Rosta1.8 Vloženo 23. Duben 2008 Sdílet Vloženo 23. Duben 2008 zdarec vsem, zazil jsem to uz i u oII a motoru 1,9tdi (tehdy to bylo okolo 1700otacek), ale ted po cca 15tis km na Scoutovi, 2,0TDi mi pri seslapnutí plynu okolo otazek 2500-2700 se ozvyva neprijemne zarachocení....je jedno na kterem rychlostnim stupni....na 1,69tdi mi to zacalo klepat az po 50t km a tehdy mi v servisu rekli ze je to sání turba...prej pritahli nejake hadicky a byl klid....pravda asi jen na 2000km, pak rachotilo znovu... co s tim?, v zaruce to je... cim to muze byt? motor jsem setril, po sjezdu z dalnice nechal vzdycky na volnobeh pred vypnuti odpocinout... Nekdo me strastil, ze by snad mohli odejit lopatky turba??? to fakt??? JJ, jak píše Jirka jeď do servisu na reklamaci od toho máš záruku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 23. Duben 2008 Sdílet Vloženo 23. Duben 2008 Mám novou Oct. 2.0 TDi najeto cca 2000km. Jezdím hodně po Praze ve špičce, při normální jízdě mám sp. 9l/100 Km při velmi úspornéjízdě 8l/100 Km. Na tovární údaj město 7l/100 Km se nemůžu dostat. Je to normální ? Dík za odpovědi pusť to z hlavy, je to normální, jen tomu moc nepomáháš, že to v těch prvních kilometrech zajíždíš po Praze. Já už jsem měl pěknou řádku nových aut a vždycky jsem to za nova vzal a jel někam hodně daleko, aby ten motor běžel stabilně v optimálních točkách. Takhle jezdíš furt za studena, což není pro novej motor nic moc. Stran tý spotřeby, tak poté, co jsem měl OI 66kW a OI 81 kW, když jsem koupil OII 103 kW, myslel jsem, že se ze spotřeby legálně poseru. Chodilo to jak říkáš. Pak se to ale začalo uklidňovat, v cca 6-8 t. km jsem to nechal načipovat a spadlo to ještě níž. Dneska mám 125 t. km a dlouhodobě cca 6,2 - 6,3, a to mě teda předjede tak jedno auto měsíčně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bburago Vloženo 24. Duben 2008 Sdílet Vloženo 24. Duben 2008 pusť to z hlavy, je to normální, jen tomu moc nepomáháš, že to v těch prvních kilometrech zajíždíš po Praze. Já už jsem měl pěknou řádku nových aut a vždycky jsem to za nova vzal a jel někam hodně daleko, aby ten motor běžel stabilně v optimálních točkách. Takhle jezdíš furt za studena, což není pro novej motor nic moc. Stran tý spotřeby, tak poté, co jsem měl OI 66kW a OI 81 kW, když jsem koupil OII 103 kW, myslel jsem, že se ze spotřeby legálně poseru. Chodilo to jak říkáš. Pak se to ale začalo uklidňovat, v cca 6-8 t. km jsem to nechal načipovat a spadlo to ještě níž. Dneska mám 125 t. km a dlouhodobě cca 6,2 - 6,3, a to mě teda předjede tak jedno auto měsíčně. Přesně tak jak píše JirkaK nesmíš na to pořád koukat . Jednou jezdím za 8 litrů a potom zase za 5,5 litrů . Je to podle situace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ScoutFan Vloženo 24. Duben 2008 Sdílet Vloženo 24. Duben 2008 JJ, jak píše Jirka jeď do servisu na reklamaci od toho máš záruku. to už jsem byl a rekli mi že je to normalni a že mam jeste rok a pulzaruku a ze mam to sledovat a cekat.... blby servis??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 24. Duben 2008 Sdílet Vloženo 24. Duben 2008 to už jsem byl a rekli mi že je to normalni a že mam jeste rok a pulzaruku a ze mam to sledovat a cekat.... blby servis??? budeš jak myslivec na čekané... byli to s tebou aspoň projet? