Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Caute chlapi, chtel bych se vas zkusenejsich neco poptat o teto problematice. Rad bych si koupil sportovni filtr, jenom nevim jaky, existuji univerzalni a primo na dany typ motoru, domnivam se, ze je rozdil v tom ze na dany typ motoru je presne spocitano kolik vzduchu by tam melo jit a podle toho je uzpusoben tvar a velikost filtru, myslim si to spravne? Takze by me zajimalo jestli je lepsi koupit na konkretni motor nebo je to uplne sumak a mam koupit levnejsi univerzal. A posledni dotaz-hledal jsem filtr presne na muj motor-1.2 HTP 40kW a ten jsem nenasel-pouze na silnejsi 12-ti ventil, myslite ze ho muzu popripade pouzit? Dekuji za rady ;) poznamka pro rejpaly-funkci hledat jsem pouzil :D

Vloženo

V první řadě si vyjasněme, co si chceš koupit:

1. bavlněnou vložku do airboxu

2. kónusový sport. filtr.

ad1. Vydrží více než papír, udávaná živostnost cca 1 000000km. Motoru se líp dýchá. Zvuková kulisa se takřka nezmění, zvuk bude malinko hlubší, spíše stejný jako s papírákem.

Výhoda tohoto fitru je snadná montáž a udržba.

ad2. Není to jenom o filtru. Musíš zajistit dotatečný přísun studeného vzduchu, pokud bude auto sát teplý vzduch, bude výsledek opačný. Takže se musí udělat nějaká izolace od motoru. Pak se taky počítá délka potrubí, aby byl zajištěn optimální přísun vzduchu. Zvuková kulisa bude znatelnějí, zvuk bude hlubší, čím více bude filtr k sání, tím bude hluk vyšší. V našich klimatických podmínkách osobně moc nedoporučuji. Představ si, že budeš stát na semaforu, nebude dostatek studeného vzdu a výkon půjde dolu, takže žádné extrémní starty.

Tuto variantu bych ti nedoporučil. Já osobně jsem vyzkoušel obě varinaty a vrátil jsem se k první, kdy se vyměnila vložka fitru za bavlněnou.

Jinak výsledek bude takřka zanedbatelný vzhledem k objemu motoru. Nejenom u HTP, ale takřka u vše Fábií, až možná mimo RS. Některé firmy doporučují vyměnit filtr za bavlněnou vložku po chipu, takže něco do sebe to mít bude.

Pokud se rozhodneš k této výměně, být tebou jdu do varianty č.1. A tyhle vložky se vyrábějí na dané typy motorů. Zkus mrknout na různé e-shopy. např. autodoplnky.com, apod.

Tohle je můj názor na tyhle úpravy, ale jak říkám, sám mám vložku v airboxu a jsem spokojen.

Ještě k těm značkám. Být tebou jdu značek jako K&N, GREEN, Kingdragon, apod. DO noname bych nešel, je to přece tvůj motor :)

Vloženo

Dekuju za vycerpavajici informace ;) puvodne jsem mel namysli ze bych dal prave konusovy filtr, ale jestlize nemas dobre zkusenosti, tak nevim, treba by to s tou tepelnou izolaci slo nejak vymyslet... prave by se mi totiz libilo kdyby trosku "zmuznel " ten specifickej zvuk motoru :D

Vloženo

pokud chceš "zmužnit" zvuk motoru, tak dej výfuk. Určitě tu budou i jiné názory, ale tohle je moje zkušenost. Jako jde všechno s tím otevřeným filtrem, ale je to více pracné. A pokud nechceš mít místo posílení, nebo oživění motoru ochabnutí, tak jdi jen do výměny vložky. Co jsem se bavil s lidma, co mají výkonější auta, tak ty mají v drtivé většině pouze vložky.

Vloženo
pokud chceš "zmužnit" zvuk motoru, tak dej výfuk. Určitě tu budou i jiné názory, ale tohle je moje zkušenost. Jako jde všechno s tím otevřeným filtrem, ale je to více pracné. A pokud nechceš mít místo posílení, nebo oživění motoru ochabnutí, tak jdi jen do výměny vložky. Co jsem se bavil s lidma, co mají výkonější auta, tak ty mají v drtivé většině pouze vložky.

No jo vyfuk, jenze ja nemam s temahle vecma zkusenosti, takze bych si ho musel nechat namontovat-to by stalo hroznej ranec-takze moje studentsky kapesny by asi nestacilo :D nejspis se rozhodnu pro tu vlozku, na tom konusu me lakalo to, ze se ten zvuk zmeni vic... vlastne jsem to chtel hlavne kvuli zvuku, protoze na vykonu se to podle me neodrazi ani v nejmensim...

