poradit.... a po pravdě o baroskopu jsem v autě neslyšel.... nic víc.... :)

Nesnažím se chytračit ale poradit.... a po pravdě o baroskopu jsem v autě neslyšel.... nic víc.... :)

Tak ty se pohybuješ v servisu já spíš ve vývoji to bude možná tím ;)

Bude to ten saci kos slisel jsem ze je to pry bolest .

Bude to ten saci kos slisel jsem ze je to pry bolest .

Zdravím, mám ten samej problém na superbu 1,8T (chip 140kw)...pátral jsem po možných příčinách a postupoval tak že jsem vyměnil čidlo tlaku oleje což je sranda za 400Kč a 3 minuty práce která ovšem nepomohla, vyměnil jsem filtr olej a vsecko možný a nepomohlo, nakonec jsem se dostal k tomu že prej snad má bejt ucpanej ten nasávací koš takže se to chystám vyčistit a uvidíme. Jinak olej leju longlife 0W-30 shell....je mi potom ale divný jaktože by byl ten koš zakarbonovanej....protože tenhle olej by měl bejt v poho na rozpouštění karbonu

řeším taky jinej problém a to takovej že mi auto vy rychlostech nad 180km/h zabírá různě - někdy málo někdy prasecky a někdy se to střídá během jízdy....zatim bez objevení příčiny.

  • Autor

U mě to zatím vypadá na prodřený kabel od snímače tlaku ;) musím kuchnout baterku a nějak to tam projít, ale nemám čas, takže zatím s tím jezdím, občas nepípne vůbec a z toho řve pořád, nemá to vliv ani na styl jízdy ani teplotu motoru, prostě na nic, podle mě jenom někde občas zazlobí kontakt.

  • 17 let později...

Ahoj všem, chci se zeptat. Koupili jsme Octavii 1.8T AGU, 99rok. Vše se zdálo ok, pak se nám začla ozývat blikajici červená kontrolka oleje. Někdy po 5 km někdy po 90ti km. Šlo se k mechanikovi, udělal se proplach motoru, vyměnil se olej 10w40,  filtry, přidal se do toho booster. Pomohlo to, ale za 1300km kontrolka zase bliká. Někdy jen zabliká zařve a je to vše, někdy opakovaně. Hladina oleje je OK. Auto mám nyní v záběhu i 5h (jsem kurýr, a muj kuryrsky vuz je v servisu, takže dočasně takhle využíváno)

 

Nemáte někdo zkušenost čím by to mohlo být? Potřebuji jezdit a ne řešit pořád něco takového 🙈

Není to teda jediná závada, ale na vše se pracuje


Dík všem za odpovědi Lucka

Upraveno od Lucka Octavia
Doplneni info

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.