Martin Marada Vloženo 10. Červenec 2007 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2007 Zdar chlapy, vysvětlím vám můj problém, známý mě dal ZADARMO lité disky i s pneu R18, 225/40, fungl nové,má to jeden háček, rozteč je na discích 5x98,navíc díry jsou na šroub M12, mám octávku combi, čili na voze je 5x100 a závit M14x1,5 pokud se nepletu. další problém je že středící díra na octávce je 57 a na kolech mám 58, to by se vyřešilo středícím kroužkem 57,1 v disku by se vysoustružil zápich na vněší průměr kroužku, to by šlo bez problémů. změnu rozteče jsem chtěl řešit podložkami se změnou rozteče, kterými bych to vyřešil, ale v pneuservise mě řekly že by to kolo už šouralo o blatník, nasadil sem kolo jen tak na zkoušku a ted bez podložky je to tak akorát. kolega mě doporučil speciální šrouby s plovoucím kuželem, který by tento dvoumilimetrový rozdíl vyřešil, pro orientaci uvádím odkaz na prodejce: šroub šroub vyrábí italské firma BIMECC, www.bimecc.it když si to rozkreslím na papír a promítnu rozteč 5x98 a 5x100 přes sebe, opravdu chybí asi 2 mm na středech závitů, prodejce plovoucích šroubů tvrdí že se šrouby běžně prodávají na tuto změnu rozteče, a nemusí se na disku nic upravovat, já bych musel zvětšit díru na 14,5 aby ten šroub tam prolezl.ale i tak by to zřemě bylo málo, protože když si to fakt rozkreslíte tak zjistíte to ža aby všech 5 šroubů šlo přes disk do závitu musela by být díra v kole 17,5mm, což už se mě zdá trochu moc!! vrtalo mě to hlavou, ty kola sou fakt dobré, viz foto. máte s tímto někdo zkušenosti? budu vděčný za každou připomínku, připomímám nehci disky prodávat. díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Marada Vloženo 10. Červenec 2007 Autor Sdílet Vloženo 10. Červenec 2007 ještě přikládám nákres roztečí princip plovoucího šroubu je takový že šroub má volný kužel a dokáže se vystředit do kuželu v disku i pokud je posunutý střed závitu v náboji. akorát mrněte na ten nákres, sem přesvědčený že aby závit šroubu prolezl diskem a zapadl do závitu v náboji na voze musí být díra v disku alespon 17,5 jak mám zakreslené. nejsem automechanik jsem strojní technik, prosím omluvte případné neodborné výrazy. díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Marada Vloženo 10. Červenec 2007 Autor Sdílet Vloženo 10. Červenec 2007 ješte dodávám, těch 5 malých kružnic má průměr 14mm a jsou kresleny na rozteči 5x100 a ta kružnice 17,5 je zakresna na rozteči 5x98, zvetšoval sem ji tak až se mě protla s s kružnicí 14, tak aby tam prolezl ten šroub. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikl Vloženo 10. Červenec 2007 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2007 ještě přikládám nákres roztečí princip plovoucího šroubu je takový že šroub má volný kužel a dokáže se vystředit do kuželu v disku i pokud je posunutý střed závitu v náboji. akorát mrněte na ten nákres, sem přesvědčený že aby závit šroubu prolezl diskem a zapadl do závitu v náboji na voze musí být díra v disku alespon 17,5 jak mám zakreslené. nejsem automechanik jsem strojní technik, prosím omluvte případné neodborné výrazy. díky Vycházíš z chybného nákresu.Rozteč není vzdálenost šroubů od sebe,ale průměr roztečné kružnice. Jinak ta kola jsou moc pěkný.Stojí za to ten problém vyřešit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 10. Červenec 2007 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2007 ještě přikládám nákres roztečí princip plovoucího šroubu je takový že šroub má volný kužel a dokáže se vystředit do kuželu v disku i pokud je posunutý střed závitu v náboji. akorát mrněte na ten nákres, sem přesvědčený že aby