Pat Vloženo 18. Únor 2007 Sdílet Vloženo 18. Únor 2007 Motor běží na volnoběh, je zahřátý na pracovní teplotu. Při otevření víčka pro dolévání oleje se motor "zakucká a chcípne" (nic trefnějšího mě nenapadlo ). Pokud jej otevřu pomalu a postupně, motor s obtížemi běží dál. Zjišťuji, že místo, aby z otvoru foukal vzduch, je tam podtlak, evidentně to fouká dovnitř. Otvor je zcela čistý, bez pěny a emulze. S uzavřeným víčkem oleje motor běží jako hodinky - zcela bez problémů . Diskuze čtu pravidelně, četl jsem zde, že z otvoru může mírně vzduch foukat ven, zkoušel jsem to někdy v létě a opravdu to foukalo ven. Dnes jsem to ze srandy zkusil znovu a málem mě jeblo. Pomozte, co s tím. Jedu na první servisní prohlídku, měl bych požadovat prověření tohoto stavu? Najeto 13.000 km, r.v.2006. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 18. Únor 2007 Sdílet Vloženo 18. Únor 2007 tak to som este nepocul. to vycko urcite nie je vzduchotesne. tak to som este ani neskusal mozno niekedy skusim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TiGeRZ Vloženo 18. Únor 2007 Sdílet Vloženo 18. Únor 2007 tak toto som este neskusal... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas.cz Vloženo 18. Únor 2007 Sdílet Vloženo 18. Únor 2007 Odvětrání karteru je napojen hadicí na sací potrubí. Neřekl bych, že to je normální stáv, minimálně se na to poptat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jargoon Vloženo 19. Únor 2007 Sdílet Vloženo 19. Únor 2007 To je normální. Dělá to každé auto. Jenom jsi blbě popsal situaci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pat Vloženo 19. Únor 2007 Autor Sdílet Vloženo 19. Únor 2007 Takže už jsem zjistil, jak se věci mají. Problém je v sání motoru. V případě, že teplota nasávaného vzduchu je nízká (v zimě), je uzavřen přívod venkovního vzduchu (možná ne zcela - to nevím), motor saje přes ohřívač u výfukového potrubí. Za tohoto stavu je sání vzduchu zřejmě trochu stíženo a proto dochází v prostoru pro dolévání oleje k podtlaku (prostor je spojen se sáním, jak tu správně napsal Tomas.CZ). Pokud náhle otevřu víčko pro dolévání oleje, vznikne přebytek vzduchu, řídící jednotka nestačí dost rychle zareagovat a motor zhasne (chudá směs). Navíc tam vlastně pustím studený vzduch z okolí. Zkoušel jsem to dnes ráno u firemní Fabky, chová se přesně stejně. Nezáleží ani na tom, zda je motor zahřátý, nebo ne. Rozhodující je, zdá se, pouze teplota nasávaného vzduchu. V létě je sání otevřeno a žádný podtlak v otvoru pro dolévání oleje nevzniká (naopak mírný přetlak). Každopádně díky všem za odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
invader Vloženo 20. Únor 2007 Sdílet Vloženo 20. Únor 2007 Vůbec si nelamte hlavu jestli je vzduch teplý nebo není. Nená to na nic vliv. Podtlak v motoru u typu HTP je normální. Je zde použito tzv. positivní odvětrání klikové skříně. Podtlak je tvořen sacím potrubím. Pokud se otevře víčko pro nalévání oleje je zde podtlak vždy. Bez problému nasaje do motoru i hadr. Zároveň se sundáním víčka ale dojde i k vytvoření „díry v sání“, proto se i značně rozhází chod motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vladimír Kalandra Vloženo 19. Květen 2012 Sdílet Vloženo 19. Květen 2012 Pripojil bych se i s motorem 1,6 16V..... jev naprosto stejny, ale u mně zatím pokaždé při jakekoliv teplotě..... mam podtlak v motoru :-) No ale nikdy jsem to neviděl, mam Fabii 2, doted jsem měl starší auta a proto jsem se taky vyděsil.... Zkusim se schvalně optat ve skodovce co na to oni ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.