Přejít na obsah

Servisni intervaly


BENY

Doporučené příspěvky

Jak psal Indi - prodlouženej servis ne fuck a to jezdím kolem 35 000 km ročně tak si to radši vyměním po 15 000km ten olej.Jinak když je QG0 na O II tak to nejde změnit jedině z QG2 na QG1 tam už to TOG čidlo je :palec2:

JJ, taky nejsem zastáncem prodlouženého intervalu, ten je dobrý pro auta co těch 30 000 naběhají do půl roku ale jinak to není úplně dobré, čidlo neumí vyhodnocovat aktuální kyselost oleje jen jeho mazací vlastnosti, obsah prachových podílů ap., pokud je ten interval přes léto je to OK ale pokud je to třeba léto a zima už to tak dobrý není, v zimě se kyselost oleje zvyšuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ, taky nejsem zastáncem prodlouženého intervalu, ten je dobrý pro auta co těch 30 000 naběhají do půl roku ale jinak to není úplně dobré, čidlo neumí vyhodnocovat aktuální kyselost oleje jen jeho mazací vlastnosti, obsah prachových podílů ap., pokud je ten interval přes léto je to OK ale pokud je to třeba léto a zima už to tak dobrý není, v zimě se kyselost oleje zvyšuje.

Tak tak.A u těch OCT I to byla šílenost až 50 000 km :kol-46:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
Při pevném intervalu jezdíš na výměnu po 15000 km nebo max po 1 roce. U proměnlivého intervalu máš k dispozici cca 30000 km a max 2 roky, háček je v tom, že zde máš v autě navíc čidlo kvality oleje, které vyhodnocuje kdoví, co všechno..každopádně na něm je závisle, kolik ti zbývá do výměny a kolik ti tak bude ukazovat i PP. Když budeš chtít překódovat proměnlivý na pevný, jde to, protože nic nepřidáváš a to čidlo je tam bez užitku..ale ničemu nevadí.

Naopak z pevného na proměnlivý nejde, protože to čidlo tam těžko kódovaním přidáš-neměl bys čím vyhodnocovat právě kvalitu oleje.

A je tedy třeba nechat něco přenastavit pokud chci přejit z proměnlivého na pevný interval? Ď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Kolega z prace ktery ma take OII 1.6 FSI tak ma prodlouzeny interval na 30 000km (QG1), na aute ma momentalne najeto 15000km a uz byl podruhe v servisu na vymenu oleje a filtru (cily jakoby na prohlidku po 60 000km) Na prvni servisce byl kdyz mel neco kolem 8000 km najeto a tedka ho palubni pocitac hnal po dalsich 7000km znova do servisu na vymenu. Docela mazec co? Naproti tomu ja mam stejny auto i motor jako on a na servis me po poprve hnalo podle MD az v 31000km a tedka mi to podle maxidotu vychazi ze dalsi vymena bude v 62000km. Vtip je v tom, ze on jezdi velice kratke cesty typicky z domu do prace, z prace do mesta, z mesta domu, cili kazda popojizdka meri max 2 km, tzn. neustale studene starty. Na proti tomu ja jezdim pouze delsi cesty, kdy se motor vzdy zahreje, navic s minimem startu. Vetsinou tak max 3 starty denne s toho dva teple starty...

Otazkou je proc si kolega kupoval OII, kdyz za 4 roky na ni najezdil 15000km a to v 95% malinkatem meste!?!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem měl prodloužený servisní intervala a dal jsem to pryč.Měním olej po 15-17 tisicich km a rozhodně to přeprogramovat jde a jestli Ti někdo tvrdí že to nejde tak už tam nikdy nejezdi.Bavil jsem se o tom s mistrem Jandou (Cimbo) co dělaji chipy na Octávkách pro Mladou Boleslav a ten to rozhodně doporučuje měnit motorový olej po 15 tisicich...i když to je longlife tak ten olej po nějaké době ztáci svoje mazací schopnosti i když tam teda občas doleješ půl litru během roku.Tak asi takhle. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolega z prace ktery ma take OII 1.6 FSI tak ma prodlouzeny interval na 30 000km (QG1), na aute ma momentalne najeto 15000km a uz byl podruhe v servisu na vymenu oleje a filtru (cily jakoby na prohlidku po 60 000km) Na prvni servisce byl kdyz mel neco kolem 8000 km najeto a tedka ho palubni pocitac hnal po dalsich 7000km znova do servisu na vymenu. Docela mazec co? Naproti tomu ja mam stejny auto i motor jako on a na servis me po poprve hnalo podle MD az v 31000km a tedka mi to podle maxidotu vychazi ze dalsi vymena bude v 62000km. Vtip je v tom, ze on jezdi velice kratke cesty typicky z domu do prace, z prace do mesta, z mesta domu, cili kazda popojizdka meri max 2 km, tzn. neustale studene starty. Na proti tomu ja jezdim pouze delsi cesty, kdy se motor vzdy zahreje, navic s minimem startu. Vetsinou tak max 3 starty denne s toho dva teple starty...

Otazkou je proc si kolega kupoval OII, kdyz za 4 roky na ni najezdil 15000km a to v 95% malinkatem meste!?!