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 24. Duben 2008 Sdílet Vloženo 24. Duben 2008 to už jsem byl a rekli mi že je to normalni a že mam jeste rok a pulzaruku a ze mam to sledovat a cekat.... blby servis??? co to je za servis ? (město) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wagoo Vloženo 25. Duben 2008 Sdílet Vloženo 25. Duben 2008 Vlastim OII 2.0TDI 2004 70is. km (kupoval jsem ji v 68tis. a zatim to musim zaklepat). Jak jsme procetl toto forum, tak tento motor rozhodne nepatri k skvostum VW a zejmena Karlos a JiraK by mohli dlouhosahle vypravet. Nikomu nedela dobre kalet si do vlastniho hnizda, ale nalhavat si, ze je to perla taky nebude prave orechove. Samozrejem ze se lisi kus od kusu a take zalezi na zachazeni, ale v porovnani s predchazejicimi motory uz neni takovy drzak. Pokud by se mi melo stat co jim dvema, tak jdu na Nuselak. Pojdme strucne shrnout jeho plusy ( snad nejake jsou) a minusy. Plusy: - slusny vykon/kroutak z dvoulitru, dobry zatah, pri rozumnem zachazeni dobra spotreba (kolem 6l/100km) - i plne nalozene auto poskytuje dostatek dynamiky a i pri 5-6 rychlostnim stupni dobre zrychluje - pri pouziti LongLife oleju 5W30 nezere olej.... - je to diesel (no flame please... ) Minusy: - starty: studeny startuje na drc, teply moc nechyta , ale dle me zkusenosti do 2 sec vzdy naskoci... muj zaver: pokud se vyrazne nehorsi - neresit? - obcas chyta na 3 valce... - relativne hlucny - poddimenzovany setrvacnik - pri chcipani to skubne - citlivost na kvalitu paliva: nejlepe to jezdi na Shell, u ostatnich znacek roste hlucnost. Pri pouziti mene kvalitnich paliv hrozi poskozeni vstriku. - ostre ladena reguace turba, muze se stat, ze dojde k nahle ztrate vykonu. Muj zaver: Pokud se neprojevuje permanentne - neresit? - nachylnost k zadirani - uniky chladici kapaliny. Muj zaver. Pokud nejdou bubliny do nadrzky, nejde bily kour z vyfuku nebo se objevuji mastne skrvny v chlad. kapaline - neresit. Co je normalni unik? 0.5l/2000km??? - houkajici turbo ( v otackach kolem 1500 ot/min) a pak tesne pod 2000 ot/min to houka (jako sova palena) Asi to neni uplny vycet. Takze doplneni necham na vas. Skusim reagovat na tvoj prispevon, nakolko som preklikal tri strany a nasiel som vsetko mozne, len nie normalne poznatky k 2.0TDI :-). Ja mam RS 2.0 TDI a 30t. km (mam ju odnova), moje poznatky su taketo (predtym som mal 1,9TDi 81kw): - rozbeh na jednicke je trapenie,do 2tis. otacok ziadna slava, potom to sklbne a uz to ide (po cca 10t. km sa to zlepsilo, naucil som sa rozbiehat ako clovek -> ked sme s Diamantom porovnavali TFSI a TDI , tak TDI sa neda v tomto smere porovnat s benzinom :-( ..) - dynamika 5-6 stupen je dost logicka, vdaka krutiacemu momentu... - olej zere, po 20t som dolieval skoro pol litra longlife (kedze je to PD, je to logicke) - studeny start (pri akych teplotach to mas na mysli, kedze ja som startoval pri -10, slava to nebola, ale je to diesel, a ked boli takto nizke teploty lial som do toho aditivu do nafty, ktora startom dost pomohla). Pri nizsich teplotach vseobecne pomaha otocik klucik do polohy jedna, pockat kym zhasne na pristrojovke zhavenie, vratit klucik do polohy 0, a cely proces zopakovat, startovat na druhy