Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Chlapi teraz keď napadol sneh a trochu primrzlo, tak som chcel vyskúšať ASR. Ale pri zapnutom aj vypnutom ASR mi prešmykovali kolesá. Má niekto s týmto skúsenosti? Čítal som aj staršie príspevky ale odpoveď na moju otázku som nenašiel. Všade som čítal len dorobenie ASR...

Smykat sa Ti aj budu.....ja co som si vsimol rozdiel bol v tom ze mozes tlacit na pedal kolko chces a otacky viac ako na 3t nevyletia.Ale dnes to chcem ist vyskusat ako sa to bude chovat na snehu, lade.Chcem to vyskusat v kopci vyp/zap.

Potom dam echo.

To, že ASR funguje zistíš aj podľa toho, že okrem blikania kontrolky sa ozve aj čerpadlo ABS a začnú sa pribrzďovať kolesá (funkcia EDS). Vydáva to charakteristický zvuk... ;)

Upraveno od f888

Já to teda poznávám dost, jak to zasahuje, pořád mi to ubírá, brzdí a kontrolka bliká jak splašená.. :p

To, že ASR funguje zistíš aj podľa toho, že okrem blikania kontrolky sa ozve aj čerpadlo ABS a začnú sa pribrzďovať kolesá (funkcia EDS). Vydáva to charakteristický zvuk... ;)

Bohuzel to neni presne. Neni pravda, ze auto vybavene systemem ASR ma nutne i EDS, ktere se prave ozyva, jak bylo receno, pres cerpadlo ABS, aby pribrzdovalo hnana kola.

Novejsi modely (od MR2004?) maji samotne ASR, ktere se projevuje pouze (mimo blikani kontroly) snizovanim otacek (tedy vykonu) motoru.

Proto muze na velmi kluzkem povrchu (snih, led) i pres regulaci ASR, predevsim zpocatku regulace, dochazet k prokluzu kol.

Moje skusenosti s ASR su asi nasledovne:

1. v lete: super vec, hlavne ked v rychlosti vletis do nejakej kaluze alebo mlaky.

2. v zime:

Pri rozbiehani na lade-tvrda vozovka. Zaradena jednotka, pustam spojku, kolesa preklzuju, ked sa ako tak trochu rozbehnem (5-10 km/h) zapina ASR, mozem na to dupat kolko chcem - ASR automaticky reguluje otacky. rozbeh je plynuly. Ak ho vypnem je to hruza (predne smykaju jak hovado a je to k nicomu.

Pri jazde po smyklavej vozovke (ako dnes - Foto :D ) Jazda tak 50-60 km/h - miestami total ladova cesta. Pridam prudsie plyn, ASR krasne zapracuje a nepusti do otacok, ked ho vypnem dupnem na plyn a uz to ide do 3-4 tis otacok, kolesa hrabu, auto zacina byt neudrzatelne na vozovke. (staci blbo otocit volantom a hodiny su na ceste hned).

Pri jazde v hlbokom snehu: moc som neskusal, no myslim si ze ak su dobre pneu tak je lepsi zaber bez ABS. ALE NETVRDIM.

Podelte sa so skusenostami. -_-

ASR: kromě břečky a rozježděného sněhu, kdy může být lepší se " vyhrabat" ASR zcela jednoznačně pomůže - hlavně u silnějších motorů, kdy se nedá zcela citlivě dávkovat plyn.

ASR: kromě břečky a rozježděného sněhu, kdy může být lepší se " vyhrabat" ASR zcela jednoznačně pomůže - hlavně u silnějších motorů, kdy se nedá zcela citlivě dávkovat plyn.

Jo jo bez tohodle pomocnika si uz zivot ani nedokazu predstavit .-)nadruhou stranu uz je clovek v aute daleko vice gumovy a nepotrebny.)

