melly Vloženo 3. Červenec 2016 Vloženo 3. Červenec 2016 Zdravim, potreboval bych od mistnich znalcu poradit ohledne chyby (vyctena pomoci VAG), ktera se objevila na nasi F 1 mr 2005, 1.9 TDi PD najeto cca 250tis km: Adresa 01 ------------------------------------------------------- Řídící jednotka: 038 906 019 NE Komponent: 0000SG 6119 Kódování: 00102 Opravna #: WSC 13765 TMBGS26Y354273354 SKZ7Z0D2646663 1 Nalezeny chyby: 19586 - System zpetneho vedeni vyfukovych plynu Regulacni mez prekrocena P3130 - 35-10 - - - Sporadicky Readiness: N/A Na palubce sviti oraznzova kontrolka motoru/emisi a auto jezdi vcelku normalne. Obcas mi prijde, ze blbe chcipa - neni to moc kultivovany. Chybu jsem zkusil smazat, ale po par kilometrech se opet kontrolka rozsvitila. Procetl jsem zdejsi forum, nejen kategorii Fabie, ale i ostatni vozy s motory TDi. Nejcasteji co jsem nasel v podobnych tematech byl vadny EGR ventil nebo podtlakove hadicky k nemu. Ma nekdo nejaky jiny tip na cim by tato chyba mohla byt zpusobena? Diky moc vsem. Citovat
samurai Vloženo 3. Červenec 2016 Vloženo 3. Červenec 2016 Měl jsem stejnou chybu u FRS, vyměnil jsem EGR a vše je OK. Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. Červenec 2016 Vloženo 3. Červenec 2016 Příčina je jasná - zasranej nEGR ... Musíš ho buď vypucovat (to se málokdy povede, karbon je připálenej od vysoký teploty plynů) nebo vyměnit za novej - stojí zhruba trojku. Fakt je, že nejlíp se jezdí bez něj (dáš do něj záslepku) a ignoruješ kontrolku motoru signalizující jeho nefunkčnost, případně co pár km indikaci závady "smázneš". Před absolvováním emisní kontroly/STK záslepku vyndáš, smázneš kód závady - a po projití zkouškou zase namontuješ clonku zpátky ... Citovat
Jarda-k Vloženo 4. Červenec 2016 Vloženo 4. Červenec 2016 Na TDI se EGR ventil čistí poměrně dobře, protože jde jako samostatný díl sejmout ze sacího potrubí. Není od věci zkontrolovat ovládací podtlakový vedení a těsnost membrány. Pokud to nekultivovaně chcípá, může být problém ve chcípací klapce a může to s tou chybou taky souviset. Pokud je ovládaná elektricky, tak se při určitým režimu jízdy přivírá aby se podpořilo prodění EGR okruhem. Při vypnutí motoru se zcela uzavře a tím má motor klidný doběh. Pokud zůstává pootevřená, motor se při chcípnutí zaklepe. Jinak jezdit se svítící kontrolkou je nesmysl, třeba proto, že nepoznáš že se vyskytla jiná porucha, která zatím nemá vliv na chod motoru. Nehledě na to, že smazáním chyby se vynuluje i rediness kód který na emisích chtějí a jeho načtení vyžaduje najet nějaké kilometry aby si řj. mohla ověřit správnou činnost všech komponent a dát jim zelenou. Pokud je ale EGR ventil nebo klapka vadná, tak příslušní řádka nezezelená a na emisích jsi propadající i když kontrolka ještě třeba nesvítí. Citovat
melly Vloženo 6. Červenec 2016 Autor Vloženo 6. Červenec 2016 Diky vsem za odpovedi. Poznatky jsou nasledujici: Klapka je ovladana podtlakem. Ventil se vyndal a vycistil - zasranej byl to jo, ale oproti jinym fotkam zde na foru byl jeste cisty . Zkontrolovaly se jednotlive vsechny hadicky s podtlakem vedouci do te ovladaci krabicky (umistena nad podbehem) a vsechny byly v poradku. Na par mistech byly o sebe nebo neco jineho trochu vydrene,ale zadne netesnosti se nalezt nepodarilo. Ventil byl vracen zpet a zkusilo se auto project cca 5km, motor se stihnul ohrat na 