MaD Vloženo 22. Červen 2007 Vloženo 22. Červen 2007 Samozřejmě můzete použít pin 6 na svá externí světla pro denní provoz......a rovnou bez relé.....:-))) Takže jen pro vyjasnění, na pinu 6 je napětí jen při vypnutém ovladači světel a zapnutím na jakoukoli polohu (parkovačky, tlumené) z 6tky to napětí zmizí? Chápu to správně? Citovat
MartinRS Vloženo 22. Červen 2007 Autor Vloženo 22. Červen 2007 je to poznat, lebo svetlo ide z inej strany svetlometu. zavisi to len a len od policajta. ked bude mat chut, tak zastavi a da flaster Nevím jak by to chtěl a hlavně proč zkoumat odkud to svítí každé auto má světla jiná. Hlídaj jestli lidi svítěj: kouká svítí-nestavím nesvítí-stavím. To by se musel na to zaměřit. Nevím. Hoďte sem někdo fotku jak to vypadá jen mlhovky a pak celé světla? já to snad večer nafotím :-)))))) Citovat
MartinRS Vloženo 22. Červen 2007 Autor Vloženo 22. Červen 2007 Samozřejmě můzete použít pin 6 na svá externí světla pro denní provoz......a rovnou bez relé.....:-))) Takže jen pro vyjasnění, na pinu 6 je napětí jen při vypnutém ovladači světel a zapnutím na jakoukoli polohu (parkovačky, tlumené) z 6tky to napětí zmizí? Chápu to správně? Ano přesně tak .... Citovat
baurak Vloženo 22. Červen 2007 Vloženo 22. Červen 2007 ja jsem si dal rele pro denni sviceni co prodava Škodovka a jsem naprosto spokojene...mam to asi rok funguje to bez problemu a hlavne me nesvitej mlhovky tak ze presne jak to ma byt Citovat
mikl Vloženo 22. Červen 2007 Vloženo 22. Červen 2007 (editace) Přesně tak denní svícení se jedná jen o předek.....samožřejmě že tam jsme v rozporu mlhovky ale proč je to ve schematu a proč audi dálkové :-)))))tohle by chtělo někam napsat a škoda by se měla vyjádřit vždyt je to pro jejich zákazníky!.......proč tak udělalo audi a ne celej koncern to me příde od nich hnusné....:-))))) Vážně je to nejlepší řešení pro denní svícení s kterým kdy kdo přišel Trochu problém je,že asi není na trhu žárovka H3 menší než 55W.Při případné kontrole PČR bych to svedl na nastavení denního osvětlení servisem.Jezdí už tolik variant,že to na místě nemohou vyloučit.Navíc u toho zapojení svítí jenom ty H3,tak lze toto tvrzení doložit standardním rozsvícením mlhovek i s kompletním rozsvícením s parkovačkami. Jinak co se týká toho psaní do Škodovky,je to asi zbytečné,protože auto není s touto funkcí homologované podle zákona 56/2001Sb. a nikdo zřejmě homologační proces nebude s výběhovým modelem vozu absolvovat. Editováno: 22. Červen 2007, autor: mikl Citovat
Jar_da Vloženo 22. Červen 2007 Vloženo 22. Červen 2007 Přesně tak denní svícení se jedná jen o předek.....samožřejmě že tam jsme v rozporu mlhovky ale proč je to ve schematu a proč audi dálkové :-)))))tohle by chtělo někam napsat a škoda by se měla vyjádřit vždyt je to pro jejich zákazníky!.......proč tak udělalo audi a ne celej koncern to me příde od nich hnusné....:-))))) Vážně je to nejlepší řešení pro denní svícení s kterým kdy kdo přišel Trochu problém je,že asi není na trhu žárovka H3 menší než 55W.Při případné kontrole PČR bych to svedl na nastavení denního osvětlení servisem.Jezdí už tolik variant,že to na místě nemohou vyloučit.Navíc u toho zapojení svítí jenom ty H3,tak lze toto tvrzení doložit standardním rozsvícením mlhovek i s kompletním rozsvícením s parkovačkami. Jinak co se týká toho psaní do Škodovky,je to asi zbytečné,protože auto není s touto funkcí homologované podle zákona 56/2001Sb. a nikdo zřejmě homologační proces nebude s výběhovým modelem vozu absolvovat. navíc, mlhovky nejsou povinnou výbavou, takže nic ukazovat nemusíš, prostě to jsou denní, protože nic dalšího nesvítí Citovat
