Přejít na obsah

Olej


prtko5

Doporučené příspěvky

...já si taky myslim, že pokud ubývá olej, a nikde není vidět únik, tak je prostě problém.

Proč by měl motor žrát olej? Neřeknu dolít decku 2, ale litr na 1000km je síla.

Jirka

no asi to bude problém, protože litr na 1000 km mi nežral ani favorit, co měl najeto 136 000 km :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já s olejema nemám moc zkušeností. Většinou dám na něčí radu a někdo další mě s tím pošle někam. Mám TDi 81kW a původně se tam dával dle doporučení ze Škody Shell Helix 5W-40, Jakýsi mechoš mi doporučil prý skvělý Titan Fuchs 5W-40. Teď mi byl doporučen Cactrol Magnatec 1OW-40, že je asi nejlepší. Mám ale pocit, že se dává spíš do zážehových motorů. Já jsem z toho v lese. Co vy na to? Navíc jsem teď v sání objevil nehorázný olejový sajrajt a to jezdím jak beránek.

Tak zaprvé:

Neexperimentuj s oleji, ale přísně dbej na doporučení výrobce motoru. Tím nemyslím značku oleje, ale jeho specifikaci. Na každém oleji jsou základní dva ukazatele. Hodnota SAE (např. 5W40) a pro Škodu je důležitá hodnota VW (např. VW 505 00, VW 505 01, VW 500 00 atd.).

V hodnotě SAE se rozlišuje tzv. zimní (10W) a letní (40) viskozitní číslo. Zimní viskozitní číslo se určuje pouze podle hodnot nízkoteplotních vlastností (startovatelnost za nízkých teplot) a mezní čerpatelnosti. Letní číslo viskozity je určeno viskozitou při 100 °C, tedy přibližně provozní teplotou motorového oleje. Z toho vyplývá, že oleje, např. SAE 15W/40, SAE 10W/40 a SAE 5W/40, mají při provozní teplotě motoru všechny přibližně stejnou viskozitu. Při nízkých teplotách hluboko pod bodem mrazu se však jejich viskozitní vlastnosti velmi liší. Např. oleje SAE 5W/40 umožňují mnohem snadnější starty při zimních mrazech, olej je při velmi nízkých teplotách dostatečně tekutý. Dostane se také mnohem dříve na všechna mazaná místa a při častých studených startech se tak chrání motor proti nadměrnému opotřebení.

Zjednodušeně by se také dalo říci, že čím větší rozdíl mezi nižším a vyšším číslem je, tím je olej lepší (má větší pružnost, spektrum..).

Zadruhé:

Hodnotu VW (např. VW 505 00, VW 505 01, VW 500 00 atd.) udává výrobce v požadavku na olej. Takže se musíš řídit hodnotou SAE a tímto číslem. Třeba číslo VW 505 01 znamená, že je olej určen pro motory PD. VW 506 01 je určen také pro motory PD, ale s prodlouženými intervaly.

Shrnuto, podtrženo:

Pokud dodržíš doporučení výrobce na SAE a normu VW, tak je absolutně jedno jakou značku oleje koupíš, protože pokud koupíš SHELL se stejnými hodnotami SAE a normou VW jako např. OMV, bude druhý jmenovaný olej za poloviční cenu.

Rozdíl v kvalitě žádný, cenový - značný.

Více o mýtech a pověrách o olejích od odborníků v článcích zde:

http://www.oleje.cz/index.php?left=main&pa...vosti_komentare

naprosto souhlasím, nezleží dneska na značce..a vůbec vych se nebál třeba mogulu... pokud olej splňuje potřebné specifikace SAE a VW...a spodní viskozitní číslo je opravdu v zimě znát..já teda na favoritovi..když ještě byl pojízdný...přechod z minerálu 15W-40 na polosyntetiku 10W-40 v zimě poznal dost citelně..ty starty byly fakt o něčem jiným...a co teprv kokta...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já s olejema nemám moc zkušeností. Většinou dám na něčí radu a někdo další mě s tím pošle někam. Mám TDi 81kW a původně se tam dával dle doporučení ze Škody Shell Helix 5W-40, Jakýsi mechoš mi doporučil prý skvělý Titan Fuchs 5W-40. Teď mi byl doporučen Cactrol Magnatec 1OW-40, že je asi nejlepší. Mám ale pocit, že se dává spíš do zážehových motorů. Já jsem z toho v lese. Co vy na to? Navíc jsem teď v sání objevil nehorázný olejový sajrajt a to jezdím jak beránek.

Tak zaprvé:

Neexperimentuj s oleji, ale přísně dbej na doporučení výrobce motoru. Tím nemyslím značku oleje, ale jeho specifikaci. Na každém oleji jsou základní dva ukazatele. Hodnota SAE (např. 5W40) a pro Škodu je důležitá hodnota VW (např. VW 505 00, VW 505 01, VW 500 00 atd.).

V hodnotě SAE se rozlišuje tzv. zimní (10W) a letní (40) viskozitní číslo. Zimní viskozitní číslo se určuje pouze podle hodnot nízkoteplotních vlastností (startovatelnost za nízkých teplot) a mezní čerpatelnosti. Letní číslo viskozity je určeno viskozitou při 100 °C, tedy přibližně provozní teplotou motorového oleje. Z toho vyplývá, že oleje, např. SAE 15W/40, SAE 10W/40 a SAE 5W/40, mají při provozní teplotě motoru všechny přibližně stejnou viskozitu. Při nízkých teplotách hluboko pod bodem mrazu se však jejich viskozitní vlastnosti velmi liší. Např. oleje SAE 5W/40 umožňují mnohem snadnější starty při zimních mrazech, olej je při velmi nízkých teplotách dostatečně tekutý. Dostane se také mnohem dříve na všechna mazaná místa a při častých studených startech se tak chrání motor proti nadměrnému opotřebení.

