mirecoslav Vloženo 26. leden 2007 Sdílet Vloženo 26. leden 2007 Chlapi teraz keď napadol sneh a trochu primrzlo, tak som chcel vyskúšať ASR. Ale pri zapnutom aj vypnutom ASR mi prešmykovali kolesá. Má niekto s týmto skúsenosti? Čítal som aj staršie príspevky ale odpoveď na moju otázku som nenašiel. Všade som čítal len dorobenie ASR... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
makov Vloženo 26. leden 2007 Sdílet Vloženo 26. leden 2007 Smykat sa Ti aj budu.....ja co som si vsimol rozdiel bol v tom ze mozes tlacit na pedal kolko chces a otacky viac ako na 3t nevyletia.Ale dnes to chcem ist vyskusat ako sa to bude chovat na snehu, lade.Chcem to vyskusat v kopci vyp/zap. Potom dam echo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
f888 Vloženo 26. leden 2007 Sdílet Vloženo 26. leden 2007 (editace) To, že ASR funguje zistíš aj podľa toho, že okrem blikania kontrolky sa ozve aj čerpadlo ABS a začnú sa pribrzďovať kolesá (funkcia EDS). Vydáva to charakteristický zvuk... Editováno: 26. leden 2007, autor: f888 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OloZX6R Vloženo 26. leden 2007 Sdílet Vloženo 26. leden 2007 Já to teda poznávám dost, jak to zasahuje, pořád mi to ubírá, brzdí a kontrolka bliká jak splašená.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 26. leden 2007 Sdílet Vloženo 26. leden 2007 To, že ASR funguje zistíš aj podľa toho, že okrem blikania kontrolky sa ozve aj čerpadlo ABS a začnú sa pribrzďovať kolesá (funkcia EDS). Vydáva to charakteristický zvuk... Bohuzel to neni presne. Neni pravda, ze auto vybavene systemem ASR ma nutne i EDS, ktere se prave ozyva, jak bylo receno, pres cerpadlo ABS, aby pribrzdovalo hnana kola. Novejsi modely (od MR2004?) maji samotne ASR, ktere se projevuje pouze (mimo blikani kontroly) snizovanim otacek (tedy vykonu) motoru. Proto muze na velmi kluzkem povrchu (snih, led) i pres regulaci ASR, predevsim zpocatku regulace, dochazet k prokluzu kol. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jogofogo Vloženo 26. leden 2007 Sdílet Vloženo 26. leden 2007 Moje skusenosti s ASR su asi nasledovne: 1. v lete: super vec, hlavne ked v rychlosti vletis do nejakej kaluze alebo mlaky. 2. v zime: Pri rozbiehani na lade-tvrda vozovka. Zaradena jednotka, pustam spojku, kolesa preklzuju, ked sa ako tak trochu rozbehnem (5-10 km/h) zapina ASR, mozem na to dupat kolko chcem - ASR automaticky reguluje otacky. rozbeh je plynuly. Ak ho vypnem je to hruza (predne smykaju jak hovado a je to k nicomu. Pri jazde po smyklavej vozovke (ako dnes - Foto ) Jazda tak 50-60 km/h - miestami total ladova cesta. Pridam prudsie plyn, ASR krasne zapracuje a nepusti do otacok, ked ho vypnem dupnem na plyn a uz to ide do 3-4 tis otacok, kolesa hrabu, auto zacina byt neudrzatelne na vozovke. (staci blbo otocit volantom a hodiny su na ceste hned). Pri jazde v hlbokom snehu: moc som neskusal, no myslim si ze ak su dobre pneu tak je lepsi zaber bez ABS. ALE NETVRDIM. Podelte sa so skusenostami. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MELLO Vloženo 26. leden 2007 Sdílet Vloženo 26. leden 2007 ASR: kromě břečky a rozježděného sněhu, kdy může být lepší se " vyhrabat" ASR zcela jednoznačně pomůže - hlavně u silnějších motorů, kdy se nedá zcela citlivě dávkovat plyn. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hoblik Vloženo 26. leden 2007 Sdílet Vloženo 26. leden 2007 ASR: kromě břečky a rozježděného sněhu, kdy může být lepší se " vyhrabat" ASR zcela jednoznačně pomůže - hlavně u silnějších motorů, kdy se nedá zcela citlivě dávkovat plyn. Jo jo bez tohodle pomocnika si uz zivot ani nedokazu predstavit .-)nadruhou stranu uz je clovek v aute daleko vice gumovy a nepotrebny.) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mikosar Vloženo 28. leden 2007 Sdílet Vloženo 28. leden 2007 (editace) Porad se tu resi ASR, ja neustale nevim jestli to ma vubec nejakou funkcei, dnes jsem zkousel ASR na snehu, vyjizdel do kopce kontrolka prokluzu kol zacala blikat, tudiz jsem zapl ASR, ale kola porad prokluzovala, nevim, ze by to melo nejaky ucinek, normalne to auto sebou smykalo a ASR asi zadny ucinek nemelo, zadnou chybu mi to nehazi, nevim mozna to blbe pouzivam, poradte prosim jak je to tedy s tim ASR?? Diky Editováno: 28. leden 2007, autor: Mikosar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 28. leden 2007 Sdílet Vloženo 28. leden 2007 Porad se tu resi ASR, ja neustale nevim jestli to ma vubec nejakou funkcei, dnes jsem zkousel ASR na snehu, vyjizdel do kopce kontrolka prokluzu kol zacala blikat, tudiz jsem zapl ASR, ale kola porad prokluzovala, nevim, ze by to melo nejaky