závit šroubu prolezl diskem a zapadl do závitu v náboji na voze musí být díra v disku alespon 17,5 jak mám zakreslené. nejsem automechanik jsem strojní technik, prosím omluvte případné neodborné výrazy. díky Vycházíš z chybného nákresu.Rozteč není vzdálenost šroubů od sebe,ale průměr roztečné kružnice. Jinak ta kola jsou moc pěkný.Stojí za to ten problém vyřešit. to jako hodláš převrtávat díry v disku?? plovoucí šroub a vystředění na náboji dejme tomu, ale do těch těch děr v disku bych nikdy nešel!!! To raději prodej a koupě, jenže kdo tenhle koupí !?! Na co to vlastně správně patří !?! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hensel Vloženo 10. Červenec 2007 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2007 (editace) no myslím, že na Alfu tyto kolečka patří ale jou fakt nádherný zkusil bych ty podložky Editováno: 10. Červenec 2007, autor: Hensel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Marada Vloženo 10. Červenec 2007 Autor Sdílet Vloženo 10. Červenec 2007 no myslím, že na Alfu tyto kolečka patří ale jou fakt nádherný zkusil bych ty podložky ano jsou z alfy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Marada Vloženo 10. Červenec 2007 Autor Sdílet Vloženo 10. Červenec 2007 (editace) díky za upozornění špatného nákresu, ted uvádím nový snad to už bude správně. modrá barva je rozteč 5x98 červená 5x100 ted díra vychází na 16mm v disku, už je to lepší než pred tím bylo 17,5, zeptám se jestli nevíte jaký má průmer díra v normálním disku na šroub M14? předpokládám že tak 14,5 Editováno: 10. Červenec 2007, autor: Martin Marada Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikl Vloženo 10. Červenec 2007 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2007 Zeptal jsem se ve firmě,která se zabývá opravami alu kol.Podle nich není problém převrtat díry pro šrouby M14.Problém nastává proto,že šrouby s plovoucí hlavou v kombinaci s větší středovou dírou nevystředí kolo.Vystředil by jsi ho pouze pomocí středového kroužku z pevného materiálu,ne plastovými. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Marada Vloženo 10. Červenec 2007 Autor Sdílet Vloženo 10. Červenec 2007 Zeptal jsem se ve firmě,která se zabývá opravami alu kol.Podle nich není problém převrtat díry pro šrouby M14.Problém nastává proto,že šrouby s plovoucí hlavou v kombinaci s větší středovou dírou nevystředí kolo.Vystředil by jsi ho pouze pomocí středového kroužku z pevného materiálu,ne plastovými. díky moc, počítal sem s hliníkovým středícím kroužkem, snad to bude stačit, nebo pak ocelový, mám objednaných 5 těch šroubů na zkoušku. Abych zbytečne nezničil to jedno kolo, napadlo mě nechat si vysoustružit z hliníku to jedno kopyto s roztečí 5x98 a zkusit to přitáhnout těmi šrouby, samozřejmě už se správnou středící dírou? jenže tak sice nepoznám chování na silnici ale alespoň se ujistím v tom jestli to ty šrouby dokáží pěkně stáhnout a vystředit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikl Vloženo 10. Červenec 2007 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2007 díky za upozornění špatného nákresu, ted uvádím nový snad to už bude správně. modrá barva je rozteč 5x98 červená 5x100 ted díra vychází na 16mm v disku, už je to lepší než pred tím bylo 17,5, zeptám se jestli nevíte jaký má průmer díra v normálním disku na šroub M14? předpokládám že tak 14,5 Ještě k tomu nákresu.Není mi jasné,proč ty díry pro šrouby nemaluješ souose. Ta úprava by spočívala v to,že se díra zvětší na průměr pro šroub M12 v ose stávající díry .Při montáži kola na náboj potom nebudou šrouby ve středu díry,o správné dosednutí se postará hlava díky