krat.) . Je jasne, ze motor zabuble, kedze vieme ze je to diesel, ktory pracuje trosku inym sposobom ako benzin . Ak ti to robi pri teplotach "+", tak mas problem, ktory skor ci neskor treba zacat riesit.... - relativne hlucny, ano skodofka je tym znama, sadnes si do passatu s tym istym motorom a zostanes dost prekvapeny, ake ticho oproti Skodofke... Ale potesim ta, je to lepsie ako O1 :-) - co sa tyka tankovania, ano aj ja mam skusenost v kvalite nafty, zase o to sa velmi neopieram (kedze som si zriadil kartu Shell, tak riesim uz len shell). V zime drnci naftak vseobecne viac ako v lete, kvoli aditivam atd... poskodenie vstreku moze dost, ano a nielen kvoli palivu. V zasade to neries, kym ti to nezacne behat na tri valce (co dost pocitis). Ak sa ti to stane do 100t. km, tak je to zly vyrobok, ak sa to stane nad 100t. km, tak je to uz unava materialu :-) - co sa tyka vypadavania turba, asi viem co mas na mysli (kedze neviem, na com si predtym jazdil). Vznikaju na diesloch situacie, kde ked vytacas TDI, potom pustis plyn a zase prudko pridas. Vtedy s autom trhne, vola sa to "diera", ktora pri diesloch je "normalna", pri benzine nie. Zase to ma vplyv na princip motora, atd. Ak ti to robi aj pri beznej jazde, moze byt problem s niecim inym (podtlakova doza, atd, ale to by ti uz auto padalo do nudzoveho rezimu). - nachylnost k zadieraniu - ano, ked jazdis v zasade 500m vzdialenosti, vtedy mozes uvazovat na touto tematikou. TDI sa oplati kupovat, ked jazdis dlhe trasy, resp. spajas kratke-dlhe, v inom pripade ma vyznam iba benzin resp. hladky diesel. Totiz, motorovy olej nemaze len motor... ale to je dlha tema - co sa tyka chladiacek kvapaliny, nedolievat!!! stale do nadrzky vodu, ked sa ti zda ze tam "trosku chyba". Pokial ti to na pristrojovke "nespieva", ze ma malo chladiacej kvapaliny, tak to neries. Totiz, ono to funguje podtlakovo, dokonca v zatvaracom ventile mas tlakovy nezmysel, ktory je tam preto, aby ti to neroztrhlo potrubie, ked sa voda zohreje na 90stupnov (vtedy ak by tam nebol pretlakovy ventil, mal by si chladenie na franforce .. ) - co sa tyka sklbania, myslim ze mas na mysli ked na 2.stupni pustis plyn a zijdes na volnobezne otacky... Robi to aj mne, a neviem ci mas filter pevnych castic, ale ja ano kedze som predtym mal 1,9tdI a motor sa spraval trosku inac, davam to za vinu tomu drbnutemu filtru.... Mam sice rad svoje zivotne prostredie, ale v danom momente to beriem ako zbytocny kus medi a hlinniku, ktora sa stala sucast mojho auta :-( . Cize nieje to zotrvacnik, kedze na diesly mas dvojhmotny zotrvacnik-> pretoze mas diesel.. :-) - hukajuce turbo - ak mas nejakeho partaka, ktory ti bude mackat plyn na aute, tak nech ti ho trosku pomacka, ty si otvor kapotu a skus popocuvat, odkial to hucanie ide. Ak je to s prednej casti, ako je blok motora-chladic , potom chyt tu hrubu ruru, ktora je naspodu (aj s takym kolenom) (pozor, nesmie byt horuca, potom lapas okruh chladenia :-) . Ak to ide odtial, tak to neries, a zahada je vyriesena (robi to skoro vsetkym). Je to narazanie vzduchu zo sacieho potrubia, neviem ci to tu niekto riesil, ale....skus pohladat, ci sa to da odstranit. Pokial ti turbo nepiska, neries Snazil som sa ti zodpovedat na otazky, resp. body ktore si tu polozil. Samozrejme, strucne, a predpokladam, ze sa do mna obuju "detailisti", podstata mojho prispevku je vysvetlit ti, ako a preco... Blizsie informacie najdes v jednotlivych sekciach fora.