Zjednodušeně by se také dalo říci, že čím větší rozdíl mezi nižším a vyšším číslem je, tím je olej lepší (má větší pružnost, spektrum..).

Zadruhé:

Hodnotu VW (např. VW 505 00, VW 505 01, VW 500 00 atd.) udává výrobce v požadavku na olej. Takže se musíš řídit hodnotou SAE a tímto číslem. Třeba číslo VW 505 01 znamená, že je olej určen pro motory PD. VW 506 01 je určen také pro motory PD, ale s prodlouženými intervaly.

Shrnuto, podtrženo:

Pokud dodržíš doporučení výrobce na SAE a normu VW, tak je absolutně jedno jakou značku oleje koupíš, protože pokud koupíš SHELL se stejnými hodnotami SAE a normou VW jako např. OMV, bude druhý jmenovaný olej za poloviční cenu.

Rozdíl v kvalitě žádný, cenový - značný.

Více o mýtech a pověrách o olejích od odborníků v článcích zde:

http://www.oleje.cz/index.php?left=main&pa...vosti_komentare

Nebudu se takhle dlouho rozepisovat. Je v tom jen polovina pravdy. Drž se pouze toho, aby olej splňoval normu VW. Norma SAE není pro tebe důležitá. Pokud třeba SAE 5W40 a SAE 10W40 splňuje požadovanou normu výrobce (třeba VW 502.00), můžeš použít oba oleje. To je pravda na 1000%. I v příručce, kterou dostaneš při koupi auta, se v části týkající se výměny oleje uvádí pouze norma VW. Koukej pouze na normu VW a dodržuj interval výměny olej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já s olejema nemám moc zkušeností. Většinou dám na něčí radu a někdo další mě s tím pošle někam. Mám TDi 81kW a původně se tam dával dle doporučení ze Škody Shell Helix 5W-40, Jakýsi mechoš mi doporučil prý skvělý Titan Fuchs 5W-40. Teď mi byl doporučen Cactrol Magnatec 1OW-40, že je asi nejlepší. Mám ale pocit, že se dává spíš do zážehových motorů. Já jsem z toho v lese. Co vy na to? Navíc jsem teď v sání objevil nehorázný olejový sajrajt a to jezdím jak beránek.

Tak zaprvé:

Neexperimentuj s oleji, ale přísně dbej na doporučení výrobce motoru. Tím nemyslím značku oleje, ale jeho specifikaci. Na každém oleji jsou základní dva ukazatele. Hodnota SAE (např. 5W40) a pro Škodu je důležitá hodnota VW (např. VW 505 00, VW 505 01, VW 500 00 atd.).

V hodnotě SAE se rozlišuje tzv. zimní (10W) a letní (40) viskozitní číslo. Zimní viskozitní číslo se určuje pouze podle hodnot nízkoteplotních vlastností (startovatelnost za nízkých teplot) a mezní čerpatelnosti. Letní číslo viskozity je určeno viskozitou při 100 °C, tedy přibližně provozní teplotou motorového oleje. Z toho vyplývá, že oleje, např. SAE 15W/40, SAE 10W/40 a SAE 5W/40, mají při provozní teplotě motoru všechny přibližně stejnou viskozitu. Při nízkých teplotách hluboko pod bodem mrazu se však jejich viskozitní vlastnosti velmi liší. Např. oleje SAE 5W/40 umožňují mnohem snadnější starty při zimních mrazech, olej je při velmi nízkých teplotách dostatečně tekutý. Dostane se také mnohem dříve na všechna mazaná místa a při častých studených startech se tak chrání motor proti nadměrnému opotřebení.

Zjednodušeně by se také dalo říci, že čím větší rozdíl mezi nižším a vyšším číslem je, tím je olej lepší (má větší pružnost, spektrum..).

Zadruhé:

Hodnotu VW (např. VW 505 00, VW 505 01, VW 500 00 atd.) udává výrobce v požadavku na olej. Takže se musíš řídit hodnotou SAE a tímto číslem. Třeba číslo VW 505 01 znamená, že je olej určen pro motory PD. VW 506 01 je určen také pro motory PD, ale s prodlouženými intervaly.

Shrnuto, podtrženo:

Pokud dodržíš doporučení výrobce na SAE a normu VW, tak je absolutně jedno jakou značku oleje koupíš, protože pokud koupíš SHELL se stejnými hodnotami SAE a normou VW jako např. OMV, bude druhý jmenovaný olej za poloviční cenu.

Rozdíl v kvalitě žádný, cenový - značný.

Více o mýtech a pověrách o olejích od odborníků v článcích zde:

http://www.oleje.cz/index.php?left=main&pa...vosti_komentare

Nebudu se takhle dlouho rozepisovat. Je v tom jen polovina pravdy. Drž se pouze toho, aby olej splňoval normu VW. Norma SAE není pro tebe důležitá. Pokud třeba SAE 5W40 a SAE 10W40 splňuje požadovanou normu výrobce (třeba VW 502.00), můžeš použít oba oleje. To je pravda na 1000%. I v příručce, kterou dostaneš při koupi auta, se v části týkající se výměny oleje uvádí pouze norma VW. Koukej pouze na normu VW a dodržuj interval výměny olej.

v podstatě lze souhlasit, rozdíl bude v tom, že polosyntetika 10w-40 asi nebude tolik ubývat, ale syntetika 5w-40 zabezpečí lepší starty v zimě :D ale je fakt, že v návodu k použití se výrobce k normám sae nějak kategoricky nevyjadřuje, kdežto výslovně zmiňuje svoje firemní specifikace...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...