Přejít na obsah

Prezouvani kol na leto/zimu


mmerlin

Doporučené příspěvky

Zdravim,

momentalne mam na svy Octe plechace se zimakama. No a jelikoz se blizi leto, tak premejslim, co s tim. Rad bych se vas zeptal na nazor - vpodstate vidim tyhle 3 varianty:

1) sundat zimaky z plechu a nahodit tam letni. Otazka: nicej se gumy, kdyz to budu kazdej rok 2x prezouvat? Ma to nejakou jinou nevyhodu? Kolik takovy prezuti gum vlastne stoji?

2) koupit novy plechy a dat na ne letni. Vyhoda - cena, nevyhoda - alu jsou hezci ;-)

3) koupit novy alu a dat na ne letni. Ne/vyhoda - presnej opak 2) ;-)

Jo a jak je to vlastne s rezervem? Momentalne mam rezervu myslim plechac se zimnim obutim - co s tim na leto?

Editováno: , autor: mmerlin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ad 1) cena za přezutí sady kol cca 500-600,-

to přezouvání na životnosti pneumatice nepřidá, ale není to žádná tragédie

ad 2+3) tady výhody a nevýhody vlastně znáš, takže rozhodnutí je hlavně o penězích

Stále víc lidí to praktikuje takhle: léto ALU 16"+ zima plech 15"

léto ALU 17" + zima ALU 16"

Co se rezervy týká, já mám taky plech+zimní a přijde mi to jako velice rozumné, protože v případě defektu se v létě na zimní dá jet a při nejbližší příležitosti to přehodíš zpět, ale když tě v zimě někde na sněhu potká defekt, tak to na té letní rezervě bude horší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Milane, to by ses divil, jaký by byl problem dojet na snehu s jednou letni pneu, ale vozim ji také i v zimně, musime to pro příště napravit. Jednou jsem to takhle zkoušel se S-120 a dopadlo to katastrofálně-zaparkoval jsem mimo silnice.

Jinak odpověď po "mmerlina". Měl jsem pouze origo liťáky, tak jsem na zimu koupil 4 nové plechy a je to v pohodě.Na zimu plechy a dobré pneu, na léto lité kola a letní nebo na dojetí zimní pneu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,

momentalne mam na svy Octe plechace se zimakama. No a jelikoz se blizi leto, tak premejslim, co s tim. Rad bych se vas zeptal na nazor - vpodstate vidim tyhle 3 varianty:

1) sundat zimaky z plechu a nahodit tam letni. Otazka: nicej se gumy, kdyz to budu kazdej rok 2x prezouvat? Ma to nejakou jinou nevyhodu? Kolik takovy prezuti gum vlastne stoji?

2) koupit novy plechy a dat na ne letni. Vyhoda - cena, nevyhoda - alu jsou hezci ;-)

3) koupit novy alu a dat na ne letni. Ne/vyhoda - presnej opak 2) ;-)

Jo a jak je to vlastne s rezervem? Momentalne mam rezervu myslim plechac se zimnim obutim - co s tim na leto?

Prodej auto a kup si kolo. Nemusíš přezouvat vůbec :smich::smich::smich:-_-

By ses divil, ale na bajku jsou pneu alchymie...

Přezouvání se nevyhneš ani zde, nakonec to skončí tak, že i zde je nejlepší mít dvě sady kol... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No přidám se k ostatním... na zimu 15" plecháče a na léto 16" alu... kromě toho, že to vypadá rozhodně lépe, tak to i lépe jede :)

Máš osobní zkušenost s touto kombinací?

Až ojedu na 15" hliníkačích letní pneu, tak je chci nechat na zimu (ty disky) a na léto dát 16" AL a pneu 205/55/R16, plecháče dám pryč.

Co spotřeba, jízdní vlastnosti, komfort....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No přidám se k ostatním... na zimu 15" plecháče a na léto 16" alu... kromě toho, že to vypadá rozhodně lépe, tak to i lépe jede :)

Máš osobní zkušenost s touto kombinací?

