Přejít na obsah

brzdy RS, nebo jen 288 mm


Aidolon

Doporučené příspěvky

vždycky jsem byl zvyklý, že auto flekuje... To se o mé Octuli říct nedá... mám nové desky, ale když brzdim z rychlostí okolo 170 km/h tak je to jako když šlapu do bláta... prostě brzdí, ale nepřesvědčí. Rozhodl jsem se proto své 256 mm kotouče nahradit většími. Tak a ted babo rad. Stačí z 1,8T s 288 mm, nebo mám rovnou skočit do RS 312 mm? Když ponechám stranou to, že RS vypadají podstatně lépe (mám 17" kola) tak mi jde hlavně o to, jestli je ten brzdící účinek o tolik větší, aby se vyplatilo tahat větší neodpruženou hmotnost na nápravě... Piště své zkušenosti, rady, názory... Si přečtu a pak se rozhodnu...

P.S. pro šťouraly - mám odvzdušněno a kapalina je nová...

RS je nedostatkové zboží, ale mám ted možnost je mít...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vždycky jsem byl zvyklý, že auto flekuje... To se o mé Octuli říct nedá... mám nové desky, ale když brzdim z rychlostí okolo 170 km/h tak je to jako když šlapu do bláta... prostě brzdí, ale nepřesvědčí. Rozhodl jsem se proto své 256 mm kotouče nahradit většími. Tak a ted babo rad. Stačí z 1,8T s 288 mm, nebo mám rovnou skočit do RS 312 mm? Když ponechám stranou to, že RS vypadají podstatně lépe (mám 17" kola) tak mi jde hlavně o to, jestli je ten brzdící účinek o tolik větší, aby se vyplatilo tahat větší neodpruženou hmotnost na nápravě... Piště své zkušenosti, rady, názory... Si přečtu a pak se rozhodnu...

P.S. pro šťouraly - mám odvzdušněno a kapalina je nová...

RS je nedostatkové zboží, ale mám ted možnost je mít...

Já mám dvoulitra 85kW a kotouče 288 mm. Neumím si představit kotouče 256 mm. Řekl bych, že kotouče 288 mm jsou k mému autu (váze a výkonu) tak nahraně. Menší kotouče by tam asi nemohly být. Nevím, jakou oktu máš, ale pokud jsi měl kotouče 256mm a dáš 288mm, určitě to bude znát. Já mít tu možnost, dal bych ty kotouče 312mm. Taky mám rád ostřejší brzdy a jak říkám, mám kotouče 288mm a je to tak tak.

Jinak pokud jsi měnil jen destičky a kotouče jsou staré a nestočené, nemusí mít rovnou plochu, kam dosedají destičky. Proto je účinná plocha destiček menší. Pak by se mohlo stát, že to nebude hned brzdit, jako před výměnou. Netrvá to ale dlouho. Srovná se to za chvíli. Z brzdového válce jde stejný tlak, takže na destičku tlačí stejná síla. Pokud má destička menší dotykovou plochu, tak v té ploše se na ní ale přenáší od kotouče větší tlak a rychleji se v tom místě sjede. Tím dojde k vyrovnýní profilu destičky s profilem kotouče a destičky celou plochou dosedají na kotouč.

Editováno: , autor: Berry
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

haha tak od Tebe Milane jsem ani nic jiného nečekal... -_- ale ten RS kotouč je o dost větší, tím pádem taky těžší... a tím roste neodpružená hmotnost... tak nevim nevim... Ale asi jo... stejně už chystám dát do toho decentně naboostěné 1,8T... takže RS brzdy a podvozek jsou nutností.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každopádně dej 312x25 z RS. Ale počítej s tím, že v zimě jezdíš na 16tkách. Z mé zkušenosti jsou RS brzdy na normální octavii postačující. Mě osobně nestačily ani ty RS 312tky s vrtanejma zimmermanama. Na Škodíkovi II mám sériové 288x25 a když jsem auto koupil tak byly kotouče i desky nové - no a cca po měsíci jsou po smrti - jen hučej a klepou, ale nebrzděj.

Takže já dám 330x30 vrtané.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

haha tak od Tebe Milane jsem ani nic jiného nečekal... -_- ale ten RS kotouč je o dost větší, tím pádem taky těžší... a tím roste neodpružená hmotnost... tak nevim nevim... Ale asi jo... stejně už chystám dát do toho decentně naboostěné 1,8T... takže RS brzdy a podvozek jsou nutností.

No jasně, co jinýho bych na toto téma mohl říct... Jen to, že stejně musíš mít těhlice z 1.8 T. A když už bych měl tyto těhle, tak bych dal i RS brzdiče. Teda já to tak udělal a s nikým jsem se o tom nemusel radit. Co se týká té váhy 312 mm kotouče, tak já zatím mám "starší" stočené kotouče ATE. Jeden ks váží 6,5 kg, vážil jsem je. To je jen o chlup víc, než má nový kotouč 280x22!!! Pak brzdič FS-III je těžká litina. Za to ATE RS brzdič je nějaká hliníková slitina. Ta je samozřejmě lehčí! Vsadil bych se, že i ta těhlice má o pár deka méně, než ta s těma držákama brzdy FS-III. Jedno je však jasný, 312 mm kotouč brzdí víc při menším přítlaku brzd. desek, než je tomu u malého 256 mm kotouče. Tím kotouče tak netrpí a to i přes to, že nemají celou 25 mm tloušťku. Sem tam dávám RS brzdám pěknou "kládu"! Ale ještě nikdy jsem je neměl tak horký, že by smrděli a fialověli tak, jako staré nebrzdící 280 mm!!!

