Přejít na obsah

Fel 1.6 - díra na plynu


Kuba

Doporučené příspěvky

Zdravím,

Mám 1.6 Felicii a mám následující problém. Když na volnoběh pručejc přidám plyn, je nejdřív škytnutí a pak se rozjede. Za jízdy když jedu, brzdím motorem a pak chci zase přidat plyn, tak přidávám plyn, nejdřív nic a pak to škubne a rozjede se.

Měl jsem do toho špinavou klapku a chcípání na volnoběh, tak jsem myslel že to spolu souvisí, ale dělá to pořád.

Čistil jsem klapku, restartoval jednotku, svíčky nový. Chtěl jsem ještě zkusit jinou Lambdu, ale nedostal jsem jí ven, měl jsem na klíči trubku, páka jako bejk, klíč jsem rozšklebil a lambdu jsem nepovolil.

Nemá někdo zkušenosti, co by to mohlo dělat? Neví někdo jak se projevuje špatná lambda a taky nějakej fígl jak ji dostat ven?

Auto má k 140 tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi přidáváš ten plyn moc rychle... Bráchovi se to taky párkrát povedlo. Když jsem se ho ptal co dělá, že prej prudce přidal plyn.

Z toho usuzuju, že se řídící jednotka dostane do nedefinovanýho stavu a vypne vstřikování benzínu (podobně jako při přetočení motoru). Po ustálení měřenejch hodnot opět přísun paliva obnoví. Další varinatou by bylo, že vstřikovače nejsou schopný dodat dostatečný množství paliva při tak rychlém otevření klapky. Něco jako u karbecu akcelerační pumpička - tady jsou to akcelerační přívstřiky. Když pumpička nefungovala, taky to s autem vždycky škublo.

Na lambdu to bude chtít nejdřív použít nějakej spray (např. WD). Ale nemyslím, že by byla vadná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpověď, ale tím že přidávám plyn moc rychle to asi nebude, na to už jsem seděl v moc autech a poznám že je něco špatně. Navíc se to zhoršuje, ještě nedávno jsem to zamaskoval právě jemným přidáváním plynu, ale začíná cukat hodně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je jiná, když tohle znáš...

Ale to pak může dělat dost věcí. Když s plynovým pedálem nehýbeš, tak to tahne rovnoměrně nebo ten výkon taky kolísá?

Asi jako nejpravděpodobnější se mi zdá špatnej potenciometr ve škrtící klapce.

Jako další varinaty mě napadá jestli to nepřisává falešnej vzduch, jestli není vadná váha vzduchu. Na 1,6 prej rádi praskaj výfukový svody (ale to nevím, jak se projevuje). Může bejt vadná řídící jednotka. Jestli se nepletu, tak 1,6 má rozdělovač, tak jestli není zrada někde tam (taky nevím, jak přesně pracuje u stříkaček), případně někde jinde v elektrice.

Já měl nedávno zaoxidovanej jeden kontakt na váze vzduchu a hned byl problém. Ale proč z oxidoval, to netuším.

Víc ti asi neporadím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už jsem na ten plyn kápnul, byla to pěkná kravina, bylo "jen" moc stažený lanko na plynu a jednotka asi pak měla docela těžký rozpoznat kdy je volnoběh a kdy brždění motorem.

Seštěloval jsem plynový lanko podle knížky, odpojil baterku, pak nechal na ohřátým motoru puštěný kontrolky ať si jednotka "poštěluje" klapku a je to ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...