rolbař Vloženo 22. Červen 2007 Vloženo 22. Červen 2007 Nevíte někdo, jaká je přesná fce a princip zapojení podle DP - Světla pro denní provoz.Je tam akorát trošku jiné zapojení vývody 16, 13, 14 a 6 jsou spojeny a nově je osazen vývod 3 TFL - Tag Lichts, odkud jde drát na svorku za přepínačem klop a dálky, takže by měli svítit jen přední klopený neviděl jste to někdo někdy? Ahoj... v DP je právě propojka obou věcí TFL pin3 a 8 pin6 to jde na klopené a mlhy také to nechápu po zapnutí zapalování půjde oboje...... Nerad to dělám, ale musím ti odporovat, dle DP schéma č 20/2 světla pro denní provoz od ledna 1997 (schéma se s malými obměnami stále opakuje dodnes) je ze svorky 3 - TFL napojení před pojistky předních klopených světel. A svorky 16, 13, 14 a 6 jsou spojeny a dále pokračují k pojistám osvětlení schránky a poznávací značky. Pokud by pilišům stačily přední klopený, tak stačí propojit pin TFL 3 s pojistkou č. 21 nebo 20 a vše je hotovo! po zapnutí klíčku se rozsvítí jen přední klopená světla i když by byl vypínač světel v poloze vypnuto! Citovat
Bazz Vloženo 22. Červen 2007 Vloženo 22. Červen 2007 Super řešení , dnes mám čas tak jsem to šel hned udělat a až když jsem si vzal nářadí ze stodoly, jsem si všiml že mám doma Audi a Octavii mám v rachotě, ach jo tak až o víkendu . Jelikož budou svítit právě jen ty mlhovky, tak by policie nemusela remcat, jim vadí, že toho svítí vepředu hodně a tohle není ten případ. Kdybych náhodou narazil na nějakýho vola, tak budu trvat na správním řízení. Pamatujete jak jim šíleně vadili třetí brzdový světla? A teď jsou už na 99% aut.A konečně budou mít přední mlhovky nějaký opodstatnění na autě. Jezdím opravdu hodně, tak jsem je několikrát zkusil a nepoznal jsem rozdíl a to ani za mlhy v noci. s tím mohu jen souhlasit, pokud to nebudeš mít přeplácaný světlama, tak by jim to nělo vadit, hlavně že svítíš, a kybys narazil na vola-tak trvat na správním řízení-jde o to že to svícení mlhovkou není košér, ale nedovedu si představit, jak na ulici někdo pro potřeby správního řízení zadokumentuje tvůj stav auta a po té doloží, že to opravdu byly mlhy, tyto dohady by můsely zákonitě skontit na patu Já mám v mlhovkách xenony vše bez problémů svítí pěkně samo jen na dení svícení ten nápad je dost dobrej Citovat
rolbař Vloženo 22. Červen 2007 Vloženo 22. Červen 2007 (editace) Nevíte někdo, jaká je přesná fce a princip zapojení podle DP - Světla pro denní provoz.Je tam akorát trošku jiné zapojení vývody 16, 13, 14 a 6 jsou spojeny a nově je osazen vývod 3 TFL - Tag Lichts, odkud jde drát na svorku za přepínačem klop a dálky, takže by měli svítit jen přední klopený neviděl jste to někdo někdy? Ahoj... v DP je právě propojka obou věcí TFL pin3 a 8 pin6 to jde na klopené a mlhy také to nechápu po zapnutí zapalování půjde oboje...... Nerad to dělám, ale musím ti odporovat, dle DP schéma č 20/2 světla pro denní provoz od ledna 1997 (schéma se s malými obměnami stále opakuje dodnes) je ze svorky 3 - TFL napojení před pojistky předních klopených světel. A svorky 16, 13, 14 a 6 jsou spojeny a dále pokračují k pojistám osvětlení schránky a poznávací