Vloženo
Problém u vložky do boxu je v tom, že pro HTP 40kW se nevyrábí  :(

Ja jsem si to myslel, protoze to fakt nemuzu nikde najit... myslis ze by se tam mohl dat ze 47kW?

ten filtr má úplně jiný tvar a rozměry

Vloženo
Tohle je můj názor na tyhle úpravy, ale jak říkám, sám mám vložku v airboxu a jsem spokojen.

Ještě k těm značkám. Být tebou jdu značek jako K&N, GREEN, Kingdragon, apod. DO noname bych nešel, je to přece tvůj motor :)

100% souhlas se vsim co si napsal. U me to je sport vlozka GREEN !!! :D

Vloženo (editace)
Problém u vložky do boxu je v tom, že pro HTP 40kW se nevyrábí  :(

Ja jsem si to myslel, protoze to fakt nemuzu nikde najit... myslis ze by se tam mohl dat ze 47kW?

Zaleží jakej rok vyroby máš.Motor s krytem má filtr ktery není zaměnitelnej s jinyma a ten bavlněnej se nevyrábí a pokud už máš bez krytu tak tam jsou filtry stejny jako na 1.4 mpi protože jsou mimo v tzv.airboxu.

Editováno: , autor: Vlasta
Vloženo (editace)
Problém u vložky do boxu je v tom, že pro HTP 40kW se nevyrábí  :(

Ja jsem si to myslel, protoze to fakt nemuzu nikde najit... myslis ze by se tam mohl dat ze 47kW?

ten filtr má úplně jiný tvar a rozměry

Ja mam facelift fabku a tam jsou myslim jak pise Vlasta ty airboxy stejny, takze by to slo pouzit ne? ;)

Editováno: , autor: Farnell
Vloženo

Vybodni se na sportovní filtr a raději vyměň tu sériovou vložku zase za sériovou... u 40 kW ti filtr stejně nic nepřidá.

Počítej - za jednu sportovní vložku máš několi filtrů sériových - a jak často měníš filtr? Co rok, ob rok ? Na jak dlouho ti pak ty obyčejné vložky vydrží... a stejně, tak dlouho to auto stejně mít nebudeš.

Nebo ho vyndej, pak poznáš alespoň nepatrné zvýšení výkonu, nebo ho propíchej, jako to dělají borci u Š120 u nás na vesnici ;)

Vloženo
Vybodni se na sportovní filtr a raději vyměň tu sériovou vložku zase za sériovou... u 40 kW ti filtr stejně nic nepřidá.

Počítej - za jednu sportovní vložku máš několi filtrů sériových - a jak často měníš filtr? Co rok, ob rok ? Na jak dlouho ti pak ty obyčejné vložky vydrží... a stejně, tak dlouho to auto stejně mít nebudeš.

Nebo ho vyndej, pak poznáš alespoň nepatrné zvýšení výkonu, nebo ho propíchej, jako to dělají borci u Š120 u nás na vesnici ;)

Tak ja nevim jestli jsi cetl to co jsem psal vejs-proc ten filtr vubec chci a to ze mi to neprida vubec nic tam pisu taky fuck a jestli to myslis s tim vyndanim filtru vazne tak jsi s prominutim peknej ovad :D

Vloženo

já měl filtr na 1.4 MPI a po větším sešlápnutí plynu to řvalo jako kráva takže na cestování nedoporučuji, ale efekt paráda :t jinak na výkonu sem to vůbec nepoznal B) po třech dnech tam putovala původní vložky aj airbox :D

Vloženo

Tak dneska jsem zkusil jenom povolit víko od airboxu, trochu jsem ho odklopil a jen na miste zkusit nastartovat-jak se trochu vic prida plyn aby skrtici klapka byla vic otevrena, tak to dela solidni randal :D

Vloženo

Tak me tak napadlo, kdyby se udelal konusovej filtr a umistil se do airboxu-jen jakoby "polozil" bez toho vika airboxu, tak tim by se zabezpecil privod cerstvyho vzduchu... nebo ne?

Vloženo
Tak me tak napadlo, kdyby se udelal konusovej filtr a umistil se do airboxu-jen jakoby "polozil" bez toho vika airboxu, tak tim by se zabezpecil privod cerstvyho vzduchu... nebo ne?

já to tak měl ;) sem nechal jen obal bez víka parádně to tam sedne a máš postaráno o přívod vzduchu B)

  • o 9 měsíců později...
Vloženo (editace)

Chlacpi kolko stoji sportovy filter pre motor HTP 40 KW mne treba ten ktory je pod krytom motora :) diki

Editováno: , autor: Reso
Vloženo

aha ok a mi vies povedat kde kupim taky com ibude pasovat ?? aj ked sa pisalo ze sa nevyraba ale nejaky iny musi byt nez seriovy :)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...