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 25. Duben 2008 Sdílet Vloženo 25. Duben 2008 Nj to nema cenu resit. Jinak osobne doporucuji chip resit prez BDM rozhrani. Pak neni problem s RJ a i kdyby lehla tak ze zalohy jde vytvorit dokonaly klon.Problem je jen to vytahnuti a rozebrani rj... myslim, že to tak dělal, vyndal ji a napíjel tam čtečku a přes to se napojil. jinak bloklo se to kvuli mojí nepozornosti, měl jsem zálohu, jenže chip se dělal na starý budíky, pak jsem vyměnil za busíky s maxíkem a zapomněl jim to říct a byl problem s PINem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 26. Duben 2008 Sdílet Vloženo 26. Duben 2008 sice se vám sem vetřu s jiným motorem, ale po Praze, když jedu z bytu do kanceláře, tak díky provozu je tam 9l pořád a když jedu z kanclu na stavbu nebo do bytu, tak 11l, protože jedu pořád do kopce, takže to je uplně normální... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
THORIN Vloženo 26. Duben 2008 Sdílet Vloženo 26. Duben 2008 Já mněl teď v zimně až neskutečně nízkou spotřebu, těsně přes pět litrů, až jsem byl z toho celý paf. Po přezutí na letní šestnácky už to leze nahoru a myslím až bude pořádné horko a klima půjde naplno, bude to zase něco okolo šesti litrů v průměru. Jinak spotřeba začala klesat až po ujetí deseti tisíc km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KRYSIMLADE Vloženo 27. Duben 2008 Sdílet Vloženo 27. Duben 2008 (editace) Mám novou Oct. 2.0 TDi najeto cca 2000km. Jezdím hodně po Praze ve špičce, při normální jízdě mám sp. 9l/100 Km při velmi úspornéjízdě 8l/100 Km. Na tovární údaj město 7l/100 Km se nemůžu dostat. Je to normální ? Dík za odpovědi Kamarad 2.0 Tdi v plny bez par vecicek na 16 kolech kombajn Praha 6.3 Ale ze zacatku byl na tom stejne... Be Cool a uzivej si auto nez ti ho nekdo v Praglu vocese nebo zcizi.... BTW to mi pripomina, ze jeste nadrz a zjistim o kolik Maxim ukazuje prumernou mene a Vagem to srovnam. Editováno: 27. Duben 2008, autor: KRYSIMLADE Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
injeniero Vloženo 27. Duben 2008 Sdílet Vloženo 27. Duben 2008 jj, musim souhlasit. Spotreba je dost ruznoroda. Zrovna ted jsem se vratil z dovolene po zemych Ceskych a muru rekapitulovat nasledovne. 1) po meste - Praha, kolem 6l, ale zalezi na provozu, kdyz je nekde kolona, tak to leze aj k 9ti... 2) pohodova jizda (50 obec, 100mimo) zadny brutalni akcelerace... do 5l, respektive kolem 5ti... 4) po dalnici 180.... 6.5 - 7 5) jen tak pro info, kdyz jsem jel z Pece do Trutnova (porad mirne z kopecka a dost obci) tak pred Trutnovem ukazoval MAxik 2,7 , ale to je extrem... PS: 71tis km. 2 lidi a klimatka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ScoutFan Vloženo 28. Duben 2008 Sdílet Vloženo 28. Duben 2008 co to je za servis ? (město) bRNO -SLATINA.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ScoutFan Vloženo 28. Duben 2008 Sdílet Vloženo 28. Duben 2008 bRNO -SLATINA.... Doporučíte nekoho v Brne, kdo se vyzna v turbech? autorizovany servis, pls Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kodl Vloženo 28. Duben 2008 Sdílet Vloženo 28. Duben 2008 též po chipu asi rok, najeto 48 tis. a stále občasné problémy na 2. 