Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Kontrolka motoru - zavada 19586 - System zpetneho vedeni vyfukovych plynu

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravim,

 

potreboval bych od mistnich znalcu poradit ohledne chyby (vyctena pomoci VAG), ktera se objevila na nasi F 1 mr 2005, 1.9 TDi PD najeto cca 250tis km:

 

Adresa 01     -------------------------------------------------------
   Řídící jednotka: 038 906 019 NE
   Komponent: 0000SG  6119
   Kódování: 00102
   Opravna #: WSC 13765
   TMBGS26Y354273354     SKZ7Z0D2646663
1 Nalezeny chyby:
19586 - System zpetneho vedeni vyfukovych plynu Regulacni mez prekrocena
            P3130 - 35-10 -  - - Sporadicky
Readiness: N/A

 

Na palubce sviti oraznzova kontrolka motoru/emisi a auto jezdi vcelku normalne. Obcas mi prijde, ze blbe chcipa - neni to moc kultivovany. Chybu jsem zkusil smazat, ale po par kilometrech se opet kontrolka rozsvitila.

Procetl jsem zdejsi forum, nejen kategorii Fabie, ale i ostatni vozy s motory TDi. Nejcasteji co jsem nasel v podobnych tematech byl vadny EGR ventil nebo podtlakove hadicky k nemu. Ma nekdo nejaky jiny tip na cim by tato chyba mohla byt zpusobena? Diky moc vsem.

Měl jsem stejnou chybu u FRS, vyměnil jsem EGR a vše je OK. :)

Příčina je jasná - zasranej nEGR ... Musíš ho buď vypucovat (to se málokdy povede, karbon je připálenej od vysoký teploty plynů) nebo vyměnit za novej - stojí zhruba trojku. Fakt je, že nejlíp se jezdí bez něj (dáš do něj záslepku) a ignoruješ kontrolku motoru signalizující jeho nefunkčnost, případně co pár km indikaci závady "smázneš". Před absolvováním emisní kontroly/STK záslepku vyndáš, smázneš kód závady - a po projití zkouškou zase namontuješ clonku zpátky ...

Na TDI se EGR ventil čistí poměrně dobře, protože jde jako samostatný díl sejmout ze sacího potrubí. Není od věci zkontrolovat ovládací podtlakový vedení a těsnost membrány.

Pokud to nekultivovaně chcípá, může být problém ve chcípací klapce a může to s tou chybou taky souviset. Pokud je ovládaná elektricky, tak se při určitým režimu jízdy přivírá aby se podpořilo prodění EGR okruhem.

Při vypnutí motoru se zcela uzavře a tím má motor klidný doběh. Pokud zůstává pootevřená, motor se při chcípnutí zaklepe.

 

Jinak jezdit se svítící kontrolkou je nesmysl, třeba proto, že nepoznáš že se vyskytla jiná porucha, která zatím nemá vliv na chod motoru. Nehledě na to, že smazáním chyby se vynuluje i rediness kód který na emisích chtějí

a jeho načtení vyžaduje najet nějaké kilometry aby si řj. mohla ověřit správnou činnost všech komponent a dát jim zelenou. Pokud je ale EGR ventil nebo klapka vadná, tak příslušní řádka nezezelená a na emisích jsi propadající i když

kontrolka ještě třeba nesvítí.

  • Autor

Diky vsem za odpovedi.

Poznatky jsou nasledujici: Klapka je ovladana podtlakem. Ventil se vyndal a vycistil - zasranej byl to jo, ale oproti jinym fotkam zde na foru byl jeste cisty :). Zkontrolovaly se jednotlive vsechny hadicky s podtlakem vedouci do te ovladaci krabicky (umistena nad podbehem) a vsechny byly v poradku. Na par mistech byly o sebe nebo neco jineho trochu vydrene,ale zadne netesnosti se nalezt nepodarilo. Ventil byl vracen zpet a zkusilo se auto project cca 5km, motor se stihnul ohrat na 90°C. Pote jsem vycetl chyby a byla tam ta stejna (samozrejme jsem ji pred jizdou smazal...). Pak se zkusila zaslepit podtlakova hadicka k EGR ventilu a znova project stejnou trasu. Pak uz se chyba neobjevila. Z toho mi vyplyva, ze ve ventilu je chyba, nejspis spatna membrana a tudy utika podtlak a proto to hodilo chybu.

