Přejít na obsah

2.0 TDI PD (103 kW)


Ludvíček

Doporučené příspěvky

Nepíšeš jaký máš nastavený servisní interval? Jestli máš pevný nebo prodloužený(longlife).Každopádně bych osobně vyměnil vzduchový i palivový filtr.Má auto servisní knížku?Z ní bys mohl vyčíst jaké ukony byli prováděny.Jinak mám dobré zkušeností s olejem Castrol.Longlife jsem zrušil a nechal nastavit v servisu pevný interval každých 15 tisic.Po výměně palivového filtru bych nešetřil na naftě a tankoval bych jí pouze na velkých pumpách...žádny Makro nebo Hypernova.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podívej se do servisní knížky (je to na první stránce na štítku s výbavou), jaký máš nastaven servisní interval:

  • QG0 nebo QG2 - pevný 15 000 / 1 rok (QG0 nebo QG2) - pak použij olej se specifikací VW 505.01
  • QG1 - proměnlivý 30 000 km / 2 roky (QG1) - pak musíš použít longlife olej se specifikací VW 506.01 (ten se už ale nevyrábí), nebo nově VW 507.00

viz oleje.cz.

Prachový filtr se mění co 2 roky / 60 000 km.

Palivový se mění co 90 000 km.

Vzduchový filtr se mění každých 90 000 nebo 6 let + vyčistit pouzdro.

Brzdová kapalina co 2 roky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše Romario,

nejdřív zjisti jestli máš pevný interval nebo prodloužený. Pokud najedeš dost kilometrů, tak bych se nebál tohoo prodlouženého, stejně ty TDI ten loglife olej "žerou", takže mezi výměnama něco doleješ, takže vlastně obnovuješ trochu olejovou náplň .

Jinak pokud máš prodloužený interval, tak tam musí olej s příslušnou specifikací a to VW 507.00, to je novější longlife 5W30, dřív se ještě dával 0W30 se specifikací VW 506.01. Jakou značku koupíš je podle mě možná úplně jedno, specifikaci musí dodržet jak Shell, Castrol, tak Mogul. Jo říká se že Shell dělá oleje jen z té nejkvalitnější ropy, otázka je jestli je to fakt nebo jen marketingový blábol. Ani já, ani Ty zřejmě nejsme schopni zjistit, jestli je nej Castrol, Shell nebo Paramo, to tak někde v laboratoři.

Jinak určitě opravdu vyměn naftový filtr, vzduchový taky to je jasná věc, pylový filtr od ventilace taky. Otázka co DSG ? Je tam opravdu najeto to co máš na tachometru ? To je dneska i u dvojkové O2 loterie, takže úvaha zda pořešit i údržbu DSG, což bude ovšem ranec, ale s tím si určitě počítal když si volil DSG že ?

Tak hodně zdaru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže je to QG1 po 30.000,- km.

A co se týče oleje tak tedy 5W30 VW 507 00??

Právě nevím zda to mám přehodit na ten krátký interval, nebo nechat na tom longlifu. Najedu za rok takových 25.000 km

Servisní knížku mám, a mělo by to mít najeto to co je na tachometru...........takže doufám že to DSG dělat nemusím, kolik to bude stát údržba potom vůbec netuším, prostě jsem ho chtěl.

Poslední otázka, vyplatí se to dávat do škodovky??? udělají tam něco navíc krom všech těchto výměn???

A rozvody??? kontrola?? výměna???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...takže úvaha zda pořešit i údržbu DSG, což bude ovšem ranec, ale s tím si určitě počítal když si volil DSG že ?

Ten "ranec" je cca 6.000,-Kč, což mi zase tak moc nepřijde a určo lepší to nechat udělat (mění se olej a nějaký těsnění snad, interval je 60tkm)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

klapka sání u BKD motoru :palec2:

pokud na maxidotu svítí hláška : emise - do dílny! a praská pojistka v e-boxu, tak pak právě odešel tento díl :help:

A nevíš náhodou kolik stojí tento díl? A ještě se chci zeptat jestli to má něco společného s váhou vzduchu. Nebo jestli to není přímo váha vzduchu

Editováno: , autor: Prevry
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten díl stojí tuším 10 000 CZK, ale dá se sehnat jako jetý za 3 - 4 tisíce, mužu ti dát kontakt na chlapa, co má nové klapky z okolí Mělníka, nemá to nic společného s váhou vzduchu. Váha vzduchu je videt zde...

Tak sem včera zajel ke známému a on mi předvedl co je to hodinářská práce :palec2: Normálně rozebral celé zařízení a kolečka co jsou u toho servomotůrku opravil. Tak zatím vše funguje jak má, ale jestli to odejde znovu, tak půjde už nová ;)

Editováno: , autor: Prevry
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hod sem foto jak to vypada rozebrané?

A co s tim tedy vlastne bylo?

Slysel jsem ze bud se vyzkratuje pollosnak, nebo zadrou (poskodi ozubena kolecka...?