značky. Pokud by pilišům stačily přední klopený, tak stačí propojit pin TFL 3 s pojistkou č. 21 nebo 20 a vše je hotovo! po zapnutí klíčku se rozsvítí jen přední klopená světla i když by byl vypínač světel v poloze vypnuto! tak jsem to před chvílí odzkoušel a funguje to bez problémů, stačí tedy z pozice 3 na vypínači světel dát drát, který bude svůj druhý konec mít ve svorce A9, která se nachází v odbočce od hlavního svazku k pojistkovce. Nyní jsou vní tři dráty (žlutozelené) čtvrtý dopájíte a vše je fční. Fce je pak následující: po zastrčení klíčku do zapalování a otočení do polohy, kdy svítí kontrolky se rozsvítí přední potkávací -klopená světla, při startování zhasnou -kontak X, po nastartování normálně svítí, při otočení spínače světel do polohy parkovačky světla zhasnou a zbytek ovládání se chová stejně jako do teď. je to použitelné spíše na normální H4, xenony by to vyp a zap nemusely moc snášet Editováno: 22. Červen 2007, autor: rolbar Citovat
Jar_da Vloženo 22. Červen 2007 Vloženo 22. Červen 2007 tak jsem to před chvílí odzkoušel a funguje to bez problémů, stačí tedy z pozice 3 na vypínači světel dát drát, který bude svůj druhý konec mít ve svorce A9, která se nachází v odbočce od hlavního svazku k pojistkovce. Nyní jsou vní tři dráty (žlutozelené) čtvrtý dopájíte a vše je fční.Fce je pak následující: po zastrčení klíčku do zapalování a otočení do polohy, kdy svítí kontrolky se rozsvítí přední potkávací -klopená světla, při startování zhasnou -kontak X, po nastartování normálně svítí, při otočení spínače světel do polohy parkovačky světla zhasnou a zbytek ovládání se chová stejně jako do teď. blbý je to asi pro xenony, zhasnou, rozsvítí, proto to asi Martin udělal na mlhy, myslím, že xeny má Citovat
rolbař Vloženo 22. Červen 2007 Vloženo 22. Červen 2007 (editace) tak jsem to před chvílí odzkoušel a funguje to bez problémů, stačí tedy z pozice 3 na vypínači světel dát drát, který bude svůj druhý konec mít ve svorce A9, která se nachází v odbočce od hlavního svazku k pojistkovce. Nyní jsou vní tři dráty (žlutozelené) čtvrtý dopájíte a vše je fční.Fce je pak následující: po zastrčení klíčku do zapalování a otočení do polohy, kdy svítí kontrolky se rozsvítí přední potkávací -klopená světla, při startování zhasnou -kontak X, po nastartování normálně svítí, při otočení spínače světel do polohy parkovačky světla zhasnou a zbytek ovládání se chová stejně jako do teď. blbý je to asi pro xenony, zhasnou, rozsvítí, proto to asi Martin udělal na mlhy, myslím, že xeny má to ano, xenony by nebyly moc šťastný za takový vyp, zap, vyp raději tam doplním, že to na normálky tak jsem koukal do DP na schéma č 46/2 světla pro denní svícení, pro vozidla s xenony a fce je úplně stejná Editováno: 22. Červen 2007, autor: rolbar Citovat
octaviaman Vloženo 22. Červen 2007 Vloženo 22. Červen 2007 Prostě až mě budou kvůli tomu stavět tak jim řeknu že bohužel o tom nic nevím a že takto udělala škodovka a že to nejde ani vypnou a ukážu jim to :-)))))) ahoj Martine, toto zapojení je fakt dobrý vynález,osobně si ale myslím že mlhy by vážně svítit neměli ale to jen z pohledu "vyhlášky". chtěl bych jen pár věcí:na začátku píšeš že tyto svítí při vypnutém ovladači rozsvěcení světel,po té když budu chtít zapnout normal světla tak vše funguje,tedy včetně mlhy v předu,čemu nerozumím je,jak píšeš výše,že pokud tě budou čerti drbat