Jump to content
NoiseR

Letní pneu R17

Recommended Posts

Ahoj, prijde Vam normalni, ze po 25000 km bouchnou na nove OII chvili po sobe obe zadni gumy? Jsou to Dunlop SP Sport sire 225 na 17" ALU Skoda. Skoda odmita reklamaci prestou, ze jsou gumy sjete jen na prostredku. Prikladam foto a diky za nazory.

post-27-1130758222.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jeste jedno foto. Expert ze Skoda auto tvrdi, ze zivotnost 17" gum je 10 - 15 tisic km, ze to je NORMALNI. Nezda se mi to. Hlavne to, jakym zpusobem jsou sjete.

post-27-1130758432.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muzu potvrdit ze uz na 10000 tis km opravdu muze zivotnost pneumatiky skoncit, staci aby dostavaly trosku vic zabrat.

Ty mas problem v tom ze ti ale bouchly sjete gumy (alespon z fotek to tak vypada) , na kterych bys uz vlastne nemel jezdit, takze s tou reklamaci to bude asi na draka. Sjety prostredky znamena mozna taky prehusteny pneu, kontrolovals nekdy vubec jejich tlak?

Moje rada je, ze bych se s tim zkusil asi smirit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muzu potvrdit ze uz na 10000 tis km opravdu muze zivotnost pneumatiky skoncit, staci aby dostavaly trosku vic zabrat.

Ty mas problem v tom ze ti ale bouchly sjete gumy (alespon z fotek to tak vypada) , na kterych bys uz vlastne nemel jezdit, takze s tou reklamaci to bude asi na draka. Sjety prostredky znamena mozna taky prehusteny pneu, kontrolovals nekdy vubec jejich tlak?

Moje rada je, ze bych se s tim zkusil asi smirit.

Nekontroloval, to neni moje auti, ale rodicu. vyjelo ze salonu, jezdilo, pak 15.000 prohlidka, kde se prehodily predni na zadni a opacne a zadne upozorneni na neco v neporadku. Predpokladam, ze nez predaji auto, meli by tyhle veci jako spravne nahusteni zkontrolovat, ne? O zivotnosti se nehadam, to je v poradku, jen me zarazi ten stred. Jinak gumy dostavaly zahul stejnej jako na O1, kde byly 16", co vydrzeli bez problemu 30.000 km, pak se menily, protoze prislo jaro. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já koupil jety na O I Dunlop sport 9000 měli 4-5 mm a najel jsem na nich asi 35000. A dávám tomu bych řekl dost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No otec má OII najeto cca 43tis kola stejný jako v tomhle případě 225 17-ky a už má druhý...Auto bylo koupeno 12/2004 a během tohoto léta se jedny 17-ky prostě už odporoučely...je teda pravda,že nejezdí zrovna pomalu..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Není to náhdou sníženy? To si nevšiml že má tak sjety gumy?

Pred cestou to bylo OK, jelo se do Chorvatska a cestou zpet to bouchlo. Nejdriv jedna, za cca 400 km pak druha - obe vzadu. Snizeny to dodatecne neni. Kdyz odjizdeli, auto melo najeto 17.500, v 15.000 bylo na prohlidce a ty gumy se prehazovali a ani v servise to nevideli, ze by byly sjety.

Edited by NoiseR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muzu potvrdit ze  uz na 10000 tis km opravdu muze zivotnost pneumatiky skoncit, staci aby dostavaly trosku vic zabrat.

Ty mas problem v tom ze ti ale bouchly sjete gumy (alespon z fotek to tak vypada) , na kterych bys uz vlastne nemel jezdit, takze s tou reklamaci to bude asi na draka. Sjety prostredky znamena mozna taky prehusteny pneu, kontrolovals nekdy vubec jejich tlak?

Moje rada je, ze bych se s tim zkusil asi smirit.

Nekontroloval, to neni moje auti, ale rodicu. vyjelo ze salonu, jezdilo, pak 15.000 prohlidka, kde se prehodily predni na zadni a opacne a zadne upozorneni na neco v neporadku. Predpokladam, ze nez predaji auto, meli by tyhle veci jako spravne nahusteni zkontrolovat, ne? O zivotnosti se nehadam, to je v poradku, jen me zarazi ten stred. Jinak gumy dostavaly zahul stejnej jako na O1, kde byly 16", co vydrzeli bez problemu 30.000 km, pak se menily, protoze prislo jaro. :)

Víš co předpoklad je jedna věc, realita může být věc druhá. Já vždycky když dávám auto do servisu, tak i když ty lidi tam znám, tak si je zkouším tak, že dávám do zadního světla schválně prasklou žárovku, těch 30 korun mě stejně nikdy nevytrhne, a když je auto doma, tak první co dělám že si přetahuju a kontroluju kola, a kontroluju náplně!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest aka

Ehm, já se jen zeptám, jak to vypadá, když bouchne zadní guma? Je to nějaké drastické, že tě to hodně rozhází nebo jak to probíhá? Nikdy se mi to nestalo, ale co kdyby náhodou. Mám totiž na zadním kolem trošku bouli a nějak nejsou penízky na novou sadu pneu. :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zkontroloval bych radši i sbíhavost.