ucinek, normalne to auto sebou smykalo a ASR asi zadny ucinek nemelo, zadnou chybu mi to nehazi, nevim mozna to blbe pouzivam, poradte prosim jak je to tedy s tim ASR?? Diky No kdyz zmacknes to tlacitko ASR tak se ti ASR vypne a ne zapne a kontrolka potom sviti ) Blikajici kontrolka znaci, ze je ASR v cinnosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MELLO Vloženo 28. leden 2007 Sdílet Vloženo 28. leden 2007 Navíc EDS ( el. uzávěru diferenciálu ) funguje i při vypnutém ASR, takže prostě zběsile hrabou obě kola stejnou rychlostí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Majk Vloženo 28. leden 2007 Sdílet Vloženo 28. leden 2007 Zkoušel jsem rozjezd do kopce na sněhu a super.Kolo si asi jednou prohráblo a pak nic,pěkně jsem se rozjel bez hrabání. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirecoslav Vloženo 28. leden 2007 Autor Sdílet Vloženo 28. leden 2007 Včera som to skúšal aj ja a tak ako vravíš, raz si to hrabne a potom super... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 28. leden 2007 Sdílet Vloženo 28. leden 2007 Navíc EDS ( el. uzávěru diferenciálu ) funguje i při vypnutém ASR, takže prostě zběsile hrabou obě kola stejnou rychlostí. Uz jsem to jednou psal, ne vsechny Fabie s ASR maji i EDS, a to co popisujes je vlastnost mechanicke uzaverky diferencialu. U EDS je tenhle jev (hrabajici obe kola stejnou rychlosti) velice zridka kdy dosazitelnej, protoze EDS zasahuje pribrzdovanim jednotlivych kol, nikoliv mechanickou uzaverkou diferencialu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MELLO Vloženo 28. leden 2007 Sdílet Vloženo 28. leden 2007 no vždyť píšu že EDS je el. uzávěra dif. a to hrabání obou kol souběžně dosáhnu celkem často. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
makov Vloženo 28. leden 2007 Sdílet Vloženo 28. leden 2007 (editace) Tak som mal moznost cez vikend jazdit po snehu a skusal som vypinat a zapinat ASR ale ziaden rozdiel som nevidel.Teda az na to ze ked smykalo a bolo zapnute ASR otacky nesli az do cerveneho ale cca do 3t. Ale kolesa smykalo a nevidel som ziaden rozdiel ked bolo zapnute alebo vypnute. Chcelo by to este EDS samotne ASR je zbytocnost. Editováno: 28. leden 2007, autor: makov Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MELLO Vloženo 28. leden 2007 Sdílet Vloženo 28. leden 2007 Jak to děláte, já poznám rozdíl mezi zapnutým a vypnutým ASR zcela bezpečně a to tak že velmi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
makov Vloženo 29. leden 2007 Sdílet Vloženo 29. leden 2007 Jak to děláte, já poznám rozdíl mezi zapnutým a vypnutým ASR zcela bezpečně a to tak že velmi. Ked mas k tomu aj EDS tak to Ti verim ze to poznas......ja to poznam tiez ale len podla toho ze slapem na pedal a otacky neletia hore.....Ale v jazdnych vlastnostiach som to moc nepoznal....resp.vobec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P2M Vloženo 30. leden 2007 Sdílet Vloženo 30. leden 2007 no s těma 3000 ot je to taky divné, protože ač je ASR aktivní, tak se přes ně klidně dostanu... jinak si myslím, že se tu vzájemně trošku matete...když to čtu Mavericka v to ale nepočítám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jogofogo Vloženo 30. leden 2007 Sdílet Vloženo 30. leden 2007 (editace) No podla skusenostami s tymi otackami pri zapnutom ASR je to asi takto: ASR zacne ucinkovat vtedy ak RJ zisti, ze sa kolesa preklzuju (hrabu) a zacne "uberat otacky" = znizuje prenos sily na koleso az dovtedy, pokial kolesa nebudu preklzovat, (toto sa deje aj ked mas stale plyn na polahe). ASR kontroluje otacky a postupne ich "pridava" podla povrchu vozovky len do takej urovne aby sa kolesa nepreklzovali. Ziadne take ze ich znizi na pevne stanovenu hranicu 3000 ot/min. Jednoducho ich znizi na taku hodnotu aby sa kolesa nepreklzovali. Asi tak. Jestli se nepletu. Editováno: 30. leden 2007, autor: jogofogo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
makov Vloženo 30. leden 2007 Sdílet Vloženo 30. leden 2007 ja nehovorijm ze mi ostanu pevne na 3t ale hovorim ze mozem tlacit na pedal kolko chcem a nejdu hore-ako hovori jogofogo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jogofogo Vloženo 30. leden 2007 Sdílet Vloženo 30. leden 2007 ja nehovorijm ze mi ostanu pevne na 3t ale hovorim ze mozem tlacit na pedal kolko chcem a nejdu hore-ako hovori jogofogo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
snike Vloženo 30. leden 2007 Sdílet Vloženo 30. leden 2007 ASR a EDS se tady již probíralo http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=1591&st=0 a myslím, že je tam o něm napsáno dost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.