za mlhy,tak máš pro ně vysvětlení,O.K.!ale jak se zde píše zase se najde někdo kdo bude chtít vyzkoušet po té světla a k tomu mlhy,to už ho neoblafneš ne?ty prostě budou svítit a basta. dále výmluva na servis škoda nebude to pravé ořechové pokud nemáš od nich potvrzení o montáži a to mít MUSÍŠ!!!!!!!!!!!!! i na STK! další je problém a zároven návrh na propojení těch pinů dát ještě vypínač kdy budeš moci i toto odpojit,protože pokud máš VAG tak ho projíždíš se zapnutým klíčkema zapnutými světly a i když tam nejsi nějak dlouho tak nebude zdrávo pro baterii aby dávala výkon naprázdno. tentýž nápad bych měl i na ty mlhy pro případ kdyby tě zastavili čerti a chtěli to ozkoušet jak jsem psal výše,tak prostě vypínač je v poloze "0" a mlhy nejdou,a tím je můžeš setřít,něco podobného jsem měl kdysi na favu když jsem měl na kapotě osvícené ostřikovače,prostě je to dráždilo,já to vypnul vypínačem a neviděli nic a ani se po tom moc nepídily.Zeptám se ale kolkegy co dělá ve škoda servisu jestli to jde a jestli na to dá lístek a pak to namontuji podle tvého návodu,ovšem jen s vypínači pro klid na duši. Citovat
mikl Vloženo 22. Červen 2007 Vloženo 22. Červen 2007 Jaký potvrzení?Vyhláška jasně ukládá co máš mít u sebe.Žádný potvrzení,faktury a atesty sebou vozit nemusíš. Citovat
Mefisto Vloženo 23. Červen 2007 Vloženo 23. Červen 2007 Nemusis vozit s sebou vubec zadny potvrzeni, atesty a pod. Preci staci, aby ti PCR zadrzela osveceni o zpusobilosti provozu, ty si dojdes na STK tam te vyrazi a je klid Dodam jen ze dnes kdy ma u nas PCR vetsinou okty tak nevim, ale dnes ti kluci nejsou tak blby jak si myslite a vi co jim kde ma a co jim kde sviti. PS: Ano pokud by to Skoda uvedla jako ofiko moznost, nechala homologovat pro provoz na nasich komunikacich nejni potom problem to tkhle pouzivat, ale mlhovku 55W bez klopeni k asfaltu nenecha nikdo homologovat, protoze za sera zacne oslnovat. To ze to ma Audi tak a jiny auto jinak neni podstatny, podstatny je schvaleni a je fuk, ze xenony oslnuji pokud jsou spatne nastaveny, nekolikrat vic nez stary dalkovy, ale je papir. Citovat
Vladan Vloženo 24. Červen 2007 Vloženo 24. Červen 2007 Jaká audi má svítit 50% dálkovými světly? Třeba A6 06 má integrované 21W žárovky ve světlech a ty se dají v menu zapnout jako denní svícení. A když to tak zhruba počítám, tak když budu svítit pouze potkávacíma nebo mlhovýma spotřeba proudu je okolo 9A a když komplet tak 11A. U xenonů je to ještě míň. Úspora 2A za cenu nekomfortu mě přijde zbytečná. Abych musel myslet na to, když vjedu do tunelu, nebo večer, musím zase hrábnout na vypínač. Mám automat, který mě vše rozsvítí 10s po nastartování a vše zase zhasne po vypnutí klíče. Jinak Martinův nápad, jak to udělat nejjednodušeji je bezesporu výborný. Citovat
Martin H. Vloženo 24. Červen 2007 Vloženo 24. Červen 2007 Martine,diky za řešení,je to super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zatím jsem to nechal na mlhovkách,ale do budoucná to dam na jinačí světla. Teď mě tak napadá co to tak napojít jen na potkávací,to by svítily jenom ty potkávací a nic jiného. Vyskouším to a dám vědět Citovat
