Přejít na obsah

Fakultak

Uživatel
  • Počet příspěvků

    67
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 382 zobrazení profilu

Oznámení Fakultak

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Mám octavii 1.9 TDI z roku 2005, také jsem měl problém s teplými starty a zhoršovalo se to, také to vypadalo, že startér točí, ale auto nechytá. Pak mi před zimou najednou z hodiny na hodinu umřela baterka, dal jsem novou a auto startuje i za tepla. Takže doporučuji půjčit si od kamaráda dobrou baterku, pokud to nebude baterkou, tak je to startér, buď výměna, nebo úprava sw.
  2. Fakultak

    Rezrvu PHM

    Viz příručka k vozidlu, strana 47. Obsah nádrže 1.3 MPI je 42 litrů, rezerva je 6 litrů, kolik km na ni najedeš záleží na stylu jízdy, jsou lidi co jezdí za 5l/100 km a jsou lidi, co jezdí za 10l/100 km.
  3. Půl litru tomu motoru určitě neublíží, ale stabilně bych tam ten olej nelil, odpovídal jsem na příspěvek od viewera, který tvrdil, že jej může používat do PD při intervalu 15tis.km/rok. Ty odborné informace jsem načerpal z netu, kde o tom píše na stránkách prodejce olejů a taky z mojí servisní knížky, nemyslím si, že ty informace jsou špatné, pokud ano, velmi se všem uživatelům tohoto fóra omlouvám.
  4. Viz Návod k obsluze, strana 13 (stačí číst, pokud nemáš, je na stránkách výrobce ke stažení): Vynulování ukazatele intervalů servisních prohlídek lze provést až poté, co se na displeji panelu přístrojů zobrazí servisní hlášení nebo alespoň předvarování. Vynulování doporučujeme nechat provést v odborném servisu. Odborný servis: • vynuluje paměť ukazatele po provedení příslušné prohlídky; • provede záznam v Servisní knížce; • nalepí na bok přístrojové desky na straně řidiče nálepku, kde je vyznačen termín příští servisní prohlídky. Vynulování ukazatele intervalů servisních prohlídek můžete provádět i pomocí nulovacího tlačítka ⇒ strana 10, obr. 2 následujícím způsobem: • Při vypnutém zapalování stiskněte nulovací tlačítko a držte je. • Zapněte zapalování, nulovací tlačítko uvolněte a pootočte jím vpravo. Tím dojde k vynulování ukazatele. Upozornění! Vynulování ukazatele intervalů servisních prohlídek nedoporučujeme provádět svépomocí, neboť by mohlo dojít k chybnému nastavení intervalů servisních prohlídek, a tím i k možným závadám na vozidle. Poznámka • Ukazatel nikdy nenulujte mezi servisními prohlídkami, jinak mohou být udávané hodnoty chybné. • Dojde-li k odpojení akumulátoru vozidla, zůstávají hodnoty ukazatele intervalů servisních prohlídek zachované. • Pokud byl v rámci opravy vyměněn panel přístrojů, je nutno ukazatel intervalů servisních prohlídek znovu nakódovat. Tuto práci provádí odborný servis. • Po vynulování ukazatele s prodlouženými proměnlivými servisními intervaly (QG1) pomocí nulovacího tlačítka se budou údaje zobrazovat jako u vozidel s prodlouženými pevnými servisními intervaly (QG2). Z tohoto důvodu doporučujeme provádět nulování servisních prohlídek pouze v servisu Škoda, který provede správné vynulování pomocí diagnostického přístroje. • Podrobnější informace k servisním intervalům viz brožura Servisní knížka. Jelikož máš QG1, tak to nejde z palubovky, jde to v servise nebo VAGem.
  5. Na motory TDI PD nelze olej se specifikací VW 502.00/505.00 použít, tyto oleje jsou určeny pro starší diesel s rotačkou a nikoliv pro motory PD, které mají jiný strojní způsob obrábění válců. Pro motory PD je možné použít olej se specifikací: VW 507.00 (jedná se o univerzální olej pro všechny motory VW mimo R5 a V10 TDI) a tímto olejem lze vždy i motor doplnit VW 505.01 a to pouze u kódování QG2 (pevný interval výměny 15 000 km / 1 rok) a auto nesmí mít filtr pevných částic DPF Je to tu již několikrát napsáno, stačí jen hledat (např, v sekci motor).
  6. Rádio Stream neobsahuje žádný bluetooth modul a to ani ve verzi s MP3. Sám používám Stream + bluetooth Nokia CK-7W a telefon Nokia E51, nikdy se mi neodpojil a to ani když jsem šel zavřít garáž, kvalita zvuku je na velmi dobré úrovni, ovšem zase tato sada není nijak propojena např. s budíkama.
  7. Postup kontroly obvodů měření teploty je popsaný např. v knize Škoda Felicie - Jak na to (strana 151), případně Dílenská příručka - Hledání závad 2 (kapitola 4/1). Odkazy na tyto dokumenty (a všelico jiné pro felicii) pro případné zájemce pošlu přes SZ.
  8. Fakultak

