Librus Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Dobrý den, promiňte, mohlu byste mi tady vysvětlit jako idiotovi o čem se tady bavíte nebo spíš jak to funguje a co je to LL? Pozítří jdu k prodejci pro auto a nerad bych něco zanedbal, co se týče domluvy na prohlídky. Máme zakoupeno mobility plus. Busu Vám moc vděčný za vysvětlení nebo radu co mu mám vlastně říct... Děkuji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reesha Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 LL = longlife, čili olej s "vyšší" životností. Od výrobu budeš mít na autě nastaven proměnný interval oleje QI6, který je nastaven na maximálně 30tis.km, nebo 2 roky podle toho co nastane dříve. Palubní PC Tě ale může poslt na prohlídku i dříve než ujedeš 30 tis., dle způsobu jízdy(obrazně). Jde o to, že 30 tis. je na výměnu docela hodně, proto máš možnosti: 1. Neřešit a poslat se na prohlídku dle palubního PC, interval QI6 - olej LL 2. Ignorovat palubní PC a nechat olej vyměnit po 15 tis., interval QI6 zůstane - olej LL 3. Nechat diagnostikou nastavit pevný interval QI4, což je 15tis km nebo rok a použit "obyčený" olej, nebou použít kvalitnější LL, který není zas o tolik nákladnější. Každpopádně LL olej ve škodovce stojí docela dost, proto si spousta lidí vozí olej svůj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ben06 Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 (edited) LL proměnlivý interval má hraniční hodnoty pro servisní prohlídku s výměnou oleje 2 roky a nebo 30.000km podle toho co nastane dříve, případně dle vyhodnocení PP který tě pošle do servisu i dříve, já jsem nikdy nepřesáhl 25.000 km a 18 měsíců, jezdím jen dlouhé trasy, na nákupy mám feldu. Mylně se stále opakuje mýtus že LL znamená výměnu oleje až po 30.000. Zkrátka pro leštěnkáře s nízkým nájezdem na cesty do hyper a super krámu není vhodný a proti LL intervalu je tady plno názorů. Jak píše kolega výše olej patřičné specifikace si vozím do servisu vlastní, v záruce remcali ale dali mi ho tam. Edited May 11, 2015 by ben06 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Librus Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 (edited) Dobře, takže jestli jsem to správně pochopil, tak by asi bylo lepší měnit olej po 15000tis km / rok. A další rok, tedy druhý rok se bude měnit taky, ale už na garanční prohlídce. Po tom roce mám měnit i filtr olejový nebo ten až po druhém roce na garanční? Ten interval QI6 a QI4, to se mění jen kvůli tomu, aby ten počítač poznal, kdy mi má hlásit výměnu? Stojí něco to předělání intervalu? Na to asi budu muset do autorizovaného servisu ne nebo mi to udělá prodejce? Jsem zvědavý jestli se mě na to bude ptát nebo ne... Edited May 11, 2015 by Librus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mp390 Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Na překódování na pevný 15 tisícový interval jsem se ptal, není problém to zmínit prodejci před předáním a oni to v rámci předprodejního servisu provedou. S výměnou oleje bych vždycky měnil olejový filtr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ben06 Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Filtr se samozřejmě mění vždy při výměně oleje, hodně štěstí Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Librus Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Dobré ráno, bude to první auto s takovou elektronikou a palubním počítačem, tak se ještě jednou omlouvám za stupidní dotazy. Po nočním čtení tady na fóru, asi takto... Auto bude jezdit prozatím z velké části krátké trasy, pár km. Takže, mám to udělat tak, že tam nechám QI6, po roce/15 000 si vyměním olej sám a po druhém roce si nechám vyměnit olej na garančce? Bude tam tedy ten proměnný interval, ale olej si budu měnit každý rok. Jestli dobře chápu, tak proměnný znamená - kratší trasy, dříve bude pc hlásit, že mám jít na prohlídku. Pevný znamená, že prostě půjdu každý rok v tento den nebo po 15ti tis. Km. Je to tak? Dále by mě zajímalo, co se stane pokud člověk půjde později, kdyby přejel ty km, tak ztrácí záruku? To QI6 a QI4 jsou nějaká nastavení v palubním počítači, díky kterým ten PP nám počítá ten stav oleje a km do výměny, že? Onp pozná i jaký tam leju olej? Tzn., že budu mít QI6 a naliju tam pak normální a ne Long life pro QI6 nebo jdw o to, že bych zase porušil nějaké podmínky? Prosím zodpovězte mi, pro mě jsou to všechno novinky...případně,kdybych mohl někomu napsat SZ, ať vám tady neflamuju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
standavfr Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 (edited) První bod:ano takhle to provozuje hodně lidí včetně mě,měním po 10. Druhý bod:přesně takhle to je. Třetí bod:motor má čidlo množství a teploty ve vaně,elektronika vyhodnocuje jen počet studených startů a teplotu oleje,na tomto základě se snaží určit termín výměny.V žádném případě neumí rozpoznat skutečnou kvalitu a opotřebení oleje ani jeho typ.Proto nejsem zastáncem prodloužených intervalů,např při provozu v prašném prostředí,což je třeba město,dochází k rychlejší degradaci oleje. Ješte k té pozdní výměně,když přesáhneš čas a nepřejedeš kilometry tak se moc neděje,nesmí to samozřejmě být v řádech měsíců,když přejedeš kilometry tak můžeš o záruku přijít,bude se na to brát ohled při případné reklamaci. Edited May 12, 2015 by standavfr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mp390 Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 K té záruce při pozdní výměně:Není problém, když přejedeš třeba 100km, to se neřeší. Tisíc a víc už je problém. To samé čas - není problém když přijdeš o týden později, měsíc by už problém být mohl.Ale přijít o záruku na celé auto kvůli tomuhle? To si nemyslím, spíš se to bude zohledňovat při reklamacích motoru. O co ale určitě přijdeš když hodně přetáhneš je záruka mobility. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Librus Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Mockrát Vám děkuji za informace, rady, trpělivost a vysvětlení :-). Já asi nerozumím úplně té základní logice věci. Vždyť přece musí být lepší mít nastavený ten pevný interval a "bezstarostně" si zajet vyměnit olej každý rok ve stejnou dobu ne? Achjo... Stará dobrá felicie... A cocteprve až to budu vysvětlovat dědovi... Budeme jezdit krátké trasy a jestli jednou za měsíc, dva delší - nějaký výlet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mp390 Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Nechal bych to být tebou předělat na 15000/rok a "obyč" olej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Librus Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Já si myslím, že to auto nenajede ani 10 tkm za rok. Dočetl jsem se, že pro studené starty je LL lepší. Tady to neznalému člověku dobře motá hlavu, každý radí něco jiného a čemu pak mám věřit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
standavfr Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Samozřejmě můžeš dávat LL olej a měnit ročně,ale není pro to moc důvodů.Ten normální 5W40 to umaže stejně dobře. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ben06 Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Nedělejme z výměny oleje zase alchimii, přečti si zkušenosti napříč všemi modely, je toho tady plno, já jezdím LL na O1 i starou dobrou Felicii na jakýkoliv olej. Měl jsem doma novou fabii po otci, auto měsíce stálo a náhodou jsem zjistil že svítí servis na PP v servise nijak neprotestovali, tolerance najetých km taky je asi ne v tisících. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Librus Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Ben06: nezlob se na mě, ale každý tady radíte něco jiného a člověk, který je neznalý pak neví co si z toho má vzít... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 V tomto tady těžko najdeš shodu - každý má pro svůj interval výměny oleje svoje pádné argumenty a ty si z nich musíš vybrat sám. Důležité je nepřekračovat interval ani časově a ani proběhem kilometrů - pokud tedy nechceš přijít o záruku na motor. Zbytek je na tobě. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakub3211 Posted May 14, 2015 Author Share Posted May 14, 2015 keď sa chces riadiť podľa seba nechaj interval taký aky je v knižke len kontroluj a dolej myslím že 30t to auto nevydrží na jeden olej ako píšu. Ale to máš istotu. ked sa bojíš vymen každých 15t a si v klude Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rowz Posted November 14, 2015 Share Posted November 14, 2015 Zdarec. Mam F3 1.0MPi 55 kw a chtel bych vedet, kde najdu nejake servisni intervaly napr. na svicky, filtry, rozvody atd.? Chtel bych vedet, kdy me co ceka. Diky moc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Croog Posted October 13, 2016 Share Posted October 13, 2016 (edited) Ahoj, kupuji půl roku starou Fabii, která má najeto 22tis. km. Prodejce (Škoda Plus) mi tvrdí, že auto má stále původní olej, protože v servisní historii jsou poslední záznamy, když auto mělo najeto 6km. Palubní počítač ale ukazuje další prohlídku za 7700km a 505 dní a olej za 14300km a 323dní. Prý není možné, aby auto bylo servisováno a nebylo v sytému (prodejce byl celou dobu majitelem auta a dával ho na leasing pro nějakou společnost). To by indikovalo, že auto vyhodnotilo výměnu oleje později, než za ujetých 30tis. km. Je to možné? BTW, dnes se fakt olej mění až po 30tis. km i u funglovky - na zajetí motoru se již vůbec nehraje? Díky, Edited October 13, 2016 by Croog Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eric_ Posted October 13, 2016 Share Posted October 13, 2016 Ano správne je tam LL čiže longlife olej a vydrží 30 000 km. Ale tvoje auto ak počítaš že má 22 000 km + zostatok do servisu 14 300 km sa rovná 34 300 km je nezmysel. Pravdepodobne niekto olej menil mimo servis a zresetoval, inak sa to nedá vysvetliť. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike_k Posted October 13, 2016 Share Posted October 13, 2016 LL olej se nemeni po 30tis, meni se podle stylu jizdy a zpusobu jezdeni, tech 30tis je maximum, ktereho dosahne leda nekdo, kdo jezdi jen dlouhe trasy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tragedie_v_JZD Posted October 13, 2016 Share Posted October 13, 2016 S tim, ze na tech 30 mesicu dosahme jen ten kdo jezdi dlouhe trasy.... ... jak v predchozi oktavce tak v rapidu (obe nafty) me to v prodlouzenem intervalu poslalo na olej ve 30tis a to prevladaly 20km jizdy (20 tam , 20 zpet... kazdy den) takze bych to rekl jinak...kratsi, nez 30tis interval, to hodi na opravdu extremne kratke pojizdece :). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MilanHos Posted October 14, 2016 Share Posted October 14, 2016 A nebo taky ne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavel_cz Posted November 1, 2016 Share Posted November 1, 2016 Ahoj, jezdí prosím někdo LL interval? Potřeboval bych vědět na kolika Vás PP vyzve k návštěvě servisu. Vím, že se to může lišit. Ano, vím že LL interval je nesmysl, ale to nechci rozebírat. Díky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bojler Posted November 4, 2016 Share Posted November 4, 2016 Odpověděl sis sám, jde o proměnlivý interval. Jsou auta, která se hlásí po 7,5 tis. a jsou auta, kde mlčí těsně před 30 tis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.