Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
co říkáte na toto?

http://www.autosound.cz/tlumeni/carpower-mdm-30

cena, účinek atd...

Spise bych se leknul te sirky, 1cm je brutalne moc :-)

Asi by se spise jednalo o tlumeni vnejsiho plechu ve dverich kvuli hluku z venku nez jako uzavirani prostoru kvuli repru.

Pak me teda jeste zarazi, ze nevidim nijak osetreni toho filcu, protoze podle me bude drzet vlhkost.

Jinak neco noveho s mym novym RS naraznikem ? ;-)

Vloženo

Nejen pro Vigel:

Odkaz, který dával Aidolon je na materiál sloužící na odhlučnění. Tedy především na omezení prostupu hluku do interiéru vozidla ať už zvenčí nebo od motoru. Popis uvedený na tom odkazu je pitomost a budu následně dost sprostý.

Cituji: "...a také vnitřních stěn subwooferových boxů." Konec citátu. Každý kdo toto u tohoto materiálu doporučí je pitomec, který nemá páru k čemu tlumení boxů slouží. Nehledě na to, že za podobnou cenu se dají i k omezení hluku koupit podstatně lepší a vhodnější materiály. U tohoto materiálu nemám nic proti použití na odhlučnění. K tlumení boxů je to blbost a k tlumení reproduktorových prostor v autech je to blbost úplně stejná.

V autohifi se bavíme o dvojím způsobu "tlumení" a nepatří sem odhlučnění. Jedním způsobem je tlumení subwooferových boxů, které není předmětem tohoto tématu.

Pro druhý způsob se mylně používá výraz tlumení, který je ale zažitý a tak ho budu akceptovat. Najedná se o tlumení jako takové ale o antirezonanční úpravy plechů karoserie případně plastových dílů a jejich dosedacích ploch. K těmto účelům se používá celá řada materiálů včetně akustických pásek (Fonotape) a molitanů k "odrezonování" dotekových ploch plastů s ostatními díly karoserie.

K našemu účelu se používají převážně samolepící bitumenové nebo polymerové pláty, stříkané tlumící materiály (Dynamat, Zealum ZNB-1, SL sprej atd.) a nátěrové pasty (Brax Exvibration). Účely všech těchto materiálů jsou dva. Prvním a také hlavním je zpevnění plechů karoserie čímž se omezí vibrace plechů především ve velmi exponovaných místech v okolí reproduktorů a za nimi. Touto úpravou se značně omezí i přenos vibrací na navazující díly. Druhý důvod je ten, že úprava plechů těmito materiály podstatně omezí absorbci zvukových vln plechy karoserie. Tím se omezí proslech zvukzu ven z auta, který se tak "uzavře" v interiéru a protože plechy neabsorbují je i trošku vyšší reálně dosažitelná hlasitost. Tolik v kostce k "tlumení".

Dalšími materiály, které se v tomto smyslu používají jsou materiály, které zabrání odrazu zvukových vln zpět na membránu reproduktoru tím, že vlny částečně absorbují a částečně odkloní mimo membránu. Jsou to materiály jeko Dynamat Dynaxorb nebo Bofoam.

Jsem toho názoru, že vzhledem k rozdílnosti cen uvedených materiálů by měl každý zvážit adekvátnost investice a rozsah úprav vzhledem k ceně sestavy. U špičkových systémů je samozřejmě žádoucí rozsáhlá úprava karoserie špičkovými materiály jejichž cena je stejně jen zlomkem ceny systému. Jsem toho názoru, že u velmi levných sestav a sestav bez zesilovačů stačí částečná úprava především v exponovaných místech. Existují ale i sestavy s relativně velmi drahými reproduktory a HU bez externího zesilovače. Tyto sestavy bych z omezeného tlumení vyjmul.

Vloženo

:clap::worthy

Nejen pro Vigel:

Odkaz, který dával Aidolon je na materiál sloužící na odhlučnění. Tedy především na omezení prostupu hluku do interiéru vozidla ať už zvenčí nebo od motoru. Popis uvedený na tom odkazu je pitomost a budu následně dost sprostý.

Cituji: "...a také vnitřních stěn subwooferových boxů." Konec citátu. Každý kdo toto u tohoto materiálu doporučí je pitomec, který nemá páru k čemu tlumení boxů slouží. Nehledě na to, že za podobnou cenu se dají i k omezení hluku koupit podstatně lepší a vhodnější materiály. U tohoto materiálu nemám nic proti použití na odhlučnění. K tlumení boxů je to blbost a k tlumení reproduktorových prostor v autech je to blbost úplně stejná.

V autohifi se bavíme o dvojím způsobu "tlumení" a nepatří sem odhlučnění. Jedním způsobem je tlumení subwooferových boxů, které není předmětem tohoto tématu.