90°C. Pote jsem vycetl chyby a byla tam ta stejna (samozrejme jsem ji pred jizdou smazal...). Pak se zkusila zaslepit podtlakova hadicka k EGR ventilu a znova project stejnou trasu. Pak uz se chyba neobjevila. Z toho mi vyplyva, ze ve ventilu je chyba, nejspis spatna membrana a tudy utika podtlak a proto to hodilo chybu. Jeste otazka: Jak velky podtlak je potreba k otevreni EGR? Pusou jsme zkouseli a bez sance. Kdyz jsem zkousel ventil otevrit manualne zatlacenim ze spodu od privodu z vyfuku tak ta potrebna sila byla docela velka, je to normalni? Nez se zacal cistit tak na ventilu bylo videt ze se pobyhoval. Posledni tak 3mm nez to zajede do toho odlitku byly cisty bez karbonu Citovat
Jarda-k Vloženo 6. Červenec 2016 Vloženo 6. Červenec 2016 Pokud pomohlo zaslepení hadičky, tak samotnej EGR ventil bude pravděpodobně v pořádku. Problém asi bude v ovládacím elektromagnetickým ventilu N 75, kterej do EGR ventilu poští podtlak i když má být zavřenej. Pokud to necháš zaslepený, tak ti to stejně časem asi rozsvítí kontrolku až řj. dojde že je EGR mimo provoz. Pokud je to euro 4, tak určitě u euro 3 možná ne. Citovat
ladiktm Vloženo 6. Červenec 2016 Vloženo 6. Červenec 2016 treba ATD motor se montoval priblizne do konce roku 2005 a plni EURO 3, po nem prichazi AXR ktery je uz norma EU4 Co se tyce rozsvicovani kontrolek, tak MR 2003 kontrolku nema ale zaslepeny EGR ulozi chybu do ECU ( vyctes VAGEm ), pozdejsi modely ulozi chybu a zaroven roznou kontrloku Citovat
lordozo Vloženo 3. Květen 2020 Vloženo 3. Květen 2020 Zdravím pánové , fabia 1 combi 1.9 tdi 74kw AXR rok 05 mě svítí emise kontrolka . Torque píše chyba p0401 a Vag 19586 . Co sem tak pročítal fórum tak že je špatný EGR atd . Jedno je jisté , projev závady je že auto začne být zdechle a nutí mě podřazovat tam kde sem rozhodně neměl problém vyjet . Vyčistění EGR a klapky před ním a chyba pořád stejná . Výměna za nové kusy oba díly a chyba pořád stejná . Hadičky podtlaku zdaji se OK chtělo by to nějakou mašinu na výrobu podtlaku s budíkem na měření . Možná chyba : asi ten elektoventil na rozvod podtlaku ? nebo základní nastavení té nově sestavy EGR+klapka ? . Turbo mě tlačí cca 1.3 a pak jak se zvyšují otačky klesne na 1.0 je to ok nebo ne ? MAF podle měření OK . Nějaké nápady ? Díky Citovat
shrek_85 Vloženo 3. Květen 2020 Vloženo 3. Květen 2020 Nikdy jsem s tím problém neměl, ale podtlakové ventily (ovládání EGR, omezení plnícího tlaku a chcípací klapka) jsou součástí testu akčních členů ŘJ motoru. Tak bych projel ten test, jestli všechno chodí, jak má. Taky bych zkontroloval, že ta hadička pro odvětrání podtlakového systému je zapíchnutá do filtru sání a ne do té záslepky hned vedle, kde ji mechanici občas zapomenou, když vyndávají filtr sání, aby se dostali k něčemu pod ním. Citovat
lordozo Vloženo 8. Červen 2020 Vloženo 8. Červen 2020 Našel jsem na youtubu jak tu ikonku umlčet a aby tím pádem nešlo auto do nouze . Udělal jsem to podle videa a je už 4 dny klid . https://www.youtube.com/watch?v=i8wUTzpmMpU Citovat
Pepa Smolík Vloženo 18. Července Vloženo 18. Července Zdravím, rozsvěcuje se mi a zhasíná čas od času kontrolka motoru na škodě fabii 1.9 74kW. EGR byl venku a dle mechanika nebyl nějak extra zanesenej. Sehnal jsem si vlastní diagnotisku, napíchl to a vyhodila mi následující. 19586 - system zpetneho vedeni vyfuk. plynu - mez regulace prekrocena P3130 - 35 -10 - sporadicka readiness 1 1 0 0 0 Auto jede normálně. Někdo nějaký nápad? Díky Citovat