vyosení při dotažení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Marada Vloženo 10. Červenec 2007 Autor Sdílet Vloženo 10. Červenec 2007 díky za upozornění špatného nákresu, ted uvádím nový snad to už bude správně. modrá barva je rozteč 5x98 červená 5x100 ted díra vychází na 16mm v disku, už je to lepší než pred tím bylo 17,5, zeptám se jestli nevíte jaký má průmer díra v normálním disku na šroub M14? předpokládám že tak 14,5 Ještě k tomu nákresu.Není mi jasné,proč ty díry pro šrouby nemaluješ souose. Ta úprava by spočívala v to,že se díra zvětší na průměr pro šroub M12 v ose stávající díry .Při montáži kola na náboj potom nebudou šrouby ve středu díry,o správné dosednutí se postará hlava díky vyosení při dotažení. ta menší díra je díra na náboji, a ta větší je provrtaná díra na disku, snažil sem se najít jak moc musím zvětšit díru v disku aby tam šroub mohl jít do závitu v náboji jestli mě chápeš? ted ješte napadlo kolegu z jiné diskuze že pokud mám v disku díry 12,5, šli by do disku vyfrézovat nové díry 14,5 již ss roztečí 100, kužel by zustal a plovoucí šroub by si dosedl do toho starého kuželu, co si tomto myslíš? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikl Vloženo 10. Červenec 2007 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2007 díky za upozornění špatného nákresu, ted uvádím nový snad to už bude správně. modrá barva je rozteč 5x98 červená 5x100 ted díra vychází na 16mm v disku, už je to lepší než pred tím bylo 17,5, zeptám se jestli nevíte jaký má průmer díra v normálním disku na šroub M14? předpokládám že tak 14,5 Ještě k tomu nákresu.Není mi jasné,proč ty díry pro šrouby nemaluješ souose. Ta úprava by spočívala v to,že se díra zvětší na průměr pro šroub M12 v ose stávající díry .Při montáži kola na náboj potom nebudou šrouby ve středu díry,o správné dosednutí se postará hlava díky vyosení při dotažení. ta menší díra je díra na náboji, a ta větší je provrtaná díra na disku, snažil sem se najít jak moc musím zvětšit díru v disku aby tam šroub mohl jít do závitu v náboji jestli mě chápeš? ted ješte napadlo kolegu z jiné diskuze že pokud mám v disku díry 12,5, šli by do disku vyfrézovat nové díry 14,5 již ss roztečí 100, kužel by zustal a plovoucí šroub by si dosedl do toho starého kuželu, co si tomto myslíš? Tak ten nákres je jasný.Přesně tak jsem měl na mysli. O frézování nové rozteče bych se nepokoušel,máš jeden pokus a i malá nepřesnost znamená kolo v háji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 10. Červenec 2007 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2007 Jestli se můžu přidat s názorem, tak já bych se tý změny rozteče v kolech nebránil, pokud to nebude dělat nějakej trouba a perfektně to rozměří, tak se nemůže nic stát, stejně ty díry musíš udělat s vůlí a kolo se ti vystředí těma kroužkama(určitě bych dal ocelový) a i ten dosedací kužel by se dal udělat novej, kdybych měl na to vybavení tak bych se do toho vrhnul sám, jelikož jsem strojař a taky proto že v tom nevidím nejmenší problém, toť je můj názor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikl Vloženo 10. Červenec 2007 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2007 Jestli se můžu přidat s názorem, tak já bych se tý změny rozteče v kolech nebránil, pokud to nebude dělat nějakej trouba a perfektně to rozměří, tak se nemůže nic stát, stejně ty díry musíš udělat s vůlí a kolo se ti vystředí těma kroužkama(určitě bych dal ocelový) a i ten dosedací kužel by se dal udělat novej, kdybych měl na to vybavení tak bych se do toho vrhnul sám, jelikož jsem strojař a taky proto že v tom nevidím nejmenší problém, toť