A ještě bych chtěl dodat názor. Nemyslím si, že by jsi pořídil levněji všechny potřebné komponenty na brzdy 288, než RS. Je to úplně jedno. Bude to stejná práce, stejný počet nových dílů (těhle, brzdy FN-3 nebo RS, kotouče, desky, ložiska) stejné finanční výdaje. ...držím palce, Milan

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

haha tak od Tebe Milane jsem ani nic jiného nečekal... -_- ale ten RS kotouč je o dost větší, tím pádem taky těžší... a tím roste neodpružená hmotnost... tak nevim nevim... Ale asi jo... stejně už chystám dát do toho decentně naboostěné 1,8T... takže RS brzdy a podvozek jsou nutností.

No jasně, co jinýho bych na toto téma mohl říct... Jen to, že stejně musíš mít těhlice z 1.8 T. A když už bych měl tyto těhle, tak bych dal i RS brzdiče. Teda já to tak udělal a s nikým jsem se o tom nemusel radit. Co se týká té váhy 312 mm kotouče, tak já zatím mám "starší" stočené kotouče ATE. Jeden ks váží 6,5 kg, vážil jsem je. To je jen o chlup víc, než má nový kotouč 280x22!!! Pak brzdič FS-III je těžká litina. Za to ATE RS brzdič je nějaká hliníková slitina. Ta je samozřejmě lehčí! Vsadil bych se, že i ta těhlice má o pár deka méně, než ta s těma držákama brzdy FS-III. Jedno je však jasný, 312 mm kotouč brzdí víc při menším přítlaku brzd. desek, než je tomu u malého 256 mm kotouče. Tím kotouče tak netrpí a to i přes to, že nemají celou 25 mm tloušťku. Sem tam dávám RS brzdám pěknou "kládu"! Ale ještě nikdy jsem je neměl tak horký, že by smrděli a fialověli tak, jako staré nebrzdící 280 mm!!!

A ještě bych chtěl dodat názor. Nemyslím si, že by jsi pořídil levněji všechny potřebné komponenty na brzdy 288, než RS. Je to úplně jedno. Bude to stejná práce, stejný počet nových dílů (těhle, brzdy FN-3 nebo RS, kotouče, desky, ložiska) stejné finanční výdaje. ...držím palce, Milan

:palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mimochodem, nejde jen o kotouče měl bych mít komplet vše RS... teda jen na předek... Tlumiče, pružiny, těhlice, brzdič, kotouč, desky...

Řekl bych, že máš pod nosem celkem dost úzkoprofilový zboží! Tak neváhej a ber to všema deseti. Víš jak se to říká, kdo zaváhá... Však jsme spolu mluvili o tom, jak jsem dopadl před časem s tou zadní RS nápravou! Já jsem ten RS matroš př. brzd sháněl po celé ČR 4 měsíce, než jsem to měl všechno na hromadě. Kotouče si zatím necháš stočit na soustruhu, dáš nový desky. Tak hurá na to! Pak mi pošli toto...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja toho nelituju, co jsem dal RS brzdy brzdi to skvele, co se obcas svezu s F co maj rodice, tam jsou vzadu budny a pedal je fakt gumovej a i kdyz proslapuju podlahu tak porad nic... je sice pravda ze placky a desticky na RSbrzdy jsou pekna palka, ale s tim se musi holt pocitat...

PS: Pokud tam uz das takovy brzdy tak by to chtelo 1,8T :) ..jo a jak to vypada s tema vecma pro me ? Dej vedet...

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mimochodem, nejde jen o kotouče měl bych mít komplet vše RS... teda jen na předek... Tlumiče, pružiny, těhlice, brzdič, kotouč, desky...

Řekl bych, že máš pod nosem celkem dost úzkoprofilový zboží! Tak neváhej a ber to všema deseti. Víš jak se to říká, kdo zaváhá... Však jsme spolu mluvili o tom, jak jsem dopadl před časem s tou zadní RS nápravou! Já jsem ten RS matroš př. brzd sháněl po celé ČR 4 měsíce, než jsem to měl všechno na hromadě. Kotouče si zatím necháš stočit na soustruhu, dáš nový desky. Tak hurá na to! Pak mi pošli toto...

Tak to úzkoprofilový zboží mi dnes dorazí domů!!!! HURA!!!! se těšim... no hned všechno přeměřim, zkontroluju, kouknu co bude lepší dát nové a pak uvidim... no dřív než v červnu to ale reálně nevidim že bych se na tu přestavbu vrhnul... taky jsem zvědav jak pořešim ten zadek, když vpředu bude RS a co to udělá s jízdíma vlastnostma... no uvidíme, uvidíme... a taky jsem zvědav o kolik ten čumák spadne... prý 2 cm to mi přijde celekm OK, ale asi to vidět bude. Taky uvidim jak to půjde s mýma pneu a Al. Mám 7,5Jx17 ET 38 s pneu 205/50/17. Bude to OK?

To MILAN II - pošli mi prosim SZ s tim kdes kupovat ty PowerFlexy, mám už v dílně lis a tak není problém to udělat najednou sakumprásk... vím žes je měl podstatně levněji než co sem našel ja. Moc díky

Doporučíte vyměnit ještě něco? Aby byl ten předek cajk? Mám najeto cca 90 tis. a zatim teda nic nemlátí, nic nikde nebouchá, neklepe. Ale asi se mi nebude chtít to zase za 3 měsíce rozebírat....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar, čo sa výmeny týka, bolo by super, pokiaľ by sa ti podarilo zkompletovať RS brzdy úplne, tzn aj zadnú nápravu.

Noa na škodu by nebolo keby sa ti podarilo vymeniť stabilizátor za RS. Ak chceš pošlem ti pm na člena, ktorý to vie zohnať stab. za zaujímavú cenu ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...