kartarhk Vloženo 18. Července Vloženo 18. Července Sežeň si dílenskou příručku: Fabia, Motor 1,9/74 TDI - vstřikování. U fabie tam najdeš jak popis závady, tak přesný diagnostický postup konroly zpětného vedení výfukových plynů. 1 Citovat
Pepa Smolík Vloženo 18. Července Vloženo 18. Července Díky za přesun to starého topicu, zřejmě jsem špatně hledal. Prosím o radu jak, co otestovat. Našel jsem, že by to mohlo být váhou vzduchu. Údajně v idle by mělo být kolem 2-2,5V a při sešlapnutí pedálu k podlaze (zátěži na silnici) kolem 4V. To by mělo jít monitorovat přes VCDS. U egru lze také něco sledovat za jízdy přes diagnotistiku? Testovat až při zahřátém motoru? Díky Citovat
Pepa Smolík Vloženo 18. Července Vloženo 18. Července Dílenská příručka končí s číslem chyby 19561, číslo 19586 není popsáno Citovat
Pepa Smolík Vloženo 18. Července Vloženo 18. Července Zkoušel jsem v diagnostice v základním nastavením vybrat skupinu 03 pod motorem, tj. EGR. Mám dojem, že je asi špatné MAF. Po celou dobu testu tedy jak ve stavu ZAP/VYP byly hodnoty cca na 450mg/str. I když jsem v manualnim režimu přidával plyn tak po celou dobu od idle nahoru to kolísá cca na 450mg/str. Popravdě pořádně nevím, co to znamená, jen jsem někde viděl že při vyp to bylo kolem 250mg a při zap to na 400. Citovat
kartarhk Vloženo 19. Července Vloženo 19. Července (editace) Jestli se hodnota nemění v závislosti na pozici EGR, tak bych to spíš viděl na zaseklý EGR nebo vadný ovládací ventil N18. Na kontrolu váhy vzduchu je také postup, viz. Kontrola snímače množství nasávaného vzduchu -G70-. Ideál by bylo ještě zkontrolovat těsnost sacího potrubí mlhou. Vysvětlení: Když motor saje vzduch přes EGR, klesne množství vzduchu skrz vzduchový filtr, který je měřený váhou vzduchu. Editováno: 19. Července, autor: kartarhk 1 Citovat
Pepa Smolík Vloženo 19. Července Vloženo 19. Července Zeptám se, můžu nějak přes VCDS manuálně otvírat a zavírat EGR? Vyndal bych trubku z intercooleru a podíval se jestli se klapka skutečně hýbe. Nevím jestli to můžu nastartovat, když mám tu trubku venku a spustit ten základní test pod skupinou 03 na egr. Citovat
Pepa Smolík Vloženo 19. Července Vloženo 19. Července Ok, takže myslím, že jsem to opravil. Vyndal jsem egr a vyčistil ho. Byl relativně zanesenej v částech, kde byla samotná klapka, ale otvor pro proudění vzduchu byl pořád dost velký. Čištění bylo převážně mechanicky šroubovákem, zubním kartáčkem,klasickým benzínem a hadrem jsem to dočistil. Nemyslím si, ale že to bylo přímo tím. Našel jsem totiž prasklou hadičku číslo 5 z vent. bloku do podtlakové nádoby. Takže předpokládám, že se egr neotvíral protože neměl jak, podtlak byl tatam. Musím ale říct, že ta ocelová trubka co se napojuje na egr zespoda, to byla doslova hotová lahoda ji nasadit nazpátek. Nakonec jsem ji musel ovinout drátem a přitáhnout si ji z pravé strany. Jeden šroubek se ztratil v motorovém prostoru, přístup na pytel, zručnost pokulhává... Sání by chtělo zřejmě taky vyčistit, ale nemám nové těsnění a přes týden musím jezdit, tak to asi oželím. Snad to vydrží 😀... Každopádně nyní test přes diagnostiku funguje jak má, takže si myslím, že opraveno. VID_20250719_110627.mp4 VID_20250719_114822.mp4 1 Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.