je můj názor. Podle mě je tam moc risk.Záleží nejenom na umu frézaře ale i na přesnosti stroje... Taky si myslím,že kolové díry jsou přesně vrtány najednou na nějakém karuselu a ne po jedné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 10. Červenec 2007 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2007 Jestli se můžu přidat s názorem, tak já bych se tý změny rozteče v kolech nebránil, pokud to nebude dělat nějakej trouba a perfektně to rozměří, tak se nemůže nic stát, stejně ty díry musíš udělat s vůlí a kolo se ti vystředí těma kroužkama(určitě bych dal ocelový) a i ten dosedací kužel by se dal udělat novej, kdybych měl na to vybavení tak bych se do toho vrhnul sám, jelikož jsem strojař a taky proto že v tom nevidím nejmenší problém, toť je můj názor. Podle mě je tam moc risk.Záleží nejenom na umu frézaře ale i na přesnosti stroje... Taky si myslím,že kolové díry jsou přesně vrtány najednou na nějakém karuselu a ne po jedné. Takhle, já prostě říkám že pro mě by to nebyl problém, když bych to opravdu potřeboval, ať už to dělat na CNC a nebo na otočným stole, doměřovat a vyrovnávat na hodinky. A přesnost? Pochybuju že bych udělal větší chybu než max desetinu na normál frézce a na CNC ani nemluvě a taková přesnost v tomto případě bohatě stačí...můžeš si myslet že jenom machruju, ale já vím, že je to tak jak říkám... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikl Vloženo 10. Červenec 2007 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2007 Jestli se můžu přidat s názorem, tak já bych se tý změny rozteče v kolech nebránil, pokud to nebude dělat nějakej trouba a perfektně to rozměří, tak se nemůže nic stát, stejně ty díry musíš udělat s vůlí a kolo se ti vystředí těma kroužkama(určitě bych dal ocelový) a i ten dosedací kužel by se dal udělat novej, kdybych měl na to vybavení tak bych se do toho vrhnul sám, jelikož jsem strojař a taky proto že v tom nevidím nejmenší problém, toť je můj názor. Podle mě je tam moc risk.Záleží nejenom na umu frézaře ale i na přesnosti stroje... Taky si myslím,že kolové díry jsou přesně vrtány najednou na nějakém karuselu a ne po jedné. Takhle, já prostě říkám že pro mě by to nebyl problém, když bych to opravdu potřeboval, ať už to dělat na CNC a nebo na otočným stole, doměřovat a vyrovnávat na hodinky. A přesnost? Pochybuju že bych udělal větší chybu než max desetinu na normál frézce a na CNC ani nemluvě a taková přesnost v tomto případě bohatě stačí...můžeš si myslet že jenom machruju, ale já vím, že je to tak jak říkám... Neblázni,nikdy bych si nedovolil zpochybňovat něčí schopnosti,notabene takhle na dálku.jenom diskutuju.Ta varianta s protažením děr mi jenom přijde míň riskantní.Na tom se nic zkur**t nedá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 10. Červenec 2007 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2007 Jestli se můžu přidat s názorem, tak já bych se tý změny rozteče v kolech nebránil, pokud to nebude dělat nějakej trouba a perfektně to rozměří, tak se nemůže nic stát, stejně ty díry musíš udělat s vůlí a kolo se ti vystředí těma kroužkama(určitě bych dal ocelový) a i ten dosedací kužel by se dal udělat novej, kdybych měl na to vybavení tak bych se do toho vrhnul sám, jelikož jsem strojař a taky proto že v tom nevidím nejmenší problém, toť je můj názor. Podle mě je tam moc risk.Záleží nejenom na umu frézaře ale i na přesnosti stroje... Taky si myslím,že kolové díry jsou přesně vrtány najednou na nějakém karuselu a ne po jedné. Takhle, já prostě říkám že pro mě by to nebyl problém, když bych to opravdu potřeboval, ať už to dělat na CNC a nebo na otočným