Přejít na obsah

bouchání při akceleraci


kadlec

Doporučené příspěvky

chlapi, potřeboval bych radu, na 1,9 66 kW mě při akceleraci když dám plyn na podlahu něco vpředu tluče, je to takový dupání jako když je špatná guma

dal jsem komplet jiný kola a furt stejný

ozývá se to jen při akceleraci, při jízdě konstantní rychlostí je klid a když se rozjíždí rozumně tak taky, když předjíždím a dám plnej, auto dupe

a je to cítit v podlaze u nohou

co by to mohlo být? uložení stabilizátoru je nový

Editováno: , autor: kadlec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono se tenhle kloub projevuje všelijak,ale jestli ti to dělá v tahu a je to i trochu cítit ve volantu tak to tipuju na ten kloub.Někdy se ten kloub prostě nějak blbě šprajcne nebo co a pak to dělá brykule,někdy stačí vyndat promazat dát spátky a je klid.Někdy to dokonce přestane samo.

Editováno: , autor: Bageta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
chlapi, potřeboval bych radu, na 1,9 66 kW mě při akceleraci když dám plyn na podlahu něco vpředu tluče, je to takový dupání jako když je špatná guma

dal jsem komplet jiný kola a furt stejný

ozývá se to jen při akceleraci, při jízdě konstantní rychlostí je klid a když se rozjíždí rozumně tak taky, když předjíždím a dám plnej, auto dupe

a je to cítit v podlaze u nohou

co by to mohlo být? uložení stabilizátoru je nový

Pokud to chapu spravne, ozve se duta rana pri maximalni akceleraci auta. Pokud je to rana docela znacna a jen jedna a jde citit i v podlaze u ridice, videl bych to na urvany (unaveny) silentblok na prevodovce. Vnejsi kloub na poloose takove rany nedava, spise je citit vule a kovove lupani.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdysi jsem měl podobný problém na formanovi. Při akceleraci to mlátilo jakoby do podlahy, silenbloky vyměněný a nic. Pak se to zhoršovalo, až to škubalo celým autem a pak se zjistilo, že to je vnitřním kloubem (u převodovky). Pak to bylo zjistitelné i při "zatížení" rukou, prostě tahem nahoru, dolů doleva, doprava apod to mělo dost velkou vůli. Po výměně jsem to auto nepoznával ,-)

T.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... No nejdřív to občas klepalo, pak bouchalo, pak se auto začalo jakoby "vlnit" a nakonec se to při akceleraci skoro rozskákalo. Tan vnitřní kloub je tzv. tripoid nebo tak nějak (jako trojcíp), na každým je váleček pod kterým je ložisko z "jehel - takový kovový jehličky. Ty se vysypali a nakonec vypadnul i ten váleček - to byl ten poslední stav. Bylo už poškozený - vymletý to pouzdro a jedině výměna to vyřešila. Nevím, jestli to jse nějak lehce spravit, nebo jen komplet.

A přersně jsem si vzpoměl kdy to začalo dělat - při plným rejdu jsem za to vzal až zahvízdaly gumy a pak už jen problémy :(

Toť vše.

T.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 roky později...

Nazdar chalani ja mam tiez octaviu 1.9 TDi a tiez mam s tym problem...pri akceleraci mi tiez nieco klepne pri lavom kolesy ako keby kov nakov a pri nahlom pusteni plynu a nahlom pridani plynu ale nie vzdy...ked idem na trojke a pustim plyn a pridam tak klepne a aj pri pohynani na jednotke,ked uz idem na patke a spravim,ze pustim plyn a pridam,tak je to v pohode...roby to vacsinou,ked je vonku zima aj teraz mi robi sem tam.Minule bolo ale -15 a klepalo to jak besne teda a neviem prist nato,co to moze byt sakra.cez leto mi to nejak nerobilo.Ak niekto vie dakujem za odpoved a pomoc... :help:

Editováno: , autor: duri26
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj dik moze to byt ten silenblok teda vzpera,cez vikend budem mat cas,tak hned vleziem v garazi pod auto a popozeram to ;) a tusim aj mam doma jednu taku vzperu...a rozmyslal som,ci to nemoze byt aj silenblok,ktory je uchyteny pod vzduchovym filtrom o prevodovku...a homo klb vonkajsi to nemoze robit ?

Editováno: , autor: duri26
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EDIT:

Já měl stejnej problém podle toho co píšeš.Taktéž jsem začal silentblokem pod vzduch.filtrem,ale stále to dělalo to samé.Pak jsem vyměnil tu vzpěru a je klid.Zkus se o víkendu podívat,podle mě to bude ono.

Editováno: , autor: Tom84
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasne cez vikend idem nato ;) dnes najdem tie silenbloky mam ich vsetky tri doma...ale pre istotu skontrolujem aj ten pod vzduchovym,dva sroby a vzduchovy je dole...a popozeram,ci nieco neni nahodou povolene,ale nemalo by byt,lebo raz som uz kontroloval vsetky sroby na naprave :kol-63:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska mi kamarad vymenil tu reakcni vzperu a bouhnuti pri rychlejsim dupnuti na plyn prestalo. Ale porad mi to bruci, kdyz je auto v zaberu. Vsichni me ale ujistuji, ze pravy vnitrni kloub poloosy mi drzi jak pribitej. Tak uz si vazne nevim rady, kde muze byt problem:-/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týče vnitřních kloubů.

Měl jsem s nima problém na Felicii. Při vyžší rychlosti (90 km/h) to začalo jakoby třepat celým autem. Ustálo to při cca 110 km/h.

Dělalo to jen při záběru, tak jsem mohl vyloučit nevyváženost kol.

Kámoš mi poradil, že to na 100 pro dělají vnitřní klouby.

Poloosy jsem vyměnil a bylo po problému.

Při prohlídce kloubů byly jakoby mírně "vyčvachtané". Při vyžší rychlosti a asi jak se změnila geometrie, jak se ty segmenty vzájemně pohybovaly a "přecházely" ze zrdavé plochy na "vyčvachtanou" a zpět a tak se to přenášelo na celé auto.

Kontrola vůle smontovaného kloubu rukou nic neukázala. To "vyčvachtání" bylo v řádech setin mm a jak je ta poloosa v klidu v tom kloubu pod úhlem (kór, když auto je na zvedáku a kola visí) tak se ta vůle vymezí, ale jak se otáčí a segmenty mění polohu tak to začne házet.

Chci říct, že takto vadný kloub rukou nemáš šanci poznat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud máš doma silentblok převodovky a motoru,tak je vyměn taky.Jak se guma v nich unaví,tak se pak přenáší vibrace do karoserie při záběru.Pokud ti někdo zkušenej řekl,že kloub je ok,tak prvně vyměň ty silentbloky když je máš doma v garaži.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska som vymenil tie silenbloky aj ten pod motorom,co ide o napravu a aj pod vzduchovym filtrom o prevodovku a ten bol dost vybity teda a uz sa ten motor ani tak nehupe pri zabere...uvidim teraz,ci to klepanie bolo v tom pri rychlom rozbehu auta :palec2:

Editováno: , autor: duri26
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...