Pawlisko Vloženo 16. Březen 2015 Sdílet Vloženo 16. Březen 2015 Když jsem kupoval auto (3 roky staré), bylo na 15" discích. Pak jsem si koupil 17". Ale geometrii jsem nechal dělat každou zimu :| Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 16. Březen 2015 Sdílet Vloženo 16. Březen 2015 (editace) Geometrie na zadní nápravě se díky špatnému sjíždění ( oskákané gumy ) pneu měnila. Originální Škoda servis to ví a dělá. Nevím jak je to s ostatními. Hodnoty viz přiložený obrázek. Samo že ohledně sjetého středu nemá cenu diskutovat, to je opravdu přefouknuté. Prosím o vymazání předchozích dvou příspěvků nějak se mi to strojilo. Děkuji Geometrie zadní nápravy.pdf Editováno: 16. Březen 2015, autor: Sniper_2003 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawlisko Vloženo 16. Březen 2015 Sdílet Vloženo 16. Březen 2015 Vytisknu a zajedu do autorizáku, zda o tom ví a geometrii si nechám udělat tam. Díky!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 16. Březen 2015 Sdílet Vloženo 16. Březen 2015 Smazáno. A tady je to TPI v dalším provedení:TPI_2024362 - geometrie zadní nápravy OII při přechodu z 16 na 17 ráfky.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawlisko Vloženo 16. Březen 2015 Sdílet Vloženo 16. Březen 2015 Ještě jednou děkuji. Když jsem měl kola vzadu, tak jsem si toho nevšiml. Je to docela zvláštní. Když jsem je hodil na přední nápravu, no hrůza a děs. Ono to jde i okem rozpoznat, že to je z vnější strany oskákaný (cca. 2cm). Tak snad to bude tímto a nebudu muset měnit (zatím) tlumiče. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 16. Březen 2015 Sdílet Vloženo 16. Březen 2015 Díky Pawouku nevím jak se mi to podařilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 16. Březen 2015 Sdílet Vloženo 16. Březen 2015 kdyz se udela geometrie na 15tce a pak das 17ky tak se zepry pozmeni,ja teda delam geometrii pokazde po prehozeni kol,jinak nechapu ze nekdo jezdi s talkem 2.7 to musi byt uplne nesnesitelny,me uz dela zle 2,3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 16. Březen 2015 Sdílet Vloženo 16. Březen 2015 Používám sportovní pneu. Pokud dáš 2,3 tak se ti začnou sjíždět kraje pneu a to celkem razantně. Co se tvrdosti týká je to malinko tvrdší, za to v zatáčkách odpadá takové to žvejknutí pneu ( jemný axiální pohyb při deformaci pneu ). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 16. Březen 2015 Sdílet Vloženo 16. Březen 2015 foukam 2,1 jestli je to u sportovni pneu jinak tak to netusim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 16. Březen 2015 Sdílet Vloženo 16. Březen 2015 (editace) Jestli foukáš na 17" kole 2,1 tak to je dle mích zkušeností málo. Měl by jsi tak kolem 2,5 kór pokud máš TDI s těžkým motorem. Ale každého věc. Editováno: 16. Březen 2015, autor: Sniper_2003 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawlisko Vloženo 16. Březen 2015 Sdílet Vloženo 16. Březen 2015 Já dělal geometrii pokaždé při změně 15" na 17". Ale bohužel v neautorizovaným... Jinak na nádrži píšou 2,1 předek, 2,2 zadek. Váha motoru asi takový vliv mít nebude, ne?Galusku na jízdním kole nafoukneš na 4,5 a běžný člověk nemá ani 100kg, tak proč by logicky mělo mít auto větší tlak, když má těžkej motor. Samozřejmě... Dnes jsem vezl palubky a auto mi hezky sedělo, tak jsem foukal na 3, ale to proto, že při 2,5 mi to jednoduše plandalo.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 16. Březen 2015 Sdílet Vloženo 16. Březen 2015 Jestli foukáš na 17" kole 2,1 tak to je dle mích zkušeností málo. Měl by jsi tak kolem 2,5 kór pokud máš TDI s těžkým motorem. Ale každého věc. jj 17 225/50 mam to predepsane 2.1 predek zadek a je to fakt nej volba uz kdyz dam 2.3 tak je to auto divne pri 2.5 se me zda tezce nestabilni na spatnem nerovnem povrchu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 16. Březen 2015 Sdílet Vloženo 16. Březen 2015 (editace) Na nádrži jsou napsané hodnoty pro komfortní provoz. Né pro ekonomický nebo provoz pro maximální výdrž pneu ale pro pohodlí. Pokud chceš trochu vyzvednout vlastnosti jako zostření řízení, stabilitu v zatáčce či snížit spotřebu musíš prostě přifouknout. Ale jak jsem psal pokud jsi zvyklí a vyhovuje ti tlak 2,1 tak ho tam nech. Jinak galusku na 4,5 a hmotnost celkového 140Kg ( člověk + kolo).Auto 2,1 na hmotnost 1500Kg ( auto + člověk ). To je celkem nepoměr ...... Jen tak mimo mísu, v pneuservisech tvrdí že 0,2Bar nepoznáš na jízdě. Alespoň takto mi to prezentovali, když jsem sháněl informace. Editováno: 16. Březen 2015, autor: Sniper_2003 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawlisko Vloženo 16. Březen 2015 Sdílet Vloženo 16. Březen 2015 Já foukal běžně 2,3, loni extrémně víc a to těch 2,7 a zničilo mi to 2 gumy. Ty další 2 zřejmě kvůli geometrii... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 16. Březen 2015 Sdílet Vloženo 16. Březen 2015 (editace) A bylo to dusíkem nebo vzduchem plněné?? Protože dusík drží stejný tlak. Ale pokud jsi tam dal 2,7 vzduchu a když se ti zahřála guma tak se to o další 0,2 přidalo, tak hned jsi tam měl 2,9 a to je moc. Je to drobátko alchimie, nelze vše zařadit do jedné krabičky, ale musíš zkusit pak sledovat co to dělá. Dle výsledku pak zkorigovat. Ale jak se psalo každýmu vyhovuje něco jiného. Editováno: 16. Březen 2015, autor: Sniper_2003 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 16. Březen 2015 Sdílet Vloženo 16. Březen 2015 jo me to vyhovuje,gumy sou stejnomerne sjete zadny problem,zatacky beru docela dost ostre a z toho mam akorat oholene kraje jinak gumy maji za sebou ca 50tis dle zaznamu a to jeste letos na nich urcite 10tis dam Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawlisko Vloženo 17. Březen 2015 Sdílet Vloženo 17. Březen 2015 Tak jsem dnes přehodil kola (nová sada dopředu a ta, která byla loni v zadu, jsem dal zase dozadu). Hučení nepociťuji, tak přemýšlím, že to nechám jak to je a kola ještě letos sjedu. Vyhazovat gumy se 4 mm vzorkem se mi nechce. Teda pokud nehrozí nějaký velký malér. Současně váhám, zda dělat letos geometrii, aby mi to neupravili tak, že bude zadek zase hučet. Co navrhujete?Dojet s opatrností (dělat kontrolu pneu) letošní sezónu bez geometrie..Dojet s opatrností ( -||- ) letošní sezónu s geometrií..Koupit nové gumy (samozřejmě s geometrií).. DIkec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 17. Březen 2015 Sdílet Vloženo 17. Březen 2015 No pokud budeš příští sezonu kupovat 4x nové pneu tak bych tu geometrii nechal až na ty nové gumy. Ale pokud budeš kupovat pouze 2x nové pneu tak bych tu geometrii nechal udělat teď, třeba se ti ti pneu sjedou na únosnou míru. Pokud ne tak budeš mít připravenou geometrii na nové pneu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawlisko Vloženo 17. Březen 2015 Sdílet Vloženo 17. Březen 2015 Plánuji koupit příští rok nové 2 gumy. Předek byl dobrý, ten je podle všeho cajk. Zase jestli na to raději nesahat a udělat to až s novými gumy. "Třeba" by se pneu sjely na únosnou míru, ale třeba taky ne :/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 17. Březen 2015 Sdílet Vloženo 17. Březen 2015 (editace) Po korekci geometrie by to mělo být jen lepší. Nééé horší. Tedy za předpokladu, že se udělá správně. Editováno: 17. Březen 2015, autor: Sniper_2003 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawlisko Vloženo 17. Březen 2015 Sdílet Vloženo 17. Březen 2015 kdo ti dnes udělá něco správně ehm, na geometrii se objednám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 17. Březen 2015 Sdílet Vloženo 17. Březen 2015 Fajnšmekr, který dává přednost práci která ho baví nad businessem.Bohužel v dnešní době je takových jak šafránu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawlisko Vloženo 17. Březen 2015 Sdílet Vloženo 17. Březen 2015 Předpokládám, že někdo takový doma nebude mít geometrii. Kolikrát je právě takový člověk daleko lepší, než hala (autorizák) plná oslů... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawlisko Vloženo 19. Březen 2015 Sdílet Vloženo 19. Březen 2015 (editace) Tak jsem se vrátil z autorizovaného servisu, kde jsem ukázal papír (viz. PDF soubory výše) a řekli mi, že o tom vědí, že to tak udělají, pokud to půjde. Zeptal jsem se proč by to nemělo jít, tak prý je to někdy tak zrezlý, že to nejde. Nakonec mi auto předali s těmito hodnotami: Nevyznám se v tom, takže snad to je jak to má být. Zítra jedu 250km do Prahy s litýma kolama na Volvo, tak se mi zatíží zadek a třeba se gumy sjedou a nebude to tak hučet Mimochodem geometrie za 891 Kč... he, v neautorizáku mi to dělali za 500 Editováno: 19. Březen 2015, autor: Pawlisko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 19. Březen 2015 Sdílet Vloženo 19. Březen 2015 Geometrie za 500 a jak to dopadlo. Co koukám měl jsi rozhozený odklon kola ( zadní náprava nad normu ). Teď ty hodnoty vypadají dobře. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.