3. rychlost s cukáním zhruba od 1700-2300 otáčekv městským provozu... myslím že je to zaviněno filtrem PDF...? Ten prokluz spojky jsem taky zaznamenal asi 3x, ale nebyl jsem si jist zda je to spojkou, protože si myslím že haldex by měl mýt rezervu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 29. Duben 2008 Sdílet Vloženo 29. Duben 2008 by měl mýt rezervu... chceš umejt rezervu? od koho? :smich: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TDIfun Vloženo 29. Duben 2008 Sdílet Vloženo 29. Duben 2008 též po chipu asi rok, najeto 48 tis. a stále občasné problémy na 2. 3. rychlost s cukáním zhruba od 1700-2300 otáčekv městským provozu... myslím že je to zaviněno filtrem PDF...? Ten prokluz spojky jsem taky zaznamenal asi 3x, ale nebyl jsem si jist zda je to spojkou, protože si myslím že haldex by měl mýt rezervu... Cukani muze delat i egr ventil!! Nebo take regulace turba. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kvaki Vloženo 29. Duben 2008 Sdílet Vloženo 29. Duben 2008 to už jsem byl a rekli mi že je to normalni a že mam jeste rok a pulzaruku a ze mam to sledovat a cekat.... blby servis??? sou to zmr..... velký Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
steve75 Vloženo 29. Duben 2008 Sdílet Vloženo 29. Duben 2008 nič si z toho nerob, aj mne povedali, že mám čakat, že auto je v zábehu! ja pocitujem pri 1900 až 2000 otáčkach vibracie plynoveho pedalu a divný zvuk od motoru, pri volnobehu vibruje brzdový pedal! Mám 1,9 TDI Fabia2! Bol to pozriet aj oblastný technik z Bratislavy! Celý autorizák Skody je na h.... ! Skodovku už nekúpim! Kolegovia si robia srandu, ževraj tam mám špeciálnu výbavu na masáž noh! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
author Vloženo 29. Duben 2008 Sdílet Vloženo 29. Duben 2008 bRNO -SLATINA.... tam jich je vic...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KRYSIMLADE Vloženo 29. Duben 2008 Sdílet Vloženo 29. Duben 2008 (editace) 1. kazdy servis ma reditele ... 2. kazdy servis se trosku prisere kdyz mu tam jede vejska z Boleslavi (kvoty atd atd) 3. pokud chcete kritizovat servis. Tak je asi fajn uvest jmena. Neb servis delaji prave jmena prijimacich techniku. Ani ja presne netusim co delaji me asistentky, ale kdyz si nekdo ztezuje zapatram co se deje. Asi tak. Takze nechat si napsat vyjadreni servisu. Sepsat kdo se tim zabejval a jaky byl vysledek. Prilozit protokoly mereni a zjistenych skutecnosti. A poslat to do MB k posouzeni a trvat na odstraneni Asi nema cenu rikat, ze pri prodeji vozu je to vec prodejce a ne MB a postup MB je ciste z duvodu zachovani nejakeho zdraveho pristupu k reseni problemu. Pokud uz Skodu tady nekdo nexce tak co ze si koupi ??? Mimo koncern ? Radeji si koupim koncernovy vuz kde je masa lidi a veci se vychytaj nez mit raritku a trepat se jesli neco neodejde atd atd a servis si nebude vedet rady. Mimochodem sem na vlastni oci a usi zazil super vec s MAZDOU 6. Jeden pan mel onu Mazdu a odesla Centralni RJ. A vysledek. 15.000 + prace v zaruce !!!! Proste posudek od importera ze JEDNOTKA BYLA POSKOZENA VNEJSIM VLIVEM o)) Takze jo pa pa pa... Ja zustavam u Skodovky a cekam na novyho Supa. Editováno: 29. Duben 2008, autor: KRYSIMLADE Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
