Aidolon Vloženo 12. Květen 2007 Sdílet Vloženo 12. Květen 2007 vždycky jsem byl zvyklý, že auto flekuje... To se o mé Octuli říct nedá... mám nové desky, ale když brzdim z rychlostí okolo 170 km/h tak je to jako když šlapu do bláta... prostě brzdí, ale nepřesvědčí. Rozhodl jsem se proto své 256 mm kotouče nahradit většími. Tak a ted babo rad. Stačí z 1,8T s 288 mm, nebo mám rovnou skočit do RS 312 mm? Když ponechám stranou to, že RS vypadají podstatně lépe (mám 17" kola) tak mi jde hlavně o to, jestli je ten brzdící účinek o tolik větší, aby se vyplatilo tahat větší neodpruženou hmotnost na nápravě... Piště své zkušenosti, rady, názory... Si přečtu a pak se rozhodnu... P.S. pro šťouraly - mám odvzdušněno a kapalina je nová... RS je nedostatkové zboží, ale mám ted možnost je mít... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Berry Vloženo 13. Květen 2007 Sdílet Vloženo 13. Květen 2007 (editace) vždycky jsem byl zvyklý, že auto flekuje... To se o mé Octuli říct nedá... mám nové desky, ale když brzdim z rychlostí okolo 170 km/h tak je to jako když šlapu do bláta... prostě brzdí, ale nepřesvědčí. Rozhodl jsem se proto své 256 mm kotouče nahradit většími. Tak a ted babo rad. Stačí z 1,8T s 288 mm, nebo mám rovnou skočit do RS 312 mm? Když ponechám stranou to, že RS vypadají podstatně lépe (mám 17" kola) tak mi jde hlavně o to, jestli je ten brzdící účinek o tolik větší, aby se vyplatilo tahat větší neodpruženou hmotnost na nápravě... Piště své zkušenosti, rady, názory... Si přečtu a pak se rozhodnu...P.S. pro šťouraly - mám odvzdušněno a kapalina je nová... RS je nedostatkové zboží, ale mám ted možnost je mít... Já mám dvoulitra 85kW a kotouče 288 mm. Neumím si představit kotouče 256 mm. Řekl bych, že kotouče 288 mm jsou k mému autu (váze a výkonu) tak nahraně. Menší kotouče by tam asi nemohly být. Nevím, jakou oktu máš, ale pokud jsi měl kotouče 256mm a dáš 288mm, určitě to bude znát. Já mít tu možnost, dal bych ty kotouče 312mm. Taky mám rád ostřejší brzdy a jak říkám, mám kotouče 288mm a je to tak tak. Jinak pokud jsi měnil jen destičky a kotouče jsou staré a nestočené, nemusí mít rovnou plochu, kam dosedají destičky. Proto je účinná plocha destiček menší. Pak by se mohlo stát, že to nebude hned brzdit, jako před výměnou. Netrvá to ale dlouho. Srovná se to za chvíli. Z brzdového válce jde stejný tlak, takže na destičku tlačí stejná síla. Pokud má destička menší dotykovou plochu, tak v té ploše se na ní ale přenáší od kotouče větší tlak a rychleji se v tom místě sjede. Tím dojde k vyrovnýní profilu destičky s profilem kotouče a destičky celou plochou dosedají na kotouč. Editováno: 13. Květen 2007, autor: Berry Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan II Vloženo 13. Květen 2007 Sdílet Vloženo 13. Květen 2007 Tady není nad čím přemýšlet! Jediný co zkrotí tvůj adrenalin, jsou 312 mm brzdy. Mám obě nápravy na RS brzdách a dnes už si nedovedu představit jízdu na těch starých nejistých malých kotoučích. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Harley1006 Vloženo 13. Květen 2007 Sdílet Vloženo 13. Květen 2007 Musi se nejak menit uchyceni trmenu???? Preci jenom jsou kotouce o vetsim prumeru.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan II Vloženo 13. Květen 2007 Sdílet Vloženo 13. Květen 2007 Musi se nejak menit uchyceni trmenu???? Preci jenom jsou kotouce o vetsim prumeru.... Samozřejmě, musí se vyměnit celá těhlice! Viz postup na mém webu: http://www.skywolker.wz.cz/brzdy_z_rs.htm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aidolon Vloženo 13. Květen 2007 Autor Sdílet Vloženo 13. Květen 2007 haha tak od Tebe Milane jsem ani nic jiného nečekal... ale ten RS kotouč je o dost větší, tím pádem taky těžší... a tím roste neodpružená hmotnost... tak nevim nevim... Ale asi jo... stejně už chystám dát do toho decentně naboostěné 1,8T... takže RS brzdy a podvozek jsou nutností. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jakub - škodík Vloženo 13. Květen 2007 Sdílet Vloženo 13. Květen 2007 Každopádně dej 312x25 z RS. Ale počítej s tím, že v zimě jezdíš na 16tkách. Z mé zkušenosti jsou RS brzdy na normální octavii postačující. Mě osobně nestačily ani ty RS 312tky s vrtanejma zimmermanama. Na Škodíkovi II mám sériové 288x25 a když jsem auto koupil tak byly kotouče i desky nové - no a cca po měsíci jsou po smrti - jen hučej a klepou, ale nebrzděj. Takže já dám 330x30 vrtané. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aidolon Vloženo 13. Květen 2007 Autor Sdílet Vloženo 13. Květen 2007 s těma 16 počítám... už jsem prodal 15 al i plechy... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JasteR Vloženo 13. Květen 2007 Sdílet Vloženo 13. Květen 2007 (editace) RS jsou RS ale ty R16 na zimu taky neni zanedbatelna polozka.... Editováno: 13. Květen 2007, autor: JasteR Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan II Vloženo 13. Květen 2007 Sdílet Vloženo 13. Květen 2007 haha tak od Tebe Milane jsem ani nic jiného nečekal... ale ten RS kotouč je o dost větší, tím pádem taky těžší... a tím roste neodpružená hmotnost... tak nevim nevim... Ale asi jo... stejně už chystám dát do toho decentně naboostěné 1,8T... takže RS brzdy a podvozek jsou nutností. No jasně, co jinýho bych na toto téma mohl říct... Jen to, že stejně musíš mít těhlice z 1.8 T. A když už bych měl tyto těhle, tak bych dal i RS brzdiče. Teda já to tak udělal a s nikým jsem se o tom nemusel radit. Co se týká té váhy 312 mm kotouče, tak já zatím mám "starší" stočené kotouče ATE. Jeden ks váží 6,5 kg, vážil jsem je. To je jen o chlup víc, než má nový kotouč 280x22!!! Pak brzdič FS-III je těžká litina. Za to ATE RS brzdič je nějaká hliníková slitina. Ta je samozřejmě lehčí! Vsadil bych se, že i ta těhlice má o pár deka méně, než ta s těma držákama brzdy FS-III. Jedno je však jasný, 312 mm kotouč brzdí víc při menším přítlaku brzd. desek, než je tomu u malého 256 mm kotouče. Tím kotouče tak netrpí a to i přes to, že nemají celou 25 mm tloušťku. Sem tam dávám RS brzdám pěknou "kládu"! Ale ještě nikdy jsem je neměl tak horký, že by smrděli a fialověli tak, jako staré nebrzdící 280 mm!!! A ještě bych chtěl dodat názor. Nemyslím si, že by jsi pořídil levněji všechny potřebné komponenty na brzdy 288, než RS. Je to úplně jedno. Bude to stejná práce, stejný počet nových dílů (těhle, brzdy FN-3 nebo RS, kotouče, desky, ložiska) stejné finanční výdaje. ...držím palce, Milan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Berry Vloženo 13. Květen 2007 Sdílet Vloženo 13. Květen 2007 haha tak od Tebe Milane jsem ani nic jiného nečekal... ale ten RS kotouč je o dost větší, tím pádem taky těžší... a tím roste neodpružená hmotnost... tak nevim nevim... Ale asi jo... stejně už chystám dát do toho decentně naboostěné 1,8T... takže RS brzdy a podvozek jsou nutností. No jasně, co jinýho bych na toto téma mohl říct... Jen to, že stejně musíš mít těhlice z 1.8 T. A když už bych měl tyto těhle, tak bych dal i RS brzdiče. Teda já to tak udělal a s nikým jsem se o tom nemusel radit. Co se týká té váhy 312 mm kotouče, tak já zatím mám "starší" stočené kotouče ATE. Jeden ks váží 6,5 kg, vážil jsem je. To je jen o chlup víc, než má nový kotouč 280x22!!! Pak brzdič FS-III je těžká litina. Za to ATE RS brzdič je nějaká hliníková slitina. Ta je samozřejmě lehčí! Vsadil bych se, že i ta těhlice má o pár deka méně, než ta s těma držákama brzdy FS-III. Jedno je však jasný, 312 mm kotouč brzdí víc při menším přítlaku brzd. desek, než je tomu u malého 256 mm kotouče. Tím kotouče tak netrpí a to i přes to, že nemají celou 25 mm tloušťku. Sem tam dávám RS brzdám pěknou "kládu"! Ale ještě nikdy jsem je neměl tak horký, že by smrděli a fialověli tak, jako staré nebrzdící 280 mm!!! A ještě bych chtěl dodat názor. Nemyslím si, že by jsi pořídil levněji všechny potřebné komponenty na brzdy 288, než RS. Je to úplně jedno. Bude to stejná práce, stejný počet nových dílů (těhle, brzdy FN-3 nebo RS, kotouče, desky, ložiska) stejné finanční výdaje. ...držím palce, Milan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aidolon Vloženo 15. Květen 2007 Autor Sdílet Vloženo 15. Květen 2007 Mimochodem, nejde jen o kotouče měl bych mít komplet vše RS... teda jen na předek... Tlumiče, pružiny, tělhlice, brzdič, kotouč, desky... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan II Vloženo 15. Květen 2007 Sdílet Vloženo 15. Květen 2007 Mimochodem, nejde jen o kotouče měl bych mít komplet vše RS... teda jen na předek... Tlumiče, pružiny, těhlice, brzdič, kotouč, desky... Řekl bych, že máš pod nosem celkem dost úzkoprofilový zboží! Tak neváhej a ber to všema deseti. Víš jak se to říká, kdo zaváhá... Však jsme spolu mluvili o tom, jak jsem dopadl před časem s tou zadní RS nápravou! Já jsem ten RS matroš př. brzd sháněl po celé ČR 4 měsíce, než jsem to měl všechno na hromadě. Kotouče si zatím necháš stočit na soustruhu, dáš nový desky. Tak hurá na to! Pak mi pošli toto... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aidolon Vloženo 15. Květen 2007 Autor Sdílet Vloženo 15. Květen 2007 asi do toho půjdu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JasteR Vloženo 15. Květen 2007 Sdílet Vloženo 15. Květen 2007 (editace) Ja toho nelituju, co jsem dal RS brzdy brzdi to skvele, co se obcas svezu s F co maj rodice, tam jsou vzadu budny a pedal je fakt gumovej a i kdyz proslapuju podlahu tak porad nic... je sice pravda ze placky a desticky na RSbrzdy jsou pekna palka, ale s tim se musi holt pocitat... PS: Pokud tam uz das takovy brzdy tak by to chtelo 1,8T ..jo a jak to vypada s tema vecma pro me ? Dej vedet... Editováno: 15. Květen 2007, autor: JasteR Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aidolon Vloženo 15. Květen 2007 Autor Sdílet Vloženo 15. Květen 2007 jo máš SZ... a 1,8T je v plánu... haha... tušim 156kW má... už je v garáži... haha. Ale není převodovka, zatim... chci 6-gang... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JasteR Vloženo 16. Květen 2007 Sdílet Vloženo 16. Květen 2007 jo máš SZ... a 1,8T je v plánu... haha... tušim 156kW má... už je v garáži... haha. Ale není převodovka, zatim... chci 6-gang... RE: 154Kw...6tka by se hodila ale u 1,8T to pry je slozity... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aidolon Vloženo 18. Květen 2007 Autor Sdílet Vloženo 18. Květen 2007 Mimochodem, nejde jen o kotouče měl bych mít komplet vše RS... teda jen na předek... Tlumiče, pružiny, těhlice, brzdič, kotouč, desky... Řekl bych, že máš pod nosem celkem dost úzkoprofilový zboží! Tak neváhej a ber to všema deseti. Víš jak se to říká, kdo zaváhá... Však jsme spolu mluvili o tom, jak jsem dopadl před časem s tou zadní RS nápravou! Já jsem ten RS matroš př. brzd sháněl po celé ČR 4 měsíce, než jsem to měl všechno na hromadě. Kotouče si zatím necháš stočit na soustruhu, dáš nový desky. Tak hurá na to! Pak mi pošli toto... Tak to úzkoprofilový zboží mi dnes dorazí domů!!!! HURA!!!! se těšim... no hned všechno přeměřim, zkontroluju, kouknu co bude lepší dát nové a pak uvidim... no dřív než v červnu to ale reálně nevidim že bych se na tu přestavbu vrhnul... taky jsem zvědav jak pořešim ten zadek, když vpředu bude RS a co to udělá s jízdíma vlastnostma... no uvidíme, uvidíme... a taky jsem zvědav o kolik ten čumák spadne... prý 2 cm to mi přijde celekm OK, ale asi to vidět bude. Taky uvidim jak to půjde s mýma pneu a Al. Mám 7,5Jx17 ET 38 s pneu 205/50/17. Bude to OK? To MILAN II - pošli mi prosim SZ s tim kdes kupovat ty PowerFlexy, mám už v dílně lis a tak není problém to udělat najednou sakumprásk... vím žes je měl podstatně levněji než co sem našel ja. Moc díky Doporučíte vyměnit ještě něco? Aby byl ten předek cajk? Mám najeto cca 90 tis. a zatim teda nic nemlátí, nic nikde nebouchá, neklepe. Ale asi se mi nebude chtít to zase za 3 měsíce rozebírat.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Planeta Vloženo 18. Květen 2007 Sdílet Vloženo 18. Květen 2007 Tady není nad čím přemýšlet! Jediný co zkrotí tvůj adrenalin, jsou 312 mm brzdy. Mám obě nápravy na RS brzdách a dnes už si nedovedu představit jízdu na těch starých nejistých malých kotoučích. A jak krasne jeste slouzi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Robin Vloženo 18. Květen 2007 Sdílet Vloženo 18. Květen 2007 Nazdar, čo sa výmeny týka, bolo by super, pokiaľ by sa ti podarilo zkompletovať RS brzdy úplne, tzn aj zadnú nápravu. Noa na škodu by nebolo keby sa ti podarilo vymeniť stabilizátor za RS. Ak chceš pošlem ti pm na člena, ktorý to vie zohnať stab. za zaujímavú cenu ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.