acter Vloženo 24. Červen 2007 Vloženo 24. Červen 2007 tak jsem to před chvílí odzkoušel a funguje to bez problémů, stačí tedy z pozice 3 na vypínači světel dát drát, který bude svůj druhý konec mít ve svorce A9, která se nachází v odbočce od hlavního svazku k pojistkovce. Nyní jsou vní tři dráty (žlutozelené) čtvrtý dopájíte a vše je fční.Fce je pak následující: po zastrčení klíčku do zapalování a otočení do polohy, kdy svítí kontrolky se rozsvítí přední potkávací -klopená světla, při startování zhasnou -kontak X, po nastartování normálně svítí, při otočení spínače světel do polohy parkovačky světla zhasnou a zbytek ovládání se chová stejně jako do teď. blbý je to asi pro xenony, zhasnou, rozsvítí, proto to asi Martin udělal na mlhy, myslím, že xeny má Na vsech firemnich oktach, kde jsou xenony a predelany rele pro denni sviceni, ty xenony nebliknou pri prepnuti z 0 na potkavacky...takze to rele svuj vyznam ma...ovsem za 900,- plus 800,- za praci ...Martinovo reseni je elegantni...asi do toho taky pujdu... Citovat
rolbař Vloženo 24. Červen 2007 Vloženo 24. Červen 2007 Martine,diky za řešení,je to super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zatím jsem to nechal na mlhovkách,ale do budoucná to dam na jinačí světla. Teď mě tak napadá co to tak napojít jen na potkávací,to by svítily jenom ty potkávací a nic jiného. Vyskouším to a dám vědět potkávačky ti budou svítit, když spojíš vývod 3 TFL s modrozeleným drátem v pojistkovce, jsem si to tak zapojil a je to super , vychází to z originálního schématu z DP Citovat
MartinRS Vloženo 25. Červen 2007 Autor Vloženo 25. Červen 2007 tak jsem to před chvílí odzkoušel a funguje to bez problémů, stačí tedy z pozice 3 na vypínači světel dát drát, který bude svůj druhý konec mít ve svorce A9, která se nachází v odbočce od hlavního svazku k pojistkovce. Nyní jsou vní tři dráty (žlutozelené) čtvrtý dopájíte a vše je fční.Fce je pak následující: po zastrčení klíčku do zapalování a otočení do polohy, kdy svítí kontrolky se rozsvítí přední potkávací -klopená světla, při startování zhasnou -kontak X, po nastartování normálně svítí, při otočení spínače světel do polohy parkovačky světla zhasnou a zbytek ovládání se chová stejně jako do teď. blbý je to asi pro xenony, zhasnou, rozsvítí, proto to asi Martin udělal na mlhy, myslím, že xeny má Na vsech firemnich oktach, kde jsou xenony a predelany rele pro denni sviceni, ty xenony nebliknou pri prepnuti z 0 na potkavacky...takze to rele svuj vyznam ma...ovsem za 900,- plus 800,- za praci ...Martinovo reseni je elegantni...asi do toho taky pujdu... jj....je to pro xeny záhul ale i pro H4 vypečou se patice ...nemá to tam chlazení a to je ten problem a ta uspora na energii také dobrá.....je to na každém jak to udělá já jsem se chtěl jen podělit o to co jde a takovej malej návod každý zvládne a je to ..... Mrs Citovat
acter Vloženo 25. Červen 2007 Vloženo 25. Červen 2007 tak jsem to před chvílí odzkoušel a funguje to bez problémů, stačí tedy z pozice 3 na vypínači světel dát drát, který bude svůj druhý konec mít ve svorce A9, která se nachází v odbočce od hlavního svazku k pojistkovce. Nyní jsou vní tři dráty (žlutozelené) čtvrtý dopájíte a vše je fční.Fce je pak následující: po zastrčení klíčku do zapalování a otočení do polohy, kdy svítí kontrolky se rozsvítí přední potkávací -klopená světla, při startování zhasnou -kontak X, po nastartování normálně svítí, při otočení spínače světel do polohy parkovačky světla zhasnou a zbytek ovládání se chová stejně jako do teď. blbý je to asi pro xenony, zhasnou, rozsvítí, proto to asi Martin udělal na mlhy, myslím, že xeny má Na