Fotky bohuzel nemam. Teď mi to štve, že sem nefotil. Normálně je tam servomotůrek a na něm je ozubené kolo. Další kolo je od klapky. A to kolečko bylo očesané. Jeden zub byl nalomený a druhý úplně ulomený. Tak ten jeden přilepil a druhý udělal úplně nový. Dolil a vybrousil :palec2: Sic sem se nedíval na vše co dělal, ale práce opravdu piplačka. A ještě bylo divné, že ten motůrek byl celej v oleji. Nevim jestli je to u O2 normální, ale jiné automobilky to prý nemají. Tak to asi úplně normal nebude no. Ale zase má ten motůrek zalité kontakty pod takovou fólií nebo jak bych to nazval. Tak nevim no. Od opravy ujeto 250 km a zatim drží ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ještě jednu věc ohledně klapky. Jako první mě napadlo zaject do autorizovaného servise tady v Pb. Tady mi řekli, že už to tu dělali a cena že bude 8-9 tisíc i s prací a materiálem. To mi bylo divné když sem našel tu kalpku na netu za nějakých 9000. Ale nakonec sem našel stejně na netu novou dovezenou z Německa za 6 300. Tu zatím teda nepotřebuju. A hlavně sem pak volal známému právě z toho servisu(když sem tam byl, tak sem ho nesehnal) a on mi řikal, že ta cena je přehnaná na to, že tam dávají repasované :feve: . Tak to mě docela dostalo. Tak v škoda servisu asi už nic lol

Editováno: , autor: Prevry
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

¨Ty vole...tak to je mazec.Začínám mi brat iluze! Já myslel že autorizovaný servis (draze zaplacený) je jediná taknějak jistota než to někomu dávat do garáže ale ted vidím že jsem asi hooodně naivní...i když zase na druhou stranu si myslím že to je hodně o lidéch.Jeden člověk z toho servisu dokáže zničit jméno celé firmě...bohužel taky vlastní zkušenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fotky bohuzel nemam. Teď mi to štve, že sem nefotil. Normálně je tam servomotůrek a na něm je ozubené kolo. Další kolo je od klapky. A to kolečko bylo očesané. Jeden zub byl nalomený a druhý úplně ulomený. Tak ten jeden přilepil a druhý udělal úplně nový. Dolil a vybrousil :palec2: Sic sem se nedíval na vše co dělal, ale práce opravdu piplačka. A ještě bylo divné, že ten motůrek byl celej v oleji. Nevim jestli je to u O2 normální, ale jiné automobilky to prý nemají. Tak to asi úplně normal nebude no. Ale zase má ten motůrek zalité kontakty pod takovou fólií nebo jak bych to nazval. Tak nevim no. Od opravy ujeto 250 km a zatim drží ;)

prolínání oleje do klapky je normální, proto až se naplní, tak se vyzkratuje, to mi bylo řečeno :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny,

dnes se mi přihodila zajímavá věc. Chcí nastartovat svoji Octu (Octavia II, 2.0 TDI, r.v. 2005) a Maxidot hlásí "STOP! Tlak oleje Vyp. motor! Návod k obsl.". Motor jen točil a nechtěl naskočit. :(

Koukal jsem a olej tam je. Po půl hodině motor nakonec nastartuje, tak jsem s tím jel do servisu, kde nenašli nic. VAG nic nehlásí, v motoru prý nic není, oleje je dost. Při odjezdu ze servisu už motor naskočil bez problémů.

Nemáte někdo tušení co to mohlo být? Předem díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny,

dnes se mi přihodila zajímavá věc. Chcí nastartovat svoji Octu (Octavia II, 2.0 TDI, r.v. 2005) a Maxidot hlásí "STOP! Tlak oleje Vyp. motor! Návod k obsl.". Motor jen točil a nechtěl naskočit. :(

Koukal jsem a olej tam je. Po půl hodině motor nakonec nastartuje, tak jsem s tím jel do servisu, kde nenašli nic. VAG nic nehlásí, v motoru prý nic není, oleje je dost. Při odjezdu ze servisu už motor naskočil bez problémů.

Nemáte někdo tušení co to mohlo být? Předem díky.

no, nechci tebe ani nikoho jinýho, kdo má problémy se studenými starty zbytečně strašit, ale takhle se nejspíš začíná projevovat prasklá hlava. Je to i celkem logický, protože za studena se praskliny víc roztáhnou a ve válci není v tu chvíli dostatečná komprese. Sám jsem se utěšoval, že to je baterkou nebo starterem, ale ouha, prasklá hlava nejdřív v cca 70 t. km a teď ve 138 t. km znovu. Hlídejte si vodu, jak se ta prasklina rozevře víc, tak začne voda pomaličku mizet a pak už to bude jasný. Žádnou diagnostikou se tohle zjistit nedá. Jediný, jak by se to zjistit dalo, je natlakovat to přez otvory žhavicích svíček, ale i tak to není stoprocentní, protože já mám třeba vedle tý praskliny taky netěsný ventily.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No toho jsem se docela bál. Auto už samozřejmě v záruce není, navíc bylo koupeno nedávno, pravda v době, kdy bylo dost teplo, takže to startovalo naprosto bez problémů.

Četl jsem, že prasklé hlavy nejsou u tohoto motoru žádná výjimka. Chci se tedy zeptat, jak se k tomu staví v MB, i když je auto už mimo záruku.

Mimochodem najeto to má 94 tis.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...