Za 4 roky nachodíš 15000 pomalu pěšky! Nechápu. Asi neví co s penězi...

Na prodloužený servisní interval je celkem složitý algoritmus. To jak kolega auto "využívá" je opravdu extrém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No..já měl longlife na Fábii 1,2HTP a všechno v poho...nestačil jsem moc najezdit..cca 70k kma pak mi jí zrušili...

Teď mám dovezenou OII 2,0TDI...long olej měněnej v 31, 58 a 83 k km....taky uvažuju že přejdu na standard...ale spíš z důvodu, že nenajezdím tolik co s Fábií...tu jsem používal na služební cesty a nalítal 4.000 km za měsíc. S Octou nalítám tak 1000km měsíčně, takže uvažuju že bych to nechal změnit.

Na druhou stranu...v používání long olejů nevidím problém...pokud je motor mechanicky v pořádku, do oleje se nedostávají v nadměrné míře zplodiny a podobně...Výrobci to mají dobře spočítaný aby to vydrželo...jak s oxidačními tak mazacími vlastnostmi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,nevíte někdo jak se maže servis na maxidotu?Mám OII 2.0TDI a už mi to ukazuje 600 km do servisu.Já si ale dělám oleje atd. sám po 20tis. km,30tis. se mi zdá dost,i když tam leju long life.Já těch dvacet najedu za půl roku.Tak bych potřeboval poradit jak to vymažu.Díky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejde o žádné zázračné oleje z prodeje od Horsta fuchse..jsou to LongLive oleje, které plní, co mají, a výrobce garantuje jejich životnost..a také životnost motoru při jejich používání. Už se to řešilo jinde, ale pro jistotu.

Při pevném intervalu jezdíš na výměnu po 15000 km nebo max po 1 roce. U proměnlivého intervalu máš k dispozici cca 30000 km a max 2 roky, háček je v tom, že zde máš v autě navíc čidlo kvality oleje, které vyhodnocuje kdoví, co všechno..každopádně na něm je závisle, kolik ti zbývá do výměny a kolik ti tak bude ukazovat i PP. Když budeš chtít překódovat proměnlivý na pevný, jde to, protože nic nepřidáváš a to čidlo je tam bez užitku..ale ničemu nevadí.

Naopak z pevného na proměnlivý nejde, protože to čidlo tam těžko kódovaním přidáš-neměl bys čím vyhodnocovat právě kvalitu oleje.

To Joska: Docela mně baví takové ty všeobecné kecy na téma klasické neschopnosti servisu, aniž bys tušil, o čem píšeš. Nechci se servisů zastávat, kolikrát jich mám také plné zuby, ale v tomhle případě jsi trochu mimo. Navíc pokud máš pocit, že sra.ky z motoru se mají dostat co nejdříve, tak zkus předepsaný motorový olej a budeš mít klid

A to čidlo je kde a na jakém principu funguje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemáte zkušenosti s tímhle olejem?

SHELL HELIX ULTRA VX SAE 5W-30 Longlife III

Cena 389 vč DPH/1L mi přijde přijatelná.

Jo...a kolik litrů budu potřebovat do mýho motoru?

Dík :)

Já požívám Castrol 5W-30 EDGE 507.00 (PD),a to je olej který tam má být.Posílam odkaz kde

ho kupuju,a myslím že za 300 kč to jde.http://www.auto77.cz/view_product_detail.php?cat_id=154&id=CA50700-11

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem ho objednal...ale na www.oleje-online.cz

Tam sice vyjde nepatrně dráž, ale od 1500Kč se neplatí doprava, takže ve finále vyjde levněji. Vzal jsem 5L pixlu, aby bylo na dolití.

Dík za tip. :palec2:

Ok,není zač.Já to tam beru osobně,tak že mě to taky nic nestojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolega z prace ktery ma take OII 1.6 FSI tak ma prodlouzeny interval na 30 000km (QG1), na aute ma momentalne najeto 15000km a uz byl podruhe v servisu na vymenu oleje a filtru (cily jakoby na prohlidku po 60 000km) Na prvni servisce byl kdyz mel neco kolem 8000 km najeto a tedka ho palubni pocitac hnal po dalsich 7000km znova do servisu na vymenu. Docela mazec co? Naproti tomu ja mam stejny auto i motor jako on a na servis me po poprve hnalo podle MD az v 31000km a tedka mi to podle maxidotu vychazi ze dalsi vymena bude v 62000km. Vtip je v tom, ze on jezdi velice kratke cesty typicky z domu do prace, z prace do mesta, z mesta domu, cili kazda popojizdka meri max 2 km, tzn. neustale studene starty. Na proti tomu ja jezdim pouze delsi cesty, kdy se motor vzdy zahreje, navic s minimem startu. Vetsinou tak max 3 starty denne s toho dva teple starty...

Otazkou je proc si kolega kupoval OII, kdyz za 4 roky na ni najezdil 15000km a to v 95% malinkatem meste!?!

Tak to vysvetluje preco bol tvoj kolega s QG1 uz dvakrat v servise (po 8 a 7 tis.), pretoze pravdepodobne ubehli 2 roky. QG1 je stavane na 30tis resp. 2 roky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...