stole, doměřovat a vyrovnávat na hodinky. A přesnost? Pochybuju že bych udělal větší chybu než max desetinu na normál frézce a na CNC ani nemluvě a taková přesnost v tomto případě bohatě stačí...můžeš si myslet že jenom machruju, ale já vím, že je to tak jak říkám... Neblázni,nikdy bych si nedovolil zpochybňovat něčí schopnosti,notabene takhle na dálku.jenom diskutuju.Ta varianta s protažením děr mi jenom přijde míň riskantní.Na tom se nic zkur**t nedá. Víš co, řeknu ti že si myslím že to protažení děr může být míň přesný než dělat tu novou rozteč, protože je taky možný že někdo to jen hodí na frézku, najede přibližně na díru a napálí tam vrták, kterej mu může uhnout a nebo ještě hůř to hodí na stojanovou vrtačku(samozřejmě nevím kdo to bude dělat), ale naopak při přefrézovávání na novou rozteč se to přímo !musí! perfektně rozměřit, a musí se to ale dělat dvou- nebo tří-břitou frézou, která ti udělá díru přesnýho rozměru. Nemá cenu to dál rozebírat, rozhodnutí je na majiteli kol. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikl Vloženo 10. Červenec 2007 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2007 Jestli se můžu přidat s názorem, tak já bych se tý změny rozteče v kolech nebránil, pokud to nebude dělat nějakej trouba a perfektně to rozměří, tak se nemůže nic stát, stejně ty díry musíš udělat s vůlí a kolo se ti vystředí těma kroužkama(určitě bych dal ocelový) a i ten dosedací kužel by se dal udělat novej, kdybych měl na to vybavení tak bych se do toho vrhnul sám, jelikož jsem strojař a taky proto že v tom nevidím nejmenší problém, toť je můj názor. Podle mě je tam moc risk.Záleží nejenom na umu frézaře ale i na přesnosti stroje... Taky si myslím,že kolové díry jsou přesně vrtány najednou na nějakém karuselu a ne po jedné. Takhle, já prostě říkám že pro mě by to nebyl problém, když bych to opravdu potřeboval, ať už to dělat na CNC a nebo na otočným stole, doměřovat a vyrovnávat na hodinky. A přesnost? Pochybuju že bych udělal větší chybu než max desetinu na normál frézce a na CNC ani nemluvě a taková přesnost v tomto případě bohatě stačí...můžeš si myslet že jenom machruju, ale já vím, že je to tak jak říkám... Neblázni,nikdy bych si nedovolil zpochybňovat něčí schopnosti,notabene takhle na dálku.jenom diskutuju.Ta varianta s protažením děr mi jenom přijde míň riskantní.Na tom se nic zkur**t nedá. Víš co, řeknu ti že si myslím že to protažení děr může být míň přesný než dělat tu novou rozteč, protože je taky možný že někdo to jen hodí na frézku, najede přibližně na díru a napálí tam vrták, kterej mu může uhnout a nebo ještě hůř to hodí na stojanovou vrtačku(samozřejmě nevím kdo to bude dělat), ale naopak při přefrézovávání na novou rozteč se to přímo !musí! perfektně rozměřit, a musí se to ale dělat dvou- nebo tří-břitou frézou, která ti udělá díru přesnýho rozměru. Nemá cenu to dál rozebírat, rozhodnutí je na majiteli kol. Asi tak,v každém případě by bylo škoda taková kola poslat do světa a neupravit je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa007 Vloženo 10. Červenec 2007 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2007 Chlapi vždyť už mějte přece rozum. Celé je to nesmysl. Tady přece jde především o bezpečnost. Pokud by ti na to přišli na STK nebo to bylo např, důvodem nějaké nehody tak je to neřešitelný problém . Už se na to opravdu vy... Disky zkus prodat a koupit to co tam patří. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan II Vloženo 10. Červenec 2007 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2007 Můj názor asi nikoho nazajímá. Ale myslím si, že převrtávat tyhle kola je zrovna taková hovadina, jako bych sem já napsal: koupím si kola Rial "Sion chrome" 8x18 5x112 a napizdím je na svou Octu 5x100!!! Takových a i lepších kol je po netu 3 prdele a je zbytečný si přidělávat tolik problémů... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikl Vloženo 10. Červenec 2007 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2007 Chlapi vždyť už mějte přece rozum. Celé je to nesmysl. Tady přece jde především o bezpečnost. Pokud by ti na to přišli na STK nebo to bylo např, důvodem nějaké nehody tak je to neřešitelný problém . Už se na to opravdu vy... Disky zkus prodat a koupit to co tam patří. Tak zrovna já jsem zastánce věcí které mají co společného s bezpečností a ta alternativa,kterou jsem psal nic na bezpečnosti neubírá.Vždyť to samé kolo se jistě vyrábí s dírou pro šrouby M14. Píšu jen svůj názor a nikomu ho nevnucuji.Co se STK týká jistý si nejsem,ale mám za to,že průměr děr pro kolové šrouby není nikde na ráfku uveden. Spíš mu hrozí,že neprojde pouze proto,že jsou to 18". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Marada Vloženo 11. Červenec 2007 Autor Sdílet Vloženo 11. Červenec 2007 (editace) chlapy, díky za názory, jsem rozhodnutý že kola předěláme cestou plovoucích šroubů. dnes mě přijde 5 kusů těchto šroubů na zkoušku. na netu sem našel kontakt na člověka který se zabývá prodejem disků a příslušenství všeobecně, tvrdí že italské automobilky toto řeší přímo u nových aut, podle něho je to naprosto bezpečný sytém, který prostě má spoustu odpůrců, jelikož to u nás není zavedená věc a není to zažité. (musím přiznat že vím že ty kola sou z itálie) mám tu na firmě CNC frézaře, který v tom nevidí problém, jen si to pořádně promyslet. Chtěl bych zde ještě rozvést to téma jestli se vydat cestou (obě varianty by se dělali na CNC frézce): 1) pouze zvětšit díry v kole na 16mm 2) posunout díry na kole na rozteč 100 a vrtat 14,5mm, kužel asi posunout nepujde, nemám to ještě rozkreslené, 3) ješte mě ted kolega frézař navrhl třetí verzi, zkusit posunout díru i s kuželem a použít normální šrouby, nemáme to ješte rozkreslené, chce to nakreslit a zjistit jaké zustanou zbytky po tom prvním kuželu(pokud by toto vyšlo použily by se normální šrouby). zamýšlím se prostě nad tím co je více pevnostně zajištěné, jestli ta verze 1, u které je v disku kolem šroubu mezera na některém místě až 2mm, nebo verze 2, u které kolem šroubu v disku není téměř nic. plovoucí hlava šroubu u obou variant sedí stejně. Editováno: 11. Červenec 2007, autor: Martin Marada Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Marada Vloženo 11. Červenec 2007 Autor Sdílet Vloženo 11. Červenec 2007 Můj názor asi nikoho nazajímá. Ale myslím si, že převrtávat tyhle kola je zrovna taková hovadina, jako bych sem já napsal: koupím si kola Rial "Sion chrome" 8x18 5x112 a napizdím je na svou Octu 5x100!!!Takových a i lepších kol je po netu 3 prdele a je zbytečný si přidělávat tolik problémů... rikam že si přečtu každý názor, to co píšeš není to samé, ty by si měl rozdíl 12mm, já mám pouze 2 a to bežně řeší! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Marada Vloženo 11. Červenec 2007 Autor Sdílet Vloženo 11. Červenec 2007 po rozkreslení třetí verze, která by spočívala v posunutí děr i kuželů na novou rozteč, kužel by se posadil o 1mm níž, došlo by k uplnému překrytí predchozí díry i kužele!! ted se řeší problém s utahováním šroubů, protože tím vychlením o 1mm by to asi nešlo utáhnout normálním klíčem(nařážel by do zapouštěné stěny), musel by se použit užší, ale to by taky šlo, zajímavé že? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.