Pro druhý způsob se mylně používá výraz tlumení, který je ale zažitý a tak ho budu akceptovat. Najedná se o tlumení jako takové ale o antirezonanční úpravy plechů karoserie případně plastových dílů a jejich dosedacích ploch. K těmto účelům se používá celá řada materiálů včetně akustických pásek (Fonotape) a molitanů k "odrezonování" dotekových ploch plastů s ostatními díly karoserie.

K našemu účelu se používají převážně samolepící bitumenové nebo polymerové pláty, stříkané tlumící materiály (Dynamat, Zealum ZNB-1, SL sprej atd.) a nátěrové pasty (Brax Exvibration). Účely všech těchto materiálů jsou dva. Prvním a také hlavním je zpevnění plechů karoserie čímž se omezí vibrace plechů především ve velmi exponovaných místech v okolí reproduktorů a za nimi. Touto úpravou se značně omezí i přenos vibrací na navazující díly. Druhý důvod je ten, že úprava plechů těmito materiály podstatně omezí absorbci zvukových vln plechy karoserie. Tím se omezí proslech zvukzu ven z auta, který se tak "uzavře" v interiéru a protože plechy neabsorbují je i trošku vyšší reálně dosažitelná hlasitost. Tolik v kostce k "tlumení".

Dalšími materiály, které se v tomto smyslu používají jsou materiály, které zabrání odrazu zvukových vln zpět na membránu reproduktoru tím, že vlny částečně absorbují a částečně odkloní mimo membránu. Jsou to materiály jeko Dynamat Dynaxorb nebo Bofoam.

Jsem toho názoru, že vzhledem k rozdílnosti cen uvedených materiálů by měl každý zvážit adekvátnost investice a rozsah úprav vzhledem k ceně sestavy. U špičkových systémů je samozřejmě žádoucí rozsáhlá úprava karoserie špičkovými materiály jejichž cena je stejně jen zlomkem ceny systému. Jsem toho názoru, že u velmi levných sestav a sestav bez zesilovačů stačí částečná úprava především v exponovaných místech. Existují ale i sestavy s relativně velmi drahými reproduktory a HU bez externího zesilovače. Tyto sestavy bych z omezeného tlumení vyjmul.

BRAVO!!!! To je pořádná odpověd a řádné vysvětlení :worthy:clap: Tak se ted proberu těma udanýma materiálama a snad si něco vyberu...

Vloženo
Nejen pro Vigel:

Odkaz, který dával Aidolon je na materiál sloužící na odhlučnění. Tedy především na omezení prostupu hluku do interiéru vozidla ať už zvenčí nebo od motoru. Popis uvedený na tom odkazu je pitomost a budu následně dost sprostý...................

dekuji za vycerpavaji odpoved.Vse je jasne :)

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Jak uz bylo napsano je mnoho a mnoho materialu. Dynamat patri asi mezi nejznamnejsi. Ja jsme na casti auta pouzil neco podobneho ale od vyrobce Stinger. Platy maji hlinikovou folii ale pracuje se s tim perfektne. Delal jsem jak s Dynamatem Xtreme, tak se Stingerem a dle meho poznatku se lip dela a vysledny efekt je lepsi u Stingeru. Takze pokud nekdo chce kvalitni tlumeni a uvedomuje si, ze za 120,- to poridit nejde, tak muzu jen doporucit tento Stinger Roadkill. Vysledny efekt - viz foto.

post-173-1183242285_thumb.jpg

  • o 1 rok později...
Vloženo

Plast 5 dveri je len na nacvakavacky...plastove,pohoda odcvakat dole a potom popri ohne vrch hore.

Strop? Vsetko co vidis hore dookola. Nad oknom vzadu,pirely,madla clony a stlpiky. A ved hladaj sak to tu je... :)

Vloženo

Je někdo v okolí Brna, kdo by to mohl za rozumnou cenu udělat???

Jednak chci vyměnit repro, MDF podložky a dokonale zatlumit (přitom i zamezit veškerému řachtání a pazvukům ze dveří).

  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Zdarte chlapi,ted budu tlumit přední dveře,a nevim jestli se musí nebo jste odělali stahovačku oken, aby jste se dostali na vnejsi plech a v pohode zatlumily? je to strasne natesno a nebylo by to zrovna pohodlné --tos poradte....kamos rikal ze to neni zas lehke to tam napasovat zpatky,diky :palec2:

Vloženo (editace)

Já jsem při tlumení vytáhl okno a pak stahovačku ven. Pokud jí nevytáhneš tak se ti to bude dělat hodně blbě a možná se ti to ani nepodaří. ;)

No a spátky mi to šlo tak jak ven, není to zase taková hruza, chce to jen trpělivost. :palec2:

Editováno: , autor: alik.195
Vloženo (editace)

jj jasne ale nevim jestli to zvladnu sam zrovna autum moc nerozumim a kamosa ktery tomu rozumi nevypada nadsene(uz ho zatezuju svojima upravama dost:-D) a nevim jak bych se s tim domluvil... jak bych to tam daval na z5:-(

asi to vypada ze to budu delat ze stahovackou:-(

Editováno: , autor: Scotty11
Vloženo

souhlas s alik.195

Tu stahovačku jednoznačne odmontuj.