Až ojedu na 15" hliníkačích letní pneu, tak je chci nechat na zimu (ty disky) a na léto dát 16" AL a pneu 205/55/R16, plecháče dám pryč.

Co spotřeba, jízdní vlastnosti, komfort....

jj, mám. Naprostá spokojenost, na léto 205/55 R16. Spotřeby se bát nemusíš, rozdíl v tom není prakticky žádný. Stran jízdního komfortu, nedokážu posoudit - můj pocit je z toho ten, že je to naprosto stejné. Ale můžu mnohem bezpečněji projet zatáčku = rozdíl v stabilitě je opravdu znát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky chlapi vsem za rady. Takze je to vpodstate jednoznacny - na leto musim koupit alu. Jen jste me trochu dostali s tim, ze vsichni pisete o 16kach. O tom jsem vubec neuvazoval - premejslel jsem o klasickejch 195/65/15... Nejakej konkretni praktickej duvod proc nejit do 15ek? Zimaky mam plechy 15-ky, to samy rezervu, tak jsem si rikal, ze by to i bylo prakticky mit letni taky 15ky + zimni 15ku na dojeti...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky chlapi vsem za rady. Takze je to vpodstate jednoznacny - na leto musim koupit alu. Jen jste me trochu dostali s tim, ze vsichni pisete o 16kach. O tom jsem vubec neuvazoval - premejslel jsem o klasickejch 195/65/15... Nejakej konkretni praktickej duvod proc nejit do 15ek? Zimaky mam plechy 15-ky, to samy rezervu, tak jsem si rikal, ze by to i bylo prakticky mit letni taky 15ky + zimni 15ku na dojeti...

Mno nemusíš kupovat 16" ... ale když se mrkneš do bazáru, tak se občas objeví celkem zajímavé nabídky na 16" alu i s pneumatikama - někdy se zadaří, že to budeš mít i s rezervou. Já třeba koupil od Mikyho 4x L&K s pneu a jeden disk bez - s tím že ho obuju a budu ho mít jako rezervu :) Před Vánoci tu někdo nabízel 4x 16" Metallica alu s moc pěknejma pneu a k tomu novej 16" plech s nejetou pneu.

Je to na tobě :) ale je fakt, že na 16" to vypadá o třídu lépe ;)

P.S.: Samozřejmě 17" 18" je ještě lepší... ale to jsme zase úplně někde jinde s penězma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK. Mozna zkusim svoji otazku ohledne 16-ek kol preformulovat. Jake jsou hlavni ne/vyhody 16-ek (a vetsich) kol oproti 15kam? Co jsem zatim pochytil, tak 16ky jsou hezci a drazsi (jak gumy, tak disky). Nekde jsem zaslech, ze auto s velkejma kolama vic zere, ale to nevim jiste... Ten vzhled me zas tak moc netrapi. Jeste nejaky jiny rozdil?

Editováno: , autor: mmerlin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK. Mozna zkusim svoji otazku ohledne 16-ek kol preformulovat. Jake jsou hlavni ne/vyhody 16-ek (a vetsich) kol oproti 15kam? Co jsem zatim pochytil, tak 16ky jsou hezci a drazsi (jak gumy, tak disky). Nekde jsem zaslech, ze auto s velkejma kolama vic zere, ale to nevim jiste... Ten vzhled me zas tak moc netrapi. Jeste nejaky jiny rozdil?

Výhodou jsou lepší jízdní vlastnosti. Spotřeba není u 16" kritická - prakticky žádná změna. Pneumatiky jsou sice o něco dražší, ale není to žádná tragédie stejně jako disky. Pokud ti jde pouze o letní/zimní gumy a nejde ti o vzhled, tak to kup ještě jedny plechy 15" - službu vykonají stejnou. My ostatní "úchyláci" holt musíme mít alespoň trošku lepší kolečka na léto ;) ale na funkci to v zásadě nebude mít vliv - auto bude jezdit tak jako tak.

Mimochodem - velký kola = 18", 19" - vedle toho jsou 16" pouze hračky.

Editováno: , autor: lukash
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...