 

Jeste otazka: Jak velky podtlak je potreba k otevreni EGR? Pusou jsme zkouseli a bez sance. Kdyz jsem zkousel ventil otevrit manualne zatlacenim ze spodu od privodu z vyfuku tak ta potrebna sila byla docela velka, je to normalni? Nez se zacal cistit tak na ventilu bylo videt ze se pobyhoval. Posledni tak 3mm nez to zajede do toho odlitku byly cisty bez karbonu

Pokud pomohlo zaslepení hadičky, tak samotnej EGR ventil bude pravděpodobně v pořádku. Problém asi bude v ovládacím elektromagnetickým ventilu N 75, kterej do EGR ventilu poští podtlak i když má být zavřenej.

Pokud to necháš zaslepený, tak ti to stejně časem asi rozsvítí kontrolku až řj. dojde že je EGR mimo provoz. Pokud je to euro 4, tak určitě u euro 3 možná ne.

treba ATD motor se montoval priblizne  do konce roku 2005 a plni EURO 3,  po nem prichazi AXR ktery je uz norma EU4

Co se tyce rozsvicovani kontrolek, tak MR 2003 kontrolku nema ale zaslepeny EGR ulozi chybu do ECU ( vyctes VAGEm ), pozdejsi modely ulozi chybu a zaroven roznou kontrloku :kol-31:

  • 3 roky později...

Zdravím pánové , fabia 1 combi 1.9 tdi 74kw AXR rok 05 mě svítí emise kontrolka . Torque píše chyba p0401 a Vag 19586 . Co sem tak pročítal fórum tak že je špatný EGR atd . Jedno je jisté , projev závady je že auto začne být zdechle a nutí mě podřazovat tam kde sem rozhodně neměl problém vyjet . Vyčistění EGR a klapky před ním a chyba pořád stejná . Výměna za nové kusy oba díly a chyba pořád stejná . Hadičky podtlaku zdaji se OK chtělo by to nějakou mašinu na výrobu podtlaku s budíkem na měření . Možná chyba : asi ten elektoventil na rozvod podtlaku ? nebo základní nastavení té nově sestavy EGR+klapka ? . Turbo mě tlačí cca 1.3 a pak jak se zvyšují otačky klesne na 1.0 je to ok nebo ne ? MAF podle měření OK . Nějaké nápady ?

Díky

Nikdy jsem s tím problém neměl, ale podtlakové ventily (ovládání EGR, omezení plnícího tlaku a chcípací klapka) jsou součástí testu akčních členů ŘJ motoru.  Tak bych projel ten test, jestli všechno chodí, jak má.  Taky bych zkontroloval, že ta hadička pro odvětrání podtlakového systému je zapíchnutá do filtru sání a ne do té záslepky hned vedle, kde ji mechanici občas zapomenou, když vyndávají filtr sání, aby se dostali k něčemu pod ním.

  • 1 měsíc později...

Našel jsem na youtubu jak tu ikonku umlčet a aby tím pádem nešlo auto do nouze . Udělal jsem to podle videa a je už 4 dny klid .

https://www.youtube.com/watch?v=i8wUTzpmMpU

  • 5 let později...

Zdravím, 

rozsvěcuje se mi a zhasíná čas od času kontrolka motoru na škodě fabii 1.9 74kW. EGR byl venku a dle mechanika nebyl nějak extra zanesenej.

Sehnal jsem si vlastní diagnotisku, napíchl to a vyhodila mi následující. 