I já jsem se toho tlumení a výměny repro obával, ale pokud jsi alespoň trochu manuálně zdatný, tak to v pohodě zvládneš. Sice Ti to bude trvat třeba kapánek déle než někomu, kdo sundává tapece a stahovačky každý den, ale až tak hrozné to není :palec2:

Vloženo (editace)

Tak chlapi díky informoval jsem se u souseda co je mechanik a potom od Kaprose z obrazku(mimochodem Cayenne barvu jsem chtel nejvic porad po ni slintam je fakt nadherna....jestli budu met penize na prestrikani auta tak jdu do ni :prc: ) sundaval to uz kamosovi na octavě, tak jen ukazal kde co chytit a povolit ......tak jsem to konecne udelal...oddelal stahovacku v klidu vytlumil vnejsi plech a dal zase na svoje místo stahovacku(namazal jsem zrovna vazelinou i lyziny takze No Problem :p ) o vikendu pokracuju a 2 dvere uz budou snad pohoda :palec2: majte sa ;)

P.S fakt se není ceho bat....proste jsem nevedel :p

Editováno: , autor: Scotty11
Vloženo

Ahoj,

jak je to časovně náročné udělat jedny dveře? Rád bych to taky vykutil, ale chtěl bych vědět, jestli to budu dělat dvě hodiny, nebo dva dny :-) Samozřejmě za předpokladu že to dělám poprvé, a nejsem uplně trotl :-)

Vloženo (editace)

No,tak to záleží jak rychle to chces mit za sebou a jak si s tim das praci aby kvalita uz stála za to....ja si s tim vylozene hraju nic me v tom netlaci(casove), tak vzdycky po praci na chvilku se do toho pustim...a zatim jedny dvere jsem mel za 6-7 hodin (mé slimákovske tempo :p )za den jako za 14 az 16 hodin to urco jde zvládnout :) este me cekaji 2 dvere a fakt se na ne tesim :D

P.S. fakt oddelat stahovacku oken dostanu se rukou po celem plechu,technickym benzinem odmastit delal jsem to na 3krat ale staci urco i 2krat(pasku na diry pouzit ne tu zlutou papirovou{kteou jsem zkusil pouzitt ja} ale nejlepe jak se tu pise --seda latkova z obi nebo ve vetsi drogerii...pouzivam hrejivost slunce ale jelikoz to uz delam po praci a ted zacina slunko zachazet driv a driv,jde na radu i horkovzduska a jak se to krasne tvaruje B)

uz se tesim na finanlní produkci -_-

Editováno: , autor: Scotty11
  • o 8 měsíců později...
Vloženo

Zdravím, zajímalo by mě, zda by nestačilo místo vibraflexu nalepit jenom na vnitřek tapecírungu ten jehlanový molitan. Je mi jasné, že výsledek nebude takový jako utlumení dveří fólií, ale nechce se mi to zadělat, kdyby bylo potřeba se do těch dveří dostat kvůli servisu. Dík za odpovědi.

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...
Vloženo

Tady se mi zda zase nekdo moc chytrej :-)

a co myslis z ceho je vyroben takovy bitumen nebo tecsound ?

Velmi zjednodusene je to forma IPY, takze vsichni co tyto matrose pouzivaji jsou ¨podle tebe zoufalci lol

:smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich:

Ještě zastáváš ten názor? Jen se ptám, už uběhlo několik let. Po zkušenostech v tlumením vím, že jen speciální materiál má smysl. A nemusí to být jen věčně opěvovaný Dynamat Xtreme. I tohle je skvělý materiál http://www.carhifi-profi.cz/instalacni-material/01306-original.html . Už jsem používal víc materiálů, ale tohle je fakt dobrý matroš.

  • o 3 měsíce později...
Vloženo (editace)

Zdravím, včera když jsem vymýšlel co bych na autě ještě zrobil, tak mě napadlo v rámci úspor že bych vytlumil dveře obyčejnou karimatkou která vyjde do stovky + nějaké to lepidlo např. chemoprén. Ta karimatka je taková že z jedné strany má ALU a z druhé nomál "molitan". Co myslíte ? Podle mě to bude mít podobnou funkci jako kdybych tam narval vibraflex za nehorázné prachy !

3996.jpg

Editováno: , autor: DonnJarda
Vloženo

Nene tohle asi neklapne.Když si poklepeš na dveře vylepené třeba vibraflexem,tak to je jak ťukat na "dřevo"

Je to úplně cítit jak dveře zpevní.Tímto by byl asi výsledek nulovej.

Za oboje přední dveře jsem dával 1200Kč-Vibraflex.

A pak ještě komplet kufr...A jak pěkně auto ztichlo.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...