Porad se tu resi ASR, ja neustale nevim jestli to ma vubec nejakou funkcei, dnes jsem zkousel ASR na snehu, vyjizdel do kopce kontrolka prokluzu kol zacala blikat, tudiz jsem zapl ASR, ale kola porad prokluzovala, nevim, ze by to melo nejaky ucinek, normalne to auto sebou smykalo a ASR asi zadny ucinek nemelo, zadnou chybu mi to nehazi, nevim mozna to blbe pouzivam, poradte prosim jak je to tedy s tim ASR?? Diky <_<

Upraveno od Mikosar

Porad se tu resi ASR, ja neustale nevim jestli to ma vubec nejakou funkcei, dnes jsem zkousel ASR na snehu, vyjizdel do kopce kontrolka prokluzu kol zacala blikat, tudiz jsem zapl ASR, ale kola porad prokluzovala, nevim, ze by to melo nejaky ucinek, normalne to auto sebou smykalo a ASR asi zadny ucinek nemelo, zadnou chybu mi to nehazi, nevim mozna to blbe pouzivam, poradte prosim jak je to tedy s tim ASR?? Diky <_<

No kdyz zmacknes to tlacitko ASR tak se ti ASR vypne a ne zapne a kontrolka potom sviti :o) Blikajici kontrolka znaci, ze je ASR v cinnosti.

Navíc EDS ( el. uzávěru diferenciálu ) funguje i při vypnutém ASR, takže prostě zběsile hrabou obě kola stejnou rychlostí. ;)

Zkoušel jsem rozjezd do kopce na sněhu a super.Kolo si asi jednou prohráblo a pak nic,pěkně jsem se rozjel bez hrabání.

  • Autor

Včera som to skúšal aj ja a tak ako vravíš, raz si to hrabne a potom super...

Navíc EDS ( el. uzávěru diferenciálu ) funguje i při vypnutém ASR, takže prostě zběsile hrabou obě kola stejnou rychlostí. ;)

Uz jsem to jednou psal, ne vsechny Fabie s ASR maji i EDS, a to co popisujes je vlastnost mechanicke uzaverky diferencialu.

U EDS je tenhle jev (hrabajici obe kola stejnou rychlosti) velice zridka kdy dosazitelnej, protoze EDS zasahuje pribrzdovanim jednotlivych kol, nikoliv mechanickou uzaverkou diferencialu.

no vždyť píšu že EDS je el. uzávěra dif. a to hrabání obou kol souběžně dosáhnu celkem často.

Tak som mal moznost cez vikend jazdit po snehu a skusal som vypinat a zapinat ASR ale ziaden rozdiel som nevidel.Teda az na to ze ked smykalo a bolo zapnute ASR otacky nesli az do cerveneho ale cca do 3t. Ale kolesa smykalo a nevidel som ziaden rozdiel ked bolo zapnute alebo vypnute.

Chcelo by to este EDS samotne ASR je zbytocnost.

Upraveno od makov

Jak to děláte, já poznám rozdíl mezi zapnutým a vypnutým ASR zcela bezpečně a to tak že velmi. ;)

Jak to děláte, já poznám rozdíl mezi zapnutým a vypnutým ASR zcela bezpečně a to tak že velmi. ;)

Ked mas k tomu aj EDS tak to Ti verim ze to poznas......ja to poznam tiez ale len podla toho ze slapem na pedal a otacky neletia hore.....Ale v jazdnych vlastnostiach som to moc nepoznal....resp.vobec

no s těma 3000 ot je to taky divné, protože ač je ASR aktivní, tak se přes ně klidně dostanu... jinak si myslím, že se tu vzájemně trošku matete...když to čtu ;)

Mavericka v to ale nepočítám :)

No podla skusenostami s tymi otackami pri zapnutom ASR je to asi takto:

ASR zacne ucinkovat vtedy ak RJ zisti, ze sa kolesa preklzuju (hrabu) a zacne "uberat otacky" = znizuje prenos sily na koleso az dovtedy, pokial kolesa nebudu preklzovat, (toto sa deje aj ked mas stale plyn na polahe). ASR kontroluje otacky a postupne ich "pridava" podla povrchu vozovky len do takej urovne aby sa kolesa nepreklzovali.

Ziadne take ze ich znizi na pevne stanovenu hranicu 3000 ot/min. Jednoducho ich znizi na taku hodnotu aby sa kolesa nepreklzovali.

Asi tak. Jestli se nepletu.

-_-

Upraveno od jogofogo

ja nehovorijm ze mi ostanu pevne na 3t ale hovorim ze mozem tlacit na pedal kolko chcem a nejdu hore-ako hovori jogofogo.

ja nehovorijm ze mi ostanu pevne na 3t ale hovorim ze mozem tlacit na pedal kolko chcem a nejdu hore-ako hovori jogofogo.

-_-;)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.