19586 - system zpetneho vedeni vyfuk. plynu - mez regulace prekrocena

P3130 - 35 -10 - sporadicka

readiness 1 1 0 0 0 

 

Auto jede normálně. Někdo nějaký nápad? Díky

Sežeň si dílenskou příručku: Fabia, Motor 1,9/74 TDI - vstřikování. U fabie tam najdeš jak popis závady, tak přesný diagnostický postup konroly zpětného vedení výfukových plynů.

Díky za přesun to starého topicu, zřejmě jsem špatně hledal.

 

Prosím o radu jak, co otestovat. 

Našel jsem, že by to mohlo být váhou vzduchu. Údajně v idle by mělo být kolem 2-2,5V a při sešlapnutí pedálu k podlaze (zátěži na silnici) kolem 4V. To by mělo jít monitorovat přes VCDS.

 

U egru lze také něco sledovat za jízdy přes diagnotistiku? Testovat až při zahřátém motoru? Díky

Dílenská příručka končí s číslem chyby 19561, číslo 19586 není popsáno

Zkoušel jsem v diagnostice v základním nastavením vybrat skupinu 03 pod motorem, tj. EGR. Mám dojem, že je asi špatné MAF. Po celou dobu testu tedy jak ve stavu ZAP/VYP byly hodnoty cca na 450mg/str. I když jsem v manualnim režimu přidával plyn tak po celou dobu od idle nahoru to kolísá cca na 450mg/str. Popravdě pořádně nevím, co to znamená, jen jsem někde viděl že při vyp to bylo kolem 250mg a při zap to na 400. 

Jestli se hodnota nemění v závislosti na pozici EGR, tak bych to spíš viděl na zaseklý EGR nebo vadný ovládací ventil N18. Na kontrolu váhy vzduchu je také postup, viz. Kontrola snímače množství nasávaného vzduchu -G70-. Ideál by bylo ještě zkontrolovat těsnost sacího potrubí mlhou. 

 

Vysvětlení: Když motor saje vzduch přes EGR, klesne množství vzduchu skrz vzduchový filtr, který je měřený váhou vzduchu.

Upraveno od kartarhk

Zeptám se, můžu nějak přes VCDS manuálně otvírat a zavírat EGR? Vyndal bych trubku z intercooleru a podíval se jestli se klapka skutečně hýbe.

Nevím jestli to můžu nastartovat, když mám tu trubku venku a spustit ten základní test pod skupinou 03 na egr. 

Ok, takže myslím, že jsem to opravil. Vyndal jsem egr a vyčistil ho. Byl relativně zanesenej v částech, kde byla samotná klapka, ale otvor pro proudění vzduchu byl pořád dost velký. 

Čištění bylo převážně mechanicky šroubovákem, zubním kartáčkem,klasickým benzínem a hadrem jsem to dočistil. Nemyslím si, ale že to bylo přímo tím. Našel jsem totiž prasklou hadičku číslo 5 z vent. bloku do podtlakové nádoby. Takže předpokládám, že se egr neotvíral protože neměl jak, podtlak byl tatam. 

Musím ale říct, že ta ocelová trubka co se napojuje na egr zespoda, to byla doslova hotová lahoda ji nasadit nazpátek. Nakonec jsem ji musel ovinout drátem a přitáhnout si ji z pravé strany. Jeden šroubek se ztratil v motorovém prostoru, přístup na pytel, zručnost pokulhává... Sání by chtělo zřejmě taky vyčistit, ale nemám nové těsnění a přes týden musím jezdit, tak to asi oželím. Snad to vydrží 😀... 

 

Každopádně nyní test přes diagnostiku funguje jak má, takže si myslím, že opraveno.

image.thumb.png.11d35012eddb303e08a92292b382eb9d.pngimage.thumb.png.4dd924b60e460229c357d30a6d156ca0.png

 

image.thumb.png.f047521961914c30f16d3a5240444400.pngimage.thumb.png.b1f93c5796df7f4745476ba456099a9d.png

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.