jj jak praví Vaša sbíhavost možná komplet geometrii, celkem mě zaráží ten odřenej bok :o kua že by nějaká děcká nemoc O2 ???? na O1 a i jiných autech Dunlopy běžně minimum 35t,ale znám případy kteří najeli i 50 až 65 a dokonce na stejným rozměru.Rozhodně je to divný a dost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ty gumy na obrazku jsou sjety az na draty kordu ktery drzi gumu ve forme.si blazen ze si na takovejch vubec vyjel

Share this post


Link to post
Share on other sites
ty gumy na obrazku jsou sjety az na draty kordu ktery drzi gumu ve forme.si blazen ze si na takovejch vubec vyjel

taky na to čučím, by mě zajímalo co ty gumy dostaly za kouř že tak vypadaj. :o:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne, vsechny uz jsou novy - problem je, jak rikam, v tom, ze ty gumy byly pri 15.000 naprosto OK, pred cestou taky zadnej problem - stacilo do Chorvatska a zpet a udelalo to tohle - jasneze v Chorvatsku je pred cestou nikdo nekontroloval. Tim chci rict, ze za 2 tisice km se ze solidne vypadajicich gum stalo tohle a to mi neprijde normalni. Bouchlo to pri 170 km/h na dalnici v Rakousku, meli kliku, ze to bylo zrovna na rovine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jasne, vsechny uz jsou novy - problem je, jak rikam, v tom, ze ty gumy byly pri 15.000 naprosto OK, pred cestou taky zadnej problem - stacilo do Chorvatska a zpet a udelalo to tohle - jasneze v Chorvatsku je pred cestou nikdo nekontroloval. Tim chci rict, ze za 2 tisice km se ze solidne vypadajicich gum stalo tohle a to mi neprijde normalni. Bouchlo to pri 170 km/h na dalnici v Rakousku, meli kliku, ze to bylo zrovna na rovine.

No rozhodně si častěji kontroluj stav gum, aby sis někde nenatlouk :o k těm gumám , jestli nedostali zahul tak je někde něco špatně a jestli dostali knedlík tak buď prostě opatrnější. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takhle sjety gumy maj většinou snížený auta. Vzvlášt když se sníží a neudělá se zbýhavost. Jestli to není snížený tak bych typoval že ta geometrije je stejně nějaká špatná.

Měli jsme problémy s BMW sbíhavost to ukazovalo super a jízdní vlastnosti špatny, při akceleraci se celi auto rozkmytalo. Nakonec se zjistilo, že jak je to sníženy tak geometrije se musí dělat na stolici na které jde nastavit že je auto sníženy. Auto se ustavilo, nastavilo se snížení na mašině, chytlo se to úpony a přitáhla se prdel ještě k zemi, seřídilo se to a super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to tatovo auto, vsechno je tam orig - nevim, jestli je na O2 mozny, ze ji uz z vyroby snizujou, jestli jo, tak to tam urcite ma, jinak ne. Mne slo spis jen o to, jestli na to uplatnit nejakou reklamaci nebo ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest aka
....bouchlo to pri 170 km/h na dalnici v Rakousku....

Ehm, to asi měli pěkně naditou peněženku, což?.. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zajeď na tu geometrii a jestli bude špatná tak pak to reklamuj.

Jinak tak jezdit v Rakousku je fakt odvaha. Tady asi nikdo nesmlouval (bezvýsledně) o rádio a 4 telefony za to že jsme jeli 60 místo 50km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdarec chlape,v první řadě co bych na tvém místě udělal,zajel bych kde dělaj mrda geometrii,protože podle fotek máš total vnitřky,foukej je na 2,3 a tátovi řekni at nejezdí tak z ostra do vinglí <_< Muj názor je ale ten,že je to stopro tou geometrii -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zrychtovaný gumy jsem ještě nikdy neviděl! Asi je prd po řidičovi, když necítí jak mu někam táhne auto a dře gumky! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jasne, vsechny uz jsou novy - problem je, jak rikam, v tom, ze ty gumy byly pri 15.000 naprosto OK, pred cestou taky zadnej problem - stacilo do Chorvatska a zpet a udelalo to tohle - jasneze v Chorvatsku je pred cestou nikdo nekontroloval. Tim chci rict, ze za 2 tisice km se ze solidne vypadajicich gum stalo tohle a to mi neprijde normalni. Bouchlo to pri 170 km/h na dalnici v Rakousku, meli kliku, ze to bylo zrovna na rovine.

Síla............

Na té fotce přední gumy je vidět, že se sjíždí víc na vnitřní straně. ale to je při téhle šířce celkem běžné. Životnost 25 tisic je možna i když i já mám zkušenost, že těch 30-35tisíc to vydží a ještě tam je 1,5mm vzorku.

Ale co mě drtí je to, že si toho nikdo nevšiml. Stačí drobet mokro, vzorek cca. 2,5 -3 mm a musíš to poznat i kdys nechtěl. Naše silnice jsou jedna vyjetá kolej. Tohle je vážně brutalita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...