Přejít na obsah

Konec záruky a rekapitulace


jirkaK

Doporučené příspěvky

Minuly tyden mela moje Oktavka II Kombi 100.000 km jubileum (viz obrazek), a ackoliv je uz dlouho po zaruce, tak udelam malou rekapitulaci

 

 

Prevzal jsem ji v listopadu 2006, prvni rok najela pouhych 3500 km. Jako primarni auto jsem ji začal používat až od října 2007.

 

Na konci roku 2008 měla najeto cca 28.000 km. V té době jsem absolvoval servisní prohlídku (po 2 letech nebo 30.000km, u mě nastaly dříve 2 roky), cenu si už nepamatuju přesně ale myslím že to bylo kolem 7.000 Kč.

 

Týden nato jsem byl v servisu znovu - byly mi ukradeny obě kompletní přední světla (xenony) a autorádio Stream MP3 (celková škoda byla kolem 40-50.000 Kč). Zajímavost byla, že se do auta zloděj dostal bez použití násilí, že jde tak snadno odemknout mě zklamalo. Nevím jestli je možné "odposlechnout" signál dálkového zamykání, ale od této doby dálkáč používám pouze výjmečně, v přírodě, v soukromých areálech apod., zásadně ne na sídlištích a velkých parkovištích u nákupních center.

 

S pomocí jednoho člena zdejšího fóra jsem si nechal zrušit nonstop svícení, cena 0Kč, diky :).

 

Nekdy na jare 2009 (najeto kolem 35.000-40.000 km) jsem jel do servisu s problémem při řazení z 1. na 2. stupeň (tento problém zde na fóru byl hodně diskutován). Zvlášť pokud jsem řadil ve vyšších otáčkách, slyšel jsem z převodovky škrtnutí ozubených kol. Oprava převodovky stála kolem 32.000 Kč. Při této příležitosti jsem si nechal vyměnit i zadní prostřední brzdové světlo, protože jsem v zimě při škrabání zadního skla ulomil/zvohnul škrabkou trysku ostřikovače.

 

V listopadu 2009 (najeto 56000 km) výměna prasklého čelního skla od kamionu, oprava 18.221 Kč. 

 

V první čtvrtině roku 2010 jsem se přestěhoval z Prahy do Brna a pominula potřeba častějších jízd a od této doby se mi zásadně snížil roční nájezd. Už v Brně jsem absolvoval druhou servisní prohlídku (60.000km), cenu matně vzpomínám kolem 6-7 tisíc Kč.

 

Na konci roku 2010 jsem měl najeto 67.000 km.

 

Na podzim 2010 mi někdo opět vykradl auto (tentokrát vzal jen levnou přenosnou navigaci) a opět bez použití násilí !!!

 

V dubnu 2011 (najeto 74.000 km) výměna všech 4 brzdových kotoučů a destiček (cena práce 2400 Kč, cenu materiálu nemám poznamenanou). Důvod nebyly sjetý kotouče ale zvlněný kotouče. Dnes bych to možná zkusil řešit sesoustružením. Při této příležitosti byla opravena tečka v čelním skle (oprava stála 800 Kč).

 

Na podzim 2011 a v zimě 2011/2012 jsem si všiml, že mi začalo občal svítil zadní prostřední brzdové světlo (pořád, i při vypnutém a zamčeném autě), časem jsem vypozoroval, že problém nastane pravděpodobně po použití zadního ostřikovače. Žeby výměna tohoto světla před lety nebyla provedena precizně a někde prosakovala voda? Zatím neřeším a zadní ostřikovač nepoužívám.

 

V létě 2012 jsem obsolvoval servisní prohlídku při 90.000 km. Tentokrát poprvé v neautorizovaném servisu, teda spíš u jednoho garážníka :) (cena byla kolem 2,5 až 3,5 tisíc).

 

V listopadu 2012 (najeto 95.000 km) mi nejaký dobrák poškodil levé zpětné zrcátko, oprava svépomocí, cena náhradních dílů 970 Kč.

 

Prosinec 2012 (najeto 96.600 km) výměna baterie (originální vydržela nečekaně dlouho bez jakýchkoliv problému, kdybych neplánoval v lednu na delsi cestu a auto by nestalo v mrazu 3 tydny na letisti, tak bych ji nemenil a jsem presvedcenej ze do podzimu 2103 by v pohode fungovala).

 

Březen 2013 - najeto 100.000km. Zrovna při této jízdě se mi rozsvítila kontrolka a hlášení že nesvítí pravé přední obrysové světlo. Po vypnutí motoru a nastartování kontrolka zhasla a světlo začalo svítit. To se ten den opakovalo ještě 2x, ale od té doby to opět funguje bez problémů. Mám podezření, jestli někde není špatný elektrický kontakt k těm světlům, ten den dost pršelo (zvlášť když mi je kdysi ukradli a přecvakli kabel - ten byl pak nastavován).

 

Máte někdo v Brně tip na někoho šikovnýho, kdo by mi zvládl pořešit to zadní prostřední brzdové světlo a nejlepe i zvládl zkontrolovat to přední světlo co mi před pár dny zazlobilo?

 

Moje oktavka je 10/2006 (MR 2007), 1,9TDI - prodloužený interval, kombi - mimo kozeneho interieru a nezavisleho topeni to ma maximální nabizenou výbavu (xenony, mlhovky, parkovaci senzory, tempomat, vyhrivani sedadel, samozatmivaci zrcatko, maxidot, mimo sedacek vse v elektrice ...)

 

Ackoliv jsem s jizdnimi vlastnostmi spokojen, tak ze by to byl nejakej velkej drzak nemam pocit. K autu se chovám dost ohleduplně, nejezdím brzda/plyn apod. - nakonec mam stále první letní i zimní sadu pneumatik (dohromady najeto 100.000 km), i když zimní teď v dubnu už vyhodím, tak letní odhaduju že ještě 2 sezóny vydrží. Až jednou budu obměnovat auto (zatím to neplánuju), tak po této zkušenosti se další Škodě vyhýbat rozhodně nebudu (mám najeto mnoho tisíc kilometrů i jinými značkami a jizdní vlastnosti Oktavky 2 mi přijdou slušný) ale ani se nebudu bránit změnit značku (rozhodně nejsem věrnej pouze Škodě :) )

post-24663-0-32676300-1363972000_thumb.j

Editováno: , autor: JMcz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...