injeniero Vloženo 30. Duben 2008 Sdílet Vloženo 30. Duben 2008 No konecne nekdo reagoval tak jak jsem ocekaval. ... inu dockal jsem se... DIKY za vycerpavajici info... P. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
injeniero Vloženo 30. Duben 2008 Sdílet Vloženo 30. Duben 2008 Zdar zkuseni kolegove, mam nasledujici problem+dotaz. MAm O2 71tkm, doposud starty celkem ok, tak ja se tady pise. Ale ted jsem se vratil z hor a 3den jsem v garazi rano startoval a byl to snad nejhorsi start co jsem sni zazil. Jakoby to uplne skoro chciplo, dokonce probliknul, respektive na 1-2s zhasnul maxikt a pak velmi neochotne naskocila ... Jel jsem asi 30km, shcipnul a za hodku jel, start uplne v pohode.. Dnes stalo auto pres noc venku, a zase...akorat neprobliknul maxik...moc neochotne naskocila.. Nehlede na to, ze jsem z tech hor pred 3dnama jel asi 200km, takze se to muselo prece dobit... Mam podezreni na baterku, ale je mi to divny, pac pred 2 mesicema mi ji v servisu kamos meril a byla ok. Jinak zadny handsfree ani navigaci nic nemam. Auto v garazi zamykam... Proste se mu najednou neche... No jestli je baterka puvodni, to nevim, kupoval jsem ji jetou a nezda se mi ze by skodovka daval ve vyrobedo aut italskou baterku. Ale je mi to divny, kdyz ta baterka pred 2mesice byla ok a najednou takovej zlom... O takovej hruzach jako vstricich zatim ani nepremyslim... co vy na to? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wagoo Vloženo 2. Květen 2008 Sdílet Vloženo 2. Květen 2008 No konecne nekdo reagoval tak jak jsem ocekaval. ... inu dockal jsem se... DIKY za vycerpavajici info... P. NIEJE zac.... kedze som videl, ze pribudli 3 strany diskusie onicom, tak som sa "zamyslel" a splodil zopar riadkov... . Snad pomohlo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 3. Květen 2008 Sdílet Vloženo 3. Květen 2008 Zdar zkuseni kolegove, mam nasledujici problem+dotaz. MAm O2 71tkm, doposud starty celkem ok, tak ja se tady pise. Ale ted jsem se vratil z hor a 3den jsem v garazi rano startoval a byl to snad nejhorsi start co jsem sni zazil. Jakoby to uplne skoro chciplo, dokonce probliknul, respektive na 1-2s zhasnul maxikt a pak velmi neochotne naskocila ... Jel jsem asi 30km, shcipnul a za hodku jel, start uplne v pohode.. Dnes stalo auto pres noc venku, a zase...akorat neprobliknul maxik...moc neochotne naskocila.. Nehlede na to, ze jsem z tech hor pred 3dnama jel asi 200km, takze se to muselo prece dobit... Mam podezreni na baterku, ale je mi to divny, pac pred 2 mesicema mi ji v servisu kamos meril a byla ok. Jinak zadny handsfree ani navigaci nic nemam. Auto v garazi zamykam... Proste se mu najednou neche... No jestli je baterka puvodni, to nevim, kupoval jsem ji jetou a nezda se mi ze by skodovka daval ve vyrobedo aut italskou baterku. Ale je mi to divny, kdyz ta baterka pred 2mesice byla ok a najednou takovej zlom... O takovej hruzach jako vstricich zatim ani nepremyslim... co vy na to? jestli to dělá jen občas, tak se na to vykašli. Já to znám moc dobře. Desetkrát to chytne dobře a po jedenáctý úplná hrůza. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.