    Servisni intervaly

    Že na servisní prohlídku půjdeš, až ujedeš ještě 7800 km, nebo za 400 dní, podle toho, co nastane dříve. A ten počet km se může i změnit, protože máš proměnlivý servisní interval.
  9. Mě ukradli 2x značku z felicie, poprvé když byla měsíc stará - na dovolené u Písku - čekání 3 hodiny na příjezd policie + 2 hodiny sepisování protokolu, prohledávání terénu = půl dne zdržení při odjezdu z dovolené + lítačka leasing a vyřízení nových značek, tehdy tuším za 300 a podruhé 2 dny po první STK před panelákem v Ostravě Hrabůvce, byla přišroubovaná pořádně, vyrval to z plechu zadních dveří tak, že je prohnul a vytrhnul ty plastové držáky ven. Tehdy ty značky šlohli asi z 5 aut, všechny měly novou STK a byly to jen zadní značky. Opět stejný postup - půl dne na policii - zápis rychlostí blesku = semtam uhodí na klasickém psacím stroji + další 2 hodiny na evidenci motorových vozidel, naštěstí už byl leasing splacený, ale velký techničák jsem měl poškrkaný neuvěřitelně, nedělali nový zápis, je vždy škrtli starou SPZ a napsali to rukou kam se to vešlo!
  10. BJB, BKC, BXE, BLS jsou kódy typu motoru 1.9 TDI-PD, BK nevím. Oleje je v motoru 1.9 TDI dle servisní příručky 4.3l, ikdyž tady hodně lidí tvrdí, že stačí 4l, kup si raději 5, kdybys potřeboval dolít.
  11. Fakultak

    Servisni intervaly

    Pokud to prostředník uměl pořádně, tak opravdu nezjistíš nic, ale jestli to stáhl jen na budíkách přístrojovky, tak jsou tu na fóru moc šikovní kluci např. Váša, co to zjistit dokážou, akorát se pak vůbec nediv a raději se připrav na to, že auto má skutečně najeto více (u mně i se serviskou zmetci stočili 64 000, takže serviska byla zjevně falešná, při ročníku 05 a TDI se těm 82 tisíc km opravdu věřit nedá). Ani značkový servis to zjistit neuměl. Můžeš se ale zkusit ve značkovém servise dotázat na servisní historii podle VIN, pokud byl ve značkovém, třeba tam nějaký zápis bude. Doporučuji ti udělat výměnu všech náplní a filtrů a pokud máš jakoukoliv pochybnost u najetých kilometrů, tak raději udělej i výměnu rozvodů, zase taková položka to není vzhledem k ceně auta a máš klid.
  12. Zadej výbavu z kódu na štítku v servisní knížce nebo na podlaze kufru do dekodéru a ten ti to vypíše. NA TDi PD máš jen 2 možné oleje VW 505.01 pro pevný servisní interval QG2 (15 000 km) a auto nesmí mít DPF VW 507.00 longlife pro auta s DPF nebo proměnlivý servisní interval QG1 (30 000 km) V manuálu budeš mít ještě VW 506.01 pro longlife, ale ten se už nedělá a byl nahrazen právě VW 507.00. Ty čísla je třeba dodržet přesně, VW 505.00 není to samé co VW 505.01.
  13. Jurajus: Ano, je to přesný popis problémů kontaktů plošného spoje v páčce tempomatu, dělalo mi to taky tak, nejdříve ne moc často, ale zhoršovalo se to a letos na podzim už jsem to psychicky nevydržel (teplý start TDi není nic moc hezkého), vzal jsem kontox, tenký šroubováček a pustil se do opravy - páčku velmi lehce rozcvakneš, vyndáš plošňáček, rozpojíš konektor a plošňák vyčistíš (jen jsem to stříknul tím sprejem a vytřel opatrně hadříkem, ani jsem nerozebíral ten vypínač na plošném spoji), strčíš plošňáček zpět a je to. Od doby vyčistění mi to šlape jak hodninky, vypínač tempomatu nepoužívám.
  14. Je to už pár let, co jsem to řešil, ale pokud si dobře vzpomínám, tak jsem někde četl, že na té přístrojové desce může být problém se stabilizátorem napětí, věřím, že člověk co se vyzná v elektronice a má příslušné vybavení, by to dokázal opravit a pokud ne, lze ji určitě celou vyměnit. Ceny ale neznám, mi pomohlo vyměnit to čidlo. Tak jsem si dal trošku práce a pohledal - našel jsem to v knize "Jak na to", strana 151 - pokud nefunguje jen ukazatel teploty a ostatní přístroje na přístrojové desce fungují, je pravděpodobná závada čidla, pokud nefunguje více přístrojů, je závada na desce. Odzkoušení ukazatele teploty se provádí tak, že se sundá kabel z čidla a svorka směrem od čidla k přístrové desce (dle schema zapojení by to měl být černý drát) se připojí na kostru, po zapnutí zapalování musí teploměr ukazovat maximální teplotu.
  15. Počítač bere teplotu motoru zase jen z toho čidla, takže tam se dá zjistit, jestli je vadný ten termistor, co je pro řídicí jednotku. Ten druhý je jen pro teploměr v přístrojovce a v 1.3MPI jsou oba termistory součástí jednoho čidla, taky konektor má 4 piny. A tuším že je to tak, že zelené je pro 1.3 a modré pro 1.6. Já to tehdy kupoval za 700 Kč, což je nehorázná cena za 2 termistory a kousek plastu, ale holt simple clever. A vzhledem k tomu, že se mi pokazily 2 a že i kolegové s feldou měli s čidlem problémy, tak je to pěkný šunt.
×
×
  • Vytvořit nový...