Publikováno Únor 26, 200718 r Zdravím, Mám 1.6 Felicii a mám následující problém. Když na volnoběh pručejc přidám plyn, je nejdřív škytnutí a pak se rozjede. Za jízdy když jedu, brzdím motorem a pak chci zase přidat plyn, tak přidávám plyn, nejdřív nic a pak to škubne a rozjede se. Měl jsem do toho špinavou klapku a chcípání na volnoběh, tak jsem myslel že to spolu souvisí, ale dělá to pořád. Čistil jsem klapku, restartoval jednotku, svíčky nový. Chtěl jsem ještě zkusit jinou Lambdu, ale nedostal jsem jí ven, měl jsem na klíči trubku, páka jako bejk, klíč jsem rozšklebil a lambdu jsem nepovolil. Nemá někdo zkušenosti, co by to mohlo dělat? Neví někdo jak se projevuje špatná lambda a taky nějakej fígl jak ji dostat ven? Auto má k 140 tis.
Únor 26, 200718 r Asi přidáváš ten plyn moc rychle... Bráchovi se to taky párkrát povedlo. Když jsem se ho ptal co dělá, že prej prudce přidal plyn. Z toho usuzuju, že se řídící jednotka dostane do nedefinovanýho stavu a vypne vstřikování benzínu (podobně jako při přetočení motoru). Po ustálení měřenejch hodnot opět přísun paliva obnoví. Další varinatou by bylo, že vstřikovače nejsou schopný dodat dostatečný množství paliva při tak rychlém otevření klapky. Něco jako u karbecu akcelerační pumpička - tady jsou to akcelerační přívstřiky. Když pumpička nefungovala, taky to s autem vždycky škublo. Na lambdu to bude chtít nejdřív použít nějakej spray (např. WD). Ale nemyslím, že by byla vadná.
Únor 26, 200718 r Autor Díky za odpověď, ale tím že přidávám plyn moc rychle to asi nebude, na to už jsem seděl v moc autech a poznám že je něco špatně. Navíc se to zhoršuje, ještě nedávno jsem to zamaskoval právě jemným přidáváním plynu, ale začíná cukat hodně.
Únor 27, 200718 r Tak to je jiná, když tohle znáš... Ale to pak může dělat dost věcí. Když s plynovým pedálem nehýbeš, tak to tahne rovnoměrně nebo ten výkon taky kolísá? Asi jako nejpravděpodobnější se mi zdá špatnej potenciometr ve škrtící klapce. Jako další varinaty mě napadá jestli to nepřisává falešnej vzduch, jestli není vadná váha vzduchu. Na 1,6 prej rádi praskaj výfukový svody (ale to nevím, jak se projevuje). Může bejt vadná řídící jednotka. Jestli se nepletu, tak 1,6 má rozdělovač, tak jestli není zrada někde tam (taky nevím, jak přesně pracuje u stříkaček), případně někde jinde v elektrice. Já měl nedávno zaoxidovanej jeden kontakt na váze vzduchu a hned byl problém. Ale proč z oxidoval, to netuším. Víc ti asi neporadím...
Březen 5, 200718 r Autor Tak už jsem na ten plyn kápnul, byla to pěkná kravina, bylo "jen" moc stažený lanko na plynu a jednotka asi pak měla docela těžký rozpoznat kdy je volnoběh a kdy brždění motorem. Seštěloval jsem plynový lanko podle knížky, odpojil baterku, pak nechal na ohřátým motoru puštěný kontrolky ať si jednotka "poštěluje" klapku a je to ok.
Březen 6, 200718 r trochu OT,jak mate na 1.6 budiky s otackomerem,kde vam zacina cervene pole?ja ho mam znacene od cca 6300,znamy taky s 1.6 ale o rok starsi ma cervenou od 5500...dyt na tom motoru se v prubehu upravy nedelaly ne?
Duben 23, 200718 r Mam podobny problem na 1.3MPi, r.v.97 naj. cca 60tis. Zacalo to delat skoro ze dne na den. Muze to byt benzinem?
Duben 24, 200718 r Mam podobny problem na 1.3MPi, r.v.97 naj. cca 60tis. Zacalo to delat skoro ze dne na den. Muze to byt benzinem? Pokud jsi natankoval jiný benzín než obvykle, je to možné.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.