vsech firemnich oktach, kde jsou xenony a predelany rele pro denni sviceni, ty xenony nebliknou pri prepnuti z 0 na potkavacky...takze to rele svuj vyznam ma...ovsem za 900,- plus 800,- za praci ...Martinovo reseni je elegantni...asi do toho taky pujdu... jj....je to pro xeny záhul ale i pro H4 vypečou se patice ...nemá to tam chlazení a to je ten problem a ta uspora na energii také dobrá.....je to na každém jak to udělá já jsem se chtěl jen podělit o to co jde a takovej malej návod každý zvládne a je to ..... Mrs Tim svym puvodnim prispevkem jsem rozhodne nechtel Tvou teorii a "vynalez" zpochybnovat...uznavam ji a asi brzo prevedu do praxe Takze diky za napad a hlavne snahu se podelit s ostatnimi... Citovat
MartinRS Vloženo 25. Červen 2007 Autor Vloženo 25. Červen 2007 jj v poho :-))))budu jen rad když takhle začnou jezdit všechny octavie :-))))to bude paráda :-)))) může se dát do propojky vypínač nebo pojistkové pouzdro pro vypnutí a je to vypínač světel je velice přístupný tak to může byt za ním....:-)))) Citovat
Vlasta Vloženo 25. Červen 2007 Vloženo 25. Červen 2007 Mám asi to samé co píše Martin RS akorád já se v elektr.raději moc nehrabu tak jsem si to nechal udělat v servisu VW stálo to necelé 5ti kilo.U nás na to byla akce právě u VW na všechny typy koncernu.Při vypnutém spínači světel mi svítí předek a zadek a při setmění si normálně přepnu ovladač a rosvítí se vnitřek.Světla svítí po zapnutí zapalování,ale při startování zhasnou.Jedinou nevýhodu jsem viděl v tom,že pokud něco na autě kutím tak světla svítí při každem otočení klíčkem,řeším to přepnutím vypínače do polohy parkovaček. Citovat
acter Vloženo 25. Červen 2007 Vloženo 25. Červen 2007 jj v poho :-))))budu jen rad když takhle začnou jezdit všechny octavie :-))))to bude paráda :-))))může se dát do propojky vypínač nebo pojistkové pouzdro pro vypnutí a je to vypínač světel je velice přístupný tak to může byt za ním....:-)))) To me taky napadlo....vypinac, ktery zrusi funkci te klemy... Citovat
MartinRS Vloženo 25. Červen 2007 Autor Vloženo 25. Červen 2007 Mám asi to samé co píše Martin RS akorád já se v elektr.raději moc nehrabu tak jsem si to nechal udělat v servisu VW stálo to necelé 5ti kilo.U nás na to byla akce právě u VW na všechny typy koncernu.Při vypnutém spínači světel mi svítí předek a zadek a při setmění si normálně přepnu ovladač a rosvítí se vnitřek.Světla svítí po zapnutí zapalování,ale při startování zhasnou.Jedinou nevýhodu jsem viděl v tom,že pokud něco na autě kutím tak světla svítí při každem otočení klíčkem,řeším to přepnutím vypínače do polohy parkovaček. jj samozřejmě ta propojka jde udělat i na normální světla a je to .....:-))))bez relé a nutnosti modulů..... Citovat
Martin H. Vloženo 27. Červen 2007 Vloženo 27. Červen 2007 Martine,diky za řešení,je to super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zatím jsem to nechal na mlhovkách,ale do budoucná to dam na jinačí světla. Teď mě tak napadá co to tak napojít jen na potkávací,to by svítily jenom ty potkávací a nic jiného. Vyskouším to a dám vědět potkávačky ti budou svítit, když spojíš vývod 3 TFL s modrozeleným drátem v pojistkovce, jsem si to tak zapojil a je to super , vychází to z originálního schématu z DP Draku,nešlo by to trochu rozepsat? Jestli tě dobře chápu,tak ty si zapojíl pin 3 s pinem 6? Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.